• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gespot: Alpina B5S is ingetogen krachtpatser

Auteur: carmiggelt, gepost 16 januari 2014 om 19:55 – 29 Reacties

" title=


Een killer van een auto, die we niet vaak de Nederlandse wegen zien bestieren. Deze omgebouwde Bimmer is een Duitse spierbundel waar je geen ruzie mee wil krijgen.

De Alpina B5S, gebaseerd op BMW’s 5-serie, is bepaald geen mietje. Onder de kap ligt namelijk een behoorlijke V8 die goed is voor 530 pk en 735 Nm bij 4750 toeren. Dat houdt in dit geval in dat je in 4,6 seconden op de honderd zit en een topsnelheid hebt van 317 kilometer per uur.

Dit exemplaar uit Luxemburg werd, en dat is een first timer op Autojunk, gespot op Nederlandse bodem door spotter nielss, en wel in het Overijsselse Wierden. Uitgevoerd in blauw, met een subtiele striping op de flanken. Alsof er een onverlaat met zijn sleutel over de hele zijkant van de auto een kras heeft getrokken. Zo subtiel.

Van in your face M5-styling is geen sprake, als opvallendste uithangbord heeft deze B5S een rank spoilertje op de kofferdeksel. Of we die heel mooi vinden, mwa, maar toch.

Alle foto’s op een rij vind je op Autojunk.nl.

Ook interessant!

  • Gespot: een Alpina D3-buikschuiver
  • Gespot: 608 pk sterke Alpina B7 op Nederlands kenteken
  • Gespot- Een kneiterdikke diesel met vers kenteken
  • Video: Alpina B4 Gran Coupe spyshot
    Video: Alpina B4 Gran Coupe spyshot

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

5-serie, alpina, BMW, tuning

Vorig bericht: « Video: je wil niet crashen in een ’59 Bel Air
Volgend bericht: Porsche 997 GT2 van OK-Chiptuning heeft 680 pk »

Lees Interacties

Reacties

  1. erce zegt

    16 januari 2014 om 19:57

    Kan de striping en de enorme spoiler op de achterklep niet echt ingetogen noemen. Wel een mooi ding overigens

    Login om te reageren
    • 2cool4school zegt

      16 januari 2014 om 20:05

      @erce: enorme spoiler? Eerder een ingetogen spoiler

      Login om te reageren
      • erce zegt

        16 januari 2014 om 22:21

        @2cool4school: groter dan op een M5 in ieder geval

        Login om te reageren
  2. berlinetta zegt

    16 januari 2014 om 19:59

    Normaal gesproken heb ik altijd een zwak voor Alpina, maar er kan toch weinig op tegen die machtige V10 van de M5.

    Login om te reageren
    • 3246cm252kw zegt

      16 januari 2014 om 23:21

      @berlinetta: inderdaad bij deze generatie hebben ze het wel heel moeilijk gemaakt. Comfort: Alpina Sportwagen: M5

      Login om te reageren
  3. st3fan zegt

    16 januari 2014 om 20:13

    Op autoscout staat er ook een te koop. Een grijze touring en toevallig ook op zulke platen.

    Login om te reageren
  4. flipperd zegt

    16 januari 2014 om 20:24

    Gewoon een slimme Hollander met z’n Holding in Luxemburg geregistreerd. Lekker weinig taksen betalen en op de koop toe dikke bak rijden voor wenug! Zouden meer mensen moeten doen ipv hier te janken over brandstofprijzen, mrb, bpm, IB etc.. :-)

    Login om te reageren
  5. alcantara zegt

    16 januari 2014 om 20:33

    Over welke ‘in your face M5 styling’ hebben we het hier? Want op het orgel van uitlaten na is de E60 M5 behoorlijk ingetogen.
    Anoniemer dan deze Alpina met diffuser, spoiler, striping en Alpina-letters in de voorbumper.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      16 januari 2014 om 20:43

      @alcantara: Volgens mij ziet een 5-serie met M-pakket er na genoeg hetzelfde uit. Op de uitlaten en de roosters op de zijkant na.

      Login om te reageren
      • peke zegt

        16 januari 2014 om 21:48

        Vind een ‘standaard’ M5 velen malen mooier om te zien, heb hier niks mee.

        M-bumper is fora bruter dan deze hier.
        Nee, aan mij niet besteed.

        Login om te reageren
      • 3246cm252kw zegt

        16 januari 2014 om 23:23

        @berlinetta: het M-Pakket en de echte M verschilt duidelijk van elkaar hou ze maar eens naast elkaar. Maar ik begrijp iemand die zich niet met auto’s bezich houd ook een M-Pakket voor een M aanziet. Bedoel ik jou niet hoor.

        Login om te reageren
  6. toyotafortuner zegt

    16 januari 2014 om 21:40

    Hmm… Alpina <3

    Login om te reageren
  7. lambo4all zegt

    16 januari 2014 om 21:52

    Beetje jammer van de lelijke diffuser en uitlaten, voorderest erg dik! Deze rijdt de v10 er wel af met dat enorme koppel.

    Login om te reageren
  8. mclarenf1lm zegt

    16 januari 2014 om 22:18

    Ook al is dit een heerlijke bak, toch zou ik als ik de keuze zou hebben voor een E60 M5 gaan, niks gaat boven dat heerlijke V10 gejank.

    Login om te reageren
    • 3246cm252kw zegt

      16 januari 2014 om 23:25

      @mclarenf1lm: En dan nog even bij G-Power langs en een uitlaataanpassing met een knopje die de kat overslaat. Gruwelijk net als die witte M6 cabrio die vaak word gefilmd!

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        17 januari 2014 om 08:48

        @3246cm252kw: Ik dacht dat je een man van smaak was! Een E60 M5 is een fantastische auto, goedkoper ook, en die V10 blijft geweldig. Maar de keuze voor een B5 S kan ik wel begrijpen: comfortabeler, mooier interieur, sneller, fatsoenlijk dunctionerende versnellingsbak, zuiniger, grotere benzinetank en onopvallender.

        Login om te reageren
        • 3246cm252kw zegt

          17 januari 2014 om 10:48

          @gtwillem: dat ben ik ook zeker wel maar zoals ik die V10 heb meegemaakt van die M6 G-Power met dat geluid krijg ik er echt kippenvel van. Eerlijk ik is waar net is het niet…. Haha als het me lukt zal ik er wat amateur filmpjes van uploaden als ik terug ben.

          Login om te reageren
        • 3246cm252kw zegt

          17 januari 2014 om 11:16

          @gtwillem: ps een B5S blijft veel chiquer en een betere auto voor comfortabel dagelijks gebruik. Die zal dan ook mijn keuze zijn als ik nu mocht kiezen. Maar tOch zal ik de V10 missen maar de vraagt erg om gas te geven en is echt een rijbewijsvreter voor mij haha

          Login om te reageren
  9. mashell zegt

    16 januari 2014 om 23:01

    Striping, haha. Het is elke keer hetzelfde wat Alpina doet, zelfde kleur, zelfde wielen, zelfde stiknaadjes, een flink aangepaste motor. En dan komt BMW zelf met een regulier M model dat ze weer declasseert. Het is eigenlijk belachelijk maar het zijn zulke volhouders dat je er toch respect voor krijgt. Ik bedoel, wie is er nou ze consequent dat ze in 2014 nog dezelfde striping kunnen leveren als in 1984? Alleen Alpina.

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      17 januari 2014 om 08:44

      @mashell: Wat w meldt is incorrect. M en Alpina bouwen totaal verschillende type versies op basis van reguliere BMW’s. Ze hebben inderdaad vaak de zelfde kleurstelling, striping en velgen, maar je kunt een Alpina ook anders samen stellen. Alpina’s zijn zeer snelle en comfortabele BMW’s met een hoogwaardiger interieur. BMW M modellen waren voornamelijk heerlijke rijdersauto’s die ook op een circuit hun mannetje stonden. Op de Autobahn is een Alpina vaak behoorlijk sneller dan een gelijkwaardig M model. Deze B5S is snellerdan een E60/61 M5…

      Login om te reageren
  10. klaasw zegt

    17 januari 2014 om 06:15

    @flipperd Noem je dat slim? Ik vind het gewoonweg je landgenoten opzadelen met alle negatieve gevolgen van autorijden en zelf wel 80% van je tijd in Nederland verblijven. Bah

    Login om te reageren
    • flipperd zegt

      17 januari 2014 om 10:26

      @klaasw: ja, slim. Verschil moet er zijn!

      Login om te reageren
  11. vale46 zegt

    17 januari 2014 om 10:35

    Wat een man! Heerlijk zo een ingetogen krachtpatser!
    Zelfs een gewone dubbele uitlaat!!

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      17 januari 2014 om 10:38

      That’s what Leslie said.. http://joyreactor.com/post/386488

      Login om te reageren
  12. Emile_Benz zegt

    17 januari 2014 om 10:45

    Rijden deze dingen – net als de ///M-modellen van BMW zelf – op Euro95 of op Euro98/Superplus?

    Login om te reageren
    • Emile_Benz zegt

      17 januari 2014 om 10:47

      @Emile_Benz: Het is te merken dat ik wat slaperig ben vandaag. Had moeten zijn:

      Rijden deze dingen op Euro95 of – net als de ///M-modellen van BMW zelf – op Euro98/Superplus?

      Login om te reageren
  13. Hupke zegt

    17 januari 2014 om 15:25

    Deze alpina zou ik toch laten staan. Van dat tijdperk is zo’n D3 toch de interessantste.
    De B10 die ervoor kwam darentegen…

    Login om te reageren
  14. schellekens006 zegt

    17 januari 2014 om 22:11

    Beetje marokko auto zon oude e60 … Zie hem al staan voor de lokale shoarma tent (meestal de eigenaar)

    Login om te reageren
  15. g00f81 zegt

    18 januari 2014 om 13:38

    Is dus getuned? Heeft standaard 500pk (alpina mag nooit meer zijn dan M)
    Staat namelijk nergens vermeld autoblog.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North