• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gaat deze BMW 507 een recordbedrag opleveren?

Auteur: Author, gepost 21 juli 2014 om 21:24 – 16 Reacties

BMW 507 series-ii


Op de aankomende veiling in Pebble Beach zou deze klassieker weleens hele hoge ogen kunnen gaan gooien.

De iconische 507 mag destijds dan bijna een faillissement voor BMW hebben ingeluid, tegenwoordig brengen ze bedragen op waar je bang van wordt. Eerder dit jaar ging al een exemplaar over van eigenaar voor 1,5 miljoen euro, maar deze puntgave series-ii uit 1958 gaat daar naar verwachting ruim overheen.

Zoals aangegeven betreft het een series-ii die bovendien is uitgerust met afneembare hardtop. Uit z’n 3,2-liter V8 haalt de Duitser zo’n 165 pk, overgebracht op de wielen via een handbak met vijf versnellingen. Bovendien heeft dit exemplaar schijfremmen, in tegenstelling tot de eerdere modellen die waren uitgerust met trommelremmen. Al met al is het geen wonder dat Gooding & Company de opbrengst schat tussen de 1,7 en 2 miljoen euro. Niet meer dan terecht lijkt me, al kun je voor dat geld ook heel veel anders moois kopen. Een paar Z8’s bijvoorbeeld.

Ook interessant!

  • Video: politieachtervolging BMW X1 gaat door tuinen
    Video: politieachtervolging BMW X1 gaat door tuinen
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • BMW X5 op waterstof gaat nu echt rijden
    BMW X5 op waterstof gaat nu echt rijden
  • Hybride BMW X5
    Hybride BMW X5 gaat kopje onder in Schoonebeek

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

507, BMW, Klassiekers, veiling

Vorig bericht: « De R8 moet misschien het 911-platform gebruiken
Volgend bericht: Gevonden: de weg naar de hemel »

Lees Interacties

Reacties

  1. e1000bmw zegt

    21 juli 2014 om 21:31

    Ongetwijfeld.

    Login om te reageren
  2. tupperware zegt

    21 juli 2014 om 21:35

    Een van de mooiste auto’s uit die periode en qua prijs zwaar ondergewaardeerd..

    Die dingen blijven nog wel even in prijs stijgen, ik gok dat dit exemplaar over de 2 miljoen gaat opbrengen.

    Login om te reageren
  3. spidermann zegt

    21 juli 2014 om 21:59

    Was toen en nu nog steeds een moeilijke keuze tussen de 507 en de 300 SL coupe of cabrio.

    Login om te reageren
    • reggie-boy_rood zegt

      21 juli 2014 om 22:51

      @spidermann: 300 sl

      Login om te reageren
      • henkhupelschoten zegt

        21 juli 2014 om 23:22

        @reggie-boy_rood: jij snapt het

        Login om te reageren
      • jensgib zegt

        21 juli 2014 om 23:51

        @reggie-boy_rood: idd 300 sl

        Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      22 juli 2014 om 03:27

      @spidermann: Ik zou nu voor de 507 gaan, maar toentertijd was de 300SL waarschijnijk stiekem wel de betere auto (sowieso de snellere).

      De 507 heeft echter IMO nog meer de ‘simpele’ elegantie die ik altijd goed weet te waarderen. Ze worden nu ook iets hoger gewaardeerd dan ‘gewone’ 300SLs (niet de alu bodies) dus je zou kunnen zeggen dat de 507 de SL na een kleine 60 jaar alsnog heeft ingehaald :)

      Login om te reageren
  4. floris1204 zegt

    21 juli 2014 om 22:02

    Sow vroeger maakte ze dus wel mooie bmw’s. Wat een prachtbak.

    Login om te reageren
  5. breakingpoint zegt

    21 juli 2014 om 22:03

    mooier dan sommige ferrari’s die meer opbrengen. Prachtauto, maar gelukkig zijn er zat andere prachtauto’s die minder kosten.

    Login om te reageren
  6. rammillius zegt

    21 juli 2014 om 22:21

    Waarom maakt BMW niet meer van zulke modellen? Prachtig design in plaats van de dertien in een dozijn van vandaag.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      21 juli 2014 om 22:40

      @rammillius:
      In die tijd stonden er mensen met benzine in de aderen aan het roer, nu maken boekhouders en accountants er de dienst uit. Net als bij alle grote merken.
      Een ontwikkeling waar de liefhebber de dupe van is en die helaas onomkeerbaar lijkt.

      Login om te reageren
      • ptothem zegt

        22 juli 2014 om 08:48

        @jrk68: nou moet ik zeggen dat BMW een tijdje geleden met de z1, z3 coupe en de z8 nog heeft laten zien niet altijd voor de massa te gaan. Tegenwoordig idd enkel nog eenheidsworst.

        Login om te reageren
  7. herkies zegt

    21 juli 2014 om 22:50

    Wel bijzonder dat De 165 pk op de WIELEN wordt overgebracht. Dat is wel bijzonder voor die tijd.
    P.s. Wel de mooiste BMW ooit, met op 2e plek de Z8.

    Login om te reageren
  8. f40racer zegt

    21 juli 2014 om 23:07

    Zou mooi staan naast je AC cobra

    Login om te reageren
  9. bossie zegt

    22 juli 2014 om 00:10

    Ben al een tijdje een fan van de 507. Ongelooflijk hoe de prijzen van rond de ton, zo’n 10 jaar geleden, nu opeens naar de miljoenen gaan. Vraag me nu af welke andere klassieker dadelijk in staat is zo’n ‘prijssprint’ te maken.

    Login om te reageren
  10. hdla zegt

    22 juli 2014 om 02:56

    Snap niet waarom dit zoveel opbrengt. Design is niets nieuws of baanbrekends en de techniek is ook niet zo bijzonder. Het model heeft ook geen race verleden en BMW was in die tijd een merk dat wel sportieve auto’s maakte maar behoorde toen zeker niet tot de top zoals Bugatti of Alfa. Meer iets als als Triumph bijvoorbeeld. Voor dat geld zou ik zeker diverse andere minstens zo leuke klassiekers nemen. En om dit model nu legendarisch te noemen… Onder BMW fanatiekelingen misschien. Zal wel te maken hebben dat ik niks met Duitse auto’s heb, hoewel ik de Mercedes 300 SL wel legendarisch vind.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North