• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gearresteerd worden voor racen onder invloed?

Auteur: MrBrown, gepost 22 juli 2013 om 22:19 – 30 Reacties

Alcohol achter het stuur


Ja het kan, Leslie Charles Hunter (VS) was de eerste persoon die het overkwam.

Er zit een klein verschil tussen rijden en racen. Racen vergt namelijk veel meer concentratie, anticipatie en precisie. Exact de dingen die onder invloed van alcohol niet meer helemaal lekker gaan. Meneer Hunter had er schijt aan. Hij kroop achter het stuur van zijn raceauto voor een lekker potje sturen op de Watsonville Ocean Speedway.

Tijdens de race werd hij beschuldigd voor roekeloos rijgedrag. Hij duwde tegenstanders van de baan en reed erg agressief. Zo erg dat hij na de race even mocht blazen. En wat bleek, de coureur had een promillage van meer dan 0,8. Daarvoor werd hij gearresteerd.

Ook al is hij de eerste die gearresteerd is voor ‘racing under infuence’, hij is hoogstwaarschijnlijk niet de eerste die met alcohol achter een racestuur kruipt. Zo is bekend dat coureur Kimi Raikkonen ook van een slokje teveel houdt. En deze gozer had misschien vóór de race ook al wat gedronken.

Is alcohol de doping voor de autosport? We kunnen ons niet voorstellen dat het de prestaties van een coureur verbeterd. Hoogstens neem je grotere risico’s waardoor je met een beetje geluk sneller rondjes rijd. Al heb je dat geluk niet in eigen hand. (via jalopnik.com)

Ook interessant!

  • Video: Red Bull Racing doet Europese roadtrip
    Video: Red Bull Racing doet Europese roadtrip
  • Video: magistrale herstart Verstappen
  • Video: drama bij herstart
  • Boetes in Duitsland fors omhoog, nog steeds spotgoedkoop
    Boetes in Duitsland fors omhoog, nog steeds spotgoedkoop

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

alcohol, boetes, Racing

Vorig bericht: « Ford Fiesta 1.0 EcoBoost is vrouwenauto van het jaar
Volgend bericht: Gespot: de bastaardzoon van een Kia Sorento en BMW X5 »

Lees Interacties

Reacties

  1. pand zegt

    22 juli 2013 om 22:25

    Only in america

    Login om te reageren
    • lamborgfan zegt

      23 juli 2013 om 08:13

      @pand: En op de kartbaan waar ik vroeger gewerkt hebt.. (NL)

      Login om te reageren
  2. boxster zegt

    22 juli 2013 om 22:26

    Benzine in je bloed racet vast beter dan alcohol in je bloed

    Login om te reageren
    • nickjacker14 zegt

      23 juli 2013 om 08:20

      @boxster: of bezien in je hoofd ik bedoel het is niet voor niks dat het Engelse woord voor auto gek petrolhead is……….

      Login om te reageren
  3. cocksdriveaudi zegt

    22 juli 2013 om 22:28

    I say don’t drink and drive
    you might spill your drink
    before you get behind
    that wheel, just stop and think
    you can take your chances
    but there’s so much to lose
    another bumpy road,
    there’s so much wasted booze.
    I’m not so worried
    about how many I kill
    I’m much more concerned
    with how much beer I spill.
    35% of accidents
    are cause by pixilated
    the other 65% are not
    alcohol related.
    What does this tell us
    about the drunk drivers
    they seem to have a
    better record than
    the sober team.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      22 juli 2013 om 22:33

      @cocksdriveaudi:
      Briljant, waar heb je die vandaan?

      Login om te reageren
    • rijnooit zegt

      23 juli 2013 om 00:37

      @cocksdriveaudi: nofx :) dacht er direct aan hahah

      Login om te reageren
  4. jrk68 zegt

    22 juli 2013 om 22:29

    Vroeger mochten ze bij Italia á Zandvoort ook blazen voor ze de baan op mochten.
    De Ferrari boys hadden nogal de neiging om met een paar glazen wijn in hun mik de baan op te gaan.

    Login om te reageren
    • cocksdriveaudi zegt

      22 juli 2013 om 22:36

      @jrk68: Lijkt mij terecht zeker bij een min of meer publieksevenement, is nogal lullig voor de nabestaanden als je iemand harstikke dood/invalide rijdt en zelf zonder schrammetje eruit stapt. Wat mij betreft gepakt worden met drank, 10 jaar je rijbewijs kwijt

      Login om te reageren
    • maurits123 zegt

      22 juli 2013 om 22:44

      @jrk68: Ha, verbaast me dan weer niets!

      Login om te reageren
  5. norge zegt

    22 juli 2013 om 22:38

    Daar hebben ze in Duitsland de ring taxi voor

    Login om te reageren
  6. undifined1 zegt

    22 juli 2013 om 22:42

    In de jaren 60 werd er bij de f1 voor de race ook wel eens geborreld heb ik ergens gelezen.

    Login om te reageren
  7. Hupke zegt

    22 juli 2013 om 22:48

    Vroeger bij de motor races waren de rijders soms nog stomdronken.

    Harry Everts zou nog zat geweest zijn van de avond ervoor toen hij z’n wereldtitel won als ik de verhalen mag geloven.

    Login om te reageren
    • Vincegail zegt

      22 juli 2013 om 23:58

      @Hupke: Stefan zal het wel nuchter gedaan hebben denk ik!

      Login om te reageren
      • imba zegt

        23 juli 2013 om 02:12

        @Vincegail: Dat maakt niet uit. Niemand is fris na een avond flink zuipen.

        Login om te reageren
      • Hupke zegt

        23 juli 2013 om 17:25

        @Vincegail:

        Daarom schreef ik ook Harry Everts, ook wereldkampioen en de vader van.

        Login om te reageren
  8. hdla zegt

    22 juli 2013 om 23:08

    Net nog op Canvas einde van groep B rallyauto’s gezien, waar de gevolgen van niet 100% geconcentreerd zijn goed te zien waren. Het fatale ongeluk van Toivonen en Cresto in een Lancia S4 werd daar welliswaar niet door alcohol veroorzaakt, maar er werd wel gedacht aan medicijn gebruik.

    Login om te reageren
    • mrs250 zegt

      22 juli 2013 om 23:12

      @hdla: ook gezien inderdaad, geen hele sterke docu, maar het blijft een magische periode uit de rallysport.

      Login om te reageren
    • r34gtr zegt

      22 juli 2013 om 23:59

      @hdla: meer info aub… hebben jullie misschien de titel of een link waar ik hem kan kijken?

      Login om te reageren
      • hdla zegt

        23 juli 2013 om 01:38

        @r34gtr: Rallying the killer years. Was wel interressant, maar dat heb ik al snel als er Lancia’s in voorkomen. Het was al een herhaling van zondag. Je hebt voor België ook een soort uitzending gemist, maar daar heb je denk ik een VPN (voor Belgie) voor nodig. Het is mij nog niet gelukt uitzendingen terug te kijken.

        Login om te reageren
        • r34gtr zegt

          23 juli 2013 om 01:44

          @hdla: heey bedankt,, ja ik ben ook lanciagek dus dat komt goed uit;) en de quattro natuurlijk.. heb er een torrent van gevonden… SSSTTT:P

          Login om te reageren
  9. mrs250 zegt

    22 juli 2013 om 23:11

    Wat een belachelijke insinuatie dat Kimi met een slok op achter het stuur van z’n Lotus zou kruipen. Hij is misschien een playboy van het kaliber Hunt of Irvine, maar racen neemt hij erg serieus.

    Login om te reageren
  10. bempi zegt

    22 juli 2013 om 23:16

    Het gebeurd nog steeds, maar grosjean wil maar niet bekennen ?

    Login om te reageren
  11. kapitein187 zegt

    22 juli 2013 om 23:28

    L’etje vergeten- under infuence. Natuurlijk influence

    Login om te reageren
  12. Vincegail zegt

    22 juli 2013 om 23:42

    Maar goed dat ze dat in 1953 op Le Mans niet gecontroleerd hebben! De rijders van de winnende Jaguar, Duncan Hamilton en Tony Rolt, waren kacheltje lam bij de start van de race.
    Wat was er gebeurd? Hun auto was gediskwalificeerd omdat tijdens een van de kwalificatie ze hetzelfde nummer droegen als een andere auto. Auto uit de race, coureurs niets te doen het weekend. Niets aan te doen, we zijn toch in Frankrijk, laat de wijn, champagne en cognac maar aanrukken! Terwijl de mannen zich aan het bezatten zijn, gaat Jaguar in beroep tegen de uitspraak. Uiteindelijk wordt de Jaguar toch toegelaten tot de race. Probleem: coureurs apezat!
    Hamilton neemt de start en krijgt bij elke pitstop straffe zwarte koffie. Krijgt ie enorm de bibbers van. Enige manier om het bibberen tegen te gaan: meer drank!
    Deze mannen zijn waarschijnlijk de enigen die Le Mans dronken/met een kater hebben gewonnen!

    http://vennmotorsport.wordpress.com/2013/01/31/the-drunken-tale-of-duncan-hamilton/

    Login om te reageren
    • lemans96 zegt

      23 juli 2013 om 00:24

      @Vincegail: Een zeer discutabel verhaal… Er zijn eigenlijk nergens harde bewijzen voor te vinden(joh!). Het enige dat ik er aan toe kan voegen is dat ze beiden op champagne en driedubbele Martini’s, de race uitreden, en wonnen !

      Login om te reageren
      • nickmercedes zegt

        23 juli 2013 om 10:25

        @lemans96: Moet wel waar zijn, het staat zelfs op wikipedia.. En alles op wikipedia is waar :)
        Hier het stukje:
        “1953 24 Hours of Le Mans
        At the 1953 event Hamilton and Rolt had been disqualified for practising in a car with the same number as another on the circuit at the same time.
        Hamilton was a larger-than-life character, and his account of what followed has passed into motor racing legend: by the time Jaguar team manager Lofty England persuaded the organisers to let them race, both drivers were drunk in a local bar; when the race was under way the team tried to sober Hamilton up by giving him coffee during the pit stops but he refused it, saying it made his arms twitch; instead he was given brandy. Lofty England refuted the story: “Of course I would never have let them race under the influence. I had enough trouble when they were sober!”[4] Tony Rolt likewise maintained that it was fiction.”

        Login om te reageren
  13. lemans96 zegt

    23 juli 2013 om 00:20

    Het is zo eenvoudig:

    DON’T DRINK AND DRIVE !

    Login om te reageren
    • lemans96 zegt

      23 juli 2013 om 00:26

      @lemans96: En als je dan toch, met aclohol op, achter het stuur gaat zitten, wees er dan zeker van dat er niemand anders rijd… op het circuit.

      Sowieso NIET op de openbare weg.

      Login om te reageren
  14. pjotr zegt

    23 juli 2013 om 08:34

    In de amateurracerij moet je geregeld blazen. Maatje van mij werd ook verteld eerst ff een blokje of wat te gaan lopen voor hij een tweede keer ging blazen.
    Je moet 0.0 scoren, terecht.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North