• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gaat de Audi Quattro Concept in productie?

Auteur: CasperH, gepost 8 oktober 2010 om 09:02 – 74 Reacties

Audi Quattro Concept Paris


Één van de fijnste nieuwtjes in Parijs vond ik persoonlijk de Audi Quattro Concept. Strak getekend en wat mij betreft rijp voor productie. De vraag is echter of dit model klaar is voor serieproductie. Kan Audi het TT-trucje (een concept vrijwel 1 op 1 vertalen naar een productiemodel) opnieuw uithalen?

Wellicht. Er gaan een hoop geruchten over het web en dat is logisch, aangezien de conceptcar al aardig ver ontwikkeld lijkt. Zo reed Audi de Quattro Concept op eigen kracht naar binnen bij het VAG event en ook op de beursvloer, Wouter kon jullie zelfs nog even het vijfcilinder blok laten horen. Logisch dus dat er flink op los gespeculeerd wordt en dat er langzaam maar zeker steeds meer gesproken wordt over een productieversie. De wens is nog altijd de vader van de gedachte.

Laten we eens kijken naar de geruchten. Een oplage zoals die van de TT hoeven we niet te verwachten, waarschijnlijk zal het ding in een oplagen van een paar honderd stuks gebouwd gaan worden dus er moet relatief veel moeite gedaan worden om relatief weinig auto’s te bouwen. Dit zou eventueel kunnen bij ItalDesign, waar in het verleden bijvoorbeeld onderdelen van de legendarische BMW M1 van de band rolde. Toch zou de auto een prijskaartje mee moeten krijgen van minder dan 100.000 euro ex. bpm. So far, so good.

Het vermogen van het vijfcilinder blok zou uit moeten komen op een slordige 355 pk. Kan iets meer zijn, kan iets minder zijn. Met een gewicht van ongeveer 1300 kilo zou dat meer dan genoeg moeten zijn voor lekkere prestaties. Het lage gewicht zou overigens weer gerealiseerd moeten worden met behulp van de knowhow van zusje Lamborghini, die daar op Parijs nog een fijne showcase voor realiseerden met de Sesto Elemento. Kortom: er is hoop voor de liefhebbers, wellicht gaat de Quattro Concept het daglicht zien. Ik ga vast een spaarrekening openen.


Ook interessant!

  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail
  • Pittige Audi A1 quattro voor nog geen vijftig mille
    Pittige Audi A1 quattro voor nog geen vijftig mille
  • De Audi Sport Quattro is terug (en elektrisch)
  • Audi Grand Sphere
    Audi Grand Sphere wordt volgende A7. Hopelijk.

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, concept, Coupe, Parijs-2010, quattro

Vorig bericht: « Ford komt met 354 pk sterke Fiesta naar SEMA 2010
Volgend bericht: Spyshot van Porsche Boxster Spyder met custom dak »

Lees Interacties

Reacties

  1. Pixed zegt

    8 oktober 2010 om 09:05

    Ah, nog een Audi bij voor op het linkervak. Ik sta al te jubelen… (yep…sarcasme)

    Login om te reageren
    • pedobear zegt

      8 oktober 2010 om 12:59

      @Pixed: Yeah, audi-haters..

      Login om te reageren
  2. rfw1994 zegt

    8 oktober 2010 om 09:05

    Het blijft een ingekorte a5 imo. wel leuker dan de a5 trouwens.

    Login om te reageren
    • clubbtraxx zegt

      8 oktober 2010 om 09:12

      @rfw1994: Nou en?

      Doe mij maar zo’n ingekort 5je dan.
      Bruut apparaat, niks meer aan doen zo de weg op graag.

      Login om te reageren
    • YouRockMyWorld zegt

      8 oktober 2010 om 09:18

      @rfw1994: Dat slaat helemaal nergens op. De voorkant lijkt niet op een A5 en de achterkant ook niet. En ja, je ziet duidelijk dat het een Audi is. Maar, daar is het toch ook een MERK voor? Kom toch met iets origineels als je een Audi niet mooi vind.

      Login om te reageren
      • clubbtraxx zegt

        8 oktober 2010 om 23:19

        @YouRockMyWorld:

        Nou ja dat zegt ie ook niet he?
        Gelijk heeft ie wel, want het IS een concept gemaakt met de A5 als basis. Wat niet wegneemt dat ik ‘m erg gaaf vind.

        Login om te reageren
  3. Ricosuave zegt

    8 oktober 2010 om 09:07

    Zou mooi zijn als deze in productie gaat!

    Login om te reageren
  4. arrie zegt

    8 oktober 2010 om 09:09

    SWEET-HIE. prachtig zo een strakke simpele vorm

    Login om te reageren
  5. TDI-goeroe zegt

    8 oktober 2010 om 09:10

    ik zeg: doen!!!!

    Login om te reageren
  6. harry zegt

    8 oktober 2010 om 09:12

    Waarom maar een paar honderd? zonde!
    echt gruwelijk deze! Audi is goed bezig!

    Login om te reageren
  7. gedwongenleaser zegt

    8 oktober 2010 om 09:12

    Errug strak, produceren die hap :D

    Login om te reageren
  8. alwin zegt

    8 oktober 2010 om 09:15

    Zijkant prachtig maar voor de rest echt niet mooi. Ik ga voor de R4 die er aan schijnt te komen

    Login om te reageren
  9. Bumer zegt

    8 oktober 2010 om 09:19

    Wat krijgen we nou? Een Audi die zich onderscheid van alle andere Audi’s??? Vast getekend in een vlaag van verstandsverbijstering :)

    In ieder geval zou het leuk zijn als ze hem gingen bouwen, maar dan niet te duur en zeker in grotere oplages.

    Login om te reageren
  10. paulusrx7 zegt

    8 oktober 2010 om 09:26

    het zou een knappe audi sinds tijden zijn!

    Login om te reageren
  11. Vincenzo zegt

    8 oktober 2010 om 09:31

    Leuk een Audi Brera.

    Login om te reageren
  12. BaySideBlueBoy zegt

    8 oktober 2010 om 09:35

    Wie jarig is moet trakteren! :D Volgens de oer-Hollandse tradities, weet dus alleen niet of de Duitsers hetzelfde doen.

    [oracle modus]
    Nevertheless, assumption is the mother of all disappointments. 8) [/oracle modus]

    Login om te reageren
  13. Premium zegt

    8 oktober 2010 om 09:43

    Je kan goed zien dat da Silva het heeft ontworpen.

    Achterkant veel invloeden van vroeger maar de zijkant is wel erg Alfa.

    Login om te reageren
  14. Orichy zegt

    8 oktober 2010 om 09:47

    Het klinkt misschien raar, maar van de week zat ik nog wat foto’s te kijken van deze Audi en wat viel mij op. Het achterste gedeelte van de carrosserie, vanaf de B-stijl, doet mij denken aan de Volkswagen Corrado; http://www.classicandperformancecar.com/front_website/octane_interact/modelpicture.php?id=7465

    Login om te reageren
  15. Tripple zegt

    8 oktober 2010 om 09:48

    @premium, nu nog niet maar later zullen alfa en audi wel op elkaar gaan lijken, als alfa is overgenomen..

    Login om te reageren
  16. Smitje zegt

    8 oktober 2010 om 09:57

    De BMW M1 werd niet gebouwd bij Italdesign:
    http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M1
    Maar bij Baur:
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Baur
    Waar ook de originele sport quattro gebouwd is geworden…

    Login om te reageren
    • CasperH zegt

      8 oktober 2010 om 10:20

      @Smitje: je hebt natuurlijk gelijk, een deel van de onderdelen werd echter wel bij ItalDesign gefabriceerd. Heb het artikel iets aangepast.

      Login om te reageren
  17. KaCh1ng zegt

    8 oktober 2010 om 10:00

    welke A gaat dit zijn? of gwn quatro? of A3 coupé? eig toch concurrent voor TT?

    Login om te reageren
  18. Bert zegt

    8 oktober 2010 om 10:05

    Het is wel een beetje een “wild” model voor Audi, en de ramen zijn veel te klein.
    DE ballotage commissie bij Audi zou hier alle leuke elementen van weg gaan poetsen waarschijnlijk waardoor het exact een kleinere A5 zou worden.

    Ik blijf toch wel fan van DaSilva moet ik zeggen hoor, hij weet zelfs Audi af en toe een teken van emotie te geven. (Helaas houdt dat op als je gaat rijden met dat servo systeem van VAG, daar zit echt GEEN gevoel in)

    Login om te reageren
  19. Jochempie zegt

    8 oktober 2010 om 10:05

    “Gaat de Audi Quattro Concept in productie?”

    Aan het eind van een artikel dat met een vraag begint hoop ik een antwoord te lezen. Maar de vraag blijft bestaan.

    Misschien beter om het artikel te beginnen met “Niet bekend of de Audi Quattro Concept in productie genomen wordt”

    Login om te reageren
  20. Jorn Boeijen zegt

    8 oktober 2010 om 10:14

    Volvo stopt, audi pakt op! 5 cil FTW!

    Login om te reageren
  21. i-love-suv zegt

    8 oktober 2010 om 10:21

    Heeft wel beetje silouette van de korte Ralley Quattro. Hoop dat ze het onderstuur er uit laten en niet volstoppen met corririgerende (plezierwegnemende) electronica. Trouwens kan je met een RS5 wel degelijk dwars gaan. Gebruiksaanwijzing op Grip Channel, Wouter!!!! Vrij vertaald; te hard op de bocht af.Zonder gas insturen, wachten tot de kont om komt,nog geen gas geven en niet tegensturen.Pas als de auto serieus dwars gaat, licht tegensturen.Zodra je gas geeft, trekt de quattro je weer recht.Ziet er wel heftig uit. (helaas geen power in mijn seat om te proberen)

    Login om te reageren
  22. woutert zegt

    8 oktober 2010 om 10:29

    meteen in productie nemen! mooie auto, eventuele m5 killer?

    Login om te reageren
  23. woutert zegt

    8 oktober 2010 om 10:29

    m5=m3

    Login om te reageren
  24. floryn zegt

    8 oktober 2010 om 10:29

    Hij is dik en lekker, maar nog niet zo lekker als de Sport Quattro.

    Login om te reageren
  25. i-love-suv zegt

    8 oktober 2010 om 10:40

    Sorry: is corrigerende ipv corriri….

    Login om te reageren
  26. Exotic zegt

    8 oktober 2010 om 10:44

    In het begin was ik niet echt zeker over het ontwerp, en vooral niet over de naam “Quattro”.

    Maar hoe vaker ik hem zie, hoe dikker ik hem ga vinden.

    Login om te reageren
  27. Exotic zegt

    8 oktober 2010 om 10:44

    In het begin was ik niet echt zeker over het ontwerp, en vooral niet over de naam “Quattro”.

    Maar hoe vaker ik hem zie, hoe dikker ik hem ga vinden.

    Login om te reageren
  28. Mc zegt

    8 oktober 2010 om 10:49

    Dit lijkt de mannelijke versie van de TT. Waar de TT vooral ronde vormen heeft, heeft de quattro vooral hoekige vormen. Daardoor komt ie veel bruter over en heb je gelijk geen kappersauto imago meer. In productie nemen dit apparaat, wordt een verkooptopper.

    Login om te reageren
  29. Timmie zegt

    8 oktober 2010 om 10:52

    Laat die geruchten maar achterwege. Geruchten zijn niets waard, en iedereen kan spuien wat ie wil. De realiteit is dat ze bij VAG eerst een business case maken, jarenlang alles kapot-analyseren, en vervolgens het eerste en enige exemplaar in een museum parkeren.

    Login om te reageren
  30. Merry zegt

    8 oktober 2010 om 10:53

    Zonder rallymodel is het niks meer dat marketing dat moet verkopen.
    Alles waar Audi voor staat, voorsprong door verkopen.

    Next!

    Login om te reageren
  31. peter - italia zegt

    8 oktober 2010 om 10:56

    de achterkant vind ik nog wel op de oude quattro lijken.. de rest is on quattro-ig.. beh, design gaat ook met de tijd mee…dus eigenlijk geen eens zo erg.

    de neus staat me dan weer niet aan….

    Login om te reageren
  32. Laus zegt

    8 oktober 2010 om 11:42

    Kijk aan! Ze kunnen het wel. Ik vind dit de eerste gave/mmoie audi sinds pakweg 15 jaar. Nog iets minder familiegezicht aan de voorkant en hij is helemaal tof.

    achterkant doet heerlijk denken aan de quattro. Mooi ding!

    Login om te reageren
  33. Laue zegt

    8 oktober 2010 om 11:48

    hij had van mij wel wat kleiner gemogen, basis van een a4 ofzo. a5 is net te groot.

    Login om te reageren
    • CasperH zegt

      8 oktober 2010 om 12:12

      @Laue: de a5 is breder en lager dan de A4, en aangezien ze ‘m ingekort hebben snap ik je argument niet helemaal…

      Login om te reageren
    • woutert zegt

      8 oktober 2010 om 12:19

      @Laue: de a5 is de coupe versie van de a4….

      Login om te reageren
    • Laue zegt

      8 oktober 2010 om 12:37

      @Laue:
      pfff ik snap er geen snars meer van bij VAG, hoe dan ook. Hij had van mij wat kleiner gemogen ;) alhoewel ik het beursfilmpje nog eens bekeken heb.. zo groot lijkt hij daar niet.

      Login om te reageren
      • woutert zegt

        8 oktober 2010 om 18:51

        @Laue: veeel is er niet aan te snappen, het is gewoon simpel, ligt meer aan jou dan aan vag, en hij heeft de grote van een tt…!

        Login om te reageren
  34. DeltaCycles zegt

    8 oktober 2010 om 12:04

    Laat maar komen!

    Login om te reageren
  35. Brum zegt

    8 oktober 2010 om 12:40

    Ben blij dat er een concept staat van een groot merk met mooie strakke lijnen, het lijkt erop dat we weer terug gaan naar eind jaren 70/begin 80. Ik zou dit wel een mooie vervanger vinden van de (gaap)TT!

    Login om te reageren
  36. Bohica zegt

    8 oktober 2010 om 12:49

    Veel te duur met veel te weinig vermogen.

    Login om te reageren
    • jimmy zegt

      8 oktober 2010 om 13:43

      @Bohica: grappig. De exacte prijs en het vermogen zijn nog niets eens bekend.

      Login om te reageren
  37. Acacio zegt

    8 oktober 2010 om 14:44

    Dit is echt de eerste auto waar ik mn huis voor zou verkopen.

    Login om te reageren
  38. gekke turbo zegt

    8 oktober 2010 om 14:45

    Ik zou zeggen 999kg, 400pk, 3500 stuks, € 200.000 en een monster Pikes Peak versie.

    Login om te reageren
  39. mashell zegt

    8 oktober 2010 om 14:59

    Dit zou veel teveel een A5 coupe, TT en R4 killer worden. Audi heeft geen 4 van deze modellen nodig.

    Login om te reageren
  40. HDM zegt

    8 oktober 2010 om 15:00

    Wat wordt dit dan weer, een A3 TT of zo? Hij zal er wel weer exact als de anderen uit gaan zien…

    Login om te reageren
  41. wimbers zegt

    8 oktober 2010 om 15:01

    ah ja, mijn oude coupé weer terug.
    @audi, wel weer met een 2.3 5-cylinder dan he. niet dat zuinige gedoe.

    en doe ook ff wat aan die dagrij ledjes, gewoon een ccfl buisje voorop is strakker (saab 9-3)

    Login om te reageren
  42. i-love-suv zegt

    8 oktober 2010 om 15:25

    @timmie. Je gebruikt wel dure woorden zeg.Business-case, analyseren. Je hebt waarschijnlijk kijk op de Audi/VAG keuken? Jammer alleen dat je aparte ninche auto’s over het hoofd hebt gezien, zoals RS6 Station,R8 , TTRS, RS5 en toch ook, hoewel ik ze niet mooi vind, de A5 4 deurs en A7 4 deurs.Dit plaats jou uitlatingen een beetje in een ander perspectief Niet alleen maar roepen brommerboy maar ook beetje nadenken.

    Login om te reageren
  43. Freewarefreak zegt

    8 oktober 2010 om 17:03

    Laat komen, laat komen… wow… nou alleen het geld nog… zucht..

    Login om te reageren
  44. supasweet zegt

    8 oktober 2010 om 17:08

    wel als ze deze op de markt brenge
    hoop ik dat ze voorakt zodanig aanpasse dat je ziet dat dit geen a5,a5 limo, a7, a8 is, anders ga ik de oude a2 nog mooi vinden

    Login om te reageren
  45. Citrofiel zegt

    8 oktober 2010 om 17:10

    Op zich zou ik het heel mooi vinden als hier een productieversie van verschijnt. Alleen die beperkte oplage… Jammer hoor, hier zou je zomaar een stoere versie van de TT van kunnen maken.

    Login om te reageren
  46. pedro zegt

    8 oktober 2010 om 17:50

    weer miljarden investeren voor een nutteloze auto te bouwen … dat wil dus zeggen dat vw weer achteruit zal gaan kwa disingtaal en interieur …

    Login om te reageren
  47. AudiQuatro zegt

    8 oktober 2010 om 18:17

    Ja laat die Quattro alsjeblieft komen!! En als je dan teveel modellen in het gamma hebt, verwijder de A5 sportback dan maar!

    Login om te reageren
  48. handrem trekken is fijn! zegt

    8 oktober 2010 om 18:27

    Werkelijk! Ze kunnen ook leuke modellen bij Audi ontwerpen!
    Al is het dan wel in de vorm van een retromodel.

    Login om te reageren
  49. DouweDG zegt

    8 oktober 2010 om 18:28

    I’m lovin it! :O

    Login om te reageren
  50. 750i zegt

    8 oktober 2010 om 19:19

    Van de zijkant vind ik ‘em echt prachtig maar wat jammer dat de achterruit er in mijn optiek teveel doorloopt. Maar ik zeg er absoluut geen nee tegen.

    Login om te reageren
  51. svenni zegt

    8 oktober 2010 om 20:26

    denk het niet, de a4-a5-a6-a7-a8 voor en achter lichten staan er niet op, dus niet ongewijzigd in productie.
    Walgt van VAG!

    Login om te reageren
  52. Atenza zegt

    8 oktober 2010 om 21:18

    Zet er een VW neus op en verkoop hem aub als Corrado ;) Daar lijkt ie immers nog het meest op.. en als ie als Audi komt dan graag de neus even hertekenen. Die ziet er niet uit

    Login om te reageren
  53. ron32 zegt

    8 oktober 2010 om 21:23

    laat maar komen,zo als die daar staat.

    Login om te reageren
  54. Alcantara zegt

    8 oktober 2010 om 21:53

    Gave bak, alleen de achterkant verpest alles…

    Login om te reageren
  55. Dimglor zegt

    8 oktober 2010 om 22:15

    Mag er best wel komen… Zal het straatbeeld er beter doen uitzien… niet dat je ze zoveel zal zien rondrijden natuurlijk als ie 100 mille zal gaan kosten…

    Login om te reageren
  56. VeniVidiVici zegt

    8 oktober 2010 om 22:16

    Normaal ben ik niet zo voor Audi maar bij deze… HOOP HET!!!

    Login om te reageren
  57. Flamingo zegt

    8 oktober 2010 om 23:20

    ik hoop het echt heel erg! en het gaat ook gebeuren

    Login om te reageren
  58. Flamingo zegt

    8 oktober 2010 om 23:26

    ik vind t trouwens echt een Wouterbakkie ook

    Login om te reageren
  59. No Comment zegt

    9 oktober 2010 om 10:20

    Ligt het aan mij of ben ik de enige die ziet dat deze wagen aardig in de buurt komt van de volkswagen scirocco?

    Login om te reageren
  60. qwerty zegt

    9 oktober 2010 om 14:26

    ik kan niet bevatten hoe lelijk die achterkant is

    Login om te reageren
  61. rotorhead zegt

    26 november 2010 om 10:26

    Een update: http://jalopnik.com/5697189/the-audi-quattro-is-go-for-production

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      26 november 2010 om 10:42

      @rotorhead: omdat iemand die (zwaar beveiligde) concept ergens in het wild heeft zien rijden, is dat reden voor productie? Volgens mij gebeurt dat wel vaker, gewoon publiciteitsstuntje. Wat overigens niet wil zeggen dat ie niet in productie gaat;)

      Login om te reageren
  62. rotorhead zegt

    26 november 2010 om 10:55

    Huh? Waar heb ik iets gezegd over het in productie gaan van dit hok?
    Koffie?

    Login om te reageren
  63. MichaelvdBroek zegt

    17 januari 2011 om 00:14

    wat een super bak, laat maar lekker komen, oude quattro is dik, maar deze ook! :D

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North