• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gallardo TwinTurbo sneller dan tuned Nissan GT-R?

Auteur: Alwood, gepost 22 februari 2012 om 23:12 – 44 Reacties

Gallardo vs GT-R, wie wint?


Verschil moet er zijn en ja, er zijn auto’s sneller dan een Nissan GT-R. De Mercedes SL65 AMG moest het onlangs heel hard afleggen. Namens de VS en Europa mag deze ‘gewone’ Lamborghini Gallardo nu een gooi naar de titel doen.

We willen allemaal het snelst accelereren. Al zolang er beschaving bestaat. Zelfs daarvoor kreeg de sterkste renner het grootste stuk vlees! Inmiddels hebben we het zo ver geschopt dat we onszelf gemakkelijk ‘doodrennen’ (letterlijk & figuurlijk). Maakt niet uit, het moet sneller. Remparachute achterop, keramisch setje schijven eronder en gaan.

In deze laatste strijd om de titel zwaargewicht neemt een Lamborghini Gallardo van Underground Racing het op tegen een reeds bekende ‘AG Nissan GT-R’ met nu wel 851 rwhp.

Een rollende start elimineert eventuele launch-control voordelen. Vierwielaandrijving houdt de GT-R in het gareel, de Gallardo heeft zijn AWD ingeruild voor RWD. Aan de start is wel meteen duidelijk dat de Gallardo erg grote turbo’s heeft, dan stampen 1500 wilde paarden door het beeld. Eèèn weg is ie!

Ook interessant!

  • Video: Nissan GT-R rijdt pionnen omver
  • Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
    Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
  • hightech Nissan GT-R
    Hightech Nissan GT-R wordt níet elektrisch
  • Nissan GT-R Nismo Special Edition, inbegrepen bij de NFT
    Nieuwe Nissan GT-R Nismo voegt echt wat toe

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

gallardo, gt-r, Lamborghini, Nissan, tuning, underground-racing, Video

Vorig bericht: « Mercedes CLS probeert luid brullend de dyno te vernielen
Volgend bericht: Gecrashte exoot: dit was ooit een..? »

Lees Interacties

Reacties

  1. MAB zegt

    22 februari 2012 om 23:14

    maakt me niet eens uit, ik zou sowieso voor de gallardo kiezen.

    Login om te reageren
  2. raphael zegt

    22 februari 2012 om 23:16

    Tsjah heeft weinig met een Gallardo of een GT-R te maken.

    Login om te reageren
    • Nerekop zegt

      23 februari 2012 om 09:10

      @raphael: 1 zeker vet om te zien, maar vergelijken is natuurlijk zinloos.

      Login om te reageren
  3. Stopwearingpants zegt

    22 februari 2012 om 23:19

    Ja deze Gallardo heeft dus het vermogen op de achterwielen, niet alle vier!

    Login om te reageren
    • drivingpleasure zegt

      23 februari 2012 om 11:27

      @Stopwearingpants: Dat staat in het filmpje inderdaad, maar is dit ook echt zo?

      Login om te reageren
  4. Bartol zegt

    22 februari 2012 om 23:29

    @stopwearingpants er staat in de tekst dat beide wagens 4-wiel aangedreven zijn… :\
    Die Gallardo knalt er nogal van door. Als een dolle!

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      23 februari 2012 om 00:43

      @Bartol: Offffnieeeej… wow da’s echt niet meer normaal. Da’s niet optrekken.. omg.. da’s afschieten. Dan zit je echt wel plak tegen de hoofdsteun.. ;)

      Login om te reageren
    • Stopwearingpants zegt

      23 februari 2012 om 00:44

      @Bartol: tekst klopt dus niet (@Alwood) je ziet ook dat de lambo spint op een gegeven moment, als je het dan nog niet door hebt..

      Login om te reageren
      • sir_smokalot zegt

        23 februari 2012 om 07:17

        Heb de tekst aangepast, maar wat je als laatste zegt gaat niet op. Ook met AWD kunnen je wielen doorspinnen. Zeker als er veel meer vermogen naar achteren gaat kan het ook voorkomen dat dit alleen op de achterwielen gebeurt.

        Login om te reageren
    • baap zegt

      23 februari 2012 om 08:18

      @Bartol: Beter lezen.. De Gallardo heeft zn AWD ingeruild voor RWD! ;)

      Login om te reageren
      • sir_smokalot zegt

        23 februari 2012 om 08:36

        Dat is een aanpassing die ik later heb gemaakt. Er stond eerst dat beiden AWD hadden.

        Login om te reageren
  5. BmwMPower zegt

    22 februari 2012 om 23:33

    Dit is slechts een sprintje ‘wie is sneller?’.
    1500 pk in je Gallardo is vragen om problemen. Je kunt er toch niet dagelijks mee rijden, motor zal snel kapot gaan.

    Login om te reageren
    • stefanamsterdam zegt

      23 februari 2012 om 09:55

      @BmwMPower: Underground racing geeft 24 000 miles/2 year warranty op hun producten, dus dat is om en nabij 40 000km, en aangezien je dat waarschijnlijk toch niet haalt in 2 jaar met je lambo. Maar met die UR TT kits wil je sowieso niet dagelijks rijden.

      Login om te reageren
  6. jzaero zegt

    22 februari 2012 om 23:34

    Tjah 600 pk boven de 900pk die de GTR heeft, bizar resultaat bij al een hele snelle auto

    Login om te reageren
  7. pier zegt

    22 februari 2012 om 23:44

    hallo dan! Die knalt er ff voorbij zeg, niet normaal.

    Login om te reageren
  8. norge zegt

    22 februari 2012 om 23:50

    Denk dat de Nissan iets langer mee gaat .

    Login om te reageren
  9. house zegt

    22 februari 2012 om 23:50

    Bizar gewoon hoe de Gallardo voorbij vliegt, niet zo gek ook met zo een pk verschil maar toch wtf O_O

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      23 februari 2012 om 00:46

      @house: Inderdaad.. flabbergasting.. die Nissan heeft 900 PK !?! en dan nog.. of ie vergeet gas te geven.. ongelooflijk.

      Ik vraag mij wel af hoe lang de Gallardo dat kan. Motorrebuild om de 10 sprints?

      Login om te reageren
      • stefanamsterdam zegt

        23 februari 2012 om 09:56

        @Freewarefreak: wie weet, maar tot 24 000miles is garantie van UR

        Login om te reageren
        • VeniVidiVici zegt

          23 februari 2012 om 11:53

          @stefanamsterdam: Ja garantie op de UR TT kit ja niet op de gehele motor hoor hahaha

          Login om te reageren
          • stefanamsterdam zegt

            23 februari 2012 om 12:32

            @VeniVidiVici: vanaf stage 2 pakken ze ook je motor aan dus daar krijg je lijkt me ook garantie op, en met de stage 1 kit zal t wel meevallen aan slijtage enshit.

            Login om te reageren
  10. panzerknacker zegt

    22 februari 2012 om 23:58

    Wel bizar om te zien hoe moeilijk het is om dat vermogen te controleren, die Gallardo kan in het begin gewoon zijn grip niet vinden, waardoor de GT-R zelfs nog even sneller wegtrekt. Daarna is het natuurlijk afgelopen, wat een monster dat ding.

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      23 februari 2012 om 00:51

      @panzerknacker: Inderdaad, zelfs als de Gallardo er al voorbij is, lijkt ie af en toe nog (een beetje) in te houden (te horen aan het geluid aan het einde van de het filmpje).

      Login om te reageren
  11. scuzi zegt

    23 februari 2012 om 00:02

    Tja baas boven baas.. Ik zou deze gallardo weleens tegen een veyron willen zien, denk dat die wel aardig aan elkaar gewaagd zijn aan elkaar.

    Login om te reageren
    • tunefuldjmike zegt

      23 februari 2012 om 00:32

      @scuzi: dr is een keer een gallardo van UR getest op drag strip en die zette snellere sprint tijden neer over 1 mile dan en veryron. Dus in theorie zou die sneller moeten zijn. Top snelheid zal ook wel hoger zijn alleen ben je daarvoor waarschijnlijk al opgestegen met je gallardo xD

      Login om te reageren
      • tunefuldjmike zegt

        23 februari 2012 om 00:32

        @tunefuldjmike: veyron natuurlijk :)

        Login om te reageren
  12. Adanali zegt

    23 februari 2012 om 00:03

    normaal zou ik het geluid van de gallardo bovenop de gtr kiezen, hoewel ik toch een gtr fanboy ben, maar die gtr heeft toch echt een bizar abnormaal geile geluid..

    Login om te reageren
  13. tvr1974 zegt

    23 februari 2012 om 00:07

    ik dacht dat het in die wedloop ook een beetje ging over prijs kwaliteit.. ofwel nissan 120.000 + tuning a 80.000 = 200.000 Lambo, 300.000 + 200.000 tuning? Who is the winner??
    en tja 1500 pk tegenover 800+ in een lichtere auto.. Knap dat die lambo wint. Overigens beide fantastische auto’s maar een lambo zal gewoon nooit of te nimmer te betalen zijn voor mij.. een Nissan daarentegen van een jaartje plus oud… Nou die zie ik nog best wel eens voor de deur verschijnen. Case made? Case closed!

    Login om te reageren
    • stefanamsterdam zegt

      23 februari 2012 om 10:14

      @tvr1974:
      Stage 1 Turbo System with Stock Engine
      650 WHP on pump gas (93 octane)
      850 WHP on race fuel (VP-C16 117 octane)
      2004-2008 Gallardo models at $35,000*
      2009-2010 LP560-4 models at $39,000

      Stage 2 Turbo System with Modified Engine
      850 WHP on pump gas (93 octane)
      1150 WHP on race fuel (VP-C16 117 octane)
      2004-2008 Gallardo models at $65,000*
      2009-2010 LP560-4 models at $69,000

      Stage 3 Turbo System with Modified Engine
      1000 WHP on pump gas (93 octane)
      1250 WHP on race fuel (VP-C16 117 octane)
      2004-2008 Gallardo models at $89,000
      2009-2010 LP560-4 models at $94,000

      Race Version Turbo System with Highly Modified Engine
      1050 WHP on pump gas (93 octane)
      1500 WHP on race fuel (VP-C16 117 octane)
      All Gallardo models starting at $109,000

      *2004-2008 Gallardo with E-Gear Transmission requires additional upgrades with extra costs

      Login om te reageren
  14. Ferdinand1 zegt

    23 februari 2012 om 00:24

    Hoezo hebben beiden vierwielaandrijving? In de titel staat 1500 RWHP (rear-wheel) en 851 AWHP (all-wheel). Of begrijp ik dat verkeerd?

    Login om te reageren
  15. brennie-1994 zegt

    23 februari 2012 om 00:35

    het zijn ook maar ff 700 PK verschil jongens :S

    Login om te reageren
  16. E320cdi zegt

    23 februari 2012 om 00:46

    De tering wat is die snel… Vooral als je dan het filmpje van de Nissan vs de ook al niet trage SL65 BS eerst kijkt. Insane! De Nissan (zeker ‘standaard’) is alleen 100x haalbaarder voor een goede spaarder dan de Lambo natuurlijk.

    Login om te reageren
  17. larsyboy1997 zegt

    23 februari 2012 om 02:08

    Als ik mocht kiezen zou ik voor de Lamborghini gaan. Wat een auto’s zijn dat zeg. Maarja, waarschijnlijk kunnen ze niet meer dan rechtdoor rijden. Jammer dat je deze tuning niet kan bij GT5 (a)

    Login om te reageren
  18. lincoln zegt

    23 februari 2012 om 07:07

    zo .. dus schwarzenegger heeft nu een GT-R ..

    Login om te reageren
  19. jdmfan zegt

    23 februari 2012 om 07:07

    Er is ook nog zoiets als de AMS Alpha 12 met 1000+ pk, het was misschien eerlijker geweest als ze die naast de lambo hadden gezet.

    Login om te reageren
  20. kickass zegt

    23 februari 2012 om 07:21

    Die heeft idd nogal grote turbo’s!

    Login om te reageren
  21. mightymike zegt

    23 februari 2012 om 09:51

    Wat is hier zo boeiend aan dan? Die gasten maken leuke filmpjes maar thats it, heb ook wel is een hennesy escalade gezien die het won van een GT-R 2011. Bewijst niks, alleen een GT-R gaat wat langer mee dan een auto die 3x over ze eigen vermogen heen gaat

    Login om te reageren
  22. fep739 zegt

    23 februari 2012 om 09:54

    ‘k Zou liever een sprintje zien waarbij ze vertrekken vanuit stilstand. Als dat al uberhaupt mogelijk is…

    Login om te reageren
    • stanny zegt

      23 februari 2012 om 11:55

      @fep739: haha ja

      Ik zou eens willen zien wie het snelst parralel kan parkeren met deze wagens ! Volgens mij kan je met zo’n wagen niet meer rustig rijden. Wel indrukwekkend, maar in zekere mate zinloos… (me like !)

      Login om te reageren
  23. amgpowerrr zegt

    23 februari 2012 om 13:11

    Hoe bedoel je doelloze vergelijking bijna 2x zoveel power.

    Login om te reageren
    • amgpowerrr zegt

      23 februari 2012 om 13:17

      @amgpowerrr: + probeer eens met die lambo op circuit vol te blazen is gewoon niet te doen, met die nissan is dat al erg lastig.

      Jammer dat die rechte hersenloze sprints zijn overgenomen van de Amerikanen.

      Login om te reageren
  24. mylvan zegt

    23 februari 2012 om 18:22

    Zucht, post dan niets. Duhhhhhhh 1500 tegenover zeg maar ff 900pk. Wat raar dat je wint met 1500pk. Zeker ook omdat het een rollende start is, dan is de GT-R zijn voordeel met awd kwijt. en dan ook nog 600pk minder aan bord. Dit vond niemand toch echt een verrassing of wel?

    Login om te reageren
  25. Tonnie zegt

    23 februari 2012 om 18:27

    wtf.. heb je een retesnelle auto, heeft iemand anders een nog retesnellere auto :P

    Login om te reageren
  26. stebar zegt

    26 februari 2012 om 09:52

    Dit is een vergelijking die er geen is,De Lambo heeft 1500Pk de GT-R 850-900pk maw bijna 650pk verschil komt daar nog bij dat de Gallardo lichter is.Een echte vergelijking zou zijn De GT-R Switzer R1K of de GT-R Alpha en wie wint er dan denk je?Godzilla natuurlijk

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North