• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gerucht: er komt een nieuwe Porsche 997 Turbo S

Auteur: ricardo, gepost 27 augustus 2009 om 17:36 – 41 Reacties

Porsche 997 Turbo S?

Het blijft nog even bij speculeren, maar het lijkt er wel op.

Van de 993 en de 996 is wel altijd een Turbo S-variant uitgebracht. Bij de Porsche 997 is dit niet het geval, en dat komt mede omdat er al een snellere variant is van de ‘gewone’ turbo, namelijk de 997 GT2. Maar onlangs mochten we de nieuwe 911 (997) Turbo verwelkomen. En laat deze nou net het perfecte dry-sump direct ingespoten turbo-blok hebben om daar weer een snellere versie van uit te brengen. De 997 GT3 is inmiddels ook al aan de beurt geweest dus blijft de Turbo S een beetje over.

Volgens de heren van Teamspeed is er dus een nieuwe 997 Turbo S op komst. En met een beetje geluk wordt deze in de lente van 2010 onthuld. Natuurlijk zijn dit nog maar geruchten, maar aangezien Volkswagen weer vuistdiep in Porsche zit en verkoopcijfers volgend jaar 50% moeten groeien zou het wel eens goed mogelijk kunnen zijn dat een nieuwe Turbo S binnenkort het levenslicht ziet. Verder speculeren over nieuwe Porsche modellen mag in de comments!

Ook interessant!

  • GT3
    Video: nieuwe Porsche 911 GT3 RS gespot in actie
  • Porsche 911 Turbo kust Peugeot 206 in Friesland/Groningen
  • BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
    BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
  • Porsche viert een feestje met deze 911 Turbo S

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 997, Porsche

Vorig bericht: « Vedergewicht: nieuwe Lotus Exige Cup 260
Volgend bericht: Gespot: Detomaso Pantera GTS »

Lees Interacties

Reacties

  1. Hennep zegt

    27 augustus 2009 om 17:37

    Dat zou mooi zijn.

    Login om te reageren
  2. Headhunterz zegt

    27 augustus 2009 om 17:38

    zeer mooi :P

    Login om te reageren
  3. Beetje Verward zegt

    27 augustus 2009 om 17:43

    Begin alvast te sparen!

    Login om te reageren
  4. Harry zegt

    27 augustus 2009 om 17:44

    Turbo D?

    Login om te reageren
  5. Phoenix zegt

    27 augustus 2009 om 17:49

    Mijn vraag is waarom?

    Login om te reageren
  6. Bob zegt

    27 augustus 2009 om 17:51

    Er komt een nieuwe 997 .. hij zal precies op de oude lijken.

    Login om te reageren
  7. micheloo0 zegt

    27 augustus 2009 om 17:56

    Zou deze sneller als de gt2 zijn ?

    Login om te reageren
    • JamesBond007 zegt

      27 augustus 2009 om 18:05

      @Bob: De facelift was er al (K)

      @Micheloo0: De 911 Turbo S komt tussen de Turbo en de GT2 in.

      Login om te reageren
  8. Jos zegt

    27 augustus 2009 om 18:06

    ik snap ook niet waarom?

    de gewone turbo is sneller dan de GT3 en trager dan de GT2 dacht ik. GT3 is wel lichter enz, meer sportief. Dus ze willen een luxevariant met GT2 specs?

    Login om te reageren
  9. JamesBond007 zegt

    27 augustus 2009 om 18:08

    Teminste, zo was het wel bij de 996.
    911 Turbo – 420 hp @ 6000 rpm
    911 Turbo S – 444 hp @ 6000 rpm
    911 GT3 RS – 381 hp @ 7400 rpm
    911 GT2 – 483 hp @ 5700 rpm

    Login om te reageren
  10. Guy zegt

    27 augustus 2009 om 18:11

    natuurlijk komt er een turbo s als afscheidsmodel. was bij de 964, 993, 996 ook al zo.

    Login om te reageren
  11. daviddewijnnl zegt

    27 augustus 2009 om 18:25

    volgens mij zijn dit de nieuwe modellen:
    -nieuwe cayenne
    -turbo s
    -panamera variant

    Login om te reageren
  12. a_tomba zegt

    27 augustus 2009 om 18:37

    Van de 996 was ook een GT2, èn een Turbo S inderdaad. Dus dat was toen geen reden om de Turbo S niet uit te brengen. Als ik het goed heb kwam bij de 996 de Turbo S ook pas na de facelift uit…

    Login om te reageren
  13. Jos zegt

    27 augustus 2009 om 18:41

    Ik denk eerder een model onder de boxer ipv een panamera variant. Die zou een beetje heel erg lomp zijn. Een model dus in de stijl van de VW roadster. Alle sportwagenfabriekanten moeten zich meer concentreren op milieuvriendelijkheid, aston martin met hun IQ achtig wagentje is er een vb. van.

    Ik zie dan nog eerder dat er ooit een cayenne komt die in de stijl is van de X6, cayenne coupé ofzoiets.

    Login om te reageren
  14. Duidelijk zegt

    27 augustus 2009 om 18:43

    Knap… Al vind ik de gewone turbo net dat beetje meer hebben.

    Login om te reageren
  15. bozewolf zegt

    27 augustus 2009 om 18:45

    Wel hele fraaie velgen onder dat kevertje.

    Login om te reageren
  16. Rob USA zegt

    27 augustus 2009 om 18:48

    Gewoon weer nieuwe led voor-en achterlichten erop en hup weer een nieuwe 997.

    Login om te reageren
  17. Bob zegt

    27 augustus 2009 om 18:50

    Ik ben de designer van de nieuwe Porsche .. ik heb hem zo goed als hetzelfde eruit laten zien als het model ervoor en daarvoor en daarvoor en daarvoor.

    Login om te reageren
  18. Ferrari Fan zegt

    27 augustus 2009 om 19:01

    Ik heb deze auto waarschijnlijk als spy gezien vorige week woensdag in Oostenrijk onderaan de Grossclockner.

    Ik kon de auto niet helemaal plaasten, het leek op een 997 Turbo, maar was ook weer net iets anders. Kon de facelift niet herinneren, en dacht dat ie al uit was. Maar dit zal hem dan wel zijn geweest.

    Login om te reageren
  19. AlwinH zegt

    27 augustus 2009 om 19:27

    Hee Bob, wist je dat dat grapje al eerder gemaakt is?
    Zo’n beetje onder elk Porsche-gerelateerd bericht hier op deze site.
    Misschien is het tijd voor wat originelers?

    Login om te reageren
  20. Rob USA zegt

    27 augustus 2009 om 19:33

    @AlwinH: je kan het ook omdraaien: Waarom komt Porsche niet met wat orginelers?

    Login om te reageren
  21. pieterm zegt

    27 augustus 2009 om 19:40

    Dus hierna een 998, vervolgens een 999 en dan …?

    Login om te reageren
  22. sten911 zegt

    27 augustus 2009 om 20:20

    ik heb ze al gezien ze stonde al in de fabriek in een afgesloten ruimte.

    Login om te reageren
  23. beemer-boy zegt

    27 augustus 2009 om 21:01

    khoop dat ze hem gaan producere!!! zalig machien!!!

    Login om te reageren
  24. lowlow zegt

    27 augustus 2009 om 21:02

    Eum ja voortkomende uit de speculatie dat de 997 Turbo S de verkoopsaantallen sterk zal doen opdrijven?! Weliswaar is de Turbo S nooit een slechte zet… Handleiding: Neme een Turbo, turbodruk wat verhogen (10 sec werk), ‘S’ opplakken na de ‘Turbo’ (5sec) en €20.000 meer aanrekenen. Eventueel kunnen er licht hertekende velgen onder, maar bij Porsche waarschijnlijk op de optielijst. Desalniettemin, laat maar komen!

    Login om te reageren
  25. AMG Powerrr zegt

    27 augustus 2009 om 21:02

    *barst in juichen uit!

    Login om te reageren
  26. JK 733 zegt

    27 augustus 2009 om 21:45

    993 turbo S blijft een v mijn préféreekes
    :))

    Login om te reageren
  27. SLR zegt

    27 augustus 2009 om 23:18

    nou dat word dan wachten

    Login om te reageren
  28. JPM zegt

    28 augustus 2009 om 00:44

    Zoals ik al eerder zei, de 997 turbo is waarschijnlijk de beste auto ter wereld. Allround uiteraard.

    Login om te reageren
  29. jack zegt

    28 augustus 2009 om 07:41

    Zijn er toevallig meerdere hier op de aardkloot, die netzoals ik bij porsch de bomen door het bos niet meer ziet?

    Login om te reageren
  30. LH zegt

    28 augustus 2009 om 09:06

    ziet er mooi uit
    maar zij er niet meer foto’s

    Login om te reageren
  31. rwd zegt

    28 augustus 2009 om 10:44

    De Porsche 911 is een ikoon en is door de jaren heen steeds maar verder verbeterd en totperfectie geslepen. Het uiterlijk mag dan niet evolueren, de auto op zich wel. Daar moet je doorheen kunnen kijken. Als je hem eens hebt gereden, snap je waarom mensen zo kicken op de 911. Het is een supersportwagen die technisch zo goed is, dat je hem elke dag kunt rijden. Dat kan van Italiaanse exoten niet gezegd worden helaas. Deze zien er vaak mooier uit,maar na een paar keer flink optrekken is de koppeling alweer kapot.

    Login om te reageren
  32. racht zegt

    28 augustus 2009 om 11:30

    Zal best wel weer iets sneller naar 100 gaan; zal best wel weer een paar PK meer hebben; zal best wel weer erg goed zijn. Feit is dat ik als autoliefhebber een beetje flauw wordt van die eeuwige fijnslijperij. Het zijn variaties op een thema, meer niet. Bedenk en teken eens iets nieuws! Ooit is het concept uitontwikkeld. Benieuwd wat Porsche dan gaat doen.

    Login om te reageren
  33. StijnB zegt

    28 augustus 2009 om 11:39

    De Turbo S is steeds (bij 993 en 996) de afsluiter van een generatie 911 Turbo. T’is eigenlijk niets meer dan een standaard Turbo met een optioneel vermogenspakket (X50, dat ook steeds op de gewone Turbo te bestellen is), wat opsmuk en flink wat opties voor een vrij aantrekkelijke prijs. Dit om nog zoveel mogelijk stuks van een oud model te verkopen. Reken er dus inderdaad maar op dat tegen de tijd dat er een nieuwe 911 in aantocht komt er van de 997 Turbo een S-variant komt.

    Login om te reageren
  34. PCCB zegt

    28 augustus 2009 om 11:44

    De 997 is wel de eerste generatie die een MkII Turbo-variant kent. Bij alle voorgaande types was dit niet het geval, en kwam er telkens een Turbo S-versie op de markt wanneer de generatie naar zijn einde liep, beginnende bij de 964.
    Dus of er nu een komt, ik weet het niet. De directe injectiemotor, de 3.8, is volledig nieuw en het zou wel eens kunnen dat deze als basis wordt gebruikt voor de nieuwe generatie 998 (of 991?). Maar een Turbo S zou natuurlijk een mooie afsluiter voor de 997 zijn.

    Login om te reageren
  35. Ramshoek zegt

    28 augustus 2009 om 11:47

    Porsche 997 Turbo S ;
    Chippie erin, beetje plastic er omheen, je voegt wat goodies uit de optielijst toe aan de standaard specs en je hebt het zoveelste nieuwe modelletje.
    Ofwel, hoe melk je een icoon nog verder uit…

    Login om te reageren
  36. 316i zegt

    28 augustus 2009 om 12:30

    leuk maar voor de meeste onder ons onberijkbaar

    Login om te reageren
  37. phantom zegt

    28 augustus 2009 om 19:24

    @pieterm: 998-phase 1/2/3/4/ misschien??

    Login om te reageren
  38. Bart zegt

    29 augustus 2009 om 15:41

    De 964 Turbo S was geen afsluiter, maar bedoeld als homologatiemodel voor de Amerikaanse IMSA serie, onder andere om de luchtinlaten op de achterschermen.

    De 993 Turbo S had gele remzadels, maar geen PCCB.

    Het echte cynisme zit imho in de speciale edities van de gewone modellen, zoals de 986 en 987 RS, de Chrono versies en die 997 PC Hooft editie die op de laatste Autorai stond.

    Login om te reageren
  39. Peter zegt

    15 oktober 2009 om 13:07

    Een 600 pk met wat minder kilo’s…

    Het zou mooi zijn.. :)

    Login om te reageren
  40. jos zegt

    27 november 2009 om 19:12

    Gisteren zei mijn vader dat de verkoper van zijn werk had gezegd dat de 997 Turbo S bestelbaar was (hij stond toch in de lijst op zijn computer), maar hij heeft nog geen pressrelease gehad. Weten jullie nu al meer?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North