• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gedeelte van Aston Martin gaat toch weer in de verkoop

Auteur: autoblogger, gepost 15 december 2008 om 09:05 – 15 Reacties

Aston Martin logo

Het Koeweitse Investment Dar, voor 50% eigenaar van Aston Martin, heeft gisteren laten weten dat men bezig is om tot 20% van de aandelen te verkopen. Er is extra geld nodig, zo’n 300 miljoen dinar (1 miljard dollar), om diverse schulden te herfinancieren.

“We have offers … we are in talks but the (sale) should be value-added whether financially or technically,” zo vertelde executive vice-president Amr Abou El-Seoud tegen Reuters. “We are not considering selling and exiting.”

Het zijn goede tijden voor koopjesjagers…

Ook interessant!

  • Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
    Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
  • Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
    Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
  • Aston Martin Valkyrie is ein-de-lijk af
  • Aston Martin Vantage grille
    Aston Martin Vantage grille issue opgelost

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, Carmageddon

Vorig bericht: « Jaguar dealer Caspers haalt de kerst niet? [updated]
Volgend bericht: Top 10 best gelezen berichten in 2008 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Need zegt

    15 december 2008 om 09:12

    KOPEN KOPEN KOPEN!!!

    Login om te reageren
  2. Breinstein zegt

    15 december 2008 om 09:17

    zal mercedes-benz geinteresseerd zijn?

    Login om te reageren
  3. Klaas zegt

    15 december 2008 om 09:25

    20% van Aston Martin zal in de huidige markt toch niet in de buurt van de benodigde 1 miljard dollar komen?

    Login om te reageren
  4. Emerald Green Jag zegt

    15 december 2008 om 09:37

    Mooie gelegenheid voor Tata om deze aandelen over te nemen.
    Gelet op het feit dat Aston Martin en Jaguar toch al veel tegen elkaar aanschurken, zou het m.i. een goed idee zijn om beide merken onder één vlag te krijgen.

    Login om te reageren
  5. hynderman zegt

    15 december 2008 om 09:45

    @ Emerald Green Jag
    Lijkt je dit wel een goed idee!? Mijns insziens komen er dan 2 kemphanen tegenover elkaar te staan, wat onherroepelijk slachtoffers opleverd.

    Login om te reageren
  6. Emerald Green Jag zegt

    15 december 2008 om 09:51

    @ Hynderman
    Kemphanen? Als het gaat om directeuren: may the best man win! ;-)
    Qua merk c.q. markt is de vijver waarin Jaguar vist groter dan die van Aston Martin. De rechtstreekse Jaguarconcurrent van de DB9/Vantage/etc. is alleen de XK serie.
    Verder doet een oud Engels gezegde hier opgeld: if you can’t beat ‘em, join ‘em!

    Login om te reageren
  7. DavidZ zegt

    15 december 2008 om 10:56

    Koopjesjagers? Mensen die met veel korting een Aston willen kopen bedoel je?
    Voor zover ik weet heeft Aston Martin geen kapitaalkrachtig moederbedrijf. Dus als de recessie nog lang duurt kan het met hen snel gedaan zijn. Ze hebben erg veel geld geinvesteerd in nieuwe modellen, en dat moet allemaal worden terugverdiend. Beetje lastig als je verkoop is ingestort.
    Indien die verkoop snel aantrekt kunnen ze het redden. Zo niet…….
    Niks nieuws, de geschiedenis van het merk is een aaneenschakeling van (bijna) failissementen.

    Login om te reageren
  8. Citrofiel zegt

    15 december 2008 om 11:30

    Ze hebben geldtekort in Koeweit? Nu is het echt ernstig…

    Login om te reageren
  9. Max zegt

    15 december 2008 om 11:45

    Ik vind het waardeloos dat dergelijke bedrijven aan de haal gaan met Europese merknamen. We raken alles kwijt! Denk je trouwens dat Tata het nu goed onder de kredietcrisis? Volgens mij is het een staalconcern, en gezien er niet veel geïnvesteerd wordt door bedrijven. Misschien is een overname van Tata een vergelijkbare overname door Fortis van ABN?

    En trouwens, doet Jaguar het goed nu? Dat maak je mij niet wijs!

    Login om te reageren
  10. hubert zegt

    15 december 2008 om 12:23

    …om diverse schulden te herfinancieren…

    Wat een boekhoudkundig gebrabbel voor rood staan en je rekeningen niet meer kunnen betalen.

    Login om te reageren
  11. Esprit_de_Flandre zegt

    15 december 2008 om 12:49

    @autoblogger: 1 miljard dollar een koopje???

    Is dat de dagomzet van autoblog misschien?

    Login om te reageren
  12. Esprit_de_Flandre zegt

    15 december 2008 om 12:51

    @ Hynderman

    De twee bespelen een andere markt. AM is hoger gepositioneerd dan Jag. En Lagonda zal ook hoger staan dan Jag. Op zich niet slecht van de twee samen te brengen, zolang ze Jag maar niet de BMW-toer opsturen (423,7 verschillende modellen)

    Login om te reageren
  13. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    15 december 2008 om 18:03

    ‘Schulden herfinancieren’
    Lees dat eens 3x en je beseft hoe belachelijk dat is…
    Vaak het begin van het eind…

    Login om te reageren
  14. lincoln zegt

    15 december 2008 om 18:15

    50% .. 1 miljard ??
    waar is AM toen de tijd voor verkocht ??
    lijkt me sterk dat het bedrijf meer waard geworden is ..

    Login om te reageren
  15. Klaas zegt

    15 december 2008 om 18:26

    Wat kijkt iedereen raar op van schulden herfinancieren. Daar is niks raars aan. AM is met kort geld gekocht. De kopers waren vermoedelijk van plan om voor het aflopen van die leningen AM weer door te verkopen. De normale hedgefund praktijk. Nu hebben we kredietcrisis en kan dat niet. Maar die leningen moeten wel worden afbetaald. Dan sluit je dus nieuwe leningen af om de oude af te lossen, dat heet herfinancieren.

    Het is allemaal niet zo heel bijzonder, alleen in deze omstandigheden iets moeilijker.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North