• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gelekt! De Porsche 911 GT2 RS

Auteur: ricardo, gepost 4 mei 2010 om 09:28 – 92 Reacties

Porsche 911 GT2 RS spyfoto


Dit gaat ‘m worden: de meest harde Porsche ooit! Officieel is er nog weinig bekend, maar via via mochten wij vernemen dat deze RS-versie 620 pk meekrijgt. Ja ja, op de achterwielen.

Een Porsche GT3 is leuk en aardig, maar voor de betere widow makers ben je bij de GT2 aan het juiste adres. Laatst doken er al geruchten op over een eventuele über-GT2. Toen werd het vermogen nog voorzichtig geschat op 580 pk. Mis! Want volgens de laatste berichten krijgt-ie dus 620 achterwielpeekaa’s mee. Woohoo! Afkomstig van de welbekende 3.8L zescilinder boxermotor, met dubbele turbo uiteraard.

Op een dealer-bijeenkomst in Leipzig werd deze witte GT2 RS aan een zaaltje Porsche-verkopers en andere geïnteresseerden voorgesteld. Ook zijn er al wat acceleratietijden bekend, hou je even vast.

  • 0 – 100km/h – 3,2s
  • 0 – 200km/h – minder dan 10 seconden
  • 0 – 300km/h – onder de 25 seconden
  • Nordschleife – 7:22 minuten
  • Topsnelheid – 330km/h

Het gewicht is ook een stukje lager komen te liggen. In deze setting weegt ‘ie nog maar 1350 kg. Dat is 90 minder dan een gewone GT2 (uitlegvideo). Volgens de laatste berichten gaat de GT2 RS in Duitsland €240.000 kosten. Maar dan heb je wel een troef in handen die akelig dicht bij de Carrera GT (Wiki) in de buurt komt. (via TeamSpeed)

Met dank aan MarkyMarc voor de tip!

Ook interessant!

  • Porsche deelt video van GT2 RS MR record op Zandvoort
    Porsche deelt video van GT2 RS MR record op Zandvoort
  • GT3
    Video: nieuwe Porsche 911 GT3 RS gespot in actie
  • Video - Porsche Taycan Turbo S vs 911 GT2 RS: wie wint?
  • Porsche zet ronderecord op Zandvoort met GT2 RS

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

911, gt2, gt2-rs, Porsche, Supercars

Vorig bericht: « Wakker worden met shops van de nieuwe BMW M6
Volgend bericht: Pomphouders worden gedwongen prijzen te verlagen »

Lees Interacties

Reacties

  1. 911GT2 zegt

    4 mei 2010 om 09:31

    Damn hebben hebben hebben. Ik ben benieuwd hoe dit gaat rijden, kan niet wachten op de eerste beelden. :)

    Login om te reageren
  2. AudiQuatro zegt

    4 mei 2010 om 09:34

    3,2?? de 911 turbo met 500pk werd door Topgear al op 3,2 gezet!1 Deze moet sneller kunnen! Maar ganz geil!

    Login om te reageren
    • York zegt

      4 mei 2010 om 09:40

      @AudiQuatro: Misschien is 3,2 het absolute maximum dat de met de aandrijflijn kunnen halen.. Ongeacht het aantal pk.:-)
      Ik weet het niet zeker maar veel sneller zal zo’n wagen toch nooit meer optrekken.

      Login om te reageren
    • 911GT2 zegt

      4 mei 2010 om 09:43

      @AudiQuatro: Ik weet niet zo zeker of dat sneller moet kunnen. Al die pk’s op de achterwielen, handmatig schakelen. Dat zal toch lastig worden. Maar hey, ik wil het best een proberen ;)

      Login om te reageren
    • kraakensmaak zegt

      4 mei 2010 om 09:57

      @AudiQuatro: De nieuwe 997 Turbo S doet maar 3,3 sec. Deze heeft wel 100pk meer maar waarschijnlijk een handbak en achterwielaandrijving.

      Login om te reageren
      • John zegt

        4 mei 2010 om 10:03

        Bij dit soort verhoudingen kijk je eigenlijk niet meer naar 0-100, dat is leuk voor je golfje. Hier kijk je meer naar 0-200 en ronde-tijden. Kijk daar nog maar eens goed na.. 7.22 (!) ter vergelijk, een Pagani Zonda F doet het in 7.28, een Enzo 7.25 en een GT-R in 7.27. Dit is dus serieus snel !
        Who cares about 0-100 als je ver over de 300 kan gaan..

        Login om te reageren
  3. Mr. V8 zegt

    4 mei 2010 om 09:36

    Toch zou ik voor een GT3 RS gaan, denk dat dit een beetje overdone is.. Dit kun je nooit fatsoenlijk op de weg houden, dat was bij de “gewone” GT2 ook al zo. Maarja, bruut is het wel! ;)

    Login om te reageren
  4. Thijs zegt

    4 mei 2010 om 09:41

    @ AudiQuattro: ja, in 3,2s met PDK en 4WD.. de GT series hebben geen PDK en enkel RWD. 3,2s met enkel RWD en 600pk lijkt me al een strakke prestatie.

    Dit vereist wel wat skills, dik apparaat.

    Login om te reageren
  5. Vas zegt

    4 mei 2010 om 09:41

    @mr V8 gezien de traditie van de RS porsche zal deze GT2 RS waarschijnlijk alleeb met een handbak geleverd worden, niet met de (snellere) PDK.
    OT zeer gave bak, 620 pk idd meer dan de CGT!

    Login om te reageren
  6. Stijn zegt

    4 mei 2010 om 09:49

    Dicht bij de CGT in de buurt? Er los voorbij ja :)

    Login om te reageren
  7. Mr. V8 zegt

    4 mei 2010 om 09:49

    @ vas: huh, ik heb het toch ook niet over handbakken of PDK’s? Ik weet dat de RS’en alleen maar met handbakken geleverd worden, dat is maar goed ook! :D Alleen moet je toch wel een donders goed potje kunnen sturen wil je hier écht hard mee gaan.

    Login om te reageren
  8. tibor zegt

    4 mei 2010 om 09:50

    Hele gave auto natuurlijk. maar bij deze auto zijn de specs eigenlijk alleen interessant voor de beste coureurs op de wereld, aangezien zij de enige zullen zijn die hiermee gaan kunnen/durven rijden. de gewone gt2 was al bijna niet te rijden, en deze is nog veel sneller…620 pk met de slechtste gewichtsverdeling van alle sportauto’s is gewoon gekke werk.
    Ik hoop dan ook dat autoblog nooit een rijtest hiervan zal maken, anders zullen we daarna nooit meer van jullie filmpjes kunnen genieten.

    Login om te reageren
  9. FabianVTS16V zegt

    4 mei 2010 om 09:53

    Wederom een gaaf ding!
    Maareh…. 620 wiel pk’s?? Dat geloof ik natuurlijk niet!
    Zal wel “gewoon” het motorvermogen zijn.
    620 wiel pk’s staat ongeveer gelijk aan 730 – 750 krukasvermogen!

    Login om te reageren
    • trigger565 zegt

      4 mei 2010 om 10:15

      @FabianVTS16V: Hangt allemaal af van hoe efficiënt het motorvermogen wordt getransferred naear de wielen. De mustang die hier vorige week op AB is gepasseerd, had denk ik slechts een verlies van een goeie 10pk op een totaal van ca. 550 pk. Dus het zou goed kunnen dat deze Porsche inderdaad zoveel ‘HP to the wheels’ krijgt

      Login om te reageren
  10. Merry zegt

    4 mei 2010 om 10:15

    En nu wachten wat de heren in Japan gaan doen want die GT-R kan ook vast nog wel wat sneller.

    Maar dit is wel de shit die er toe doet want hoe duur en hoe snel is de Ferrari 458?

    Login om te reageren
    • kraakensmaak zegt

      4 mei 2010 om 10:31

      @Merry: Ferrari 458 Italia kost in Duitsland minder dan 200.000 euro dus deze 911 is gewoon meer dan 30.000 euro duurder dan een 458 Italia. Dan kies ik toch voor de Ferrari en niet voor een kever!

      Login om te reageren
  11. FeRaRi zegt

    4 mei 2010 om 10:17

    Yes hier zat ik op te wachten heerlijk

    Login om te reageren
  12. Thomas Bol zegt

    4 mei 2010 om 10:22

    Hebben! Hebben! Hebben! Hebben!

    Login om te reageren
  13. skier zegt

    4 mei 2010 om 10:25

    Allemaal erg leuk allemaal, maar als ik een Porsche zou willen hebben dan is het alleen een matzwarte Porsche 964 Cabrio met beige interieur. (wellicht bekend onder de californication kijkers)

    Login om te reageren
    • E320cdi zegt

      4 mei 2010 om 11:33

      @skier: haha geniale Porsche is dat! Of ik het liever heb dan deze… dat hangt er van af. Die 964 is gewoon gaaf doordat ie zo gebruikt is:-) mij lijkt een GT3 RS leuker en beter te controleren dan deze GT2 RS overigens, voor het merendeel van de mensen op aarde tenminste.

      Login om te reageren
  14. Eric zegt

    4 mei 2010 om 10:31

    Kan ie eindelijk de Nissan de baas!

    Login om te reageren
  15. no more Mr. Nice Guy zegt

    4 mei 2010 om 10:38

    Een hardcore versie van een widow-maker. Deze is niet voor mensen met een zwak hart.

    Login om te reageren
  16. Gerrelekker zegt

    4 mei 2010 om 10:38

    Ik kan niets beter doen dan een vreselijk geeeuw onderdrukken….
    De ultieme versie van de ultieme versie van de ultieme versie van de ultieme versie van de 911 ’t wordt afgezaagd…

    Login om te reageren
  17. ErikkNL zegt

    4 mei 2010 om 10:43

    Wouter staat al te trappelen om hierin een rijtest te nemen zeker ;) Ben benieuwd wat tuners hier dan nog mee kunnen.

    @John Afgezien van de GT-R is het met zo’n rondetijd ook nog eens een koopje vergeleken met de Enzo en Pagani.

    Login om te reageren
  18. Classico zegt

    4 mei 2010 om 10:45

    Is gewoon gek, heeft geen zin om zo een auto met 620 pk te bouwen. Wie kan dat 100% gebruiken ???
    Beter een uitstekend chassis dan altijd meer en meer pk’s…

    Login om te reageren
  19. floryn zegt

    4 mei 2010 om 10:48

    @ Kraakensmaak

    Clarkson napraten is erg makkelijk, maar gaat op den duur vervelen. Porsche’s met een kever vergelijken blijkt niet echt van autokennis. De huidige generatie Porsches heeft niets te maken met Kevers. Ze zijn super geavanceerd. Als jij graag een Ferrari wilt, prima, maar die keuze hoef je niet te beargumenteren door een andere auto als slecht af te schilderen op een stupide wijze.

    Login om te reageren
    • 911GT2 zegt

      4 mei 2010 om 10:55

      @floryn: Goed gezegd! :)
      @ Classico: Denk jij niet dat hier een uitstekend chassis onder zit dan? Door vast te houden aan de opstelling motor achterin heeft porsche intussen zoveel ervaring opgedaan dat dat chassis bijzonder goed doorontwikkelt is. Daarnaast ligt de motor tegenwoordig een stuk verder naar voren (bijna op de achteras) dan vroeger. In dit geval met 620 pk alleen op de achterwielen, wil je het gewicht daar hebben vanwege betere tractie!

      Login om te reageren
  20. Mr. V8 zegt

    4 mei 2010 om 10:50

    @ floryn: amen. Word daar ook een beetje moe van inderdaad.

    Login om te reageren
  21. jp zegt

    4 mei 2010 om 10:59

    Hele dure manier om zelfmoord te plegen.;)

    Login om te reageren
  22. tibor zegt

    4 mei 2010 om 10:59

    @ floryn

    Ik denk dat kraakensmaak bedoeld dat hij lijkt op een platgeslagen kever, dat vindt ik namelijk ook.
    Eigenlijk vindt ik hem gewoon heel lelijk.
    maar over de techniek en prestaties heb ik natuurlijk niks te zeggen, beiden fantastisch. Maar iedere keer als ik zoon ding zie moet ik denken aan herby.
    En ik denk dat dat is wat kraakensmaak ook bedoeld.

    Login om te reageren
  23. Vincenzo zegt

    4 mei 2010 om 11:00

    wow wanneer komt gtrs45 uit?
    Porsche kom eens met iets nieuws, verleg eens wat grenzen ipv een achterlichtje.

    Login om te reageren
    • 911GT2 zegt

      4 mei 2010 om 11:14

      @Vincenzo: euh heb je de 918 niet meegekregen? De panamera? De Cayman? De Boxster? De 911 is gewoon een doorlopend model, daarnaast maken ze ook nog heel wat andere leuke dingen. Alleen is bij de 911 gekozen voor evolutie ipv revolutie. Ferrari maakt iedere 4 jaar een compleet nieuwe auto, das een andere insteek, maar niet per defenitie beter. Een 911 zal altijd herkenbaar blijven als 911, dat is juist de kracht er van!

      Login om te reageren
  24. Classico zegt

    4 mei 2010 om 11:08

    @911 GT2 :Ik zeg niet dat de Porsche een slechte chassis heeft, zeker niet. Maar voor de lambda gebruiker (een veel kopers van Porsches zijn geen piloten) 620 pk zijn misschien niet echt nodig…
    Autobouwers zijn gewoon aan een race te doen met als enige doelpunt het grootste aantal pk’s…volgens mij een onzin.
    Zelfs een uitstekend racer zal blijkbaar niet al de potentieel kunnen gebruiken. Dat was mijn bedoeling…men kan heel veel plezier hebben met minder pk’s een een aangepaste chassis.

    Login om te reageren
  25. max zegt

    4 mei 2010 om 11:28

    schreeuwt er iemand nou keihard rijtest, of hoor ik het alleen.

    Login om te reageren
  26. Rhyo zegt

    4 mei 2010 om 11:30

    Natuurlijk moet dit een tegenhanger zijn van de 458, dat is bijna de enige reden van het bestaan van deze auto.
    Letterlijk: Ferrari begint waar Porsche eindigt (prijs)

    Porsche melkt beetje veel uit, het wordt een beetje chaotisch in hun modellen lijn.
    Ik heb laatst een tijd de nieuwe 997 4s pdk gehad en ja top auto en heel mooi (persoonlijk mooier dan de turbo) en dat alleen door dat mooie balkje tussen de achterlichten. Alleen toch minder beleving en gevoel dan bij een Ferrari.

    Login om te reageren
  27. Hupke zegt

    4 mei 2010 om 11:32

    Bigger, bigger, lighter,…

    Maar rijd hij ook beter?
    En daarbij, de overtreffende trap begint te vervelen, ja het is marketing maar het begint toch serieus te vervelen, wie trapt er nu nog in en koop een nieuw model als je het koopt voor de rijeigenschappen moet je eerst wachten tot het genoeg uitgemelkt is totdat de eigenlijke versies op de markt komen.

    Login om te reageren
  28. rider zegt

    4 mei 2010 om 11:34

    7;22min op de nordschleife! jemig. de maserati mc12, de enzo, de carrera GT en de pagani Zonda F houden dit niet bij! wat een prestatie. natuurlijk is het wel te verwachten want de technische ontwikkeling staat ook niet stil en deze modellen die ik hier net noemde zijn ook al 10 jaar oud! maar dit met een porsche 911! nou niet de meest uitgebalanceerde auto die je kunt verzinnen. (motor achterin = goed voor de traktie maar slecht voor de balance= rechtuit stabiliteit!) maar nu ook eerst maar afwachten of deze tijd wel echt is. (doelend op de perikelen van Nissan GT-R en Porsche Turbo tijden op de ring)

    Login om te reageren
  29. Sciurida zegt

    4 mei 2010 om 11:34

    @ 911GT: ehm de kracht van de auto is dat je je nieuwe Porsche 911 niet kunt onderscheiden van eentje uit eind jaren ’90? Ik ben het eigenlijk wel eens met de klagers, Porsche maakt nu al zolang hetzelfde chassis dat het saai begint te worden. Ik vind de techniek geweldig, maar stop het aub in een nieuw jasje!
    Dus laten we hopen dat dit de laatste überultieme versie is..

    Login om te reageren
    • 911GT2 zegt

      4 mei 2010 om 12:03

      @Sciurida: Er zal nooit afgestapt worden van de 911 lijn daar kun je vergif op innemen. Dat hebben ze twee keer geprobeerd, twee keer is dat niet gelukt. Porsche is de 911. Dat zou hetzelfde zijn voor Coca-Cola om hun cola lijn af te stoten en alleen nog maar sprite en Fanta te leveren.
      Natuurlijk kun je zeggen dat het saai is, en natuurlijk kun je het ook uitgemolken noemen. ik persoonlijk zie het anders namelijk een directe lijn naar meer dan 60 jaar terug toen de eerste type 1 uit Gmund kwam rollen. ferrari heeft wat dat betreft alleen nog de kleur als herritage in haar huidige modellen zitten, Porsche trekt dat wat verder door.
      Maar gelukkig verschillen de meningen en kunnen we er als autoliefhebbers eindeloos over blijven discusseren ;)
      Anders was dit blog ook zo saai geworden.

      Login om te reageren
      • Ferdinand1 zegt

        4 mei 2010 om 15:09

        @911GT2: Ik had het allemaal niet beter kunnen zeggen!

        Login om te reageren
      • The360box zegt

        4 mei 2010 om 15:10

        @911GT2: ik vind die nieuwe 911 zo lelijk, bijv, die achterlichten, Porsche weet van narigheid niet wat ze aan die 911 kunnen veranderen.

        Login om te reageren
  30. Rhyo zegt

    4 mei 2010 om 11:41

    Nordschleife – 7:22 minuten ?

    Bron… klopt dit wel? Dat betekent bijna een van de snelste productie auto´s!

    Login om te reageren
  31. Bennink zegt

    4 mei 2010 om 11:46

    Leuke auto :-) Er staat overigens nu een 911 bij de Ring: http://nuerburgring.de/fileadmin/webcam/webcam.jpg

    Is dat dezelfde?

    Login om te reageren
    • magux zegt

      4 mei 2010 om 11:59

      @Bennink: Hoe kom je bij die live pitcam?

      Login om te reageren
      • Bennink zegt

        4 mei 2010 om 12:50

        @magux: Euh, algemeen bekend toch?

        Login om te reageren
  32. lambo4all zegt

    4 mei 2010 om 12:37

    620pk? tof!! ben alleen bang dat je schumacher als achternaam moet hebben om er hard mee te kunnen rijden (zonder te crashen), toch vet dat ze het hebben gedaan:)

    Login om te reageren
  33. Uiteraard zegt

    4 mei 2010 om 13:03

    Zouden ze de Japanse coureur van Nissan hebben ingehuurd voor de tijd? OMG! 7:22 Ze hebben de rondetijd van Nissan GT-R aan flarden gereden (7:26:70)! :twisted: En dat met RWD!

    Login om te reageren
  34. The360box zegt

    4 mei 2010 om 13:04

    Top is nog steeds 330 dus aan die 100pk extra heb je geen zak.

    Login om te reageren
  35. porsche_fan zegt

    4 mei 2010 om 13:05

    Ganzzz Geil! *kwiiiiiiiiiiiijjl*

    Login om te reageren
  36. robert1 zegt

    4 mei 2010 om 13:06

    wow ga zo door met de rs !! :)

    Login om te reageren
  37. PCCB zegt

    4 mei 2010 om 13:36

    Dit moet zo wat de meest uitdagende rijdersauto op de markt worden. Een GT2 is al een handvol voor een ervaren piloot, dit zal nog eens extra een doodrijder worden. Maar is’ie bruut. Verdorie, ja. Wat een cijfers! Met een manuele bak en achterwielaandrijving. Indrukwekkend is’ie alvast zeker.

    Maar desondanks niet op eenzelfde schaaltje te plaatsen als de CGT. Zelfs al is de GT2 RS sneller.

    Login om te reageren
  38. vincent996 zegt

    4 mei 2010 om 15:39

    Ohhhh! Deze zag ik niet aankomen. Geweldig! Ik dacht dat de standard GT2 het je van het zou zijn, maar er komt dus toch nog een kers op de taart! :D

    Login om te reageren
  39. Cantago zegt

    4 mei 2010 om 15:57

    1350 kilo en 620pk? Kijk, daar wordt ik nou warm van!

    Login om te reageren
  40. Dennis zegt

    4 mei 2010 om 16:07

    Porsche is goed bezig…

    Login om te reageren
  41. bozewolf zegt

    4 mei 2010 om 16:15

    Nissan deed destijds die Ring in 7:29 en de helft geloofde het niet ondanks de filmpjes, en Porsche zegt gewoon “7:22” en iedereen slikt het?

    What the fuck?

    Fuck jullie, Zuffenhausers. Eerst rijden en bewijzen, dan pas roepen dat je lieveheersbeestje zo snel rondgaat.

    verder heel eens met jp: Dit is een hele dure manier om zelfmoord te plegen. Meer dan 600 pk’s, tweewielaangedreven met die motor die boven je achteras pendelt. Mij niet gezien. Doodskist op wielen.

    Login om te reageren
    • Ferdinand1 zegt

      4 mei 2010 om 16:51

      @bozewolf: Porsche heeft meer Ring ervaring dan Nissan, dus is het logisch dat de tijden die Porsche opgeeft redelijk betrouwbaar zijn. Ze hadden met de 997 Turbo mk2 ook een betere tijd als de gt-R kunnen opgeven, hebben ze niet gedaan.

      Login om te reageren
      • bozewolf zegt

        4 mei 2010 om 17:01

        @Ferdinand1: Nee, omdat ie niet sneller was, DUH.

        Ik geloof voorlopig geen bal van die 7:22. No fucking way.

        Login om te reageren
        • Mao zegt

          4 mei 2010 om 18:21

          @bozewolf:

          De porche is 1350 KG de GTR 1750 KG. De GTR heeft dik 100 PK minder. Dan is vier seconden nog steeds niets en ongeloof waardig als je de GTR niet kent.
          Dat ding reed/rijdt lichtere sportwagen met meer pk’s om de oren, dat maakte het ongeloofwaardig.
          De GTR gaat gewoon overdreven hard voor zijn vermogen en gewicht :)

          Als deze porsche 1750 KG was, had ik et ook niet geloofd, dat kan alleen Nissan ;)

          Login om te reageren
          • bozewolf zegt

            4 mei 2010 om 20:07

            @Mao: wtf heeft dit nou weer met de GT-R te maken?

            Tenzij deze gt2 rs een hilarische bak downforce levert is die 7:22 broodje aap verhaal. Een ACR doet 22, das al een halve racewagen. En dan zou deze (overpowered) tweewielaangedreven staartklok hetzelfde neerzetten?

            No wai.

            Login om te reageren
            • Ferdinand1 zegt

              5 mei 2010 om 12:17

              @bozewolf: wat een zeikwijf ben je toch… Waarom zou deze tijd niét geloofwaardig zijn en die van de gt-r wél. Dan doe je gewoon aan merkendiscriminatie! Maar jij heb altijd wel negatieve reacties als het om Porsche gaat, dus ik hoef hier verder geen A4 met argumenten neer te gaan zetten.

              Login om te reageren
              • bozewolf zegt

                5 mei 2010 om 14:15

                @Ferdinand1: 7:22 voor een gewone straatwagen, ongeacht gewicht of vermogen, is simpelweg niet realistisch. Je kan een heel eind komen met vermogen en mechanische grip, wil je verder dan moet je toch echt downforce hebben.

                Een gewone GT2 doet onder ideale omstandigheden een 7:34 (give or take). En dan zouden ze met een powerkuurtje en 90 kg’s minder er wel even 12 seconden afrossen?

                Geloof je ’t zelf?

                Die van de GT-R was in ’t begin ook nauwelijks geloofwaardig, maar Nissan had er toch al snel een filmpje bij waarop je ’t kon zien. Die van Porsche ontbreekt anders nog…maar iedereen gelooft de Zuffenhausers wel op hun mooie blauwe ogen dat ze een 22 hebben neergezet…ook al zou dat totaal onrealistisch zijn en is er tot nog toe geen bewijs voor.

                Liever een zeijkwijf dan een meeloper.

              • Ferdinand1 zegt

                5 mei 2010 om 15:45

                @bozewolf: Of ik die 12 seconden geloof? Op zo’n afstand..JA! En dat powerkuurtje is niet zomaar een powerkuurtje. Check hoe snel dit gaat:
                http://www.autoweek.nl/video/1845/Spionage-Porsche-911-GT2-RS

                Liever een realist dan een zeikwijf.

  42. Stijn zegt

    4 mei 2010 om 16:43

    @ bozewolf
    Vandaar ook het spreekwoord; onkruid vergaat niet.

    Login om te reageren
  43. Sjakie Peters zegt

    4 mei 2010 om 16:55

    Wel leuk maar als het bekend wordt wie dit gelekt heeft kunnen er koppen gaan rollen. Bij Audi waren ze daar echt heel streng op (mobiele telefoons etc. inleveren) toen ik bij de A5 sportback en cabrio ging kijken.

    Login om te reageren
  44. Pieter-Jan zegt

    4 mei 2010 om 17:03

    Platgeslagen kever cliché komt van Jeremy Clarkson. En dat voor mensen die om vernieuwing en diversiteit schreeuwen. Repetitief én vervelend, de verschrikkelijke ironie van dat alles.

    Login om te reageren
  45. C6_R zegt

    4 mei 2010 om 18:03

    Eindelijk weer eens een sportwagen van Porsche! Mocht ook wel na al het gezeur over hybride SUV’s en dieselende limo’s!

    Login om te reageren
  46. Benz.. zegt

    4 mei 2010 om 19:45

    Pff.. Ik zie zo langzamerhand door de bomen het bos niet meer..

    Porsche 911 Carrera
    Porsche 911 Carrera S
    Porsche 911 Carrera 4S
    Porsche 911 GT3
    Porsche 911 GT3 RS
    Porsche 911 Turbo
    Porsche 911 Turbo S (is’ie er al?)
    Porsche 911 GT2
    Porsche 911 GT2 RS

    What’s next? De Porsche 911 GT2 RS Clubsport Racing Edition? :lol:

    En ik maar denken dat bijv. de Mustang werd uitgemolken.

    Mijn ideale Porsche? De RUff CTR Yellowbird.. Wat een kanon op wielen.

    Login om te reageren
    • CL65 zegt

      4 mei 2010 om 21:59

      @Benz..: :) idd maar een RuF noem ik geen porsche meer.

      @bozewolf: had je nou ooit in een porsche heb gereden op de ring het liefs, weinig kans denk ik, zou je niet zeggen “Tenzij deze gt2 rs een hilarische bak downforce levert” dan praatte je wel anders. Porsche maakt z`n auto`s op de ring, een porsche omarmt de weg onder zich, dàt is de geheim van porsche.

      Login om te reageren
      • bozewolf zegt

        5 mei 2010 om 01:25

        @CL65: voor iemand van de marketingafdeling van Porsche is je taalgebruik behoorlijk belabberd.

        Login om te reageren
  47. Dimglor zegt

    4 mei 2010 om 21:18

    Kan niet wachten tot de officiële foto’s er zijn :D

    Login om te reageren
  48. Baofan zegt

    4 mei 2010 om 23:19

    Ziet er lekker uit. Erg “widowmaker” achtig..

    Login om te reageren
  49. P-Olivier zegt

    5 mei 2010 om 00:22

    ja dit über-geil natuurlijk! Nu maar zo snel mogelijk op het circuit introduceren, hier zal geen enkel italiaans paardje aan kunnen tippen mi ….

    Login om te reageren
  50. Benz.. zegt

    5 mei 2010 om 15:07

    @CL65: Ben ik gedeeltelijk met je eens..

    Echter: 9/10 deel van de mensen ziet toch het verschil niet tussen een standaard Porsche en een RuF.

    Ook oude 911’jes (933-versies, en de 996 Turbo.. En natuurlijk de uber-Porsche genaamd: GT1..) kunnen mij nog bekoren. De latere edities een stuk minder.

    Login om te reageren
  51. w0o0dy zegt

    5 mei 2010 om 17:41

    @Ferdinand1: realist, aha. Waar is het enigzins overtuigende bewijs de de vorige Gt2 die 7:33 heeft gereden in street-spec? Die heb ik ff gemist.

    Porsche beweert dat een standaard GT-R geen 7:28 op de klokken kan zetten maar wij moeten maar zonder bewijs geloven wat zij allemaal beweren… ik zeg dat is meten met twee maten.

    Over de auto: als ie er komt is dat behoorlijk stoer, ongeacht 7:22 of 7:30… Bruikbaar? ehm denk het niet, auto met ballen voor coureurs of mensen met een deathwish: zeker!

    Toch goed dat er concurrentie is, moet Porsche ook echt aan de bak om mee te blijven doen. Veel leuker dan een ducktail op een carrera s plakken er veel herrie over schoppen en een absurde prijs op een relatief slappe special version plakken.

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      5 mei 2010 om 18:55

      @w0o0dy: Hartstikke stoere bak, inderdaad hele andere kwestie. Maar in 911 set-up (motor achterin), 2WD met zoveel power en in principe niet gillend veel downforce tov de directe concurrentie en familieleden een 7:22 Ringtijd klokken?

      Riekt als je reinste bullshit.

      @ Ferdinand: Ook op “zo’n afstand” zoals de Ring is 12 seconden veels en veels te veel. Tuurlijk gaat zo’n GT2 RS hard, geen enkele idioot ontkent dat. Maar 12 seconden sneller tov de gewone GT2?

      Nonsens.

      Login om te reageren
      • Ferdinand1 zegt

        5 mei 2010 om 20:04

        @bozewolf: 90 pk extra! Tuurlijk kan dat op een afstand van dik 20 km wel 12 seconden uitmaken. Ik hoop dat er een keer een filmpje komt met Röhrl achter het stuur van dit monster om je te overtuigen.

        Login om te reageren
        • bozewolf zegt

          5 mei 2010 om 21:54

          @Ferdinand1: Sla de tijden er maar op na. Geen enkele uitvoering van een normale auto is onder gelijke omstandigheden 12 seconder sneller met een vijfde meer pk. Niet in het bereik waar dit soort auto’s zich sowieso al ophouden. Boven de 500 pk maakt dat extra vermogen niet zo gillend veel meer uit. Met power gains pak je geen 12 seconden, met wat onderstel afstellingen ook niet. Het toverwoord hier is downforce. Dan kom je dus inderdaad kijken bij wagens zoals de Viper ACR, wat letterlijk een halve racewagen is.

          De 911 GT2 RS is dat gewoon niet. Een GT3 RS is dat ook niet. Spijkerharde circuitmonsters, ja. Racewagens, nee.

          Wacht maar af tot Porsche het kan bewijzen.

          Login om te reageren
          • Ferdinand1 zegt

            5 mei 2010 om 23:03

            @bozewolf: Met de huidige tijd van de GT2 (7:31) is de gemiddelde snelheid 164.4 km/h.
            Met de tijd van de GT2 RS (7:22) is de gemiddelde snelheid 167,8 km/h.
            Dat verschil van 3,4 km/h is écht wel haalbaar. Downforce heb je inderdaad veel aan, maar vergeet de rechte stukken niet. Je zit echt véél sneller tegen de 300 km/h.
            En het is inderdaad een circuitmonster en geen racewagen, anders zou het niet straatlegaal meer zijn…
            Porsche hoeft zich voor mij niet meer te bewijzen, maar ik hoop voor jou dat het bewijs (filmpje) snel komt.

            Login om te reageren
            • w0o0dy zegt

              5 mei 2010 om 23:11

              @Ferdinand1: jij trekt nooit iets in twijfel wat Porsche claimt… tja….

              Porsche claimt tijden maar toont nooit bewijs… maar tegelijkertijd claimen ze ook dat het bewijs dat een andere fabrikant wel levert gefabriceerd is… Ik zeg dat je het dan over jezelf afroept. Auto inleveren, vermogen meten en wegen, onafhankelijk coureur van niveau erin en laat maar zien dan.

              Voor de GT3 RS claimt men een downforce van 160kg bij 300km/u…. dan zou je enorme spoilers moeten monteren om dat significant omhoog te krijgen… deze RS lijkt eerder minder dan meer downforce te hebben…

              Als deze minder downforce heeft dan de GT3 rs (en dat zou me niet verbazen) dan zou de 599 gto ook een tijd tussen 7:18 tot 7:24 moeten kunnen rijden…. ik moet dat nog zien als ik eerlijk ben.

              Login om te reageren
              • Ferdinand1 zegt

                6 mei 2010 om 00:04

                @w0o0dy: Heb jij een reden om aan Porsche te twijfelen dan?

                Hier een filmpje om in de sfeer te komen:
                http://www.youtube.com/watch?v=yAxmOvwRZlI&feature=related

                Deze Edo Competition heeft als het goed is 550 pk en 755 nm. Meer nm dus, maar minder pk. Doet een 7:15, dus met een correctiefactor wil ik een 7:22 best geloven.

              • bozewolf zegt

                6 mei 2010 om 05:02

                @Ferdinand1: Je staart je blind op statistiek. De wagen waarmee die tijd is gereden is een “far cry” van een standaard fabrieksauto. Dat ding is zwaar gemodificeerd. Ik heb zo 123 geen idee WAT er precies gebeurd is, maar door het filmpje te kijken weet je gewoon dat dat ding HARD is aangepakt. Je hoort b.v. al de “whine” van de seq. bak. Zoiets flikkeren ze er niet voor de lol in, hoor.

                Dit doet me denken aan die “CSL” kerel die constant met die Loaded M3 CSL aan kwam zetten als bewijs dat BMW het beste was. Die wagen leek in bijna niks meer op een gewone CSL, maar toch was dat videootje voor hem “het” bewijs.

    • Ferdinand1 zegt

      5 mei 2010 om 20:00

      @w0o0dy: Meerdere merken hebben geen “enigzins overtuigend bewijs”. Ik denk dat je daarmee een video bedoelt. Maar betekent dit dat we alle niet gefilmde tijden moeten gaan betwijfelen? Ik denk het niet. Vooral niet bij een merk als Porsche die je wel in één adem met Nürburgring kunt noemen. Enneh, verbaasd dat ik mezelf een realist noem?

      Login om te reageren
  52. w0o0dy zegt

    5 mei 2010 om 23:15

    nog een cijfertje dat bijna gelijk is 599 GTO 0-200 in 9,8, deze “under 10″… Game on!

    Login om te reageren
  53. bozewolf zegt

    6 mei 2010 om 05:05

    Ha, 3 seconden google…wil je weten wat EDO met die 996 GT2 gedaan heeft, Ferdinand? Heb je 10 minuten?

    Hier is de lijst:

    CARRIAGE
    Aerodynamics

    Front spoiler & fronts skirting in kevlar fibre (CFK) designed for 3 radiators with outlet ports in the soft hood
    Integrated brakes cooling duct made from kevlar fibre (CFK)
    Air emission outlets of the radiators left and right lead to optimal cooling outside
    specifics: Aoerodynamics also cause both the outward dispersal of heat both from the brakes and from the radiator.
    Air deflector for better incoming airflow of the outer radiator.
    Front spoiler: goes to the steering gear; therefore encases the front end completely, this leads simultaneously to better through current of the lower air

    Doors

    Light contruction doors, weight per door 5.5 kg (Serie 30 kg) with Makrolon light weight panels, green coloured and double sided sliding windows

    Custom designed quick-opening door handle side fender
    Widening rear made out of CFK for rims 13 xs 18″ wheel tire combinations
    Front fender for rims 11 xs 18″ wheel tire combinations
    Interior
    the wheel housing caters for 13″ wide wheel tire combinations with optimal suitability for slicks & rain tires

    Tailgate

    Rear bumper made out of CFK is specially for 13″ wide wheel tire combinations
    and for slicks & rain tires. In the rear bumper are lateral air retirement openings are integrated air outlet ports whcih remove warmth of the air cooler.
    Rear bumper downward drag with pipe-in-pipe exhaust system optically integrated
    engine hausing cover with rear spoiler.
    Version 1: Airfoil (spoiler) “boomerang” in CFK engine housing cover-
    Has became with the GT 2 Karosse an adapted, integrated air duct for engine air extraction.
    Version 2: Airfoil (spoiler) “Le Mans” length 186 cm – removeable(Gourny-Flap) made from CFK for racing.

    Panes

    Specially prepared Makrolon ® door panels, rear panels, side panels. Green tinted with balck edges (Weight recuction 18 kg)

    CHASSIS
    Chassis suspension

    Sports chassis consisting of gas pressure dampening with twin springs and universal ball-storage for our 3 setting adjustable race sport damper we use adjustable 1 step and press (low and high speed separately) tube gas pressure damper with balance container
    Stabilisers (front und rear) adjustable
    Altered steering gear ratio (around 50% more direct turning than in production series)

    Braking system

    Brembo-Braking system with 4-channel-ABS
    Front axle:
    brake disc diameter 380 mm, perforated 4- pluger brake calliper with Racing sport lining und mit zirkonium oxide piston insert for optimal Barake pressure performance at all Temperatures
    Rear axle: brake disc diameter 350 mm perforated 4- pluger brake calliper with Racing sport lining und mit zirkonium oxide piston insert for optimal brake pressure performance at all Temperatures

    Wheel / tires combination

    3-section Aluminium alloy rim with forged wheel spider(custom made)
    front axle: 235/45 ZR 18
    rear axle: 315/30 ZR 18

    * Optional central locking possible

    TRANSMISSION

    “GT 2 R” -race transmission with stiff suspension
    Transmission 9:31 with steel synchronisation rings
    reinforced pressure plate
    special race clutch
    GT1 differential lock
    gear shift lever (customised) with integrated reduced gearstick movement
    reinforced shaft

    MOTOR

    Basis: Water-cooled 996 GT 2 Engine with 3.6 Ltr. Cubic capacity performance:
    612 HP / 6.790 U/min
    Torque: 785 Nm / 4.300 U/min
    Revised exhaust system
    Revised turbocharger
    Revised exhaust manifold
    Abgasanlage mit integrated catalytic converter
    Modified engine electronics and steering

    Login om te reageren
  54. bozewolf zegt

    6 mei 2010 om 05:10

    Wat in die lijst ECHT de tijd pakt zijn de chassis upgrades en de racing tranny + clutch. 620pk helpt ook. Nu heeft die nieuwe GT2 RS misschien wel 620 pk, maar hij zal niet lichter zijn en de echte racing mods niet hebben. Geen racing tranny, geen racing spec koppeling (PDK doesn’t even compare), geen racing tune op de motor.

    Want de GT2 RS moet verkocht worden. Aan mensen zoals jij en ik (maar dan met veel meer geld). Niet aan mensen zoals Patrick Simon. Die met een echte halfbloed racewagen om kunnen gaan. Op een Nordschleife.

    Login om te reageren
  55. bozewolf zegt

    6 mei 2010 om 05:14

    En nu ga ik ff van dat filmpje genieten :D. Ik ben echt geen Porsche hater, maar ik heb iets tegen fanboy gedrag, waarvan ik eerlijk moet zeggen dat je dat wel een beetje vertoont. Lang niet zo erg als de meesten, hoor. En het is je goed recht een favoriet merk te hebben, maar ga niet tot in den treure je merk lopen verdedigen. Dat levert je op de harde kern van deze site een slecht imago op.

    Login om te reageren
    • Ferdinand1 zegt

      6 mei 2010 om 12:37

      @bozewolf: Ja, je hebt gelijk, er is veel aan gebeurd:
      http://www.edo-competition.de/de/cars/porsche/996997-gt2-rs-biene-maja.html
      Ik had er al een beetje rekening mee gehouden met mijn “correctiefactor”. En het was ook meer bedoeld om in de sfeer te komen.
      En als het om een persoonlijke favo merk gaat, dan zijn we allemaal wel eens een “fanboy”. Maar aan types als CSL heb ik ook een hekel. Ik kan gewoon, zoals het een niet-fanboy betaamt, van elke mooie/snelle auto genieten.

      Hope you enjoyed the movie! ;)

      Login om te reageren
  56. ns zegt

    8 mei 2010 om 18:45

    nice!

    Login om te reageren
  57. BaKpouwww zegt

    8 mei 2010 om 23:54

    nog meer plaatjes GT2 RS

    http://www.lincah.com/wp-content/uploads/2009/11/2010-Techart-GTstreet-RS-Side-View-588×441.jpg

    Login om te reageren
  58. BaKpouwww zegt

    8 mei 2010 om 23:55

    o sorry die vorige werkt duzz niet. anders probeer deze
    http://www.lincah.com/wp-content/uploads/2009/11/2010-Techart-GTstreet-RS-Side-View-588×441.jpg

    Login om te reageren
  59. BaKpouwww zegt

    8 mei 2010 om 23:58

    deze moet ec8t lukken

    Image and video hosting by TinyPic

    Login om te reageren
  60. PCCB zegt

    9 mei 2010 om 00:03

    @Bakpouwww: Dat is een TechArt GT Street

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North