• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gelekt: Hummer HX concept

Auteur: chefke, gepost 9 januari 2008 om 09:02 – 49 Reacties

Hummer HX concept


Hummer heeft eerder al een paar schetsen van de HX vrijgegeven. Toch had de definitieve versie van het concept nog even geheim moet blijven. Maar net als sommige andere merken heeft Hummer ook moeite om informatie binnen de poorten te houden.

Deze Hummer is een maatje kleiner dan de H3 en is ontworpen door een jong designteam. De HX is dan ook bedoeld voor “hippe” jongeren die de ultieme off-road beleving willen meemaken. Nieuw op de HX is dat je open kan rijden. Je kan namelijk de dakpanelen en de deuren verwijderen zodat je van de frisse lucht kan genieten terwijl je het bos aan gort rijdt.

Hummer HX concept

Pagina's: Pagina1 Pagina2 Pagina3

Ook interessant!

  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • GMC Hummer EV SUV
    GMC Hummer EV SUV: dit is de productieversie
  • Hummer is loeizwaar
    Nieuwe GMC Hummer EV wordt een loeizwaar geval
  • Hummer limo te koop
    Deze verlengde Hummer H2 kun je kopen voor € 1.895.000

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, e85, h3, Hummer, SUV

Vorig bericht: « Zo klinkt een SL63 AMG
Volgend bericht: Mercedes CLC – de terugkeer van de sportcoupé »

Lees Interacties

Reacties

  1. Lotus7 zegt

    9 januari 2008 om 09:08

    Totale gekte: een SUV met twee stoelen voorin en achterin minder ruimte dan een mini.

    Weer een argument van de SUV-mafia van tafel.

    Login om te reageren
  2. audi-boy zegt

    9 januari 2008 om 09:09

    Wanneer begrijp ze in Amerika dat de tijd van vrachtwagens voorbij is?

    Login om te reageren
  3. Reyni zegt

    9 januari 2008 om 09:10

    Ben niet zo’n grote hummerfan maar dit is een prachtig beestje! Njammie

    Login om te reageren
  4. raph zegt

    9 januari 2008 om 09:11

    wannabe defender

    Login om te reageren
  5. Dotternetta zegt

    9 januari 2008 om 09:14

    Grappig, ik vraag me af of het reservewiel vastzit aan de achterklep

    Login om te reageren
  6. bob zegt

    9 januari 2008 om 09:15

    Hmm … een Hummer in het formaat van een Wrangler ..

    Login om te reageren
  7. ML zegt

    9 januari 2008 om 09:16

    @Lotus7
    SUV? Dit lijkt mij nou een echte geloofwaardige terreinauto, in tegenstelling tot de H3. Wrangler killer?

    Login om te reageren
  8. Drago zegt

    9 januari 2008 om 09:32

    kan er niet warm van worden

    Login om te reageren
  9. AMG zegt

    9 januari 2008 om 09:42

    wat een gedrocht. Dan heb ik nog liever een H2 of H3.

    Login om te reageren
  10. Floris zegt

    9 januari 2008 om 09:42

    Eens met ML. Dit lijkt me een machtige terreinwagen. Heeft niks met een SUV te maken.

    Login om te reageren
  11. Bliz zegt

    9 januari 2008 om 10:08

    De H1 zal hij nooit verslaan maar hij ziet er wel erg gaaf uit. Hij ziet er vooral groot uit en dat terwijl hij kleiner is dan de toch al kleine H3.

    Login om te reageren
  12. Chrizzzie zegt

    9 januari 2008 om 10:09

    Gewoon in productie nemen in 2010 en als de milieu critici zeuren dan gewoon zeggen dat dit gecompenseerd wordt door de Chevrolet Volt.

    Login om te reageren
  13. tinussssssss zegt

    9 januari 2008 om 10:16

    Haha het is net of een jongen van 9 een jeep heeft getekend. En dat ze daarna de raketten en de machine geweren er af hebben gegumt.

    Ik vind het er igg leuk uitzien, ik krijg er een glimlach van op me gezicht

    Login om te reageren
  14. Robert zegt

    9 januari 2008 om 10:17

    wat een coole TONKA, ik voel me weer ff 8 jaar oud, en dat terwijl ik Hummers associeer met mannen met een minderwaardigheidcomplex.

    Login om te reageren
  15. GeoBem007 zegt

    9 januari 2008 om 10:20

    Ik vind hem supervet :) En je moet er rekening mee houden dat hij kleiner is dan de H3 hé boys, dus een echte vrachtwagen zal het zeker niet zijn!

    Ja, gimme anytime.

    Login om te reageren
  16. ITALIAgait zegt

    9 januari 2008 om 10:21

    Ik vind em wel leuk !

    Login om te reageren
  17. Papa zegt

    9 januari 2008 om 10:34

    @ Raph

    Whahaha… hoe zie jij hier een wannabe Defender in. Ik heb meerdere Defenders gereden en ik kan zeggen dat ik nog nooit in een zo dramatisch ontworpen en onveilige auto heb gereden, ik verplaats me nog liever in een warme drol.

    Deze auto ziet er wel leuk uit, als hij naar NL zou komen en geprijst als een TT of alfa GT dan is het wel een leuk alternatief.

    Login om te reageren
  18. sjorsx87 zegt

    9 januari 2008 om 10:37

    Ik ben geen Hummer fan maar dit kan ik wel waarderen: ziet er wel gaaf uit.
    Maar eerst zien en dan geloven wat betreft de terreineigenschappen(lees: functionaliteit).

    Login om te reageren
  19. Tommirritant zegt

    9 januari 2008 om 10:55

    Ziet er vool uit, lijkt erop dat ze toch weer een beetje naar de oerhummer kijken ^^

    Login om te reageren
  20. Alfa Lima Foxtrot Alfa zegt

    9 januari 2008 om 11:01

    eigenlijk een best wel “gay” model…

    tenzij je een dikke Mk47 op het dak plaatst…
    )

    dan is hij toch ineens wel vet… maak je wel indruk mee in Ams-West denk ik :)

    Login om te reageren
  21. rob gym zegt

    9 januari 2008 om 11:23

    super bak meer kan ik niet zeggen

    Login om te reageren
  22. MudMadBas zegt

    9 januari 2008 om 11:30

    Leuk karretje, ze hebben waarschijnlijk gekeken naar het succes van de kleine japaners.
    Waarschijnlijk zal deze in de praktijk waarschijnlijk niet veel meer zien dan files op onze snelwegen.

    Wat mij wel een beetje stoort is het volgende stukje uit de tekst:
    “Je kan namelijk de dakpanelen en de deuren verwijderen zodat je van de frisse lucht kan genieten terwijl je het bos aan gort rijdt.” Van dit soort uitspraken gaan mijn nekharen recht overeind staan. De meeste 4×4 rijders rijden namelijk geen bos aan gort, maar die beoefenen een sport waarbij het de bedoeling is dat de bomen blijven staan waar ze staan.
    Uiteraard is er een kleine groep die zich niet aan deze fatsoensregels houdt, deze relatief erg kleine groep verpest het daardoor ook voor de massa

    Login om te reageren
  23. Jandepandaman zegt

    9 januari 2008 om 12:32

    Tja- Nou is het helemaal zo’n Trol van een auto- Dat ding lijkt rechtstreeks uit Gondor of zo gerold…

    Inderdaad echt Top om een auto te maken die groter is dat de gemiddelde 6-persoonswagen waar je dan vervolgens maar met goed fatsoen met 2 en met veel ongemak met 4 in kan zitten…

    Login om te reageren
  24. SUF zegt

    9 januari 2008 om 12:45

    Mooi als design-studie…
    …maar laat dit a.u.b. niet op onze wegen & milieu los!

    Login om te reageren
  25. ELB zegt

    9 januari 2008 om 13:24

    “De HX is dan ook bedoeld voor “hippe” jongeren die de ultieme off-road beleving willen meemaken.”

    Kun je niet ergens voor een dagje een tank huren ofzo?

    Login om te reageren
  26. camiel eurlings zegt

    9 januari 2008 om 13:43

    ik wil hem hebben.. maar dan wel met 30 inch chroom.. en fatsoenlijke vloermatten..

    Login om te reageren
  27. Lotus7 zegt

    9 januari 2008 om 14:33

    @ ML & Floris: als 1% hiervan in het terrein wordt gebruikt lijkt het me veel. Kijkmijnou zal het primaire koopargument zijn. Iemand die het terrein in wil koopt een Toyota. Gezien het verschil in onderstel tussen Humvee’s en Hummers zijn ze voor soldaten resp rappers bedoeld.

    Login om te reageren
  28. Floris zegt

    9 januari 2008 om 15:00

    @Lotus7, een Defender is toch ook geen SUV omdat de meeste mensen er niet mee door de bagger rijden?

    Login om te reageren
  29. Tom# zegt

    9 januari 2008 om 15:05

    Ik vind hem wel gaaf! Stoer is hij ongetwijfeld.. hij ziet eruit alsof hij zo bij HotWheels wegkomt. En daar is in dit geval zeker niks mis mee. Dit moet je ook zeker niet als opvolger van de H2 of H3 zien., gewoon een XTREME!! versie van Hummer ofzo. 1 die gewoon gemaakt is voor het terrein

    maar dat is mijn mening.

    Login om te reageren
  30. NLX zegt

    9 januari 2008 om 15:14

    Ik vond het al mooi JC zei over de h2, een ongelovelijke kut auto, maar hij laat je weer als een klein jongentje voelen, dat is met ding waarschijnlijk nog erger

    Login om te reageren
  31. vla zegt

    9 januari 2008 om 15:24

    zie je die extra brede sterke stoelen? dat is om de reet van 120 kg Amerikaan op zijn plaats te houden terwijl hij aan 40 km per uur in een bocht ‘vliegt’

    Login om te reageren
  32. LC zegt

    9 januari 2008 om 15:25

    :lol: Een hummer in een beach buggy formaat.

    Login om te reageren
  33. Mairsil zegt

    9 januari 2008 om 15:37

    @MudMadBas

    Volgens mij werd er meer gedoeld op de CO2 uitstoot waarmee je het bos aan gort rijdt, en niet op de bomen waar je tegenaan rijdt.
    Zoals je weet vinden we CO2 allemaal enorm belangrijk hier…

    Login om te reageren
  34. Arnoud zegt

    9 januari 2008 om 16:23

    @ Mairsil:
    Met CO2 voed je het bos juist. CO2 is de groeistof voor alle groen op deze aardbol.

    Login om te reageren
  35. Apache zegt

    9 januari 2008 om 16:26

    supadikke bak man :) Op het interieur na zou ik het graag eens een paar dagjes tot zen uiterste capaciteiten jagen :p

    Login om te reageren
  36. Apache zegt

    9 januari 2008 om 16:28

    @ Alfa Lima Foxtrot Alfa

    Dat is GEEN MK-47. de MK-47 is de officiële benaming voor de kalashnikov en is een hand-machinegeweer. Het is uitsluitend een wapen gebruikt door communisten en rebellen. Gezien de Humvee uitsluitend door het Amerikaanse leger gebruikt wordt (mss ook de Canadezen?), en die zeker NOOIT MK-47’s gebruiken, is het bijzonder onmogelijk dat het wapen op die humvee op je foto een MK-47 is.

    Login om te reageren
  37. Tom# zegt

    9 januari 2008 om 16:41

    em.. een Kalashnikov is een AK!! -47,.. geen mk

    Login om te reageren
  38. ML zegt

    9 januari 2008 om 16:56

    orecies,
    en een MK-47 is een ALGL, Advanced Lightweight 40mm Grenade Launcher .. die op een Hummer gebruikt wordt. Komt uit Noorwegen.

    @Lotus7
    en toch is een H1, H2 en deze een echte terreinauto, net als de bij rappers geliefde MB GL.

    Login om te reageren
  39. Thijs zegt

    9 januari 2008 om 17:11

    Heerlijk over the top. Vraag me af of dat dock voor die iPhone de iPhone wel vast kan houden als de terreineigenschappen echt zo goed zijn ;)

    Login om te reageren
  40. Mikeee zegt

    9 januari 2008 om 18:32

    Wat de Jeep Wrangler zo aantrekkelijk maakt is de open top/bikini top/afneembare hardtop en de gi-gan-ti-sche hoeveelheid after-market onderdelen (ook voor de oudere Jeep CJ’s).

    Grootste nadeel van de Wrangler zijn de slappe benzine-motoren.

    Waarom lul ik over de Jeep Wrangler? Omdat die de “golden standaard” is van off-road gezeul.

    Hummer kennende is dit:
    – te zwaar
    – niet (direct?) geschikt om erin te hakken, zagen, lassen etc.
    – binnenin te “netjes” om onachtzaam je modderige schoenen/kisten/laarzen/kont erin te hijsen.
    Vooral dat laatste bepaalt voor mij of iets een échte 4×4 is. Als de knop in je hoofd omgaat en het je verder geen **** scheelt hoe vuil je bent, waar je bent, wat voor drek je door heen banjert of of je een paar extra deuken hebt opgelopen :D

    Login om te reageren
  41. bob zegt

    9 januari 2008 om 19:28

    Een leuke gunrack met een paar AR15s en een MAG58 op een tripotje in de achterbak. Zoals ik al eerder zei is er eigenlijk niks mis mee met deze auto. Ik heb vaak in een Wrangler gereden en dat vond ik een enorme dweil van een auto.

    Eerst maar eens in het echie zien deze Hummert

    Login om te reageren
  42. Rick dos zegt

    9 januari 2008 om 19:32

    Héél gaaf dit ding. Het doet me zelfs een beetje denken aan de Buggy’s van vroeger.

    Login om te reageren
  43. L-Fred zegt

    9 januari 2008 om 20:26

    Als ik dit hier zo allemaal lees, is er zeker een markt voor. En ook ik wil ‘m hebben, deze baby-Hummer. Ik wilde eerst vrouwen-Hummer zeggen, maar bij nader inzicht zijn dat dan wel alleen de Angelina Jolie-typjes. Ha ha, die hendels op de motorkap zijn toch fantastisch!

    Login om te reageren
  44. frasker zegt

    9 januari 2008 om 21:19

    geef mij maar een H2

    Login om te reageren
  45. Cooper S zegt

    9 januari 2008 om 21:24

    doe mij er maar eentje :-)

    Login om te reageren
  46. wim zegt

    9 januari 2008 om 21:32

    haha het lijkt zo uit de fantasiewereld van een 5jarige te komen wat een leuk speelgoed dingetje waarop hoort te staan made in china

    Login om te reageren
  47. 110% zegt

    9 januari 2008 om 21:37

    Het interieur vind ik niks maar de buitenkant vind ik helemaal geweldig!

    Login om te reageren
  48. Alfa Lima Foxtrot Alfa zegt

    10 januari 2008 om 00:30

    @ apache…

    lange stof tekst maar hier is het…

    General Dynamics Armament Systems has introduced a new 40mm AGL, the MK47 ‘Striker’ (also known as the CG-40, presumably to avoid confusion with the Vektor Striker!), which is intended to replace the ubiquitous MK19. It weighs only 17.5 instead of 35kg and is more compact, with a length of 940mm. Rate of fire is reduced from 325-375 to 250-300 rpm. Interestingly, the percentage of the weight recoiling is quoted as 55 rather than 22, which suggests that it uses a long-recoil or differential recoil system rather than API blowback mechanism. It was designed in conjunction with programmable air-bursting ammunition developed by NAMMO, and an advanced electronic fire control system from Computing Devices Canada. It would therefore appear to match the capabilities of the 25mm ACSW Advanced Crew-Served Weapon (formerly known as OCSW)…(see Page 210). A contract for its production was awarded by US Special Operations Command in October 2002. Oerlikon Contraves and Singapore Technologies Kinetics are developing airburst ammunition for the 40x53SR AGL round. This has a dual-function electronic timed or impact fuze, with the timing have a range of between 40 and 1,600 m. The shell contains at least 330 tungsten balls each weighing 0.25 g, and is designed to be effective against the ‘NATO Protected Man’.

    BTW… Wat heb jij met Apaches??? KLu evt??? Als dat zo zou zijn moet je ff een “jumpseatje” (of hoe ze dat noemen bij KLu) voor me regelen :)!!!

    Login om te reageren
  49. Robbert zegt

    29 januari 2008 om 16:48

    Interieur is een beetje te…
    maar vin em eigenlijk wel wat hebben :P

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North