• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Geiger Corvette Z06 biTURBO: 890 pk – 354 km/u

Auteur: Dennis, gepost 18 mei 2009 om 22:31 – 62 Reacties

Afbeelding Geiger Corvette Z06 biTURBO: 890 pk – 354 km/uAfbeelding Geiger Corvette Z06 biTURBO: 890 pk – 354 km/uAfbeelding Geiger Corvette Z06 biTURBO: 890 pk – 354 km/uAfbeelding Geiger Corvette Z06 biTURBO: 890 pk – 354 km/uAfbeelding Geiger Corvette Z06 biTURBO: 890 pk – 354 km/uAfbeelding Geiger Corvette Z06 biTURBO: 890 pk – 354 km/uAfbeelding Geiger Corvette Z06 biTURBO: 890 pk – 354 km/uAfbeelding Geiger Corvette Z06 biTURBO: 890 pk – 354 km/u

Geiger Corvette Z06
De Corvette Z06 van Geiger is alles behalve een groene rakker.

De Corvette Z06 is een Amerikaanse musclecar waarmee je behoorlijk wat vermogen krijgt voor een vriendelijk prijsje. Ondanks dat er op het Nederlandse prijskaartje een bedrag van van 123.990 euro wordt genoemd, kwalificeerde Wouter de Z06 als een koopje nadat hij erin gereden had.

Mocht de 512 pk uit het 7,0 V8 blok niet goed genoeg zijn, ga dan even bij Geiger langs. Zij rekken het blok op tot 7,6 liter en schroeven er twee turbo’s op. Er wordt nog wat gesleuteld aan de luchtwegen zodat de motor vrijer kan ademen, et voila: 890 paardenkrachten schoon aan de haak. Goed voor 940 Nm koppel en een topsnelheid van 354 km/u!

Aangezien de overige onderdelen van de auto liefst iets langer dan 5 minuten mee moeten, is o.a. de versnellingsbak verstevigd, een sterker differentieel gemonteerd, het onderstel aangepast en verlaagd met krachtigere remmen en natuurlijk ontbreekt een setje dikke zwarte velgen niet. Milieubewust als ze bij Geiger zijn, heeft men de auto overwegend groen gespoten.

Je kunt discussieren over het nut van deze creatie, maar wat heerlijk om te zien dat de mannen van Geiger weer lekker ongegeneerd bezig zijn geweest en zich geen moment hebben ingehouden. Ik vrees dat menigeen enkel hard rechtdoor zou durven rijden.

Wild Thing – Corvette Z06 by GeigerCars.de GmbH

Who ever had the possibility to drive a Corvette Z06 never complained about the engine power for sure. After all, the US- American sport-car-icon is already powered by a series seven-liter-V8 engine with 512 hp. Even expert drivers should be careful behind the wheel of this steam hammer, novice drivers should definitely not get behind the wheel of the CORVETTE Z06.

Only a madman would want to increase the output of this fast car significant. Karl Geiger from Munich is such a madman.

To be able to increase the output of an internal-combustion engine substantially there are basically three king ways: more cubic capacity, a charge using a turbocharger or compressor as well as classic tuning in the form of the modification of locomotive engine parts as well as the supplying of fuel and air. GeigerCars.de has a long time experience in all of these divisions this is why Karl Geiger decided to go all three ways for the ultimate engine on base of the Corvette Z06. The thought of the final outcome is going to make the mouth water of hp-freaks. But one step at a time.

Pure Power

The Geiger Bi-Turbo power package covers a flaring of the cubic capacity up to impressive 7.6 liter. Modifications are made to the engine block, to the cylinder heads and the crank motions. Geiger employed amplified insert springs, spring cups made of titanium, sport camshafts as well as a 100 mm air mass flow meter. The dampers and the induction tract have been dealt with. The cores of the engine tuning are the two high performance turbocharger, which blow air in the combustor. And because everything that comes in the front has to get out in the back, GeigerCars.de installed a sport exhaust system with four end pipes, each one as thick as an arm, and sport catalysts.

The paper mould of the cubic capacity giant is already more then impressive: unbelievable 890 hp at 6.100 U/min as well as 940 Nm at 4.500 rpm shows the data sheet. The maximum speed is about 354 km/h. However, only the driving experience makes one comprehend what the numbers on the paper really mean. I do know what I am talking about. With an angry thunder and fizzle the Bi-Turbo-Corvette answers every gas blow with an unbelievable thrust, which seems to have the possibility to cause a whiplash injury. Pure poison! Karl Geiger has chosen his distinctive Geiger Green color for this wild animal not without cause.

Carbon fiber drive chain

Of course there is not used a serial CORVETTE Z06 drive chain. Built in is a boosted transmission as well as a two-disc-transmission mad of carbon in combination with a cardan shaft made of carbon. Shaft drives and differential gear were boosted as well.

A further challenge is the diversity of the engine power on the street. Geiger hoisted in the front 285/30 an in the back 345/25 tires on bright black coated rims. Behind the rim star appears a high performance brake system with grooved 380×32 mm brake discs and 6-piston-back gauges in the front and 355×32 mm discs and 4-piston back gauges in the back. The Geiger sport undercarriage contains sport shock absorber with 16-fold adjustable compression, tighter compound springs as well as stabilizers for font and back axle.

Rendered broad

As usual Geiger used the in-house GT-Kit for the Corvette – car body. The bug and the rear show a completely new and brawny appearance. The louvred in the black hood not just look spectacular but also serve a technical purpose: they guard against thermal indispositions of the turbo engine.

Ook interessant!

  • Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
    Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
  • Hagelnieuwe Chevrolet Corvette Z06 knalt je beeldscherm op
  • Mijn Auto: Chevrolet Corvette Z06 (C5) van Bas
    Mijn Auto: Chevrolet Corvette Z06 (C5) van Bas
  • Corvette laat alvast hun betaalbare Ferrari zien

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

Corvette, geiger, tuning, z06

Vorig bericht: « FIA en Ferrari staan morgen voor de rechter [UPDATED]
Volgend bericht: Kwaliteit huurauto’s op vakantie vaak slecht »

Lees Interacties

Reacties

  1. SimonMc zegt

    18 mei 2009 om 22:34

    Leuk, Ford Focus Rs-groen!

    En waarom is die topsnelheid zo laag in verhouding tot het aantal pk?

    Login om te reageren
  2. Haatto zegt

    18 mei 2009 om 22:34

    Wat een geile bak

    ^^

    Login om te reageren
  3. Jozef zegt

    18 mei 2009 om 22:34

    Als je nu van dat groen opnieuw zwart maakt is dit helemaal top! Ik zei het altijd al dat je prijs/kwaliteit niet veel betere koopjes in het genre kan doen…

    Login om te reageren
  4. Neluz zegt

    18 mei 2009 om 22:34

    eerste wat mij opviel is dat die 890pk heb dan een top van 359.. dat is echt niet snel :P

    Login om te reageren
  5. MGMIDGETMKIII zegt

    18 mei 2009 om 22:35

    verbruik= 1op1?

    Login om te reageren
  6. jbw89 zegt

    18 mei 2009 om 22:35

    Dit is zeker ziek! Ben benieuwd naar de 0-100 sprint! Achterkant lijkt op een foto op een Ferrari:O

    Login om te reageren
  7. 924gtr zegt

    18 mei 2009 om 22:35

    super, ziet er heel stoer uit, alleen die kleine lampjes achter, die verknoeien de hele achterkant.

    Login om te reageren
  8. Rick dos zegt

    18 mei 2009 om 22:36

    :shock: En? Hoe ziet het interieur eruit? :lol: :P

    Login om te reageren
  9. Rick dos zegt

    18 mei 2009 om 22:37

    Moet je reactie tegenwoordig ook goedgekeurd worden als je smileys gebruikt?

    Login om te reageren
  10. Rick dos zegt

    18 mei 2009 om 22:38

    Whoops! Laat maar… :)

    Login om te reageren
  11. Lan_Evo zegt

    18 mei 2009 om 22:43

    @jbw89
    0-100 tijd is bij dit soort auto’s niet relevant, dan is er toch alleen wielspin. Hier zijn 0-200 en 0-300 tijden, samen met tussensprints e.d. belangrijker. Overigens een zeer vette bak natuurlijk, maar dat design vind ik net iets te. Zeker die achterkant lijkt zo een beetje op een Hotwheels auto. ;)

    Login om te reageren
  12. DIPSHIT zegt

    18 mei 2009 om 22:44

    geef mij dan maar een Wiesmann MF5 hoor, zelfde prijs, zelfde vermogen (-3pk)

    P.S.: Heb het over de standaard Corvette Z06

    Login om te reageren
  13. de ecosnob zegt

    18 mei 2009 om 22:46

    @dipshit: denk dat je je wat vergist in de prijs van die Wiesmann..

    Login om te reageren
  14. Turbogek zegt

    18 mei 2009 om 22:48

    Vraagje: waarom hebben ze de ZO6 getuned en niet het topmodel, de ZR1?

    Snelle auto natuurlijk, maar ik vraag me wel af of ‘ie dat vermogen een beetje op de weg kan krijgen…

    Login om te reageren
  15. sebbe zegt

    18 mei 2009 om 22:50

    Is die achterkant aangepast bij de lichten, want die ziet er echt niet uit!

    Login om te reageren
  16. Foramen zegt

    18 mei 2009 om 22:51

    @SimonMc en Neluz
    is 354km/h niet snel genoeg? het moet wel heel blijven natuurlijk.

    vind het wel een mooie creatie en dan met name de techniek.

    Login om te reageren
  17. JoVanWittenberg zegt

    18 mei 2009 om 22:52

    Dit is echt mooi gedaan, vooral de zwarte achterlichten steken zo mooi af tegen dat groen. En euhm, van 512 naar 890pk is altijd fijn, maar wat kost dit grapje?
    Zou het geheel goedkoper (en miss sneller) zijn dan een ZR1?

    Login om te reageren
  18. DIPSHIT zegt

    18 mei 2009 om 22:52

    @ de ecosnob
    ja idd, had het dus over de MF4 :-D

    btw, autoblog, het wordt wel eens tijd dat jullie een quote-systeem in werking brengen hoor. Behoorlijk gebruiksonvriendelijk (en ben het beu om het op deze manier telkens te doen)

    Login om te reageren
  19. rutger zegt

    18 mei 2009 om 22:53

    plaatjes:
    http://www.youtube.com/watch?v=At-qZPO9cIs
    drag:
    http://www.youtube.com/watch?v=CJ0x2cCvZ_M

    Login om te reageren
  20. Citrofiel zegt

    18 mei 2009 om 22:55

    Is de achterkant ook nog aangepast, of laat die kleur het alleen zo lijken? :o

    Login om te reageren
  21. StefanVTS16V zegt

    18 mei 2009 om 23:02

    @ iedereen die over de topsnelheid klaagt:

    Ooit gehoord van versnellingsbakverhoudingen?

    Login om te reageren
  22. ZwerverRoodbaard zegt

    18 mei 2009 om 23:06

    Wat kan Geiger ook snel van iets moois is goedkoops maken :S

    Weg met die gekke Ferrari achterkant, de verrotte bodykit en de lelijke kleur en hij is naar mijn idee af.

    Login om te reageren
  23. kuyl zegt

    18 mei 2009 om 23:07

    ten eerste vind ik de Zo6/LS7 geiler als deze atmosferisch is. Toch een persoonlijke voorkeur, heeft wat mij betreft net iets meer sjoege.
    Als ik dan turbo`s er op wil, dan breng ik ,m wel naar Nelson. Die weet wel beter om te gaan met LS motoren en turbo`s.
    Oh maar die kleur en die velgen staan wel geil!

    Login om te reageren
  24. EnzoR zegt

    18 mei 2009 om 23:12

    ^^ dat is op hockenheim

    Ziet er netjes uit.. onder de motorkap

    Login om te reageren
  25. dakarbemo zegt

    18 mei 2009 om 23:18

    od nieuws, staat al een tijdje op de site van GeigerCars en die zwarte al heel lang. maar verder een extreem aggresive look , waar ik wel van houd. gewoon top bakkie bijn a over de top.als je em maakt voor Gordon word dat groen vervangen door glitters en is het een Topper(Flopper)

    Login om te reageren
  26. RX-7Owner zegt

    18 mei 2009 om 23:41

    zn achterlampen zijn te vaak gewassen

    Login om te reageren
  27. NAAMED zegt

    19 mei 2009 om 00:15

    http://www.youtube.com/watch?v=pJyBYqTdiEY

    Login om te reageren
  28. SimonMc zegt

    19 mei 2009 om 01:10

    @Turbogek: heel simpel natuurlijk.
    Dezelfde reden waarom Brabus gewone modellen van mercedes bewerkt, en geen AMG versies.

    Waarom zou je 2 X zoveel betalen voor een AMG om dan alles toch weg te smijten?Brabus lepelt er hun eigen motor, onderstel, versnellingsbak,…enfin eigenlijk alles in en het zou wel behoorlijk idioot zijn om dan AMG stukken weg te smijten ipv standaard mercedes stukken.

    Zelfde voor hier: de mensen hier gebruiken turbo’s, waar de ZR1 een compressor heeft, dus die compressor zou al waardeloos zijn.Enz…

    Login om te reageren
  29. bozewolf zegt

    19 mei 2009 om 03:09

    ^ Inderdaad, daarnaast heeft de Z06 natuurlijk een litertje meer onder de kap. Kan ook geen kwaad als je dit soort dingen nastreeft.

    Login om te reageren
  30. lincoln zegt

    19 mei 2009 om 07:14

    alleen die kleur suggereert al venom en onheil .. leuk gedaan ..
    die peekaas geloof ik allemaal wel hoor ..

    dat begint een beetje een luizig verkoop argument te worden ..

    Login om te reageren
  31. ferry zegt

    19 mei 2009 om 07:19

    echt super vet!!!
    hij is gewoon helemaal prefect!!!

    Login om te reageren
  32. BmwMPower zegt

    19 mei 2009 om 07:29

    Achterkant moest orgineel blijven, dus met veel grotere achterlichten.
    Wel een monster hoor, er zijn nog niet veel wagens die aan de 940 Nm zitten.

    Login om te reageren
  33. markieanta zegt

    19 mei 2009 om 08:23

    Eat your hart out BMW ;)

    Of was die discussie ergens anders?

    Login om te reageren
  34. ferrari zegt

    19 mei 2009 om 08:35

    jemig, 890pk en 940Nm! ik vind de prestaties helemaal niet zo slecht. sommige schrijven hier dat ze de top snelheid tegen vinden vallen. er is niets gezegd over hoe snel hij op de sprint is. als hij daar vreselijk snel in is verklaard dat alles. dan hebben ze hem een korte eindoverbrenging meegegeven, = een hele snelle sprinter en een redelijk lage top snelheid. dit ding zal met ene goede grip van de banden zo maar in 3 tot 3,2 sec op de 100km/h kunnen zitten. de standaard versie doet de 100km/h in ongeveer 3,8 tot 4,0 sec en loopt maximaal 320km/h.

    Login om te reageren
  35. Marc1986 zegt

    19 mei 2009 om 08:54

    “het onderstel aangepast en verlaagd met krachtigere remmen”

    Verlaag je tegenwoordig je onderstel met remmen? ;-)

    Login om te reageren
  36. Davyburger zegt

    19 mei 2009 om 09:02

    Hey dit is iets voor Femke Halsema! Nou kan ze die vieze oude mercedes inruilen voor een nieuwe “groene” auto.

    Login om te reageren
  37. sarcast zegt

    19 mei 2009 om 09:32

    599 GTB wannabee achterkant…. buiten dat….vette bak ! waarom geen acceleratietijden?

    Login om te reageren
  38. Bugger zegt

    19 mei 2009 om 09:41

    Bruut vermogen met bijpassende look! Praktisch zal het niet zijn, maar daar koop je zo’n wagen ook niet voor.

    Login om te reageren
  39. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    19 mei 2009 om 10:37

    Zo, dat gaat best hard…

    Da’s dan ook het enige!
    Ieder resterend spoortje stijl is er nu ook vakkundig uitgerost door Geiger…
    Jammer

    Login om te reageren
  40. Neal zegt

    19 mei 2009 om 10:43

    ivm topsnelheid.. de versnellingsbak werd versterkt staat er, de verhoudingen werden niet aangepast…

    Login om te reageren
  41. Jopie zegt

    19 mei 2009 om 10:52

    Is groen nu het nieuwe wit?

    Login om te reageren
  42. Jellert zegt

    19 mei 2009 om 11:13

    Een rijdende xbox :P

    Login om te reageren
  43. C6_R zegt

    19 mei 2009 om 11:21

    Gadverdarrie wat een lelijke bodykit! Vooral die cheap ass Ferrari lichies doen ‘m flink afbreuk!

    Prestaties en kleurtje zijn overigens wel aardig!

    Doe mij dan maar zo iets:

    http://www.youtube.com/watch?v=xMpW2p6WqVY&feature=channel_page

    Login om te reageren
  44. AmercianMuscles zegt

    19 mei 2009 om 11:24

    Wat eeen mooi bak:o
    Alleen jammer dat er nou net weer een ferrari achterkant op moet.
    Matched niet echt:(

    Login om te reageren
  45. EJS zegt

    19 mei 2009 om 11:53

    @SimonMC & Turbogek

    Er is nog een reden: op de ZR1 zit al een compressor en dan kan je er niet ongegeneerd nog 2 turbo’s bijschroeven;)

    Login om te reageren
  46. NAAMED zegt

    19 mei 2009 om 12:27

    http://www.youtube.com/watch?v=sv2lWmIJtfE

    Login om te reageren
  47. Mr Hyde zegt

    19 mei 2009 om 12:56

    Lol, Viper-green op een Corvette.

    Login om te reageren
  48. TTS zegt

    19 mei 2009 om 15:13

    ik vind de achterkant wel wat van een ferrari 599 hebben

    ik vind het ook wel een lage topsnelheid voor zoveel pk

    Login om te reageren
  49. Drift-King zegt

    19 mei 2009 om 15:22

    OMFG!!! zó vet!

    Login om te reageren
  50. Dan zegt

    19 mei 2009 om 16:41

    Lelijke bodykit + ferrari achterkant, maar waarschijnlijk wel leuke prestatie’s!

    Login om te reageren
  51. CarWasher zegt

    19 mei 2009 om 16:55

    geen woorden voor, die kleur!!!

    SWEEEETTT..
    ik verkoop mn huis mn spullen en alles, en ik ga in die bak wonen XD

    Login om te reageren
  52. PhillyZ06 zegt

    19 mei 2009 om 17:11

    Standaard is hij toch echt het mooist!!! :)

    Login om te reageren
  53. EJS zegt

    19 mei 2009 om 17:13

    @PhillyZ06

    ’t zal wel aan mij liggen, maar vind Corvette’s van de laatste 2 generaties nou toch niet bepaald mooi. Indrukkend dan weer wel, en qua geluid zijn ze wel mooi én indrukwekkend, maar het design is ouderwets en mijns inzien vaak al verouderd bij de introductie..

    Login om te reageren
  54. Benz.. zegt

    19 mei 2009 om 20:00

    @C6_R

    Wouw man… mooie taartschep op zo’n lelijk gedrocht! ;)

    Login om te reageren
  55. Benz.. zegt

    19 mei 2009 om 20:01

    OT: De prestaties en de topspeed zijn allemaal weer geweldig.. alleen is de stijl, smaak, en nog zoveel meer pluspunten hier heel ver te zoeken!

    Jammer..

    Login om te reageren
  56. Aaargh zegt

    20 mei 2009 om 14:08

    Geinig zo’n uit de kluiten gewassen Lotus Elise…Of ben ik de enige die deze vergelijking ziet?

    Login om te reageren
  57. C6_R zegt

    20 mei 2009 om 14:22

    @ Aaargh: denk dat je de enige bent ja… :lol:

    @ Benz: Wat zei je?

    :twisted: :mrgreen:

    Login om te reageren
  58. BananaFlip zegt

    20 mei 2009 om 18:39

    Waaaaaaaaaaaaaaaaaaah!
    Geiger is weer eens lekker bezig geweest, en goed ook.
    Heerlijk kleurtje ten eerste, zeker mooi contrast met het zwart van het dak, de motorkap en de velgen.
    En de specs zijn natuurlijk weer om van te dromen.
    Honderden paarden en nog meer Newtonnetjes en 354 kilometers in een uurtje!
    Slechts één uurtje!
    En ook nog eens lekker low-budget.
    Alhoewel, na deze ingreep zal dat wel ietsje minder het geval zijn.

    Login om te reageren
  59. BananaFlip zegt

    20 mei 2009 om 18:40

    Met die achterlichtunits overigens wel een tikkeltje Ferrari…

    Login om te reageren
  60. Benz.. zegt

    23 mei 2009 om 18:53

    Ja, die sjonnie SLR ziet er ook niet uit.. in ieder geval is hij een stuk stoerder en mooier dan dat ”groentje” genaamd de Corvette! ;)

    Login om te reageren
  61. GTR zegt

    24 mei 2009 om 22:44

    Ik vind de achterlichten niet helemaal top! Maar god wat een beest. Zoals er werd gezegd; Eindelijk een tuner die gewoon even schijt heeft aan het milieu en even leuk doet.

    Login om te reageren
  62. Jordi zegt

    27 november 2009 om 22:18

    achterkant net ferrari (vast de bedoeling).. maar niet mooi :( Liever grote achterlichtjes :D

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North