• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Geen Audi R4

Auteur: autoblogger, gepost 31 maart 2008 om 11:14 – 32 Reacties

Audi R8
De komst van een Audi R4 was in mijn ogen al een zeer ongeloofwaardig gerucht, toch bleek men er bij Audi intern over te denken. Een woordvoerder heeft nu echter laten weten dat men geen plannen heeft om de auto te maken: “It was never in our product planning.”

De kleine broer van de R8 zou een concurrent worden van de Boxster / Cayman, waarmee Audi wederom in het vaarwater van Porsche terecht zou komen. Dit zou volgens diverse analisten geen goede strategie zijn, vooral op de lange termijn (via autonews.com).

Ook interessant!

  • Verduisterde Audi R8 opgespoord in Nederland
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland
  • Meer puristisch vermogen voor de R8 RWD
  • Gespot - Audi R8 kan Ferrari-rood goed hebben

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, r4, R8

Vorig bericht: « Hummer H2 op E85 bio-ethanol
Volgend bericht: Waarom je niet achterin een pickup moet staan »

Lees Interacties

Reacties

  1. floryn zegt

    31 maart 2008 om 11:16

    omdat de porsche toch beter is

    laat ze die R8 eerst maar eens perfectioneren

    Login om te reageren
  2. Wouter zegt

    31 maart 2008 om 11:20

    Een R4 hebben ze toch al? Heet alleen anders, namelijk Audi TT. :-)

    Login om te reageren
  3. Marco zegt

    31 maart 2008 om 11:32

    Precies, zat ik ook aan te denken. En de TT-RS is al geen brave jongen.

    Login om te reageren
  4. ZwerverRoodbaard zegt

    31 maart 2008 om 12:10

    Audi en geruchten, vind het al genoeg drama dat de V10 niet komt en dan nu ook nog een kleine R8 :S

    Kan me dit bericht herinneren:
    http://www.autoblog.nl/archive/2008/03/19/audi-r8-voorlopig-geen-v10-geen-roadster-en-geen-v12-tdi

    Dus ja denk niet dat een R4 momenteel op de planning staat aangezien ze nu nog het maximale uit de R8 willen trekken.

    En idd de TT-RS is geen braaf dingetje met 350 pk :P

    Login om te reageren
  5. Fej zegt

    31 maart 2008 om 12:27

    @florijn

    de R8 wordt door velen gezien als de beste wagen die vorig jaar is uitgekomen!

    Login om te reageren
  6. Patrick zegt

    31 maart 2008 om 13:04

    De R4 en R8 bestaat toch al jaren?

    En dan maar op de Chinezen zeiken omdat Chery de naam A3 gebruikt.

    Login om te reageren
  7. Arnoud zegt

    31 maart 2008 om 14:08

    @Fej: Dat zal best. Maar de beste auto ooit is al sinds 1964 in productie. Het was toen het beste wat er te koop was en dat is het door de jaren heen steeds gebleven. De 911 is in meer dan 40 jaar steeds verder bijgeslepen en verbeterd met tot gevolg dat er nooit een auto is geweest die de mix van prestaties, bruikbaarheid, degelijkheid en betaalbaarheid van de steeds meest actuele 911 overtrof. Waarom zijn er anders zoveel 911’s verkocht? Als Ferrari’s, of Audi’s, die mix echt beter deden dan de 911 dan waren die wel beter verkocht.

    Login om te reageren
  8. thom zegt

    31 maart 2008 om 14:31

    Het beste wat er te koop was/is ??

    Login om te reageren
  9. tt zegt

    31 maart 2008 om 14:38

    911 is meer dan een wagen, is een icoon, daarom dat zoveel mensen hem kopen. Je zou verbaasd zijn over het aantal mensen die een 911 kopen omdat het een 911 is, en niet omwille van zen kwaliteiten.

    De 911 zal altijd een icoon blijven, net als de fiat 500, de kever, de mini cooper etc. Porsche heeft het goed gezien om alle aanpassingen altijd minimaal te houden.

    Zo bleef men het idee van “die sportwagen toen ik jong was” behouden, en dat zet vandaag de dag nog steeds veel mensen aan er eentje te kopen. Meer niet. Of de 911 het beste is, das subjectief. Of het de beste koop is, dat is een veel betere vraag. En daarop antwoord ik resoluut neen.
    Er is beter waar voor je geld, maar of ie mooi is? ja. Is ie uniek? neen. in men straat zijn er al 3, en als ik op de weg rij dan zie ik verdorie meer 911 rijden dan M3…. dus alles hangt maar af waarom je zoiets koopt.

    Ikzelf heb een R8, en kan je zeggen, ik heb van die wagen nog geen seconde spijt gehad. Het blijft een superwagen, zowel voor dagdagelijks als voor het occasionele circuit.
    Het is naar mijn’s inziens een perfect huwelijk tussen kracht, look en comfort.

    Zelf had ik graag gezien dat men bij een opvolger van de TT een R4 zou uitbrengen. zou een super “kart” geweest zijn in mijn ogen. En vooral, een betaalbare wagen met sportwagen alures… maar ja, het mag niet zijn. Al zou het me niet verbazen als we over 6 jaar dit ding terug de kop zien opsteken onder een andere naam.. mss wel gewoon TT generatie 3…

    Login om te reageren
  10. Tommy zegt

    31 maart 2008 om 17:26

    Dit bericht stond een maand geleden ook al in de autovisie met een interview met Audi’s productiebaas. De R4 heeft nooit op Audi’s eigen planning gestaan, er komt een TT met vijfcilinder turbomotor (een halve V10) omdat Audi een sucsesvolle geschiedenis heeft met vijfcilinder motoren. Er is dan immers bijna geen gat meer tussen de TT en de R8 en daarbij zou een R4 te veel kopers van concerngenoot Porsche af kunnen snoepen…

    Login om te reageren
  11. Rick dos zegt

    1 april 2008 om 00:28

    Wat?! Maar komen ze op deze manier dan nog wel aan de gazillion modellen die ze vóór 2015 willen hebben?

    Login om te reageren
  12. brun zegt

    1 april 2008 om 14:14

    Hmja, die vijfcilinder-TT RS staat inderdaad ook al jaren op de lijst met ‘komt er heel binnenkort aan’.

    Zou het een superauto vinden. Maar of ie er ooit komt?

    Login om te reageren
  13. smoke zegt

    1 april 2008 om 14:37

    Overigens gaat de TT-RS niet TT-RS heten. Mag niet van Porsche….

    Login om te reageren
  14. BMW3GTR zegt

    1 april 2008 om 16:13

    kom maar rijden tegen mijn m3 csl dan :D 550 pk ik trek jou eruit

    Login om te reageren
  15. CSL zegt

    1 april 2008 om 16:20

    @BMW3GTR
    Heb jij een M3 CSL?

    Login om te reageren
  16. ///Man zegt

    1 april 2008 om 16:35

    “kom maar rijden tegen mijn m3 csl dan :D 550 pk ik trek jou eruit”

    zet op een m3’tje een turbo en laten we dan met ‘gelijke’ wapens strijden (de M is in cc zwaar int nadeel … toch heeft BMW3GTR gelijk :p)

    Login om te reageren
  17. Windhoos zegt

    2 april 2008 om 17:29

    @Sir Smokalot, dat zou echt te belachelijk voor woorden zijn. RS hoort gewoon bij Audi zoals ijsberen bij sneeuw en kou horen

    Login om te reageren
  18. Patrick zegt

    2 april 2008 om 20:31

    @Windhoos: RS hoort bij Ford, maar van een Escort RS 2000 zul jij waarschijnlijk nog nooit gehoord hebben.

    Login om te reageren
  19. Windhoos zegt

    2 april 2008 om 22:07

    Begrijpend lezen valt niet mee he? Waaruit blijkt uit mijn verhaal dat ik daar nog nooit van gehoord heb? Feit blijft dat Audi (weliswaar wat later dan Ford) hun topmodellen al sinds 1994 met RS aanduid en dan mag je toch echt wel stellen dat dat RS ook bij Audi hoort. Bovendien ga ik er vanuit dat die aanduiding bij Ford niet dezelfde betekenis heeft…….

    Login om te reageren
  20. Patrick zegt

    2 april 2008 om 22:23

    De Ford Escort RS was de snelle en sportieve versie van het standaardmodel, en voor wat staat de RS bij audi dan wel?

    Je stel mij een vraag en je geeft zelf het antwoord, da’s makkelijk:

    “Waaruit blijkt uit mijn verhaal dat ik daar nog nooit van gehoord heb? “………………..”Bovendien ga ik er vanuit dat die aanduiding bij Ford niet dezelfde betekenis heeft…….”

    Inderdaad je hebt er nog nooit van gehoord.

    Login om te reageren
  21. Windhoos zegt

    2 april 2008 om 22:31

    Omdat ik niet weet waar RS voor staat bij Ford (afgezien van het feit dat dat hun topmodel was) heb ik er nog nooit van gehoord. Come on zeg, dat is de grootste bullshit die ik ooit heb gehoord. En waarom voer jij momenteel trouwens een discussie, je maakt van een mug (die men nog niet eens een mug kan noemen) een olifant. Get a life plz

    Enne RS staat bij Audi trouwes voor Rennsport, althans dat is de betekenis ervan (ja, ja ik weet het. Dat is een wezenlijk verschil, maar je snapt vast wel wat ik bedoel)

    Login om te reageren
  22. Patrick zegt

    2 april 2008 om 22:45

    @windhoos: zal ik nog een voorbeeld geven om jouw stelling dat “RS hoort gewoon bij Audi zoals ijsberen bij sneeuw en kou horen” te ontkrachten, de Skoda 130 RS, gebouwd van 1977 tot 1982.

    Login om te reageren
  23. Windhoos zegt

    2 april 2008 om 22:54

    En daarom past RS minder bij Audi? Je zult toch echt met een betere voorbeeld moeten komen om mij te overtuigen, want 14 jaar de naam RS meezuilen kan men echt niet onder banken of stoelen schuiven. Maar ik stop nu, want volgens mij aas jij gewoon op een discussie die volledig nutteloos is. Kan het niet zo zijn dat jij je een beetje verveeld????

    Login om te reageren
  24. Windhoos zegt

    2 april 2008 om 22:57

    Trouwens, jij ontkracht je eigen stelling nu dat RS bij ford hoort (volgens jouw interpretatie dan)

    Login om te reageren
  25. Patrick zegt

    2 april 2008 om 23:09

    @Windhoos: waarom RS minder bij audi past? Omdat Ford deze typebenaming reeds van in 1969 gebruikt, zo simpel is dat, 1969 Ford Escort RS 1600, Ford RS200,…..

    Login om te reageren
  26. tt zegt

    3 april 2008 om 10:13

    Moet eerlijk zeggen, deze RS discussie heeft dus echt geen *** te maken met het niet verschijnen van de R4…..

    Login om te reageren
  27. Arnoud zegt

    3 april 2008 om 12:29

    @ Patrick: Ik dacht dat jij verstand had van Porsche? Elke post over Porsche loop je iedereen af te zeiken over hun al dan niet aanwezige kennis over dat merk maar: Je vergeet de RS van Porsche. 550 RS Spyder misschien? 1954…

    Stop nou gewoon eens met jezelf groter te laten lijken door anderen de grond in te stampen want je maakt jezelf belachelijk. Reageer wanneer je echt iets toe te voegen hebt en zelfs mijn waardering voor jou zal snel stijgen.

    By the way: RS staat voor RennSport. Overnaadse Porsche uitvinding. Dus RS hoort niet bij Audi en ook niet bij Ford maar bij Porsche.

    Login om te reageren
  28. Apache zegt

    3 april 2008 om 12:39

    Ik sluit me aan bij Arnoud

    Ik ben geen verbolgen persoon, maar sinds Patrick hier rondsurft vind ik dat hij een donkere schaduw werpt over Autoblog met hypernegatieve comments. Wat ik triestig vind is dat echt 100% van zijn comments zo zijn.

    Ga eens wandelen in de natuur op een zonnige dag, ga eens op café met een paar vrienden (of maak er nieuwe als je die niet hebt), neem een hobby of een lieve hond of zo. Leer surfen (op water dan). Je zult er helemaal van opvrolijken.

    Uit vriendschap,
    Apache

    Login om te reageren
  29. Apache zegt

    3 april 2008 om 15:11

    Het is jij tegen de rest van de wereld niewaar ;)

    Login om te reageren
  30. Arnoud zegt

    3 april 2008 om 15:20

    @ Apache: We zijn allemaal eens puber geweest. ;)

    Login om te reageren
  31. Windhoos zegt

    3 april 2008 om 17:03

    @TT, ik weet het. Ik had echter alleen maar gereageert op een reactie van Sir Smokalot en ben deze discussie (zoals waarchijnlijk ook wel duidelijk is geworden uit mijn comments) dus absoluut niet begonnen. Alleen moet die Patrick es een keertje stoppen met zijn slap geouwehoer altijd. Al zijn comments slaan altijd kant nog wal en volgens mij gaat daar helaas niet snel verandering in komen….

    Login om te reageren
  32. Patrick zegt

    3 april 2008 om 18:24

    En deze keer krijg je wel gelijk van mij.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North