• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Weer gelekt! Het is de nieuwe BMW M2 [Updated]

Auteur: RubenPriest, gepost 30 september 2022 om 13:02 – 69 Reacties

Wat ruist er door het struikgewas? Het is de nieuwe BMW M2.

Artikel is van 2 updates voorzien, beginstuk gaat over het eerste lek op 8 juni 2022 .

De M240i is momenteel het lekkerste compacte model van BMW. In xDrive-vorm al een snoepje om te rijden en daar is sinds kort de variant met enkel achterwielaandrijving aan de range toegevoegd. Allemaal leuk en aardig, maar het wachten is natuurlijk op de nieuwe BMW M2.

De dikste 2 Serie staat te popelen in de wandelgangen om aan het publiek te worden getoond. En nu kunnen we alvast een blik werpen op een M2 zonder camouflage. Het nieuwe model werd gesnapt in een studio. Deze foto verscheen vervolgens op de Instagram Story van @bmw_m_collector .

Gelekt! Het is de nieuwe BMW M2

Het uiterlijk is niet echt een verrassing. Je neemt een M240i en geeft het wat spinazie. Een dikkere kont en bredere wielkasten en de nieuwe BMW M2 is geboren. Collega @willeme zag terecht al meteen wat puntjes van verbetering. Spacers en een schroefsetje kunnen geen kwaad om het geheel nog wat breder en lager te maken.

Het vorige model werd gelanceerd met 370 pk uit een 3.0-liter zes-in-lijn turbomotor. De huidige M240i levert al 374 pk. Je kunt er dus donder op zeggen dat de M2 door de grens van 400 pk gaat. Met meer dan 500 Nm koppel zal het een prettig beestje worden voor op de straat en op het circuit.

Naast alle PHEVs, elektrische auto’s en -man o man- een Active Divorce bouwt BMW gelukkig ook nog snoepjes zoals de M2. De onthulling laat niet lang meer op zich wachten als we dit zo zien. De nieuwe BMW M2 staat klaar in de studio. Kom maar op met de foto’s en de specsheet!

Update 24 september 2022

BMW heeft nogmaals last van lekkage, want middels de man in regenjas hebben we beter beeld van de M-benjamin. De BMW M2 G87 heeft nu ook een voor- en zijkant en is beter belicht. Zo lijkt het aardig zeker dat dit felblauwe kleurtje de lanceerkleur is en heb je een beeld van de auto in zijn algemeenheid.

Update 29 september 2022

BMW heeft nog meer lekkage, zojuist dook de hoofdfoto van dit artikel op internet op. Het geeft een iets ander beeld van de auto. Gaan we hem toch nog mooi vinden?

Ook interessant!

  • Nieuwe BMW M2 krijgt afschuwelijke uitlaten
    Nieuwe BMW M2 krijgt afschuwelijke uitlaten
  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Video: nieuwe BMW M2 in actie op de 'Ring
    Video: nieuwe BMW M2 in actie op de 'Ring
  • BMW geeft voorproefje van een zeer opvallende M2

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

2-serie, BMW, gelekt, m2

Vorig bericht: « Tesla Cybertruck als boot: dit kun je ermee
Volgend bericht: Hamilton geeft geen cadeau aan Max Verstappen in Singapore »

Lees Interacties

Reacties

  1. RiKe zegt

    8 juni 2022 om 08:40

    Ik heb de M2 nooit gesnapt, een kleine coupe voor een belachelijke prijs.

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      8 juni 2022 om 08:45

      @RiKe: Ik raad je aan eens in een M2 te rijden. Dan worden een hoop dingen ineens een stuk duidelijker. Een echte rijdersauto. Weliswaar voor een aardig prijsje, maar hoeveel nieuwe coupés met zo’n 380PK op de achterwielen zie jij op de markt voor een zachter prijsje?

      Login om te reageren
      • JanJansen zegt

        8 juni 2022 om 12:37

        Zou een keer in een Alpine/Caterham/Ariel/BAC gaan rijden om weer te voelen wat een rijdersauto nou echt is. De term wordt naar mijn idee een beetje te snel gebruikt voor marketing.

        Login om te reageren
        • viezefreddyw zegt

          8 juni 2022 om 14:42

          Ja, heb je wel een punt. Maar zo’n M2 komt misschien wel het dichtst in de buurt van een rijdersauto die ook nog eens een uitstekende daily kan zijn.

          Login om te reageren
      • 991gt3rs zegt

        8 juni 2022 om 19:21

        Dan heb jij nog nooit in een rijdersauto gereden. Zelf een M2 gehad, zware auto, weinig gevoel en ik had er 1 met handbak, dat schakelde ook erg gevoelloos. Na 2 maanden verkocht want ik vond de auto echt beroerd rijden. Een M4 is dan een veel betere keuze, of koop een wat oudere Cayman, nog betere keuze.

        Login om te reageren
        • alcantara zegt

          24 september 2022 om 18:16

          -edit: even iets vriendelijker graag ;-))

          Login om te reageren
    • madmarky zegt

      8 juni 2022 om 09:15

      In welke wereld is een auto van meer dan 4,5 meter klein?
      De kleinste BMW’s zijn belachelijk obees geworden.

      Login om te reageren
    • potjak zegt

      8 juni 2022 om 09:27

      Ik begrijp je gedachte. Een M4 is technisch aanverwant en heeft meer ruimte. De kortere wielbasis van de M2 maakt het een ‘betere’ (lees leukere) auto. Ja hij is klein, maar goed dat is een Porsche Cayman bijvoorbeeld ook.

      Login om te reageren
    • harrie zegt

      8 juni 2022 om 09:44

      Ik heb M3 en M2 gereden in oa de Alpen, de M2 is veel leuker behalve bij hard rechtdoor op de Autobahn.
      De prijs is in Nederland inderdaad belachelijk, maar kijk eens naar de Duitse of Amerikaanse prijzen..

      Login om te reageren
      • kniesoor zegt

        8 juni 2022 om 11:02

        Dat somt het aardig op. Bij een M2 ligt het accent op het betere bochtenwerk, de standaard M4 is meer een gran tourismo.

        Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      8 juni 2022 om 10:41

      Die belachelijke prijs komt met name door ons belastingstelsel, niet zozeer door BMW. En ja, voor iets meer geld heb je ook een M4. Maar wat ik zo uit de rijtesten op maak, is die M2 een stuk leuker om te rijden.

      Login om te reageren
    • Johanneke zegt

      24 september 2022 om 18:36

      Veel leuker wordt het niet qua rijbeleving hoor.

      Login om te reageren
      • rensso zegt

        24 september 2022 om 20:29

        Wat zeg jij nou weer

        Login om te reageren
      • wessel94 zegt

        30 september 2022 om 16:53

        Precies, liever dan een M4

        Login om te reageren
    • bmwfe zegt

      24 september 2022 om 18:37

      Veel mensen snapte de eerste X3 ook niet. Ik wilde niet nog een X5 waar mijn (ex) vrouw in reed. Dus ik kocht 1 van de eerste X3. Prijs toen
      € 90.000,—. Voor hetzelfde geld had ik makkelijk een X5 kunnen kopen.

      Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      24 september 2022 om 22:48

      De M2 is het concept waar BMW groot mee is geworden, relatief veel vermogen in een kleine carrosserie, neem de 2002 tii of de e30 M3 of de 1M, in dit rijtje past de M2 prima.

      Login om te reageren
    • kennone zegt

      25 september 2022 om 21:47

      En zwaarder dan de M3

      Login om te reageren
    • saxoke zegt

      30 september 2022 om 18:55

      De afzwaaiende als zilvergrijze Competition met M Performance Parts vind ik anders toch een dik keteltje

      Login om te reageren
  2. Edge zegt

    8 juni 2022 om 10:37

    Een sportieve versie waarvan de bumpers met lineaal getekend zijn? Ik krijg er een heel erg Japans gevoel bij.

    Login om te reageren
    • stefano zegt

      25 september 2022 om 14:06

      Ja dit!

      Login om te reageren
  3. Jagris zegt

    8 juni 2022 om 11:55

    Gewoon voor de vorige generatie m2 gaan. Veel mooier om te zien en nog goedkoper ook.

    Login om te reageren
  4. 440igc zegt

    8 juni 2022 om 12:57

    Snap het hele BMW M gebeuren niet je koopt een BMW m240i met achterwielaandrijving die chip je stop je een grotere intercooler op ander uitlaatstysteem en een andere downpipe heb je dik 430-450 pk schoefset of verlagings veren en spacers en oja je pleurt die vreselijke run flats banden der af en je bent sneller dan een m2/m4 voor een stuk minder geld

    Login om te reageren
    • 560pk zegt

      8 juni 2022 om 13:06

      Zoals je zelf al zegt: je snapt ‘t niet.

      Login om te reageren
    • Edge zegt

      8 juni 2022 om 14:13

      Een M2 is toch wel heel iets anders dan een M240i met wat meer power onder de motorkap en een ander setje banden.

      Login om te reageren
      • 440igc zegt

        8 juni 2022 om 21:18

        En andere veren en schokbrekers wel lezen he

        Login om te reageren
      • 440igc zegt

        8 juni 2022 om 21:27

        Als je stugerre veren en dempers onder een m240i monteert met goede banden kom je heel eind in de buurt van de m2 voor veel minder geld

        Login om te reageren
        • gdjnl zegt

          30 september 2022 om 16:24

          Het is juist de uitgebouwde wielkasten en breedte waardoor ik toch altijd voor de M2 zou gaan. Ziet er net even wat beter en specialer uit. En dan heb je nog S-motor (Competition).

          Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      8 juni 2022 om 14:41

      @440igc: Ik heb het al eens eerder gezegd maar ik doe het gewoon nog een keer. Er is een M240i en een M2 omdat het kan en het overzichtelijk maakt. Daarom is er ook ooit eens interpunctie bedacht.

      Login om te reageren
    • maotje zegt

      8 juni 2022 om 15:40

      Het draait niet enkel om vermogen.
      Handling, sensatie, remmen, response. Allemaal zaken die ook om de hoek komen kijken.

      Login om te reageren
      • 440igc zegt

        8 juni 2022 om 21:17

        Schoefset Dr onder en het gaat echt de hoek om

        Login om te reageren
      • 440igc zegt

        8 juni 2022 om 21:21

        Geloof me een m240i met bilstein schoefset stuurt misschien wel beter dan een m2

        Login om te reageren
        • alcantara zegt

          24 september 2022 om 21:39

          Misschien, misschien niet, altijd vaag gedoe met dat soort discussies. Terwijl het heel makkelijk te testen zou zijn op een circuit, dit soort vergelijkingen wil ik zien op Autoblog! Maar dan heb je ook nog een getraind coureur nodig daarvoor. En dan denk ik dat je weleens gelijk kunt hebben, dat die getunede M240i idd sneller blijkt te zijn. Al gaat het meeste kopers toch meer om die M badge dan de daadwerkelijke performance, want het boeit natuurlijk helegaar geen reet op de openbare weg. Want niemand gaat timen of je 0,2s sneller bent in een bepaalde bochtencombinatie en je schiet er verder natuurlijk ook niks mee op. En daarom staat de ///M ook vooral voor marketing, want het praktisch nut is compleet zoek.

          Login om te reageren
      • 440igc zegt

        8 juni 2022 om 21:27

        Wat ik bedoelde M is niet meer wat het vroeger was

        Login om te reageren
    • lexis zegt

      8 juni 2022 om 20:38

      Zijn vooral die m performance modellen die ik niet snap. Bmw plooit er een zes cyl die ver familie is van de s blokken en thats it. Verder zijn de autos std buiten wat uiterlijke opsmuk. En ik spreek uit ondervinding al heel snel kom je op de limieten van het std onderstel en zit je met een dikke teleurstelling. Power is maar 1 facet van een goede sportieve auto.

      Login om te reageren
      • karhengst zegt

        24 september 2022 om 22:47

        Niet iedereen wil een plankharde, nerveuze sportauto. Vermogen is ook gewoon comfort en zo’n zespitter klinkt erg fraai.

        Er zullen meer mensen zijn die genieten van dat laatste, dan dat ze ook maar in de buurt komen van de grenzen van het onderstel. En als performance het enige criterium was had je een lichtere, doorgefokte viercilinder moeten hebben. Gaat vast nog harder door de bocht.

        Login om te reageren
  5. neymar zegt

    8 juni 2022 om 14:32

    Holy shit awazing booty! 😍

    Login om te reageren
  6. lexis zegt

    8 juni 2022 om 15:01

    Wat ik niet kan snappen (tuurlijk is slim bizz plan van BMW) WAAROM bv een m240i al niet std vanaf fabriek de nodige sensaties kan bieden dus een goed weg en stuurgedrag in verhouding met het motorpotentieel,? Bmw verkoopt deze zogezegd als lite m2 maar onderhuids is daar niets te bespuren met M genen. Ophanging en besturing zijn gewoon sdt (alles in staal, niets exotisch) je moet al de stap maken naar een echte m dan pas heb je ook echte aangepaste sport onderdelen en afstelling. Maar het prijskaartje is navenant helaas. Dus de m2 is mischien idd de versie die je nodig hebt wil je echte sportwagen eigenschappen alleen wordt je daar echt figuurlijk voor gepluimd, maar zolang mensen het kopen komt men hier mee weg. Echte cash cow.

    Login om te reageren
    • lexis zegt

      25 september 2022 om 09:12

      Ik snap je verhaal volledig, ze flikken dat iedere keer. Bv ik ben indertijd overstag gegaan voor eenn435i, was ook lang het tppmodel. En de boekjes schreven dan ook “wat heb je meer nodig”. Nu ja , het draait allemaal rond de motor, als je ergens een zes cyll in een mainstream model plooit, dan heb je al een serieuze upgrade. Helaas grooit al de rest van de auto niet mee. EN dat gebeurt met een M wel. Die m performance modellen zijn gewoon std kwa onderstel, hoogstens straffere veren en dempers en that’s it. Wil je echt een sportwagen dan idd moet je voor een M gaan of shoppen bij Porsche bv.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        26 september 2022 om 06:47

        Maar veren en dempers zijn toch ook het onderstel?!?

        Login om te reageren
        • melcon zegt

          26 september 2022 om 08:46

          Waar lexis op doelt zijn zaken als aluminium draagarmen, iets meer spoor breedte, iets dikkere stabilisator stangen voor/achter, andere wielvlucht, wellicht andere caster hoek, alles om het onderscheid te maken met de reguliere modellen die dat niet hebben.

          Login om te reageren
          • lexis zegt

            30 september 2022 om 21:29

            Idd bij een M is het peper en zout wel degelijk aanwezig in de correcte verhouding. Maar als je ziet wat ee M performance al kost zou dat ook al fabriek af top mogen zijn van top tot teen . Maarja bij BMW redeneren ze zo ” U vraagt wij draaien.” Persooonlijk vind ik het allemaal wat te ver gaan . Dan liever een youngtimer die wat meer old school rijplezier heeft dan al dat pk geweld met navenant asso uiterlijk. Maar goed over smaak en kleur valt weinig te discussiëren .

            Login om te reageren
  7. cossiekiller zegt

    8 juni 2022 om 20:44

    Holy shit, wat een gedrocht op wielen!

    Login om te reageren
  8. HZW zegt

    24 september 2022 om 18:48

    Dit ziet er uit als een after market product, met een dramatisch laag design niveau.
    En nog verschrikkelijk lelijk ook, dit is echt om te janken als dit de echte nieuwe M2 zou zijn.

    Login om te reageren
  9. flyerbunch zegt

    24 september 2022 om 18:59

    BMW is qua design niet meer wat het geweest is.. helaas.

    Login om te reageren
  10. rwdftw zegt

    24 september 2022 om 19:29

    Wie vond het een goed idee om Will.I.Am mee te laten tekenen?

    Login om te reageren
  11. lithiumion zegt

    24 september 2022 om 19:33

    BMW heeft zich de afgelopen 40 jaar, briljant ge-herpostioneerd in de automarkt. Van fabrikant van elegante, gedistingeerde stijlvolle, enigszins ouwe-lullen auto’s, naar een producent van schreeuwerige zich zelf overbrullende(mbv stereo-geluid), PK en koppel-kanonnen. Zie hier wederom zo’n exemplaar.

    Login om te reageren
  12. kniesoor zegt

    24 september 2022 om 19:52

    Zo op de foto’s zien voor- en achterkant er enigszins onaf uit, alsof er nog wat aan bijgepunt moet worden. M.n. de neus lijkt niet helemaal af. De grondlakachtige kleur draagt daar misschien wel aan bij. Enfin, maar effe afwachten hoe-ie in het vlees uitziet.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      24 september 2022 om 23:44

      Klopt, de neusgaten lijken een sier lijst te missen.

      Login om te reageren
  13. lexis zegt

    24 september 2022 om 22:05

    WTF, hoe kunnen ze dit toch bedenken. Weer moeten ze die grille verknoeien. Werkt daar nu niemamnd bij BMW die iets snapt van design en van het begrip legacy. Man man man triestig. Alles na de f series van .BMW trekt op de ballen. Alleen de z4 en 8 serie geef ik nog wat credits al is dit ook niet hun beste ontwerp

    Login om te reageren
  14. ffw88 zegt

    24 september 2022 om 22:56

    De eerste bestelling is al geplaatst, door Stevie Wonder?

    Login om te reageren
  15. mashell zegt

    24 september 2022 om 23:46

    De Land Rover Velar gaat stevige concurrentie krijgen in de categorie “lelijkste achterbumper”.

    Login om te reageren
  16. 87sandyd zegt

    24 september 2022 om 23:47

    Op basis van de foto’s, mwoah. Vooral de achterkant vind ik niet mooi. Maar in het echt is het vaak anders.

    De M2 zou in de basis de beste spirtauto van BMW kunnen zijn. Klein, behoorlijk vermogen…maar helaas mag de m2 de m3/4 niet in de weg lopen en dus is die onnodig zwaar.

    Een 1350kg m2 met de echte hardware die het zou kunnen hebben, zou de ideale sportauto zijn voor mij

    Login om te reageren
  17. canon4ever zegt

    24 september 2022 om 23:49

    bmw is de weg kwijt. ontsla die 8 jarigen daaro!

    Login om te reageren
  18. Ram-G-maN zegt

    25 september 2022 om 00:47

    Hoi ik ben Tjarda, en ik ben Design Director bij Bayerische Motoren Werke AG.

    Login om te reageren
  19. dolledries zegt

    25 september 2022 om 09:46

    De neus is gecamoufleerd zeker …

    Login om te reageren
  20. maussieknip zegt

    25 september 2022 om 12:44

    Daar waar de nieren van de M4 en M3 groot zijn vind ik ze bij de M2 veel te hoekig. Sws de hele auto lijkt met een lineaal getekend te zijn. Doet inderdaad erg Aziatisch aan helaas. Maar het zal ongetwijfeld verkopen, omdat de huidige al een heerlijke rijdersauto is.

    Login om te reageren
  21. Groninger zegt

    25 september 2022 om 12:50

    Als ze mij geblindoekt in laten stappen en deze pas af doen als ik in de auto zit en ik het exterieur nergens kan zien in de weerspiegeling zou dit best een leuke auto kunnen zijn.

    Login om te reageren
  22. willemveenstra zegt

    25 september 2022 om 22:57

    Richting de 1700kg haha leuke rijders auto:)

    Login om te reageren
  23. trianon zegt

    26 september 2022 om 08:46

    Dit is duidelijke geen echte BMW M, maar een zelfbouw projecte van iemand !

    Login om te reageren
  24. mustang750supersnake zegt

    27 september 2022 om 10:12

    als ik dat hoor denk ik meteen aan toon hermans🤣🤣🤣🤣

    Login om te reageren
  25. e36thuglife zegt

    30 september 2022 om 13:32

    Spacers staan mischien wel stoer maar ze facken je handling op en ook je wiel lagers.

    Login om te reageren
  26. Edge zegt

    30 september 2022 om 13:47

    Het oogt erg Japans met al die rechte lijnen in de bumperpartij. Alsof ze zich hebben laten inspireren door getunede Supra’s en Nissans van rond de eeuwwisseling. Die hadden vaak ook zo’n met de liniaal ontworpen bumperpartij met gigantische openingen zodat de stoere aftermarket intercooler goed zichtbaar was. En misschien ook wel door de GR Yaris, die op vergelijkbare wijze die generatie Japanse sportauto’s eert.

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      30 september 2022 om 15:44

      En de laatste iteratie van de Nissan Z, daar is de liniaal ook kwistig bij gebruikt.

      Login om te reageren
    • lexis zegt

      30 september 2022 om 21:18

      Tis niet omdat iets lelijk is dat je het moet associëren met Japans. Bv de nissan 400z is wel een plaatje. Ook de lexus IS facelift is een heel knap ding , jammer dat dit hier niet meer te krijgen is. Maar ook lager op de ladder, een Mazda mx5 of de CX60 heel geslaagde ontwerpen vind ik, kunnen de gerenomeerde Duitsers nog iets van leren. En dat durf ik zonder schroom te zeggen ondanks dat ik nu nog zelf een Duits rij (BMW 4 serie f32) , waarvan ik de opvolger ( g22) maar zozo vind en waarschijnlijk nooit ga kopen.

      Login om te reageren
  27. Diesel Rocks zegt

    30 september 2022 om 17:02

    Mijn eigen auto (4-serie GC, 2019) wordt steeds mooier, dat had ik niet verwacht. Dankjewel BMW.

    Login om te reageren
  28. maotje zegt

    30 september 2022 om 17:40

    Ik hoop van ganser harte dat die in reallife toch een beter aanblik geeft. Deze foto’s zouden rechtstreeks uit de autostyle catalogus kunnen komen.

    Login om te reageren
  29. Dutchdriftking zegt

    30 september 2022 om 17:57

    De Nissan 400Z wil zijn voorbumper terug.

    Login om te reageren
  30. alfagtv6 zegt

    30 september 2022 om 17:59

    Leuk die body kit uit de autostyle tuninggids 2002!

    Login om te reageren
  31. lexis zegt

    30 september 2022 om 21:09

    Eigenlijk wel een goede zet van BMW, ik wil deze gewoon niet, gewoon niet top kwa looks. Weeral een keuzeprobleem minder.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North