• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gekkies schilderen hamer en sikkel op huis Volkswagen topman

Auteur: jaapiyo, gepost 11 september 2021 om 16:02 – 12 Reacties

Communism rules! Het huis van Volkswagen topman Herbert Diess in München is beklad door gekkies.

Hoewel het wemelt van de echte schurken in de wereld om tegen te protesteren, kampt de wereld niet alleen met een chiptekort, maar ook met een schurktekort. De vraag naar schurken is namelijk geëxplodeerd de afgelopen jaren. Hoe moet je immers lekker woke en sociaal begaan ogen op de gramz als je je niet af kan zetten tegen een schurk? Precies, dat wordt gewoon enorm lastig.

Topman Herbert Diess

Zo worden tegenwoordig ook keurige, saaie zakenlieden door sommigen gebombardeerd als schurk. Nou geven we direct toe: de kostenbesparingen die Herbert Diess bij Volkswagen doorvoert, zorgen inderdaad voor schurkerig harde plastics en touchscreens in de meeste nieuwe modellen van het concern. En ja, meerdere bronnen plaatsen Diess ook bij meetings waarin Volkswagens dieselfraude besproken is, voordat deze bekend werd bij het publiek. Maar ach, een vuige foute nertsenfokker is de man nou ook weer niet, toch?

Hamer en sikkel maken comeback

Desalniettemin is het huis van Diess in München in de nacht van donderdag op vrijdag ouderwets beklad. Gekkies kalkten een paar keer de goede oude hamer en sikkel op Diess’ casa, die hij waarschijnlijk nog had uit zijn tijd bij BMW. Er werd ook een A4-tje naast de voordeur geplakt, waarop onderstaande tekst te lezen valt:

Affiche op de muur

“Herbert Diess, voorzitter van de raad van bestuur van Volkswagen AG, voorheen van BMW, voorzitter van de raad van commissarissen van Škoda, Seat & Audi en lid van de raad van commissarissen van FC Bayern München AG, woont hier. Een vertegenwoordiger van het Duitse autokapitaal, die zijn persoonlijk voordeel haalt uit de uitbuiting van arbeiders en fraude. Hij heeft een fortuin van 65 miljoen en een salaris van meer dan 8 miljoen per jaar.

  • Er liep een persoonlijke procedure tegen hem wegens uitlaatgasfraudeschandaal (afgekocht tegen betaling van 4,5 miljoen euro)
  • Dreigt met massale ontslagen van 100.000 werknemers om klimaatdoelen te voorkomen
  • Hij heeft 80.000 mensen in Duitsland op werktijdverkorting gestuurd vanwege Corona en zichzelf bonussen uitbetaald
  • Hij roept op tot subsidies voor de auto-industrie, inclusief verbrandingsmotoren, midden in de klimaatcrisis

Herbert Diess is representatief voor de autohoofdstad. De autobedrijven willen zich op de IAA bijzonder modern en duurzaam presenteren. Maar dat is allemaal gewoon marketing. In werkelijkheid gaat het gewoon door: milieuvernietiging, benzinemotor, tijdelijk werk, druk op medewerkers. En als het in Duitsland niet meer de moeite waard is, worden mensen ontslagen en aan de andere kant van de wereld tot slaaf gemaakt van nog ergere omstandigheden.

We hebben geen zin in de greenwashing van de IAA, die onze hele stad bezig houdt! Kapitalisten onteigenen zoals Herbert Diess! Zorg zelf voor de wende!”

Waarvan akte? Op de redactie doen we overigens geen uitspraken over waar onze eigen linkse milieuridder @willeme exact was in deze nacht…

Ook interessant!

  • Volkswagen: wij zijn niet bang voor Apple
  • Volkswagen CEO: 'Ga lekker fietsen'
  • Volkswagen wil in 2025 Tesla voorbij gestreefd zijn
  • Volkswagen CEO kritisch op Ionity: alles behalve premium!
    Volkswagen CEO kritisch op Ionity: alles behalve premium!

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

herbert-diess, milieu, munchen, Volkswagen

Vorig bericht: « Mijn Auto: Dodge Charger SRT Hellcat (717 pk) van Jan
Volgend bericht: Sprint Kwalificatie Formule 1: Grand Prix van Italië 2021 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Charles Taycan 4S zegt

    11 september 2021 om 16:29

    Was @willeme op zijn terugreis vanuit ItaIië langs München gereden wellicht? Een linkse rakker kan ik me hem niet voorstellen in een oudere BMW 3-Serie Diesel!😉

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      11 september 2021 om 18:26

      Hij was zeker in die contreien aanwezig laatst maar meer durf ik er niet over te zeggen.

      Login om te reageren
    • tinnemans zegt

      12 september 2021 om 07:53

      @charlestaycan4s; Dat zegt niets; ik ben ook een linkse rakker (*). En nee, ik ben de afgelopen zomer niet in de buurt van München geweest. 😇

      *) Misschien heb ik daarom wel een auto waarin ik niet vaak hoef te tanken. Tanken is tenslotte slecht voor het milieu. 😁

      Login om te reageren
  2. rutgerg zegt

    11 september 2021 om 16:53

    Dat het allemaal marketing is omtrent EV’s op de IAA is wel duidelijk. Op de VW stand stonden er op de eerste dag alleen maar ID modellen. De dag nadat de pers en Merkel waren geweest maakten een aantal ID modellen op de stand van VW vrolijk plaats voor een Passat, Arteon en Golf. Bij Ford werd er zelfs een Mustang EV vervangen door een Transit. Wellis waar hybride modellen maar toch. Ze stonden er niet toen de pers en Merkel kwamen.

    Login om te reageren
  3. kevertje zegt

    11 september 2021 om 17:06

    Ach wat moet je op zoiets zeggen. Z’n gevel laten reinigen is voor deze man een akkevietje, voor de rest is het een beetje logisch dat het VW-concern de beste leerling in de klas probeert te zijn van de prominente groene lobby. Dat met die fameuze klimaatdoelstellingen vele jobs van vandaag voor de bijl zullen gaan en nog meer outsourcing richting China gaat vertrekken staat als een paal boven water. Veel top-managers weten dat heel goed. Kijk ook maar eens hoeveel mensen een Shell of Exxon straks teveel gaan met een dure job hebben als ze écht alles uit het stopcontact gaan proberen te halen…? Het zijn de erfgenamen van de oer-communisten die zelf met het gevaarlijk spel begonnen zijn om de (allesbehalve) klimaatneutrale simplismen door iedereen’s strot te duwen. Men zal de groteske vergissing pas beseffen wanneer het te laat is en mensen zoals Diess, die denken idd niet over het welzijn van de monteur aan de band – ze handelen om straks na de megalomane kost van al dat elektrisch nog een beetje winst in de balans te houden.

    Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      11 september 2021 om 19:30

      @kevertje: volgens mij is dit rechtstreeks vanuit Google translate gekopieerd of er is iets mis met je zinsopbouw.

      Login om te reageren
      • kevertje zegt

        11 september 2021 om 23:04

        Ik leef aan de andere kant van de grens, dat zal het zijn. Wat meteen betekent dat ik omgekeerd Google Translate nodig heb om alles te begrijpen wat van jullie komt overwaaien ;-).

        Login om te reageren
  4. meetsysteem zegt

    11 september 2021 om 17:12

    Ach ja, als je Weld met een d schrijft is je wereldbeeld misschien ook wat verwrongen.

    Login om te reageren
  5. monsieurleloure zegt

    11 september 2021 om 18:19

    Ze hadden beter een fanfare kunnen regelen die het nummer Over de muur van Klein Orkest speelde.

    Login om te reageren
  6. melkkoe zegt

    11 september 2021 om 20:40

    Zo werkt het nu eenmaal. Ik geef ook sneller een grote bek tegen de buurjongen dan tegen badr hari.

    Bij de leider van noord Korea laat men zoiets als dit wel uit het hoofd, meneer Diess is een makkelijker slachtoffer

    Login om te reageren
  7. henkp1 zegt

    12 september 2021 om 00:14

    Iemand zijn muur bekladden, doe je gewoon niet. Dat de top van VW fout is, is niks nieuws natuurlijk. Dat is al zo sinds het begin.

    Login om te reageren
  8. pa045 zegt

    12 september 2021 om 09:37

    Dat mensen het nog verbaasd dat het voor de bühne is. Vooral de Duitsers en meest vooral VW. Hoe heette die gast die VW oprichtte ook alweer?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North