• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

G-Power verandert BMW M2 en M4 in dikke krachtpatsers

Auteur: Loek, gepost 3 maart 2022 om 21:59 – 4 Reacties

De lol hoeft niet op te houden bij 450 en 510 pk. G-Power geeft de BMW M2 en M4 een lekker dikke bak pk’s mee.

Moet je meer willen, is vaak de vraag. Wanneer BMW volgens menig autojournalist heerlijke M-auto’s neerzet, is het vaak maar de vraag of die auto’s met extra pk’s uit balans halen de oplossing is.

Tuning

Toch kan het vaak geen kwaad om er iets meer uit te halen dan je van de fabrikant meekrijgt. De fabrikant, in dit geval BMW, moet in verband met milieu de motor vaak een beetje extra dicht zetten. Met een paar simpele stappen krijg je al meer dan de fabrieksopgave. G-Power onderneemt die paar stappen en nog veel meer. Ze hebben namelijk een lekker dik duo gepresenteerd op basis van de BMW M2 en M4.

G-Power BMW M2 en M4

Respectievelijk luistert het tweetal naar de namen “G-Power G2M CS Bi-TURBO” en “G-Power G4M Bi-TURBO”. Beide auto’s hebben een drie liter grote biturbo zes-in-lijn voorin liggen, al gaat het bij de M2 om de S55-motor en bij de M4 om de S58. Het betekent af fabriek 450 pk voor de M2 (CS) en 510 pk voor de M4 (Competition). Daar kan G-Power het volgende mee:

660 en 700 pk

Er zijn zoals altijd verschillende gradaties voor de G-Power BMW M2 en M4, waar er steeds meer wordt toegevoegd, het steeds duurder wordt maar ook steeds meer pk en Nm oplevert. In beide gevallen gaat het om geklooi met de software, maar optioneel om een nieuw inlaatsysteem, uitlaatsysteem, downpipes, aangepaste turbo’s en veel meer. In de M2 betekent het 500, 540, 570 of 660 pk. In de M4 levert het 600, 650 en 700 pk op. Dat laatste klinkt als weinig, want in de M4 wordt er niet aan de turbo’s gezeten. Dat komt misschien nog. Optioneel wordt de begrenzer omhoog gezet naar 330 km/u voor beide modellen.

Lekkere dikke krachtpatsers maken van je BMW M2 of M4: het kan met G-Power. Overigens heeft G-Power’s nieuwe bedrijf Infinitas een pakketje voor de M4 waarmee je in viercijferige pk-nummers kunt eindigen.

Ook interessant!

  • Hallelujah: Infinitas voert BMW M4 op tot 1.000 pk!
  • Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW
  • BMW M3 xDrive
    BMW stopt met het leveren van de M3 en M4 [update]
  • Nieuwe info 'bevestigt' specs en productie BMW M4 CSL

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

2-serie, 4-serie, BMW, competition, g-power, m2, m4, tuning

Vorig bericht: « Kia wil gigantisch schoon merk worden in 2030
Volgend bericht: Meer info Opel Manta bekend, extreem veel range »

Lees Interacties

Reacties

  1. Werner zegt

    4 maart 2022 om 08:16

    Loek moet nog even werken aan de interpunctie..

    OT, wat blijft G-Power toch een heerlijke tuner!

    Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    4 maart 2022 om 08:41

    570pk M2 lijkt mij wel wat. Dan doe je alles maar houdt je originele turbo’s gok ik? Dat is qua vermogen ook nog net in balans met het onderstel. Wel mogen de remmen dan wellicht al een upgrade krijgen.

    Login om te reageren
  3. cossiekiller zegt

    4 maart 2022 om 09:16

    De mooiste én de lelijkste BMW in 1 foto!

    Login om te reageren
    • meneerdemeneer zegt

      4 maart 2022 om 21:47

      @cossiekiller: haha, je hebt helemaal gelijk.
      Ik heb een tijdje naar die foto zitten kijken, geprobeerd om de neus van de M4 mooi te vinden.
      Maar dan zie ik die neus van de M2 weer en dan… snap ik BMW niet meer.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North