• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gemballa Tornado is ook een beetje groen

Auteur: autoblogger, gepost 8 maart 2012 om 14:54 – 22 Reacties

Gemballa Tornado


De Gemballa Tornado is gebaseerd op de Porsche Cayenne Turbo maar heeft wat meer peekaa dan gebruikelijk: 720 stuks!

Deze auto werd eind 2010 reeds aangekondigd maar sindsdien hebben we er niet meer over geschreven. Het is een gelimiteerde editie van 30 exemplaren, als het ze lukt om die allemaal te verkopen.

Bijna alle body-panels van de Cayenne zijn door Gemballa vervangen, vaak door lichtere versies met uiteraard een aangepaste styling. In totaal is er 70 kilo aan de body bespaard. De CEO laat weten: “Bonding carbon-fibre parts to steel as some tuners do is only doing only half the job, and the differential expansion of steel and carbon-fibre can cause cracking and delamination at the joints when exposed to harsh climatic environments with large temperature gradients. Our complete carbon-fibre panel replacement programme sidesteps this issue and uses the structural properties of this light and strong material in an authentic way.”

De velgen zijn maatje 22 inch en de remmen zijn in samenwerking met Brembo aangepast. De sprint van 0 naar 100 km/u is mogelijk in slechts 4,1 seconden.


Ook interessant!

  • Video: straatracen met een Porsche Cayenne
    Video: straatracen met een Porsche Cayenne
  • Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
    Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
  • Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
    Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
  • Marc Philipp Gemballa Marsien
    Deze Porsche heeft een juridische strijd ontketend

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, cayenne, gemballa, geneve, geneve-2012, groen, Porsche, tornado, tuning

Vorig bericht: « Alfa Romeo Giulietta Sprint Spider Bertone (1955)
Volgend bericht: Beursdudes uit Geneve! »

Lees Interacties

Reacties

  1. reinier73 zegt

    8 maart 2012 om 14:58

    gad ver damme

    Login om te reageren
  2. stefanamsterdam zegt

    8 maart 2012 om 14:59

    iel, cayenne > techart magnum

    Login om te reageren
  3. sebasjuhh zegt

    8 maart 2012 om 15:00

    die achterlichten, LOL OOPS

    Login om te reageren
  4. sebasjuhh zegt

    8 maart 2012 om 15:00

    respect is wel op z’n plaats voor die specs, dat dan weer wel

    Login om te reageren
  5. stefanamsterdam zegt

    8 maart 2012 om 15:01

    nah mssn is hij toch nog niet zo verkeerd in andere kleuren

    Login om te reageren
  6. ferrari94tr zegt

    8 maart 2012 om 15:02

    dit valt onder dde noemer autodieerlangzaamenleijkuitzienmaarverschikkelijksnelzijn
    hou ik niet zo van, voor dat geld koop ik liever een tweedehans ford gt.

    Login om te reageren
  7. jobh zegt

    8 maart 2012 om 15:05

    ik heb ergere cayennes gezien maar ook vele beteren

    Login om te reageren
  8. james125 zegt

    8 maart 2012 om 15:11

    Kijk, zo kennen we Gemballa weer!

    Login om te reageren
  9. ar156sw zegt

    8 maart 2012 om 15:24

    Wel een vrolijk interieurtje :)

    Login om te reageren
  10. bigcar zegt

    8 maart 2012 om 15:34

    @masterstig: na het gesprekje van gister geef ik nu wel toe: de cayenne kun je (helaas) idd gruwelijk hard misvormen..

    Login om te reageren
    • masterstig zegt

      8 maart 2012 om 17:13

      @bigcar: :D idd

      Login om te reageren
  11. meneersander zegt

    8 maart 2012 om 15:50

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  12. civic1990 zegt

    8 maart 2012 om 16:00

    Ik vind hem best wel vet eigenlijk. Zo’n Cayenne is toch al fout. Doe het dan meteen goed :) een standaard kale Cayenne met kleine wieltjes enzo is lelijker

    Login om te reageren
  13. kolluk zegt

    8 maart 2012 om 16:05

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  14. fiets zegt

    8 maart 2012 om 16:25

    ze weten het wel bescheiden te houden deze keer lollll

    Login om te reageren
  15. Barryyy zegt

    8 maart 2012 om 16:57

    4,1 seconde naar de 100 voor een Omgebouwde (wel lichtere en sterkere) Cayenne vind ik niet verkeerd! Best een prestatie om trots op te zijn!

    Login om te reageren
  16. rijbewijzer zegt

    8 maart 2012 om 17:02

    Zit er uberhaupt wel rubber om die velgen heen?

    Login om te reageren
    • stanny zegt

      8 maart 2012 om 18:46

      @rijbewijzer: Ja, maar geen nood, je zal deze niet voelen…

      Login om te reageren
  17. syliaca zegt

    8 maart 2012 om 17:23

    OMG, wat een gedrocht.

    Login om te reageren
  18. Mbaas zegt

    8 maart 2012 om 20:01

    Ik vind hem eigenlijk wel heeeel erg dik?

    Login om te reageren
  19. bosje zegt

    8 maart 2012 om 22:43

    Ze hebben hem wel iets aangepast zie ik. Die voorbumper van de persplaatjes is 1 zwart gat, op de beurs is het iets beschaafder gemaakt.

    Login om te reageren
  20. enveekaa zegt

    9 maart 2012 om 13:48

    Deze is zo over de top dat ik hem wil hebben! :)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North