• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hummer H2 op E85 bio-ethanol

Auteur: autoblogger, gepost 31 maart 2008 om 10:01 – 26 Reacties

Hummer H2 e85 bio-ethanol


Naast een H2 diesel krijgen we ook een bio-H2. De eerste Hummer die op E85 kan lopen zal gebaseerd zijn op de 2009 H2 pickup en H2 SUT, zo heeft een woordvoerder laten weten.

Het nieuwtje werd vorige week bekend gemaakt tijdens de opening van een E85 ethanol tankstation bij een dealer in Dallas. General Motors wil vanaf 2009 meer dan 15 FlexFuel modellen gaan aanbieden, voor Hummer geldt dat in 2010 alle(!) modellen een biofuel mogelijkheid moeten hebben.

Alhoewel het daadwerkelijke nut van E85 en vergelijkbare bio-brandstoffen volop ter discussie staat, gaat GM alvast met frisse moed aan de slag. Op dit moment biedt minder dan 1 procent van alle Amerikaanse tankstations E85 aan, dat wil men flink gaan uitbreiden. En wellicht dat ze tijdens dit proces ook alvast waterstof gaan aanbieden, zo liet Larry Burns weten (GM vice president of R&D and strategic planning).

Ook interessant!

  • Hummer limo te koop
    Deze verlengde Hummer H2 kun je kopen voor € 1.895.000
  • GM geeft Tesla een lekkere steek onder water met Hummer
  • GMC Hummer EV SUV
    GMC Hummer EV SUV: dit is de productieversie
  • Hummer is loeizwaar
    Nieuwe GMC Hummer EV wordt een loeizwaar geval

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

e85, GM, h2, Hummer

Vorig bericht: « Politie schrijft recordaantal bekeuringen uit
Volgend bericht: Geen Audi R4 »

Lees Interacties

Reacties

  1. MxCaX zegt

    31 maart 2008 om 10:04

    Ik verheug me al op de eerste vliegtuigen op Bio-Ethanol .

    :D

    Login om te reageren
  2. Dejmir zegt

    31 maart 2008 om 10:04

    hmmmm dom als je het mij vraagd
    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  3. Stephan zegt

    31 maart 2008 om 10:11

    @Dejmir:

    Hahah dom als je het mij vraagd ? Sorry maar de ‘d’ en de ’t’ in zo’n zin verkeerd gebruiken is wel erg dom als je het mij vraagt ;)

    Login om te reageren
  4. bradley zegt

    31 maart 2008 om 10:15

    Eindelijk beginnen ze die structuur op te zetten, hopelijk hier ook snel waterstof. Dat we dat idiote plan van biodiesel maar snel opbergen. Dat heeft totaal geen nut.

    Login om te reageren
  5. IksEm zegt

    31 maart 2008 om 10:50

    Bradley, biodiesel is toch wel even idioot als bio-ethanol? Voor beiden is een immense hoeveelheid landbouwgrond nodig en dus even slecht voor het milieu (of toch alleszins voor de ecologische diversiteit). Biodiesel noch bio-ethanol zijn het wondermiddel om van onze afhankelijkheid van fossiele brandstoffen af te geraken.

    Login om te reageren
  6. Arnoud zegt

    31 maart 2008 om 10:57

    Ze zouden natuurlijk ook gewoon echt schone auto’s kunnen ontwikkelen. Minder zwaar heeft tot gevolg dat je een minder grote motor nodig hebt. Minder aangedreven wielen, minder grote wielen, minder brede banden, minder nutteloze opties het heeft allemaal tot gevolg dat je minder verbruikt en minder uitstoot. Maar meer kleppen per cilinder, meer injectoren enz enz geven meer efficiëntie en dus nog minder verbruik.
    We hoeven natuurlijk niet allemaal in een Panda te gaan rijden. Maar wat kan je met een H2 wat je met een Discovery 4.4 V8 niet kan? Terwijl die laatste toch 500kg minder weegt, sneller is en zo’n 5 liter per 100km minder verbruikt?

    Login om te reageren
  7. victor zegt

    31 maart 2008 om 11:01

    eejjj cool is dit, als er 10 van die bio dingen hummers rondrijden is de hele wereldvooraad van voedsel op:P

    vedder wel een goed idee

    Login om te reageren
  8. floryn zegt

    31 maart 2008 om 11:02

    oh nee biodiesel wat een ramp

    ik las laatst in de NRC dat de baai van mexico door biobrandstoffen tegenwoordig al helemaal vol met afvalstoffen van kunststof begint te stromen. Die afvalstoffen resulteren dan weer in een enorme aanwas van algen en die algen domineren al het andere leven daar in de zee.

    ja biobrandstof mooie oplosing voor rijke mensen maar mensen die hun voedselprijzen zien verdubbelen in landen als mexico, indonesie etc. zullen minder blij zijn dat wij schijnheilig zijn met 5% bio in onze brandstof

    eerst plug-in hybride’s en dan volledig electrische auto’s dat gaat het worden!

    Login om te reageren
  9. floryn zegt

    31 maart 2008 om 11:04

    @ edit

    “Ik las laatst in de NRC dat de baai van mexico door biobrandstoffen tegenwoordig al helemaal vol met afvalstoffen van kunstmest begint te stromen.”

    Login om te reageren
  10. floryn zegt

    31 maart 2008 om 11:05

    @ MXCaX

    lijkt mij ook fijn ruikt de hele wereld naar frietkraam haha

    Login om te reageren
  11. Arnoud zegt

    31 maart 2008 om 11:11

    @Floryn:
    Die aanwas van algen is wel goed voor de visstand. :D Veel vissen leven immers van algen. Hebben de vissers ook weer wat te doen. En vis is gezond. Win win win situatie! :lol:

    Login om te reageren
  12. floryn zegt

    31 maart 2008 om 11:18

    @ Arnoud

    als je op een gegeven moment in een slootje te veel algen hebt die niet opgegeten worden zit er geen zuurstof meer in dat slootje en kan er geen licht meer door voor het andere leven

    allemaal biologie hier op autoblog maar het is wel waar en gevaarlijk ook voor zeeën.

    Login om te reageren
  13. C6.R zegt

    31 maart 2008 om 11:21

    Top idee die bio brandstoffen!

    http://www.nu.nl/news/1503324/30/Zak_rijst_is_niet_meer_te_betalen.html

    “Veel grondstoffen verdwijnen ook nog eens in de brandstoftanks van auto’s. De vraag naar biobrandstof blijft almaar groeien, waardoor graan, palmolie, maïs, suikerriet en soja niet belanden bij hongerige mensen, maar bij raffinaderijen.”

    En bedankt (vanuit Cambodja)!

    Login om te reageren
  14. Arnoud zegt

    31 maart 2008 om 11:29

    @Floryn:

    Je moet die laatste post van mij ook niet al te serieus nemen. Toen fosfaten uit wasmiddelen werden verbannen rende de visstand in de Noordzee naar beneden. De klacht van de vissers was dat we te weinig rotzooi in de zee gooiden. Iedereen verklaarde ze voor gek. Maar die vissers hadden nog gelijk ook! Algen leven voornamelijk van fosfaten. En vissen leven voornamelijk van algen. Voila, het cirkeltje. Niet te min was de visstand al die jaren wel verstoord, veel te veel vis in die kleine zee. Nu is het gelukkig veel meer in evenwicht. Let’s try to keep it that way.

    Login om te reageren
  15. BaRa zegt

    31 maart 2008 om 11:49

    E85 is de facto een slecht idee. Je kan beter aan de slag met acohol met een hoger octaangehalte, dan kan je motoren veel zuiniger laten lopen. Enig nadeel is dat je ze dan moeilijker kan laten wisselen tussen benzine en ethanol…

    Login om te reageren
  16. MxCax zegt

    31 maart 2008 om 11:53

    @ Bara

    Heb je dit direct van internet gehaald of heb je eerst een paar woorden verandert…. ?

    :D lol

    Login om te reageren
  17. bradley zegt

    31 maart 2008 om 11:57

    @iksem
    Ik ben vooral voorstander van waterstof, was misschien niet al te duidelijk in mijn post :) . Wanneer dergelijke productieprocessen in grote getale worden gebruikt zal de productie ervan ook wel efficiënter gebeuren. Wat voor velen een pijnpunt is. Maar laat ons ook het voordeel opmerken van de co2 uitstoot 0.

    Want met die biodiesel gaan we onszelf alleen maar in de voet schieten. inflatie inflatie en nog eens inflatie.

    Login om te reageren
  18. IksEm zegt

    31 maart 2008 om 12:39

    Bradley: Zoals elektriciteit is waterstof inderdaad een fantastisch mooie brandstof. Ik vrees toch dat een massale waterstofproductie niet haalbaar is. Voor de productie is momenteel nog steeds ofwel fossiele brandstoffen, ofwel een schandalig hoge hoeveelheid energie nodig.

    Ik zou dan ook eerder speculeren op elektriciteit als de primaire brandstof voor mobiliteit in de toekomst. Misschien rijden we binnen een aantal decennia wel allemaal met een micro-fusiereactor onder de motorkap :D Ach weten wij veel, kijk naar de ontwikkeling van computerelektronica, als er maar genoeg geld mee gemoeid is, kan de wetenschap alles.

    (Voor diegenen die geïnteresseerd zijn in de productie van waterstof:
    http://www.vsb-vzw.be/default.asp?WebpageId=18 )

    Login om te reageren
  19. Arnoud zegt

    31 maart 2008 om 13:08

    @Bara en alle andere mensen die zich er keer op keer in vergissen: HET IS OCTAANGETAL!! GETAL, GETAL EN NOG EENS GETAL!! :lol:
    Het is een index voor de klopvastheid t.o.v. octaan, geen percentage voor de hoeveelheid octaan die in de benzine zit.

    Login om te reageren
  20. Arie Nap zegt

    31 maart 2008 om 13:20

    Biobrandstof of niet; het ding blijft gruwelijk onzuining…

    Login om te reageren
  21. bmw zegt

    31 maart 2008 om 14:24

    Is dit nu een zielige poging om de Hummer “milieuvriendelijk” te laten worden? Mislukt.

    Login om te reageren
  22. bmw zegt

    31 maart 2008 om 14:25

    PS: kan Autoblog niet voortaan alle posts over de Hummer in een categorie “vrachtwagens” onderbrengen? Of op vrachtwagenblog.nl? Ik vind namelijk dat deze buiten proportie-auto ook buiten proportie veel aandacht krijgt, terwijl de meesten hier AUTOliefhebbers zijn ;-)

    Login om te reageren
  23. InfinteNissan zegt

    31 maart 2008 om 16:48

    Hier klopt toch niks van. De Tahoes, suburbans, yukon, escalades en ga zo maar door kunnen al jarenlang op e85 rijden. Dit werd echter nooit gepromoot en dus wist ook niemand het. Sinds e85 aan aandacht won zijn ze het pas gaan promoten en kwam er zo’n FlexFuel plaatje achterop de auto. Volgens mij gebruikt hummer zo ongeveer dezelfde motor alleen een slag groter en krachtiger. Dus dit is een en al marketing bullshit. Iemand?

    Login om te reageren
  24. Sorcerer zegt

    31 maart 2008 om 22:09

    In plaats van bijdragen aan CO2-uitstoot draagt deze auto nu bij aan het verhogen van de voedselprijzen en daardoor honger in 3ewereldlanden :P

    Voor meer info over biobrandstof en voedsel:
    http://www.nu.nl/news/1503324/30/rss/Zak_rijst_is_niet_meer_te_betalen.html

    Waterstof (evt. gemaakt door genetisch gemodificeerde algen; onderzoek vindt in NL plaats) lijkt de enige _goede_ oplossing te zijn. Tot die tijd toch maar fossiele brandstoffen opmaken?

    Login om te reageren
  25. Sorcerer zegt

    31 maart 2008 om 22:11

    iKsEm: het is wel zo dat biobrandstoffen CO2-neutraal worden geproduceerd: de landbouwvoertuigen gebruiken ook biobrandstof (op de meeste plantages) en de CO2 die een voertuig uitstoot wordt door de plant ‘gevangen’ bij de groei; kringloop dus. Wat dat betreft is het wél okee dus…

    Login om te reageren
  26. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    1 april 2008 om 14:17

    @ Alle BioEthanol critici:

    Heb het al vele malen gezegd, maar hierbij nogmaals: BioEthanol staat in de kinderschoenen. Is in Europa nog maar net geintroduceerd door Saab (wilde ik toch ff zeggen…)

    In Zweden zijn ze inmiddels druk bezig met het opzetten van Fase 2: het winnen van brandstof uit afval.

    Het zal make or break zijn voor BioEthanol als alternatieve brandstof. Het wordt al gemaakt, het kan, dus als het logistiek haalbaar is, denk ik zeker dat BioEthanol op dit moment het enige redelijke alternatief is.

    Blijkbaar ben ik niet de enige: vrijwel ieder Europees land (behalve NL natuurlijk…) is bezig met het verzorgen van een landelijke dekking E85 tankstations. Vooral Frankrijk, Duitsland, Zwitserland Oostenrijk en uiteraard de Scandinavische landen zijn al ver.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North