• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gechipte auto’s straks niet meer door Britse APK

Auteur: Dennis, gepost 25 november 2010 om 16:56 – 62 Reacties

Chiptuning

De Britten gaan het chiptunen aan banden leggen. Het duurt nog wel even, maar vanaf eind volgend jaar is het uit met de pret en komen gechipte auto’s niet meer door de APK. Dit heeft de Britse RDW, the Vehicle and Operators Servies Agency (VOSA) laten weten. Hoe men gaat vaststellen of een auto wel of niet gekieteld is, is nog onduidelijk. Veel tuningbedrijven adverteren juist met de claim dat de aangepaste motormanagementsoftware niet te detecteren valt.

Wellicht heeft de VOSA een trucje gevonden om de software-aanpassingen toch gemakkelijk te kunnen detecteren. Anders lijkt mij dat iedere auto tijdens de APK (MOT in de UK) op een rollerbank moet worden gezet om het vermogen te meten. Maar ik ben geen techneut, dus wellicht zijn er andere manieren. Misschien de uitstoot meten?

De keuringseisen zullen niet alleen ten aanzien van het vermogen worden aangescherpt. Er zal ook strenger word gekeken naar veranderingen aan de koplampen met aftermarket sets, de conditie van de bedrading en er mogen geen waarschuwingslampjes voor de airbags branden. Bij de Britten moeten nieuwe auto’s na 3 jaar voor het eerst gekeurd worden.

Met dank aan Johan voor de tip!

Ook interessant!

  • In beslag genomen auto snel verkopen kan straks niet meer
  • Video: auto wordt aangereden door onverzekerde auto
  • Tesla Model S presteert uiterst slecht in Duitse APK keuringen
  • Mijn Auto: Lamborghini Urus van Elias
    Mijn Auto: Lamborghini Urus van Elias

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

apk

Vorig bericht: « Lekker lomp: twee aanrijdingen in vijf seconden
Volgend bericht: Amerikanen willen nog niet echt wennen aan rotondes »

Lees Interacties

Reacties

  1. Tommy2 zegt

    25 november 2010 om 17:03

    Moet iemand toch zelf weten of hij of zij zijn ofhaar auto tuned? Volgens mij is dit technisch helemaal niet mogelijk want het slaat ook nergens op! Straks krijg je zelfs nog een boete als je je kozijnen in een iets andere kleur overschilderd!

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      25 november 2010 om 17:09

      @Tommy2:

      kleur van kozijnen ??
      dat komt alleen voor in zwaar communitische landen ..

      oohh .. wacht effe ..

      Login om te reageren
    • bosnialove zegt

      25 november 2010 om 17:56

      @Tommy2: In Nederland is het oververven van je kozijnen niet toegestaan, althans, als je een huurhuis hebt (denk ik). ;)

      Login om te reageren
    • autogek123 zegt

      25 november 2010 om 18:23

      @Tommy2: Je heb al nieuwbouwwijken waar je zelf niet mag uitmaken welke kleur je de buitenkant van je ramen en deuren wilt verven. :(

      Login om te reageren
    • stefan82 zegt

      25 november 2010 om 19:13

      @Tommy2: Waarom heb je een APK als elke aap zijn auto kan tunen en daarbij mogelijk een onveilige situatie creert. Hup, hup 100PK erbij, aanpassen remmen? waarschijnlijk niet, etc. etc.

      Laat ik voorop stellen dat ik geen voorstander ben van dergelijke nieuwe wetgeving maar dat ‘iedereen het zelf moet weten’ is niet helemaal terecht.

      Login om te reageren
      • Akeem_e92 zegt

        25 november 2010 om 19:54

        @stefan82: Okay, en als precies diezelfde auto met door door jou voorgestelde 100 pk extra door de producent wordt aangeboden? Mag dat dan wel?

        Hoezo onveilige situatie? Bij de apk worden in principe alle onderdelen getest die een gevaar kunnen opleveren. Remmen, gordels…

        Login om te reageren
      • Rutger zegt

        25 november 2010 om 20:37

        @stefan82:

        Als je moet remmen bij 80km/u maakt het niet uit of je auto 120pk heeft of 240pk. De snelheid is bepalend voor de remafstand en niet het vermogen van de motor.

        Login om te reageren
        • snelisanders zegt

          25 november 2010 om 20:45

          @Rutger: Ik ben het wel met stefan eens. Een getunede auto lokt veel meer uit tot hard rijden.
          Misschien een beter idee:
          Voer een rijbewijs in speciaal voor hardrijdende auto´s. Als een auto een pk/gewichts verhouding heeft, gunstiger dan zoveel, dan heb je een XX rijbewijs nodig, met licence to speed!!!
          Hahaha, met uitgebreide rijvaardigheidstrainging enzo, best leuk toch?

          Login om te reageren
        • stefan82 zegt

          27 november 2010 om 17:03

          @Rutger: Dat is waar, uiteraard. Maar jij bent denk ik de enige die zijn auto zou laten tunen omdat deze dan minder brandstof gaat gebruiker. Al de andere mensen doen het om er harder mee te kunnen accelereren en een hogere topsnelheid te halen, remmen is bij dat laatste wel van belang.

          VB: Je zou ook kunnen zeggen. Ik geef een auto 500PK (origineel 100PK) en je gaat nooit harder dan 100km/uur rijden. Je oude banden hadden een voldoende snelheidsindex. Omdat je met 500Pk niet harder gaat rijden dan 100km/uur zou dit in theorie voldoende moeten zijn. In praktijk zal dit absoluut niet kloppen. Omdat de krachten die losgelaten worden bij 500PK niet te vergelijken zijn met de krachten bij 100PK.

          Login om te reageren
  2. jamesBROWN zegt

    25 november 2010 om 17:03

    Lijkt me bepaald niet onoverkomelijk; net zoals mensen de originele uitlaat er weer ff onderhangen voor de keuring, kun je de electronica ook weer tijdelijk in originele staat terugbrengen, en dat waarschijnlijk met een stuk minder moeite dan het vervangen van een ‘echt’ onderdeel.

    En “er mogen geen waarschuwingslampjes branden”? Ik mag hopen dat ze de criteria daarvoor wel wat specifieker hebben gedefinieerd; de een heeft een boel meer waarschuwingslampjes (en daarmee kans dat er eentje brandt) dan de ander…

    Login om te reageren
    • Zjonnie zegt

      25 november 2010 om 19:25

      @jamesBROWN: er staat voor de airbags.., in nl ook een controlepuntje..

      Login om te reageren
  3. T16 zegt

    25 november 2010 om 17:03

    Vermogen neemt vaak af als er weinig onderhoud is gepleegd en/of veel kilometers zijn gereden. Een vol luchtfilter scheelt zo 10 pk. Lijkt me onhaalbare kaart om vermogen te gaan meten. Wel kun je uitlaatgassen in vollast meten. Verder onzalig plan. Er wordt veel met versies en updates gerommeld door de fabrikant en de garages.

    Login om te reageren
  4. BaySideBlueBoy zegt

    25 november 2010 om 17:03

    Wilden we niet in Nederland naar, na 5 jaar je eerste APK? Of is dat al doorgevoerd?

    Login om te reageren
  5. Thomaz zegt

    25 november 2010 om 17:04

    Wat een onzin dat gechipte auto’s niet door de keuring komen, ongelofelijk.

    Voor de rest ben ik het wel eens met deze regels, vooral met betrekking tot aftermarket koplampen. Die 22000k xenon-koplampen op de weg zijn mij haast letterlijk een doorn in het oog.

    Login om te reageren
    • Zjonnie zegt

      25 november 2010 om 19:28

      @Thomaz: daar is zeer zeker helemaal NIKS mis mee, zoalng ze maar goed afgesteld worden.. ook als er mensen achterin zitten.. ik heb vaker last van mensen die met de gewone halogeen lampen rijden en waarvan de lampen te hoog staan of geheel niet werken dan van mensen met aftermarket “xenon”

      Login om te reageren
  6. lincoln zegt

    25 november 2010 om 17:06

    Engeland verNederlandst ..

    Login om te reageren
  7. Lan_Evo zegt

    25 november 2010 om 17:10

    En wat als je dan gewoon een compleet andere ECU hebt of een piggyback, mag ook niet dan neem ik aan? Waarom is dit eigenlijk, milieu geneuzel of wat?

    Login om te reageren
    • Pallas zegt

      25 november 2010 om 17:12

      @Lan_Evo: Ja, milieu geneuzel!

      Login om te reageren
    • Bob zegt

      25 november 2010 om 17:22

      @Lan_Evo: Of fiscaal? Gechipte Bluemotions e.d.

      Login om te reageren
  8. vergelijkingsmongool zegt

    25 november 2010 om 17:25

    Best raar in een land waar je bij wijze van spreken een tank op kenteken kunt krijgen zolang je de loop er maar afzaagt.

    Login om te reageren
    • DePannekoek zegt

      25 november 2010 om 17:27

      @vergelijkingsmongool: ?

      Login om te reageren
      • bakkerst zegt

        25 november 2010 om 17:34

        @DePannekoek:

        In Groot Brittannië bestaat er zoiets als een “Single Vehicle Approval” dat betekend dat je voertuig op een aantal punten gecontroleerd word en je er daarna de weg mee op mag. De eisen die daarvoor gesteld zijn zijn niet heel hoog. Er heeft iemand een poosje een mobiele SCUD Launcher installatie te koop aangeboden in Engeland. Het kreng kon ook op kenteken…

        Login om te reageren
        • DePannekoek zegt

          25 november 2010 om 17:44

          @bakkerst: Ic, snapte al niet waar die het over had :)

          Login om te reageren
    • marc zegt

      25 november 2010 om 20:39

      @vergelijkingsmongool: Bij ons in het dorp reed vorige week een oude armoured personal carrier door de hoofdstraat (bij ons is in Zuid-Oost Engeland)

      Login om te reageren
  9. Alwood zegt

    25 november 2010 om 17:32

    lijkt me niet heel nuttig… een auto moet aan bepaalde eisen voldoen ivm uitstoot, als tuning niet goed gedaan is komt dat vanzelf naarboven. Verder lijkt deze controle mij geen hoger doel hebben?

    Login om te reageren
  10. Jokkebrok zegt

    25 november 2010 om 17:46

    Ah, lekker is dat!

    Login om te reageren
  11. midasracer zegt

    25 november 2010 om 17:48

    Lijkt me een broodje aap verhaal. Chiptunen heeft alleen maar effect in de hoge toerentallen, dus uitlaatemissies (die stationair gemeten worden) zijn volgens de originele specificatie. Alleen een vermogenstest zou inzicht geven, maar kan ook subjectief zijn. En ik zie niet duizenden MOT stations ineens een rollenbank aanschaffen.
    Mijn ervaring met de huidige MOT testen is bovendien dat ze niet in de buurt komen van de APK. MOT goedgekeurde auto’s worden hier keihard APK afgekeurd.

    Login om te reageren
    • Zjonnie zegt

      25 november 2010 om 19:31

      @midasracer: de uitlaat emissies stationair meten?, bij oudere auto’s ja nu niet meer hoor,.. zeker diesels worden tot t eind doorgetrapt,.. 2.5 k roet uitstoot voor de vrijaangezogen en 3.0 k roet uitstoot voor de turbo diesel.. qua benzine geen idee, heb ik ook weinig mee van doen..

      Login om te reageren
      • midasracer zegt

        25 november 2010 om 21:05

        @Zjonnie: Ja die diesels worden aardig het rood in gejaagd, maar is voor een roetmeting toch? Benzine is alleen een stationaire CO meting.

        Login om te reageren
  12. Trionic zegt

    25 november 2010 om 17:49

    Controleren op basis van uitstoot zal niet makkelijk zijn. Bij chiptuning worden vaak alleen de waarden bij volle belasting verandert. Om de EGT binnen de perken te houden en het koppel te verhogen wordt in dat gebied de ontsteking vervroegd wat een hogere NOX uitstoot veroorzaakt. Is moeilijk te controleren zonder testbank of testrit waarbij niet het volle vermogen geleverd wordt.

    Login om te reageren
  13. Fova zegt

    25 november 2010 om 17:50

    Waarom staat er niet bij waarom die nieuwe wetgeving wordt ingevoerd?

    Login om te reageren
  14. Danny zegt

    25 november 2010 om 17:54

    Ik waarschuw al jaren..

    Overheidscontrole rijst de pan uit!! We moeten dit aan banden leggen.. ik wordt doodziek van al die chips in mijn pasjes, irisscans, vingerafdrukken etc. om te kunnen reizen! Ons voordeel geven en achterhouden waar informatie eigenlijk voor wordt gebruikt ( bijv. AH bonuskaart) gelukkig dat de km-heffing er niet door is gekomen! Straks als er een nieuw Straaljagertje ontworpen wordt, en iemand van ons hier is een politicus met veel mensen achter zich, wordt het wel heel erg makkelijk diegene om te leggen!! Helaas.. mensen zijn naief! :(

    Nederland B.V. –> als wij niet in het straatje lopen worden we “ontslagen”! Wanneer zien mensen dit is…

    Ontopic.. Zelfs mijn Alfa 3.0 V6 24v is ( de alfa kenners weten welke chiptuner ik bedoel) als hij gechipt is zuiniger en minder uitstoot dan niet gechipt. Dat is al vaker op papier “bewezen”…

    Ik snap de regel niet echt..:S Helaas weer een stukje vrijheidsbeperking!

    het wordt Toyota of VW dat straks auto’s levert voor iedereen, geen keuze, geen modificaties meer… Geen hobby meer!

    die westerselanden gaan veeeeels te ver!

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      26 november 2010 om 09:04

      @Danny: goed verhaal ! Sluit me daarbij (zoals altijd) aan.

      Login om te reageren
  15. RickB zegt

    25 november 2010 om 17:57

    ABT zal ook wel minder winst gaan draaien in Engeland dan :D

    Login om te reageren
    • Laue zegt

      25 november 2010 om 18:13

      @RickB:
      Zal je even uit je dromen helpen. een ABT `tuning` word gewoon in de fabriek gedaan of bij de dealer. allemaal schijn, behalve natuurlijk die bodykitjes die je kan bestellen.

      Login om te reageren
      • RickB zegt

        25 november 2010 om 19:52

        @Laue:
        Ik jouw dan ook even.
        Dat chippen doen ze in Leusden…
        Was toen zo iets over bij Auto Xperience met een Seat Leon, stonden ze toch echt in Leusden te knoeien en te prutsen met een ECU…

        Login om te reageren
    • Rutger zegt

      25 november 2010 om 20:38

      @RickB:
      ABT claimt dat de auto (tenminste in Duitsland) in dezelfde milieuklasse blijft.

      Login om te reageren
  16. Marvin zegt

    25 november 2010 om 18:03

    “en er mogen geen waarschuwingslampjes voor de airbags branden”
    Mmm geen Italiaanse auto’s meer in GB?

    Login om te reageren
  17. Specht zegt

    25 november 2010 om 18:07

    Wat een onzin, dit kunnen ze nooit controleren. Dus zelfs met een gechipte ecu kom je wel door de controle.
    En anders weet ik genoeg oplossingen, gewoon een extra aangepaste chip tussen obd stekker en ecu zetten die de originele software “faked” als je de boel uitleest.
    Of nog makkelijker, de chiptuning boer levert gewoon een kitje waarbij je zelf de originele software weer in kunt stellen voor een dagje.

    Login om te reageren
  18. de sjonnies zegt

    25 november 2010 om 18:43

    Bangmakerij
    Is niet te bewijzen, of de Britse overheid moet gaan head-hunten bij NASA

    Login om te reageren
  19. Timmie zegt

    25 november 2010 om 18:43

    Dit is een goed idee. Wil je een krachtigere wagen, koop dan een duurder model. Iedereen heeft nu toch een hele waaier vermogens…

    Login om te reageren
    • bpc zegt

      25 november 2010 om 19:18

      @Timmie: goed idee voor de merken en de overheid niet voor de klanten

      Login om te reageren
  20. bpc zegt

    25 november 2010 om 19:18

    ik dacht dat britten alles op straat lieten rijden met lichten ? en dan gaan ze lastig doen op dit ? uitstoot meten zal niet helpen ten eerste kan meer uitstoot ook aan een slechte afstelling liggen en goede chiptuning gaat niets aann de uitstoot verandere want je verbanding word beter

    Login om te reageren
  21. Timmy zegt

    25 november 2010 om 19:28

    In Belgie worden auto’s op uitstoot gemeten terwijl ze gas plat geven. Mijn dieseltje is over heel de lijn een derde sterker. Zowel aan pk’s en aan nm’s. Mijn uitstoot is gewoon perfect dus snap niet hoe jullie dan aan meer uitstoot meten komen?

    Login om te reageren
  22. Peter zegt

    25 november 2010 om 19:39

    Als ik mij niet vergis is in de UK verzekeringspremie en belasting gerelateerd aan het motorvermogen, dus dat zal er dan wel iets mee te maken hebben.
    ALS dit erdoor komt EN men weet een methode te ontwikkelen waarmee geconstateerd kan worden dat er daadwerkelijk sprake is van chiptuning, dan voorzie ik een grote markt voor de PPC kastjes van bijvoorbeeld BSR tuning; hiermee kun je binnen 5 minuten zelf de tuning ongedaan maken en andersom.

    Login om te reageren
    • marc zegt

      25 november 2010 om 20:43

      @Peter: Je vergist je. Wegenbelasting en bijtelling zijn CO2 gerelateerd. Verzekering gaat per vezekeringsgroep (Insurance Group), vermogen is 1 van de dingen waar men naar kijkt. Als je een hele sterke maar suffe auto hebt is je premie lager dan een even sterke ‘rijders’ auto waar procentueel meer ongelukken mee gebeuren.

      Login om te reageren
  23. AlfaGTV zegt

    25 november 2010 om 19:48

    Geen waarschuwingslampjes voor de airbags? Das vrij lullig voor 90% van de Alfa rijders…

    Login om te reageren
  24. Rob USA zegt

    25 november 2010 om 20:00

    De uitstoot zal na tuning vaak minder zijn als zonder dus moeilijk te conroleren.
    Bij mijn tuning heb ik een kastje waar 3 verschillende tunes opstaan (race/torque/drag) en ik kan ook weer de fabriekswaarden zelf terugzetten. :)

    Login om te reageren
  25. Danny zegt

    25 november 2010 om 20:08

    lol Alfa GTV,

    Die van mijn 166 brand ook :).. even laten uitlezen, en weg issie weer…

    Heb liever mijn airbag lampje brandend, dan dat veel vaker voorkomende motormanagement storing lampje bij, Lamborghini, Audi , Volkswagen, Seat, Skoda, Bentley, Posche.. pff enz..

    Bij ik geloof Top Gear was dat, dat je kon zien dat hij bij een gloednieuwe lambo al brand! Exact hetzelfde als VW/Audi..

    Ohh.. je betaald daar puur en alleen voor het naamplaatje!! boycotten die VW/Audi emotieloze onzin!

    Login om te reageren
  26. Eric zegt

    25 november 2010 om 20:08

    In België lopen ze zo ook belastingsgeld mis, daar auto’s die meer dan 163 pk hebben meer rijtaks en inschrijving moeten betalen. De volgende grens is 211pk. Zo krijg je een Boxster/Cayman van 211 pk in België met als inschrijving 2500 euro, hou je deze wagen standard met 265 PK , betaal je 5000 euro inschrijving.
    Veel zware diesels worden ingeschreven als 211 pk en later gechipt naar het oorspronkelijk vermogen.

    Login om te reageren
    • bpc zegt

      25 november 2010 om 20:34

      @Eric: best oo, zo ze jagen zo al genoeg achter ons geld he

      Login om te reageren
  27. Martijn zegt

    25 november 2010 om 20:21

    Als je RON 95 tankt heb je al minder vermogen dan met RON 98 of 100.

    Login om te reageren
  28. AudiQuatro zegt

    25 november 2010 om 20:37

    als je technisch in staat bent om een motor te chippen, dan ben je toch ook in staat om er een beveiliging op te zetten? En daarnaast worden de meeste auto`s een stuk zuiniger van chippen, je zou het dus moeten stimuleren! Zullen we daar dan maar subsidie op gaan geven, ipv de prius?

    Login om te reageren
  29. Dennis21 zegt

    25 november 2010 om 20:38

    doe jij even de airbags op werking controleren dan?? :D

    Login om te reageren
  30. Yo! zegt

    25 november 2010 om 21:02

    @AudiQuattro, idd, sterker nog, met mn Burger Motorsports JuiceBox 3 op de Beamer gewoon map 0 (van de 15) kiezen, en tis een standaard verhaal voor de keuring. Of maak ik nu reclame ?

    Login om te reageren
  31. Cantago zegt

    25 november 2010 om 22:54

    Nouja, op zich wel goed om te voorkomen dat mensen met zelf knutsel dingen de veiligheid van zichzelf en andere onbewust in gevaar brengen. Maar niet mogen tunen? Er MOET een mogelijkheid komen om dat goed te keuren lijkt me?

    Login om te reageren
  32. peter - italia zegt

    26 november 2010 om 08:00

    beetje offtopic, maar wel vergelijkbaar, nederlandse vissersboten mogen ook maar een max vermogen hebben…en ze hebben een soort apk stand in de computer die een paar honderd pk minder levert.
    Ze activeren die apk stand dmv een serie commands..in de auto wereld zou het zo kunnen werken:
    toeter,linkerrichtingaanwijzer,grootlicht,toeter,rem ofzo :P

    Login om te reageren
    • Dennis21 zegt

      26 november 2010 om 21:23

      @peter – italia: een beetje als vroeger een scooter met morse-code begrenzen ;)

      Login om te reageren
  33. balgehaktbla zegt

    26 november 2010 om 08:10

    je kunt gewoon bij bleufin een kastje bestellen waar je dan via hun site software op kunt lade voor jou auto, dus dan kan je zelf je auto tunen en als je naar de apk moet dan kun je ook weer de standaard ecu er op gooien.

    Login om te reageren
  34. Megakix zegt

    26 november 2010 om 09:07

    Niet te controleren, gewoonweg bangmakerij. Zo heeft Jan Kees de Jager (minister ergens…) vorig jaar keihard gesteld, dat hij het chippen wil tegengaan in Nederland…eeeuh….joehoe…Keesje…? :lol: ..kan niet hae ?!

    Login om te reageren
  35. Ramshoek zegt

    26 november 2010 om 11:22

    Een autobouwer programmeert zijn motoren niet alleen op vermogen, maar ook op drivability een laag verbruik en zo schoon mogelijke uitlaatgassen.
    Ik snap enerzijds wel waarom de Britse RDW het chippen wil tegengaan.
    Anderzijds zal het wel lastig zijn om langs de kant van de weg te bepalen of een wagen gechipt is…

    Wat je ook vaak ziet is dat fabriekanten het chippen tegen gaan. De onkraakbare software, waar veel fabriekanten mee komen, blijken allen te kraken. Da’s dus niet de oplossing. Wat BMW tegenwoordig schijnt te doen is om de haverklap zogenaamde nieuwe software updates ontwikkelen die elke keer dat je je wagen naar de dealert brengt zorgen dat je ‘chipsoftware’ weer lekker overschreven word. Maar daar zullen de heren tuners (m/v) ook wel snel iets op vinden.

    Login om te reageren
  36. terazino zegt

    26 november 2010 om 14:11

    mijn auto is gechipt. hij stoot minder zooi uit, loopt rustiger en verbruikt minder brandstof. met de standaard software was de turbodruk veel te hoog, was bijna naar zn grootje. eigenlijk zou elke nieuwe diesel afzonderlijk softwarematig aangepast moeten worden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North