• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gehele provincie Utrecht is tegen 130 km/u op de A12

Auteur: Author, gepost 21 mei 2015 om 14:38 – 38 Reacties

Knooppunt Oudenrijn A12


Minister Schultz van Haegen is voornemens de maximumsnelheid op de A12 op te hogen naar 130 km/u. De betrokken gemeentes gooien nu echter roet in het eten.

En da’s opvallend, want roet is juist één van de redenen voor de gemeentebesturen om niet met de plannen akkoord te gaan. De gemeentes Utrecht, Woerden, Montfoort en Bodegraven-Reeuwijk zijn bang voor toenemende geluidsoverlast en aantasting van de luchtkwaliteit. Samen met provincie Utrecht dienden zij een bezwaarschrift in bij Minister Schultz.

Naast eerdergenoemde argumenten zijn de gemeentes bang voor een toename van het fileleed, met name bij de knooppunten Lunetten en Oudenrijn. Op wegen die uitkomen op de A12 mag slechts 80 km/u worden gereden, wat volgens de gemeentes problemen op gaat leveren.

Ook interessant!

  • LOL: 25 km-auto scheurt weg van politie met 130 km/u
  • Maximumsnelheid Duitsland
    "Maximumsnelheid Duitsland na verkiezingen 130 km/u"
  • Video: slepen en bellen met 130 km/u kan gewoon
  • Let op: de A12 is 9 negen dicht en dat levert ellende op
    Let op: de A12 is 9 dagen dicht en dat levert ellende op

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

a12-rijksweg, asfalt, files, melanie-schultz-van-haegen, milieu, snelweg, uitstoot, Verkeer

Vorig bericht: « Agenten verdacht van misbruik dronken vrouw in Raalte
Volgend bericht: Ja, met deze botsauto mag je in Nederland de weg op »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jantje_555 zegt

    21 mei 2015 om 14:43

    hoe sneller men mag, hoe sneller men ook van de snelweg weg is…

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      21 mei 2015 om 15:13

      @Jantje_555: precies, hoe harder men rijdt, hoe meer auto’s er per uur langs kunnen komen.

      Login om te reageren
  2. jobberns zegt

    21 mei 2015 om 14:47

    Ik ben ook tegen 130 km/h, 160 is veel beter!

    Login om te reageren
    • mcaa zegt

      21 mei 2015 om 15:01

      @jobberns: dat is voor 19:00 neem ik aan

      Login om te reageren
      • goodolddays zegt

        21 mei 2015 om 15:37

        @mcaa: uiteraard, na 19:00 ongelimiteerd, met een minimum van 150.

        Login om te reageren
        • 3246cm252kw zegt

          22 mei 2015 om 13:31

          @goodolddays: minimum voor de linkerbaan. K zie die vrachtwagens al gaan lol

          Login om te reageren
    • 3246cm252kw zegt

      22 mei 2015 om 13:30

      @jobberns: zou lekker zijn met 200kmh nog je rijbewijs mogen houden :-)

      Login om te reageren
  3. mercedesbenz63 zegt

    21 mei 2015 om 14:51

    Klopt niet want ik ben er niet tegen!

    Login om te reageren
  4. jaguarjunk zegt

    21 mei 2015 om 14:52

    Dat is heel gek, want de burgemeester van Montfoort is praktisch m’n buurman en een groot voorstander..

    Login om te reageren
    • Orichy zegt

      21 mei 2015 om 15:17

      @jaguarjunk: Maar als de gemeenteraad tegen is, dan wordt er keurig namens hem een bezwaarschrift in gediend, dat is nu democratie.

      OT: Van mij mag men overal en altijd, op elke snelweg 130 km/u, want dat is voor de duidelijkheid en de doorstroming het beste en het millieu effect is nihil merkbaar, of zelfs een verbetering, bij betere doorstroming.
      Minimale snelheid personen voertuigen, zonder aanhanger, zou 100 km/u moeten zijn,
      Maximale snelheid vrachtvervoertuigen is 80 km/u en minimaal 70km/u en alleen op de rechterbaan,
      Maximale snelheid van personenvoertuigen met aanhanger zou 100km/u en minimaal 80 km/u en alleen gebruikmakend van de twee rechtse rijbanen, waarbij er de meest rechtse rijbaan de juiste plaats.
      Bussen net als personenauto’s met aanhanger behandelen,
      Motoren gelijk aan personenvoertuigen behandelen.
      Overig verkeer hoort niet op de snelweg, tenzij er met een speciale ontheffing gereden dient te worden, maar dat behoort dan ook, met een uiterst zorgvuldige begeleiding gedaan te worden en op tijdstippen waarbij het overige verkeer zo min mogelijk last heeft, van de speciale verkeersdeelnemers

      Login om te reageren
  5. bigcar zegt

    21 mei 2015 om 14:59

    Dit krijg je ervan, als je GroenLinks op het Utrechtse verkeersbeleid zet.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      21 mei 2015 om 15:13

      @bigcar: precies, dat kan nooit goed gaan.

      Login om te reageren
  6. str8six zegt

    21 mei 2015 om 15:01

    De gehele provincie, behalve haar inwoners.

    Login om te reageren
  7. mcaa zegt

    21 mei 2015 om 15:03

    Binnenkort allemaal op de fiets in “Utreg”

    Login om te reageren
    • hans75 zegt

      21 mei 2015 om 19:07

      @mcaa: maar je fiets moet wel van na 2005 zijn, in verband met de uitstoot en het gebruik van verf waarin cadmium is gebruikt

      Login om te reageren
  8. lincoln zegt

    21 mei 2015 om 15:03

    Ik zou ook tegen zijn als ik daar flitspalen had staan .. Die Schultz kan je toch alles wijs maken .. Blonder gaan ze niet worden ..

    Login om te reageren
  9. gieltj zegt

    21 mei 2015 om 15:04

    Wanneer had ik kunnen stemmen dan? Want ben het er niet mee eens hoor

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      21 mei 2015 om 15:12

      @gieltj: dat is democratie in NL .. Bek houwe en betalen ..

      Login om te reageren
    • insomnia zegt

      21 mei 2015 om 15:29

      @gieltj: of live stemmen. De helft van de weg een maand bestemmen voor diegene die niet harder willen dan 100. De andere die niet langzamer wil dan 140. Ben benieuwd naar de uitslagen….Herman? Oh nee, Dione? Kom der maar in!

      Login om te reageren
      • insomnia zegt

        21 mei 2015 om 15:31

        @insomnia: herstel, Dionne natuurlijk.

        Login om te reageren
    • str8six zegt

      21 mei 2015 om 16:29

      @gieltj: inderdaad, mij hebben ze ook niets gevraagd.

      Login om te reageren
  10. gregorius zegt

    21 mei 2015 om 15:07

    Dit is dus de reden dat er in NL 52% inkomsten belasting wordt betaald (ja ja, vanaf het punt dat het interessant gaat worden) en waarom er 21% BTW nodig is.

    Sinds september 2012, dus bijna 3 jaar geleden is er dus besloten om van 120 naar 130 te gaan. 10km/h meer. Dat sloeg al nergens op; maar ja, de positievelingen zullen zeggen: dat is ten minste iets!

    Nu, 2,5 jaar later, is het nog niet overal ingevoerd dus.
    Nee, je hebt zelfs groepen met ambtenaren in verschillende gemeenten die er allemaal over moeten praten (op de kosten van jouw belastingcenten).
    Hoogstwaarschijnlijk baseren al de meeste van deze mensen zich op gegevens die ze verkeerd interpreteren en zijn een hoop van hun conclusies ook gebaseerd op ‘van horen zeggen’.

    Gevolg is dus dat er een hele groep ambtenaren gaat protesteren en klagen tegen een andere groep ambtenaren (de landelijke dus). Is er waarschijnlijk nog een 3 groep van ambtenaren die zich er over moet gaan buigen.
    Als het nog echt mis gaat, gaat de provincie Utrecht, gezamenlijk, belastingcenten uitgeven om een groep overbetaalde consultants een onderzoek te laten doen waar uit moet komen dat de ambtenaren van de gemeenten gelijk hebben.

    Login om te reageren
    • 5cilinder zegt

      21 mei 2015 om 17:47

      @gregorius: Ajoh, de rente op de staatsschuld is toch laag.

      Login om te reageren
  11. mashell zegt

    21 mei 2015 om 15:19

    Lood om oud ijzer. Of je nou met een maximumsnelheid van 130 of van 100 in de file staat maakt echt niet uit.

    Login om te reageren
  12. parker zegt

    21 mei 2015 om 15:22

    Jammer voor ze, die 130 is landsbelang

    Login om te reageren
  13. hammerman zegt

    21 mei 2015 om 15:43

    Dus, degenen uit Utrecht die hier op tegen zijn gaan ook niet buiten de provincie 130 rijden, waar het wel zou mogen? Begrenzer laten inbouwen, dat zal ze leren!

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      21 mei 2015 om 16:22

      @hammerman: alsjeblieft niet zeg. Dan gaan ze allemaal met 100 op de linkerbaan hangen…

      Login om te reageren
  14. wimbers zegt

    21 mei 2015 om 15:55

    pff, er is maar 1 oplossing voor files met behoud van mobiliteit:
    geen enkele snelweg meer minder dan 3 banen, en dan overal dezelfde snelheid van 120, door het hele land, uitvoegende en invoegende stroken 100, klaar.
    we moeten veel meer kijken naar andere landen, in de vs start het ook van de op en afritten, maar is alles veerbalans, waardoor het ook bij extreme drukte nooit echt vaststaat…
    een 2 baans snelweg heet provinciaals…

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      21 mei 2015 om 16:25

      @wimbers: kom eens uit die randstad en trek Nederland eens in. Genoeg snelwegen die 2 baans zijn en waarbij dat meer dan genoeg is. Dat je dan in de spits geen 130 op de cc rijdt maar tussen de 100 en de 130 met je voetgas is die 2 uur per dag niet zo erg.

      Login om te reageren
      • maurits123 zegt

        21 mei 2015 om 17:01

        @lekbak: Er zijn ook nog genoeg 2 baanswegen in de randstad hoor, daarvoor hoef je de randstad niet uit hoor.

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          21 mei 2015 om 17:17

          @maurits123: weet ik, rij er dagelijks. Maar daar is het vaak wel zo druk dat een 3e baan wel welkom is

          Login om te reageren
      • wimbers zegt

        21 mei 2015 om 22:51

        @lekbak: den bosch, tilburg, waalwijk, nijmegen, deventer, is niet echt randstad, staat bijna dagelijks vast omdat ze te zuunig waren om 10 jaar terug genoeg banen neer te leggen

        Login om te reageren
  15. Shaw zegt

    21 mei 2015 om 18:40

    Kan ik ook bezwaar maken als de snelheid word verlaagd? Ik word zo ontzettend moe van omhooggevallen lokale gemeenten die de rijksoverheid dwarsbomen met hun krampachtige kleinzerigheid. 130 nu en overal op alle snelwegen!!!!!

    Login om te reageren
  16. TSAARno zegt

    21 mei 2015 om 20:31

    Ik woon letterlijk tegen de geluidswand van de A12 thv Reeuwijk aan, heb hier niets van mee gekregen. Ik heb een dakterras, op 50 meter van de geluidswal en moet echt m’n best doen om te snelweg te horen?!
    Het is dagelijks erg druk op dit stuk, gemiddeld genomen kan je nauwelijks harder dan 100km/u.. In de tijden dat het kan moet je gewoon 130km/u kunnen rijden!

    Login om te reageren
  17. mrrallycross zegt

    21 mei 2015 om 22:06

    Ik ben tegen provincie Utrecht

    Login om te reageren
  18. rickpetrolhead zegt

    21 mei 2015 om 23:18

    Stom volk, gun ons die 10 km/h. Anders neem ik ze zelf wel.

    Login om te reageren
  19. hondar zegt

    21 mei 2015 om 23:22

    De a12 is altijd knetterdruk (lees: file), alleen ’s avonds zou je 130 kunnen rijden.

    Login om te reageren
    • parker zegt

      22 mei 2015 om 07:12

      @hondar: nee hoor, gaat overdag ook prima

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North