• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ford komt met 354 pk sterke Fiesta naar SEMA 2010

Auteur: ricardo, gepost 7 oktober 2010 om 22:52 – 20 Reacties

Ford's bom-on-wheels

Volgende maand knalt in de VS het jaarlijkse SEMA-feestje weer los: veel pk’s, veel tuning en luchtig geklede beursmeisjes. Ford is ook dit jaar aanwezig en neemt een aantal opgekalefaterde Fiesta’s mee. Inclusief een gepeperd modelletje van Ford Racing met 354 pk’s onder de kap.

In Europa doet de Fiesta het goed. Zo goed zelfs dat het de best verkochte auto van ons continent is. Aan de overkant van de Oceaan is de Fiesta sinds kort ook leverbaar. En Amerikanen gaan in de eerste week van November kennis maken met een aantal bijzondere uitvoering van het volume-karretje.

De technici van Ford Racing hebben een 2.0-liter EcoBoost onder handen genomen en opgeboord naar 2.3 liter inhoud. Het turboblokje was al geen onaardige krachtbron, maar na deze ingrepen levert de viercilinder nu 354 pk. Nét iets meer dan Ford’s RS500 (met vijfcilinder). Verder wordt de auto volgehangen met racing parts: remmerij van Brembo, schokdempers van Ohlins en een sportuiltaat die Ford Racing zelf fabriceert. De concept-Fiesta is een eenmalige oefening. Gewoon, omdat het kan. Op de SEMA zal een of andere kunstenaar -nog onbekend wie- de auto voorzien van verfstrepen om de auto daarna te veilen voor een goed doel.

De overige Fiesta’s die worden tentoon gesteld zijn onder handen genomen door diverse tuners. Denk aan namen als Universal Technical Institute, L&G Enterprises, 3dCarbon, H&R, FSWerks en Steeda Autosports.

Ook interessant!

  • Prijs opgefriste Fiesta moet je niet omrekenen naar guldens
  • De Ford Fiesta, maar dan als bedrijfswagen
    De Ford Fiesta, maar dan als bedrijfswagen
  • Ford Fiesta facelift
    Ford Fiesta facelift officieel, meer kracht ST
  • Pretpakket maakt de Fiesta en Puma ST nóg leuker

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, fiesta, Ford, sema, tuning

Vorig bericht: « Dit is wat Galatea van een Hyundai weet te maken
Volgend bericht: Gaat de Audi Quattro Concept in productie? »

Lees Interacties

Reacties

  1. NicoLauda zegt

    7 oktober 2010 om 22:55

    Poe, en dan was je stoer met je Rs500

    Login om te reageren
  2. Laue zegt

    7 oktober 2010 om 22:57

    opzich ben je hier wel echt de bink mee….

    Login om te reageren
  3. creative zegt

    7 oktober 2010 om 23:02

    opzich blijft het een fordje met spoilers

    Login om te reageren
  4. Mattijn zegt

    7 oktober 2010 om 23:26

    Factory booskijkers… dan heb je toch geen respect voor je eigen design :P

    Las dan tenminste de motorkap door, niet van dat opplakspul

    Login om te reageren
  5. Edge zegt

    7 oktober 2010 om 23:50

    Met die booskijkers doen die koplampen wel héél erg aan de nieuwe Kia koplampen denken.

    Login om te reageren
  6. super zegt

    7 oktober 2010 om 23:55

    hoeveel pks kun je op de voorwielen kwijt voor de voortrein zich losrukt van de rest van de auto?

    Login om te reageren
  7. spykerboy zegt

    8 oktober 2010 om 00:16

    ziet er wel bruut uit als je de eerste foto ziet (artikel foto) die mag je wel voor me deur zetten :D

    Login om te reageren
  8. BaySideBlueBoy zegt

    8 oktober 2010 om 00:25

    @Ford Racing: Gelieve de non-functionele roofscoop te verplaatsen naar de motorkap. Bij voorbaat dank.

    Login om te reageren
  9. Eric zegt

    8 oktober 2010 om 08:10

    Dat autootje waarmee Ken Block z’n 3′ film draaide was wel AWD. Waarom deze dan niet? In beperkte oplage bouwen zoals vroeger de Renault Alpine turbo…

    Login om te reageren
    • nokiaaaa zegt

      8 oktober 2010 om 16:58

      @Eric: waar staat dat ie dat niet heeft dan ?

      Login om te reageren
  10. elpistolero zegt

    8 oktober 2010 om 10:56

    hebben, hebben, hebben!!

    Login om te reageren
  11. nokiaaaa zegt

    8 oktober 2010 om 16:55

    i want one :o iedereen wa nen jhonny ma nen dikke 330 me ne fiesta eruit trekke zou gwn fab zen :D

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      8 oktober 2010 om 17:07

      @nokiaaaa: huh?

      Vet ding! En dankzij de Racing Parts (en de onderstel tovenaars van Ford zelf want die zijn goed, kijk naar de RS) zal die nog best iets kunnen ook met die 354 PK.. bruut!

      Login om te reageren
  12. Citrofiel zegt

    8 oktober 2010 om 17:09

    Wat zou het toch leuk zijn als alle merken voor het WRC een homologatie-versie zouden moeten maken, in beperkte opgave. (Vrijwel) Gelijk aan de WRC-auto. Super-Fiesta’s en DS3’en, dat zou gaaf zijn. :)

    Login om te reageren
  13. jer-ome zegt

    8 oktober 2010 om 20:47

    deze heeft ken block toch?
    ofniet?

    Login om te reageren
  14. Dimglor zegt

    8 oktober 2010 om 22:12

    Die van Ford racing is de enige die er nog goed uitziet…
    Man zeg 354 pk… is toch wel veel voor dit autootje… :)

    Login om te reageren
  15. jimmy zegt

    9 oktober 2010 om 13:18

    geen vag –>> triest ding

    Login om te reageren
  16. Cantago zegt

    9 oktober 2010 om 15:07

    Die blauwe ziet er best prima uit! Berg vermogen ook, geen AWD? Das jammer…

    Login om te reageren
  17. TheS zegt

    10 oktober 2010 om 01:42

    Paint

    Login om te reageren
  18. Shelby3000 zegt

    3 november 2010 om 17:48

    Ik vindt ‘m vet cool! Een vreemde neus en dat slaat echt alles

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North