• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ga voordelig Veyrons pesten met deze Duitse Huracan

Auteur: willeme, gepost 23 augustus 2019 om 12:04 – 20 Reacties

DMC Lambo


Met meer vermogen en minder gewicht moet je een eind komen.

Jarenlang was 500 tot 600 pk voldoende voor een supercar. In de jaren ’80 en ’90 was je helemaal het mannetje als je 500 pk onder kap had. Het liefst dankzij een grote zesliter V12 of een dergelijke motor. De McLaren F1 zette met 627 pk nieuwe maatstaven en eigenlijk vond iedereen dat prima.

Het was immers meer dan voldoende voor een paar setjes ondergoed per dag. De Bugatti Veyron deed daar een paar enorme scheppen bovenop. Op een heel gecompliceerde manier werd er uit een 8 liter W16 1.001 pk geëxtraheerd. Sindsdien is 1.000 het nieuwe 600. Tegenwoordig is een vermogen van 1.000 pk niet eens zo heel erg opmerkelijk meer. Er zijn diverse tuners die dergelijke vermogens op de rollenbanken weten te krijgen.

DMC Lambo

Mocht je een 1.000 pk sportwagen met Volkswagen-genen willen, maar geen Bugatti kunnen betalen, heeft DMC de oplossing. De Duitsers hebben voor de Lamborghini Huracan namelijk de ‘Omaggio’-kit ontwikkeld. Qua uiterlijk moet je zelf oordelen of de Hurcan LP610-4 erop vooruit gaat. Het is een beetje het bekende recept: een hele hoop dry carbon, spoilers, enorme wielen (20″ voor en 21 inch achter), plus bumpers en splitters die net over the top zijn.

DMC Lambo

Een leuker onderdeel zijn de mechanische wijzigingen van de Omaggio-kit. Het begint met een ECU-aanspassing, waarmee DMC zegt 70 pk (!) te kunnen winnen. De V10 levert al meer dan 100 pk per liter en is atmosferisch, dus erg knap om 70 pk te winnen. Leuker is de twin turbo-kit, waardoor het vermogen stijgt naar 1.088 pk, 87 meer dan de Veyron levert. DMC past dan wel het een en ander aan je Huracan aan, zodat ‘ie het vermogen aan kan. Wat de DMC Huracan LP1080-4 Omaggio gaat kosten is niet bekend, evenals de prestaties. Wel dat DMC slechts 10 exemplaren ervan gaat bouwen.

DMC Lambo

Ook interessant!

  • Lamborghini Huracán STO rijtest video
    Lamborghini Huracán STO rijtest video
  • Video: Lamborghini Huracan STO is bloedverziekend snel op Hockenheim
    Video: Lamborghini Huracan STO is bloedverziekend snel op Hockenheim
  • Video: deze Lamborghini Huracán crash zag iedereen aankomen
    Video: deze Lamborghini Huracán crash zag iedereen aankomen
  • Gespot: de duurste Lamborghini Huracán van Nederland

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

carbon, dmc, huracan, Lamborghini, lp610-4, spoiler, tuning, Twin-Turbo, velgen, verlaagd

Vorig bericht: « Audi maakt prijzen Q3 Sportback bekend
Volgend bericht: Blauwe schicht pakt 2 indrukwekkende Nurburgring records »

Lees Interacties

Reacties

  1. niex zegt

    23 augustus 2019 om 12:23

    Ah leuk Bugatti’s pesten…. Moet je er wel eerst eentje zoeken ?

    Login om te reageren
    • posthumus zegt

      23 augustus 2019 om 12:41

      @niex: kom je net een Chiron tegen… 1st world problems

      Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    23 augustus 2019 om 12:23

    Gaaf. Het vermogen dan het, de looks zijn bagger. Van de Gallardo zijn ook best wat twin-turbo exemplaren gemaakt. Er zijn diverse leuke filmpjes van op YouTube. Die zijn ook zonder turbo’s erg leuk overigens.

    Login om te reageren
  3. henk123456 zegt

    23 augustus 2019 om 12:26

    Met die voorbumper hak je de voeten van voetgangers er snel en effectief af

    Login om te reageren
    • boriske zegt

      23 augustus 2019 om 16:35

      @henk123456: Ideaal voor als je mee doet aan de deathrace 2000.

      Login om te reageren
      • drdre1 zegt

        23 augustus 2019 om 23:56

        @boriske: Carmageddon?

        Login om te reageren
  4. rammillius zegt

    23 augustus 2019 om 12:38

    Lelijke bodykit. Hopelijk kan de twin turbo ook zonder de kit

    Login om te reageren
  5. gandini zegt

    23 augustus 2019 om 12:39

    Het lijkt wel of die achterbumper nog gespoten moet worden…

    Login om te reageren
  6. antoonniels zegt

    23 augustus 2019 om 12:57

    Gaaap. Ga eens bij Underground Racing kijken. Daar kun je ze tot veel hogere vermogens krijgen.

    Login om te reageren
    • Benny_Weisz zegt

      23 augustus 2019 om 13:08

      @antoonniels:
      De meest wilde projecten van UGR hebben tegenwoordig al 1.600 pk’s

      Login om te reageren
      • langejohn zegt

        23 augustus 2019 om 21:40

        @bennyweisz: Iets meer nog, ze hebben pakketjes voor 3000 Pk :p

        Login om te reageren
  7. reactief zegt

    23 augustus 2019 om 13:18

    Doe dan toch maar een supercharger en 800+pk van VF engineering. Daar wordt het geluid alleen maar lekkerder van en de vermogensopbouw is ook beter.

    Login om te reageren
  8. jannemaneke zegt

    23 augustus 2019 om 13:54

    Er zijn genoeg mensen die denken dat 130pk al zeer veel is en dat niet ten volle durven gebruiken.

    Login om te reageren
    • spykerboy zegt

      23 augustus 2019 om 14:41

      @jannemaneke: Je kan gerust zeggen 90% vd mede weggebruikers in nederland die dat al veel vinden en nie durven als je kijkt hoe langzaam vele op de linker baan rijden…

      Login om te reageren
    • jasbelle zegt

      23 augustus 2019 om 16:18

      @jannemaneke: Laten we heel eerlijk zijn. Wanneer heb je nou echt meer dat 130 pk nodig? Begrijp me niet verkeerd, ik ben zelf zeker fan van snelle auto’s maar ik ben wel van mening dat alles boven de 500pk eigenlijk niet meer uitmaakt. Die duizend pk is leuk voor je wedstrijdje ver-plassen, maar dat gebruik je never nooit.

      Login om te reageren
  9. iphonistvongates zegt

    23 augustus 2019 om 15:56

    Hebben ze geen enkele aanpassing gedaan aan de versnellingsbak en/of aandrijfas?

    Login om te reageren
    • jasbelle zegt

      23 augustus 2019 om 16:19

      @iphonistvongates: Mensen gaan er toch nooit harder dan 30 mee over de boulevard, dus dat was niet nodig ;)

      Login om te reageren
  10. E34M5Touring zegt

    23 augustus 2019 om 18:00

    Het bedrijf wat onze DB7 heeft gekocht heeft een Underground Racing Huracan staan met 1.500pk. Afgesteld voor standing mile events. Vanuit stilstand haalt dat ding gewoon 335km/h binnen de mile. Bizar wat ze uit zo’n ding weten te peuteren. Die kerel zei wel dat het bijna undriveable is. Volle polle weg is gewoon alle 4 wielen spinnen.

    Login om te reageren
  11. mpgc zegt

    24 augustus 2019 om 05:34

    Ben benieuwd of ze ook de bak en koeling hebben aangepast

    Login om te reageren
  12. jorden zegt

    24 augustus 2019 om 11:13

    Volgens mij gaat het er bij de Chiron meer om dat je de minder gevulde portemonneetjes kan pesten. Hoeveel PK heb je nodig om 13x per uur langs Harrods te rollen?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North