• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gelekt: de elektrische Q6 van Audi

Auteur: ricardo, gepost 29 juli 2015 om 17:58 – 25 Reacties

Afbeelding Gelekt: de elektrische Q6 van AudiAfbeelding Gelekt: de elektrische Q6 van AudiAfbeelding Gelekt: de elektrische Q6 van Audi

Gelekt: de elektrische Q6 van Audi
Ruim 500 pk en 500 km range in een SUV-achtige. In 2018 zet Audi het op de weg.

Ziehier de eerste reeks afbeeldingen van de Audi C-BEV Concept. Een voorbode op de elektrische SUV die Audi twee maanden geleden samen met de Q8 aankondigde. Maar waar kijken we eigenlijk naar? Het heeft de lengte van een Q7 – logisch, daar deelt het MLB 2-platform mee – maar de daklijn ligt lager. Dat gaat meer richting op van een Avant met Allroad-specs.

Het lijkt er dus op dat dit de voorbode wordt van de elektrische Q6. Audi heeft onlangs bevestigd dat het een SUV in het gamma wil opnemen die kan wedijveren met de Tesla Model X. De Duitsers claimen een reikwijdte van ‘meer dan 500 km’. Iets dat riekt naar de setup die in de nieuwe R8 e-tron wordt gebruikt, maar in de Q6 zou Audi drie in plaats van twee elektromotoren willen gebruiken, die hun sap van een laag gemonteerde accu krijgen. Ingrediënten die de e-kolos een vermogen van ruim 500 pk geven.

Audi plugt hem in op de IAA in Frankfurt die over twee maanden begint, maar AM&S heeft nu al de eerste pics gepubliceerd. Om met de woorden van die kale gadgetkenner te spreken: opinies?

Ook interessant!

  • YES! Er komt een elektrische Audi RS6
  • Audi dealerschap onder water
  • Audi strikt Ken Block om leuke elektrische auto's te maken
    Audi strikt Ken Block om leuke elektrische auto's te maken
  • Audi Q3 krijgt limited edition, maar niemand heeft dat door
    Audi Q3 krijgt limited edition, maar niemand heeft dat door

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, concept, Elektrisch, iaa-2015, q6, SUV

Vorig bericht: « Koop! De Afroudi R8 V10 van Nicky Romero
Volgend bericht: Kijk hoe 4 BN’ers van Berlijn naar Barça scheuren »

Lees Interacties

Reacties

  1. jobberns zegt

    29 juli 2015 om 18:03

    Er staat SUv-achtige (geen groot probleem verder)

    OT: geinig plan, en niches vullen is winstgevend he ?

    Login om te reageren
  2. Ozan zegt

    29 juli 2015 om 18:06

    Nou nou, het is wel leuk geweest met de olie grapjes hoor.

    Login om te reageren
  3. mercedesbenz63 zegt

    29 juli 2015 om 18:07

    Gewoon Nee.

    Login om te reageren
  4. bas038 zegt

    29 juli 2015 om 18:09

    Wat stoer, een Q6 met elektromotoren…

    Login om te reageren
  5. berlinetta zegt

    29 juli 2015 om 18:10

    De specs lijken me dik in orde. Vraag me alleen af hoeveel er van die 500 km over blijft als je die 500 pk aanspreekt.

    Het design is daarentegen weer een hoopje nietszeggend metaal met vier ringen erop.

    Login om te reageren
    • stfu zegt

      29 juli 2015 om 18:30

      @berlinetta: Dat geldt toch voor iedere auto…? Alsof een Porsche 1 op 10 rijdt, laat staan als je ‘m ff vloert.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        29 juli 2015 om 19:45

        @stfu: Klopt, maar je tank is zo volgegooid. Je accu is daarentegen niet zomaar opgeladen.

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          29 juli 2015 om 21:05

          @berlinetta: je hebt volkomen gelijk. Ik reed laatst mee met een ex collega in een Tesla Model S, eentje met dik 400pk (P85, geen D). Dus ik vroeg hoe vaak hij gebruik er van maakte: eigenlijk nooit. Een of twee keer geprobeerd. Ook tussensprintjes zo rustig mogelijk. Het verschil in range tussen rustig rijden en gas geven is in een EV dus blijkbaar enorm.

          Login om te reageren
        • stfu zegt

          29 juli 2015 om 21:30

          @berlinetta: Wie tankt er nou elke dag? Precies. Als je eenmaal thuis komt, sluit je de EV gewoon aan en next morning: full. Als je echt 500 km moet rijden, rij je sowieso rustiger.

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            29 juli 2015 om 22:28

            @stfu: Vergeet ook niet dat de buitentemperatuur van invloed is op de accuduur. Een flinke vorst doet de actieradius al flink afnemen. En zoals @gtwillem zegt: flink gas geven heeft meer effect dan bij een conventionele motor.

            Login om te reageren
          • dikdraak zegt

            29 juli 2015 om 23:24

            @stfu: Waarom zou je een auto met 500 pk kopen om die vervolgens niet aan te durven/kunnen spreken door range anxiety? Precies.

            Login om te reageren
  6. bmwz3 zegt

    29 juli 2015 om 18:44

    Audi’s worden steeds lelijker…

    Login om te reageren
    • dtm01 zegt

      29 juli 2015 om 20:10

      @bmwz3: net als Bmw’s

      Login om te reageren
      • bmwz3 zegt

        29 juli 2015 om 20:59

        @dtm01: klopt

        Login om te reageren
        • str8six zegt

          29 juli 2015 om 22:21

          @bmwz3: en de Benzen worden steeds mooier

          Login om te reageren
          • chrisschilder zegt

            30 juli 2015 om 01:18

            @str8six: zeker niet

            Login om te reageren
  7. kjeld zegt

    29 juli 2015 om 18:56

    Geweldig natuurlijk!
    Een auto met hoge instap lijkt mij ideaal voor zo iets.
    Accu pakket in de bodem (extra veel) en inderdaad de daklijn niet te hoog (stroomlijn) maken voor de luchtweerstand.

    Ik snap eigelijk niet waarom er niet meer automerken ontsaan die een elektrische auto ontwerpen en bouwen. Door het ontbreken van de benzine/diesel motor en versnellingsbak is er een hoop moeilijks uit het ontwerp proces verdwenen.
    Elektro ingineurs genoeg lijkt mij, en ook elektro motoren kun je overal kopen/laten maken voor je eerste model. Dat is een stuk makkelijker dan een blok gieten van aluminium.

    Voor de rest (lichten, meters, interieur etc) kun je ook gaan shoppen bij andere merken. Dat doen de huidige merken ook.

    Maar ja voorlopig gebeurd dit alleen in China.
    “The new BYD Tang hybrid SUV from China has 505 hp!”
    prijs: 48.256 USD
    http://www.carnewschina.com/2015/01/21/the-new-byd-tang-hybrid-suv-from-china-has-505-hp/

    Login om te reageren
    • pramm zegt

      29 juli 2015 om 20:42

      @kjeld: Een elektrische auto ontwerpen en bouwen zal voor een grote autobouwer niet veel voorstellen. Dat commercieel succesvol doen zal een heel ander verhaal zijn. Je kan een EV niet zomaar op een bestaande lijn invoegen. Daarnaast is met name de batterijtechnologie een heel ander verhaal. Je zal ervaring op moeten doen hoe je de batterij optimaal laadt, zodat je een goede balans hebt tussen range, maar ook behoud van de batterij op de lange termijn.

      Login om te reageren
      • kjeld zegt

        29 juli 2015 om 21:33

        @pramm: Die ECU’s kun je overal vandaan halen. Alles bestaad al. Er zijn genoeg “retrofit” kits en bedrijven met dit soort techniek die je gewoon kunt afnemen.
        Het punt is dat je niet moet retrofite maar een chasie moet maken met Accus er in en daar omheen bouwen.

        Dat lijkt mij nou juist iets voor een automerk.
        Wil je dat niet doen.. neem dan een platform af van een bestaand merk. Of werk samen met iemand.
        Fisker heeft het behoorlijk goed gedaan in mijn opinie. Alleen de target was te hoog.
        Familie SUV of MPV is waar je omzet kunt halen denk ik.

        Login om te reageren
  8. 730ld zegt

    29 juli 2015 om 19:57

    500 pk is top maar elektrisch is natuurlijk flop!!

    Login om te reageren
  9. bigfun zegt

    29 juli 2015 om 20:50

    Maak toch een fatsoenlijke auto ipv die speknek autos

    Login om te reageren
  10. philipf zegt

    30 juli 2015 om 09:58

    Klinkt goed. Alleen zo ziet ie er niet mooi uit.

    Login om te reageren
  11. deboes zegt

    30 juli 2015 om 16:53

    Gaap

    Login om te reageren
  12. deboes zegt

    30 juli 2015 om 21:43

    Een elektromotor verbruikt geen olie….

    Login om te reageren
  13. mrrallycross zegt

    31 juli 2015 om 03:57

    Mooi vernieuwende lijnen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North