Gelekt: BMW X4 M40i (360 pk)

Auteur: , 41 Reacties

Een kleine geruststelling: u hoeft hem niet per sé (in deze kleur) te bestellen.

BMW presenteert binnenkort een opwaardering van zijn M-performancemodellen op benzine, van x35i naar x40i. De aftrap wordt kennelijk verzorgd door de X4 M40i, waarvan de eerste details en beelden uitlekten. Geen grote verrassing, aangezien BMW onlangs ook al de ‘gewone’ BMW 340i presenteerde.

Het hart van het model is nog steeds de vertrouwde 3 liter zes-in-lijn, die nu goed is voor 360 pk en 465 Nm (was bij de 35i 326 pk en 450 Nm). De 0-100 sprint van de middelgrote SUV is dankzij het nieuwe hart in slechts 4,9 seconden gepiept.

M40i

Het uiterlijk van de X4 is gebaseerd op het M-Sportpakket, met 20 inch velgen en dikke 275 mm brede banden achter. Daarnaast bleef de kenmerkende zwarte bumperomlijsting aan de achterzijde behouden. Bimmertoday dook de afbeeldingen en sheets van de Long Beach Blue X4 op, wie zijn mini-X6 liever donkerblauw heeft komt natuurlijk ook aan zijn trekken.

Update: Inmiddels is de X4 M40i M Performance officeel!



41 reacties

Waar is den tijd dat bmw mooie wagens maakte
@trolle: In tegenstelling tot de X6 vind ik de X4 best geslaagd.
@klaasjevaak: Ik vind hem juist nog lelijker, helemaal in deze kleur.
@mercedesclk350: Ik heb het niet over de kleur gehad. Die neem je alleen als je Al Thani heet ofzo iets.
De X4 is beter in proportie dan de X6.
Zal vast heerlijk rijden, maar doe mij dit blok maar in de een serie.
Au m’n ogen
Waarom maar 2 uitlaten en een achterkant die net zo goed van een X4 x25d zou kunnen zijn?
@jobberns: een uitlaatje links en rechts zijn altijd snelle jongens…
@jochempie: oh wacht, dit ding neemt de plaats in van waar normaal gesproken het dikste model staat toch? Zelfde verhaal als bij de 535i, 340i, maar dan met M ervoor?
@jobberns: precies, net als de M235i t.o.v. de M2
@Jochempie: Bij een zes-in-lijn heb ik liever aan één zijde. Het is immers geen V6.
@AutomotiveDesigner: een zes-in-lijn klinkt alleen wel vele malen beter, dus die twee zijn wel gerechtvaardigd. Of hoort het bij de E46 M3 ook niet?
@klimz:

Die heeft 4 stuks eindpijp en iets meer in het midden 😎

Oogt heel wat meer serieus dat dit M X 4.40 i BWM Sport SAV Tourer Drive edition apparaat
@AutomotiveDesigner: maar de einddempers zitten tegenwoordig dwars onder de achterbumper..
@jochempie: einddemper*
Sport pakketjuuhhh ..
Obesitas pakketje dus ..
Why BMW?! WHHYYY????
Er bestaat zoiets als een x4? Man, man, man….waar is BMW mee bezig? Ik kwam laatst ook al een mpv tegen van BMW. Really BMW??
@baklava: ze houden er gewoon van om niches te vullen, net als Mercedes en Audi
@dubcars: Dat is toch fantastisch!

In de jaren ’80 kon je alleen maar kiezen uit een 3, 5, 6 en 7 serie.

Deze 3, 5 en de 7 zijn er nog steeds, en zelfs in meer varianten dan toen. Neem alleen de 3-serie. Die is er nog steeds als sedan, de 3-deurs is een échte coupé geworden en de cabrio doet in niets meer denken aan een auto waar het dak vanaf is gezaagd. De 3-Touring is nog steeds zichzelf gebleven, net als in de eighties nog steeds geen pakezel, maar wel een sierlijke estate.

Alle modellen die erbij gekomen zijn zijn alleen maar een plus, er is meer keuze dan ooit, los van het feit of ze mooi zijn of extra nut hebben. Persoonlijk vind ik de BMW’s uit de eighties nog steeds mooi, maar ik zou er niet meer aan moeten denken dat het modellenaanbod van BMW of van de andere merken net zo beperkt is als toen.
@moveyourmind: ik zeg ook zeker niet dat het een slecht idee is. Natuurlijk is het leuk als een merk meer modellen op de markt brengt.
Alleen als we gaan kijken naar de verkoopaantallen en -cijfers wil ik nog wel eens betwijfelem of bepaalde modellen wel een succes worden.
Ondanks dat ik er ook aan moest wennen, vind ik het wel leuk dat BMW nu die 2-serie Active Touring heb, toch weer heelw wat anders dan zo’n B-klasse
Mooie kleurtjes, goeie motoren maar lelijke auto’s.
De kleur mag op meer modellen komen, de rest hoeft voor mij niet.
Naar mijn mening bijzonder mooie techniek in een verschrikkelijk lelijk koetswerk.
@gtwillem: Volledig mee eens.
BMW gaat op de Audi S toer met die spiegels..
De enige BMW die ik eigenlijk nooit zie rijden. Snap ik ook wel een beetje, vind het echt een lelijk ding.
@E34M5Touring: Ik heb hem ook pas 1x gezien in dat was in het buitenland. Nederlanders wagen zich er blijkbaar niet aan.

In mijn ogen is dit ook een van de lelijkste BMW’s. Hij moet vechten om de troon met de 3 GT en die Active stukken verdriet. De techniek daarentegen lijkt me wel super. Had dit in de 340i gestopt en had de 335i gehouden.
@berlinetta: 5gt is stuk lelijker dan de 3gt toch?
@freshlife: Persoonlijk vind ik ze allebei niet mooi, maar de 5 heeft wel nog uitstraling. De 3 is gewoon een draak op wielen.
@berlinetta: daarbij is de 5GT een erg ruime en comfortabele cruiser die ondersteltechnisch dichter bij de 7 staat dan bij de 5.

De 3GT is een soort 3-serie Liftback dan hoog dak. Maar dat maakt het kopend publiek niet uit, lijkt het. Ik was van de week in Duitsland en je zag ze overal rijden.
Maar 2 uitlaten?? M modellen toch altijd 4?
@rgbcarspottingofficial: Dat komt omdat het ook geen M-model is. Het is een M-performancemodel. Een treetje lager in de rangorde. Vergelijk het met Audi S-modellen en Mercedes AMG-Sportmodellen.
Tja het is een BMW….dus lelijk…
Correctie: Een kleine geruststelling: u hoeft hem niet per sé (als X) te bestellen.
Lelijk, doe dan maar een GLC.
Ik vraag me af of die 360pk puur softwarematig behaald word oud dat er meer gedaan is zoals zuigers, krukas of andere compressie…
Ik ben geloof ik de enige autoblogger die de x4 mooi vindt.
Ik mijn ogen is dit veel mooier als een saaie q5 of xc60
Goed wintersport vervoer
Nog geen X4 in het echie gezien. Alleen plaatjes van een rijtest met een X4 28i hier meer dan 10k km verderop. En ik vond de X4 niet mooi.

Deze X4 is ook niet mooi. Kleur is het enige goede eraan.
Al draagt een aap een gouden ring…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).