• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Geen grap: Jaguar XK diesel

Auteur: autoblogger, gepost 22 juli 2008 om 15:00 – 33 Reacties

Jaguar XK

Althans, als we de Britse autojournalistjes mogen geloven. Het zou echter geen slechte zet zijn, kijk bijvoorbeeld naar het succes van de BMW 635d. Het is vanwege dat model dat Jaguar zijn strategie lijkt te hebben aangepast, ten tijde van de lancering van de XK beloofde men namelijk dat er alleen een benzine-versie zou komen…

Het vermogen voor een oliegestookte XK zal waarschijnlijk afkomstig zijn uit een aangepaste twin-turbo 3.0-liter motor, een opwaardering van de huidige 2.7 V6 TD die op dit moment in gebruik is. Men zal dus geen V8 diesel gaan aanbieden, zo claimt autocar, dit in tegenstelling tot hetgeen Land Rover gebruikt. De V6 dieselmotor zou de beschikking hebben over 250 pk en een verbruik van 30mpg in normale condities, de 6-serie van concurrent BMW heeft een verbruik van 34mpg.

Ook interessant!

  • Gespot - Is dit de lekkerste Jaguar XK van Nederland?
  • Jaguar XF (2021) rijtest video
    Jaguar XF (2021) rijtest video
  • Koop deze dikke BMW camper op Marktplaats
  • geen nieuwe Jaguars
    Geen nieuwe Jaguars meer tot 2025

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

Diesel, Jaguar, xk

Vorig bericht: « Honda OSM concept in Londen: schone tweezitter
Volgend bericht: Opvoerkitjes voor de Impreza tot 380 pk »

Lees Interacties

Reacties

  1. Mercedes zegt

    22 juli 2008 om 15:02

    Het is echt een top auto, dit ontbrak er gewoon nog aan.

    Login om te reageren
  2. MATSS zegt

    22 juli 2008 om 15:03

    daar gaat het lekkere V8 geluid van de XK

    Login om te reageren
  3. hubert zegt

    22 juli 2008 om 15:05

    Nu nog een trekhaak als optie (of standaard op de diesel) en we kunnen met de sleurhut in stijl de alpen over.

    Login om te reageren
  4. autoblogger zegt

    22 juli 2008 om 15:07

    Inderdaad, een maser grantourismo is inmiddels ook zo afgezaagd

    Login om te reageren
  5. Tjerk zegt

    22 juli 2008 om 15:17

    WAAAAAAAAAA NEEEEEE

    In een 6-serie kan het nog (tis immers een duitse auto en dat zuigt) maar in een JAGUAR???

    Login om te reageren
  6. TBK zegt

    22 juli 2008 om 15:27

    Hehe, niks is heilig meer. Ach ja, waarom ook niet uiteindelijk, als er klanten voor zijn… It’s all about money anyway.

    Login om te reageren
  7. robbie zegt

    22 juli 2008 om 15:51

    Krijgt ie ook wieldoppen?

    Login om te reageren
  8. denny zegt

    22 juli 2008 om 15:56

    @ robbie
    wieldoppen met spinners :).

    ik denk dat ferrari ook een f430 jtdm gaat aanbieden of lamborghini gallardo lp560 tdi.

    Login om te reageren
  9. Beem bim bop zegt

    22 juli 2008 om 16:03

    Jongens, niet flauw doen, die diesel rijdt gewoon heel fijn. PS komt er ook een uitgeklede viercylinder diesel versie voor de leasemarkt?

    Login om te reageren
  10. JanJansen zegt

    22 juli 2008 om 16:23

    Dan wil ik ook dakrails, vaggie om het stuur, 20 kg aardappelen achterin, pindakaas/hagelslag-houder, dobbelstenen, knikkend hondje op hoedeplank en een fietsenrek.

    met €1,48 per liter diesel. What’s the point?

    Login om te reageren
  11. Timmie zegt

    22 juli 2008 om 16:35

    Economische belangen gaan bijna altijd voor, wat ook het tegenargument is (o.a. imago)

    Login om te reageren
  12. Tjerk zegt

    22 juli 2008 om 17:11

    Ik heb niks tegen diesels in een grote stationwagon, maar hoe godsverdomd kan je zijn om een diesel in een van de mooiste coupe’s ooit te doen? :S

    Login om te reageren
  13. de sjonnies zegt

    22 juli 2008 om 17:32

    Waarom niet?
    Laten we eerlijk zijn, we rijden toch allemaal in een computer die aangestuurd wordt door een Diesel of een Benzine aggregaat.
    Diesels winnen Le Mans en een Dieselmotor heeft een beter rendement t.ov. een Benzinemotor
    Ik heb juist veel bewondering van hoe de moderne Diesels presteren en zuinig zijn, daarnaast heeft die V6 2.7 een lekkere laufkultur dus gauw in die Jag lepelen !

    Login om te reageren
  14. Nick zegt

    22 juli 2008 om 17:59

    Nou, nu nog langs Cummins of Perkins om meer vermogen en een betere koppelcurve uit de motor te persen.

    270 pk moet makkelijk haalbaar zijn en dan kan men ook nog eens Euro 5, misschien zelfs Euro 6 halen met de injectietechnologie van Cummins of Perkins.

    Login om te reageren
  15. lincoln zegt

    22 juli 2008 om 17:59

    laat dat Ford/PSA blok nou net 1 van de fijnere diesels zijn ..

    goede zet van Tata ..

    Login om te reageren
  16. disco3 zegt

    22 juli 2008 om 18:09

    Hmmmm XK diesel?? Misschien als het een goede is, de 3 liter van BMW zou geen verkeerde zijn…

    Login om te reageren
  17. H zegt

    22 juli 2008 om 18:09

    Waarom zou een diesel negatief zijn voor het imago…

    Als je geen diesel wil, dan koop je geen…

    Ik begin TATA meer en meer te waarderen!

    Login om te reageren
  18. Rob USA zegt

    22 juli 2008 om 18:42

    Weer een zwarte rookpluimen auto meer op de weg!! Met ook nog eens tractor geluid :(

    Login om te reageren
  19. El Loco zegt

    22 juli 2008 om 18:51

    Willen jullie voortaan de mpgtjes even omrekenen voor me? Thanks! ;)

    Login om te reageren
  20. johnnyt-jet zegt

    22 juli 2008 om 19:02

    door de wereldwijde vraag naar diesel en de langdurige raffinage zal deze brandstof vanzelf het ”probleem” van Jaguar verhelpen : het zal op korte termijn meer kosten als benzine (uit betrouwbare bron)

    Login om te reageren
  21. ferrari599 zegt

    22 juli 2008 om 19:51

    slaat toch niet aan kzie ook meer een 6series rijde dan een XK en zie nog niemand dieselen in een XK

    Login om te reageren
  22. dekster zegt

    22 juli 2008 om 21:15

    :cry: Sorry mensen, ik ben momenteel ff emotioneel aangeslagen. :cry:

    Login om te reageren
  23. Richard zegt

    22 juli 2008 om 23:15

    Ala TATA zo door gaat dan kun je Jaguar alle straten van de wereld tegen komen net als een Mercedes en dat is weer goed voor Mr. TATA en Jaguarrrrr

    Login om te reageren
  24. 9000cse zegt

    23 juli 2008 om 00:13

    @ johnnyt-jet

    Een betrouwbare bron? Dan durf je die toch zeker te vermelden. Wat heb je te verbergen?

    Login om te reageren
  25. Fout zegt

    23 juli 2008 om 01:14

    hmmmmm kben er ook niet echt voor te vinden!! XK’s lusten voor mij alleen (elitaire…)benzine Alleszins zal het nog wel een tijdje duren tegen dat dat effectief uitgevoerd zou worden.
    Trouwens waarom investeren ze niet eens wat geld om de benzines iets zuiniger te maken ipv altijd alle heil te zoeken in die stookolie

    Login om te reageren
  26. Tombnolz zegt

    23 juli 2008 om 01:15

    En als je met je caravan gaat dieselen, hou hem in de toe-ren!

    Login om te reageren
  27. Scuderia zegt

    23 juli 2008 om 09:24

    Wanneer komt de 4 deurs?

    Login om te reageren
  28. de sjonnies zegt

    23 juli 2008 om 09:33

    @ FOut – Dat is juist het probleem, de Benzine motor is zo’n beetje op zijn einde wat rendementsverbeteringen aangaat, maar bij de Diesel motor is de rek er nog niet uit, dwz dat we in de toekomst nog betere (zuinigere) Diesels gaan krijgen dmv van nieuwe technieken

    Login om te reageren
  29. Guan zegt

    23 juli 2008 om 10:37

    @Lincoln: (y) Ik dacht ook al dat dat het PSA blok moet zijn. Helaas geen ervaring mee, maar moet idd een fijn blok zijn!

    Login om te reageren
  30. Fout zegt

    23 juli 2008 om 18:34

    @de sjonnies

    Dat is niet helemaal juist! Naar schijnt zijn net de meeste voordelen uit diesel (als brandstof) al gehaald maar valt er nog meer te doen met benzine motoren. Als je ziet, 3 liter diesel motor, zeer hoge inspuitingsdruk, biturbo en ze komen nog niet aan 100pk / liter. Daarenboven is diesel een veel ‘vuilere’ brandstof, qua uitstoot. Snap ik gewoon niet waarom ze niet eerder direct naar hybride, waterstof of zelfs volledig elektrisch overstappen. Voor het geluid van een dieselmotor moet je het ook niet doen!

    Login om te reageren
  31. Fout zegt

    23 juli 2008 om 18:40

    ging ik nog even verwijzen naar die nieuwe motor van mercedes, toont aan dat onderzoek in benzinemotoren nog lang niet ten einde is, en terecht
    welke (standaard) dieselmotor kan deze specs voorleggen..?

    http://www.autoblog.nl/archive/2007/07/24/mercedes-benz-introduceert-revolutionaire-motor

    Login om te reageren
  32. de sjonnies zegt

    24 juli 2008 om 09:37

    @ fout ok pk’s kan ik je volgen, maar qua rendement is de Diesel nog steeds een benzine motor de baas
    Wat Diesel brandstof aangaat, in Zweden heb je alleeen maar zwavelarme Diesel die (weet ik niet zeker) voor het grootste gedeelte verantwoordelijk is voor het roeten.
    Waterstof, dat durft niemand nog aan omdat er denk ik weinig mensen zijn die de economische gevolgen hiervan kunnen overzien, raffinage, tankers, die zouden voor het merendeel dan naar de schroothoop kunnen en de miljoenen mensen die hun brood direkt of indirekt aan of in de olie industrie verdienen ! ( ik ook )

    Login om te reageren
  33. Sorcerer zegt

    24 juli 2008 om 17:00

    Volgens Google:
    30 miles per gallon = 12.7543112 kilometers / l
    34 miles per gallon = 14.4548861 kilometers / l

    Misschien toch beter de motor kunnen lenen van BMW of VAG… die zijn allebei een stuk zuiniger, bovendien ook soepele motoren…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North