
Verschil moet er zijn en ja, er zijn auto’s sneller dan een Nissan GT-R. De Mercedes SL65 AMG moest het onlangs heel hard afleggen. Namens de VS en Europa mag deze ‘gewone’ Lamborghini Gallardo nu een gooi naar de titel doen.
We willen allemaal het snelst accelereren. Al zolang er beschaving bestaat. Zelfs daarvoor kreeg de sterkste renner het grootste stuk vlees! Inmiddels hebben we het zo ver geschopt dat we onszelf gemakkelijk ‘doodrennen’ (letterlijk & figuurlijk). Maakt niet uit, het moet sneller. Remparachute achterop, keramisch setje schijven eronder en gaan.
In deze laatste strijd om de titel zwaargewicht neemt een Lamborghini Gallardo van Underground Racing het op tegen een reeds bekende ‘AG Nissan GT-R’ met nu wel 851 rwhp.
Een rollende start elimineert eventuele launch-control voordelen. Vierwielaandrijving houdt de GT-R in het gareel, de Gallardo heeft zijn AWD ingeruild voor RWD. Aan de start is wel meteen duidelijk dat de Gallardo erg grote turbo’s heeft, dan stampen 1500 wilde paarden door het beeld. Eèèn weg is ie!





maakt me niet eens uit, ik zou sowieso voor de gallardo kiezen.
Tsjah heeft weinig met een Gallardo of een GT-R te maken.
@raphael: 1 zeker vet om te zien, maar vergelijken is natuurlijk zinloos.
Ja deze Gallardo heeft dus het vermogen op de achterwielen, niet alle vier!
@Stopwearingpants: Dat staat in het filmpje inderdaad, maar is dit ook echt zo?
@stopwearingpants er staat in de tekst dat beide wagens 4-wiel aangedreven zijn… :\
Die Gallardo knalt er nogal van door. Als een dolle!
@Bartol: Offffnieeeej… wow da’s echt niet meer normaal. Da’s niet optrekken.. omg.. da’s afschieten. Dan zit je echt wel plak tegen de hoofdsteun.. ;)
@Bartol: tekst klopt dus niet (@Alwood) je ziet ook dat de lambo spint op een gegeven moment, als je het dan nog niet door hebt..
Heb de tekst aangepast, maar wat je als laatste zegt gaat niet op. Ook met AWD kunnen je wielen doorspinnen. Zeker als er veel meer vermogen naar achteren gaat kan het ook voorkomen dat dit alleen op de achterwielen gebeurt.
@Bartol: Beter lezen.. De Gallardo heeft zn AWD ingeruild voor RWD! ;)
Dat is een aanpassing die ik later heb gemaakt. Er stond eerst dat beiden AWD hadden.
Dit is slechts een sprintje ‘wie is sneller?’.
1500 pk in je Gallardo is vragen om problemen. Je kunt er toch niet dagelijks mee rijden, motor zal snel kapot gaan.
@BmwMPower: Underground racing geeft 24 000 miles/2 year warranty op hun producten, dus dat is om en nabij 40 000km, en aangezien je dat waarschijnlijk toch niet haalt in 2 jaar met je lambo. Maar met die UR TT kits wil je sowieso niet dagelijks rijden.
Tjah 600 pk boven de 900pk die de GTR heeft, bizar resultaat bij al een hele snelle auto
hallo dan! Die knalt er ff voorbij zeg, niet normaal.
Denk dat de Nissan iets langer mee gaat .
Bizar gewoon hoe de Gallardo voorbij vliegt, niet zo gek ook met zo een pk verschil maar toch wtf O_O
@house: Inderdaad.. flabbergasting.. die Nissan heeft 900 PK !?! en dan nog.. of ie vergeet gas te geven.. ongelooflijk.
Ik vraag mij wel af hoe lang de Gallardo dat kan. Motorrebuild om de 10 sprints?
@Freewarefreak: wie weet, maar tot 24 000miles is garantie van UR
@stefanamsterdam: Ja garantie op de UR TT kit ja niet op de gehele motor hoor hahaha
@VeniVidiVici: vanaf stage 2 pakken ze ook je motor aan dus daar krijg je lijkt me ook garantie op, en met de stage 1 kit zal t wel meevallen aan slijtage enshit.
Wel bizar om te zien hoe moeilijk het is om dat vermogen te controleren, die Gallardo kan in het begin gewoon zijn grip niet vinden, waardoor de GT-R zelfs nog even sneller wegtrekt. Daarna is het natuurlijk afgelopen, wat een monster dat ding.
@panzerknacker: Inderdaad, zelfs als de Gallardo er al voorbij is, lijkt ie af en toe nog (een beetje) in te houden (te horen aan het geluid aan het einde van de het filmpje).
Tja baas boven baas.. Ik zou deze gallardo weleens tegen een veyron willen zien, denk dat die wel aardig aan elkaar gewaagd zijn aan elkaar.
@scuzi: dr is een keer een gallardo van UR getest op drag strip en die zette snellere sprint tijden neer over 1 mile dan en veryron. Dus in theorie zou die sneller moeten zijn. Top snelheid zal ook wel hoger zijn alleen ben je daarvoor waarschijnlijk al opgestegen met je gallardo xD
@tunefuldjmike: veyron natuurlijk :)
normaal zou ik het geluid van de gallardo bovenop de gtr kiezen, hoewel ik toch een gtr fanboy ben, maar die gtr heeft toch echt een bizar abnormaal geile geluid..
ik dacht dat het in die wedloop ook een beetje ging over prijs kwaliteit.. ofwel nissan 120.000 + tuning a 80.000 = 200.000 Lambo, 300.000 + 200.000 tuning? Who is the winner??
en tja 1500 pk tegenover 800+ in een lichtere auto.. Knap dat die lambo wint. Overigens beide fantastische auto’s maar een lambo zal gewoon nooit of te nimmer te betalen zijn voor mij.. een Nissan daarentegen van een jaartje plus oud… Nou die zie ik nog best wel eens voor de deur verschijnen. Case made? Case closed!
@tvr1974:
Stage 1 Turbo System with Stock Engine
650 WHP on pump gas (93 octane)
850 WHP on race fuel (VP-C16 117 octane)
2004-2008 Gallardo models at $35,000*
2009-2010 LP560-4 models at $39,000
Stage 2 Turbo System with Modified Engine
850 WHP on pump gas (93 octane)
1150 WHP on race fuel (VP-C16 117 octane)
2004-2008 Gallardo models at $65,000*
2009-2010 LP560-4 models at $69,000
Stage 3 Turbo System with Modified Engine
1000 WHP on pump gas (93 octane)
1250 WHP on race fuel (VP-C16 117 octane)
2004-2008 Gallardo models at $89,000
2009-2010 LP560-4 models at $94,000
Race Version Turbo System with Highly Modified Engine
1050 WHP on pump gas (93 octane)
1500 WHP on race fuel (VP-C16 117 octane)
All Gallardo models starting at $109,000
*2004-2008 Gallardo with E-Gear Transmission requires additional upgrades with extra costs
Hoezo hebben beiden vierwielaandrijving? In de titel staat 1500 RWHP (rear-wheel) en 851 AWHP (all-wheel). Of begrijp ik dat verkeerd?
het zijn ook maar ff 700 PK verschil jongens :S
De tering wat is die snel… Vooral als je dan het filmpje van de Nissan vs de ook al niet trage SL65 BS eerst kijkt. Insane! De Nissan (zeker ‘standaard’) is alleen 100x haalbaarder voor een goede spaarder dan de Lambo natuurlijk.
Als ik mocht kiezen zou ik voor de Lamborghini gaan. Wat een auto’s zijn dat zeg. Maarja, waarschijnlijk kunnen ze niet meer dan rechtdoor rijden. Jammer dat je deze tuning niet kan bij GT5 (a)
zo .. dus schwarzenegger heeft nu een GT-R ..
Er is ook nog zoiets als de AMS Alpha 12 met 1000+ pk, het was misschien eerlijker geweest als ze die naast de lambo hadden gezet.
Die heeft idd nogal grote turbo’s!
Wat is hier zo boeiend aan dan? Die gasten maken leuke filmpjes maar thats it, heb ook wel is een hennesy escalade gezien die het won van een GT-R 2011. Bewijst niks, alleen een GT-R gaat wat langer mee dan een auto die 3x over ze eigen vermogen heen gaat
‘k Zou liever een sprintje zien waarbij ze vertrekken vanuit stilstand. Als dat al uberhaupt mogelijk is…
@fep739: haha ja
Ik zou eens willen zien wie het snelst parralel kan parkeren met deze wagens ! Volgens mij kan je met zo’n wagen niet meer rustig rijden. Wel indrukwekkend, maar in zekere mate zinloos… (me like !)
Hoe bedoel je doelloze vergelijking bijna 2x zoveel power.
@amgpowerrr: + probeer eens met die lambo op circuit vol te blazen is gewoon niet te doen, met die nissan is dat al erg lastig.
Jammer dat die rechte hersenloze sprints zijn overgenomen van de Amerikanen.
Zucht, post dan niets. Duhhhhhhh 1500 tegenover zeg maar ff 900pk. Wat raar dat je wint met 1500pk. Zeker ook omdat het een rollende start is, dan is de GT-R zijn voordeel met awd kwijt. en dan ook nog 600pk minder aan bord. Dit vond niemand toch echt een verrassing of wel?
wtf.. heb je een retesnelle auto, heeft iemand anders een nog retesnellere auto :P
Dit is een vergelijking die er geen is,De Lambo heeft 1500Pk de GT-R 850-900pk maw bijna 650pk verschil komt daar nog bij dat de Gallardo lichter is.Een echte vergelijking zou zijn De GT-R Switzer R1K of de GT-R Alpha en wie wint er dan denk je?Godzilla natuurlijk