• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gespot: Aston-Martin V8 door de jaren heen

Auteur: appeltje, gepost 4 februari 2009 om 13:30 – 45 Reacties

Aston-Martin AMV8 Roadster - Foto Jim Appelmelk

Min of meer op chronologische volgorde kwam Aston-Martin na de tweede wereldoorlog met zescilinders, V8’en en V12’en voorin hun modellen. Twee weken geleden werden de zescilinders uitgelicht, waarvan de DB7 in de jaren ’90 een nakomertje was. De AMV8 is eigenlijk ook een nakomertje, want de andere V8 modellen werden vanaf de eind jaren ’60 tot in 2000 gebouwd, waarna men vrijwel volledig overstapte op V12 motoren.

Aston-Martin DBS V8

Aston-Martin legde in 1969 voor het eerst een V8 voorin een auto. De DBS van 1967 had dezelfde zescilinder als de DB6, maar omdat de DBS zwaarder was, was hij trager. En dat mocht natuurlijk niet op hun destijds nieuwste model, zeker niet omdat het de allerduurste auto was. Een fractie duurder dan bijvoorbeeld een Benz 600 Pullmann! De DBS met zescilinder bleef nog tot in 1972 in productie en werd zelfs veel beter verkocht, 787 exemplaren tegenover 402 DBS V8’s. Die werden maar twee jaar korter geproduceerd. De versie met V8 was overigens niet veel krachtiger dan die met zescilinder, de 345 pk was maar 20 meer dan voorheen. Tegenwoordig zijn deze modellen niet extreem duur in aanschaf, maar de Britse techniek vergt wel veel onderhoud, zoals gebruikelijk.

Aston-Martin DBS V8 - Foto Jim Appelmelk
Aston-Martin DBS V8 - Foto Jim Appelmelk
Aston-Martin DBS V8 - Foto Jim Appelmelk
Aston-Martin DBS V8 - Foto Jim Appelmelk
Aston-Martin DBS V8 - Foto Jim Appelmelk

Pagina's: Pagina1 Pagina2 Pagina3 Pagina4 Pagina5

Ook interessant!

  • Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
    Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
  • Gespot - Aston Martin Cygnet doet staarwedstrijdje met een Smart
  • Aston Martin Vanquish Volante by Q
  • Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
    Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder

Nieuwste artikelen

  • Deze Porsche op Marktplaats is in vier jaar zestig procent afgeschreven
  • Lijst F1 coureurs 2025: wie vonden wij na Verstappen de beste?
  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, Aston-Martin-V8, dbs, Gespot, Klassiekers, lagonda, v8vantage, virage, volante

Vorig bericht: « Januari 2009: meer nieuwe auto’s in China dan VS
Volgend bericht: Lambo van Belgische ‘kroegbaas’ in brand gestoken »

Lees Interacties

Reacties

  1. Tommeke zegt

    4 februari 2009 om 13:32

    Mooi :D
    Ook soms mooie combo’s

    Login om te reageren
  2. ED zegt

    4 februari 2009 om 13:35

    Er zit een foto in de “Aston-Martin V8 (series 2-4)” reeks die er niet bij hoort.

    Login om te reageren
  3. ED zegt

    4 februari 2009 om 13:36

    Mijn excuses, hij staat op de achtergrond

    Login om te reageren
  4. Gnermo zegt

    4 februari 2009 om 13:38

    Heerlijk die Virage, zeker een van mijn favoriete auto’s.

    Login om te reageren
  5. Jorden zegt

    4 februari 2009 om 13:38

    AMV8 vantage na, is de rest erg lelijk! en het is niet omdat, ik niet van oude auto’s houd!

    Login om te reageren
  6. michielh zegt

    4 februari 2009 om 13:39

    Waarom is een auto opeens niet meer premium omdat er koplampen van een Audi inzitten? :-D

    Login om te reageren
  7. Tinos zegt

    4 februari 2009 om 13:46

    Parkeert Bram op invalideparkeerplaatsen? Foei toch!

    Login om te reageren
  8. Merry zegt

    4 februari 2009 om 13:49

    En toch vind ik die oude V8 versie’s op de Mustang Fastbacks lijken.

    Login om te reageren
  9. Bobel zegt

    4 februari 2009 om 13:49

    Ja jammer van de grille. Ik blijf het gewoon niet mooie auto’s vinden. Sommige lijken net op Amerikaanse musclecars.

    Login om te reageren
  10. Tinos zegt

    4 februari 2009 om 13:57

    Of lijken muscle cars op de Aston Martin? Was toen volgens mij gewoon de stijl van de tijd. Als je een grote motor voorin had en je wilde een coupe-achtig design, kwam je al snel op zoiets uit. Net als de ballon banden.
    Je kan ook zeggen: de Ford Capri lijkt op de Aston Martin. Om maar iets te noemen.

    Login om te reageren
  11. Kempjes zegt

    4 februari 2009 om 14:02

    Toch het liefst de laatste….! Heerlijk auto (zelf veel mee gereden als ex werknemer AM)

    Login om te reageren
  12. Niels zegt

    4 februari 2009 om 14:07

    Pracht artikel, Astons blijven zo mooi. Moszko mag die Aston V8 vandaag nog bij mij voor de deur parkeren.

    Overigens zag ik een klein foutje: er staat bij de tags ‘db7’.
    -edit: dank u, is gefikst-

    Login om te reageren
  13. Teulada zegt

    4 februari 2009 om 14:07

    Zo.. jullie zijn weer goed bezig allemaal nice pics van aston martins!!

    whahaha,

    Die grote 4 kante bak voor dat stuur van de Aston-Martin Lagonda Saloon

    Login om te reageren
  14. Markus zegt

    4 februari 2009 om 14:08

    Die Virage vind ik het mooist! Wel een afknapper dat er dan allemaal VAG onderdelen op zitten, beetje armetierig voor een auto van 6 ton.

    Login om te reageren
  15. Ferraritje zegt

    4 februari 2009 om 14:11

    -edit: 1 woord + caps lock = nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  16. Bobel zegt

    4 februari 2009 om 14:13

    @Tinos: Je hebt gelijk. Maar hoe je het wil noemen, noem je het maar het is niet als compliment bedoeld.

    Login om te reageren
  17. rikkon zegt

    4 februari 2009 om 14:19

    Het is niet alleen Audi en VW, de knippers voor zijn van de Porsche 944 en de spiegels van een CX…

    Login om te reageren
  18. noud zegt

    4 februari 2009 om 14:23

    Toch vind ik dat de virage deels door die audi lampen niet volledig tot zijn recht is gekomen. Neem nu dat extra randje rond de lampen het ziet er een beetje uit als houtje touwtje werk.

    Login om te reageren
  19. DRIVR zegt

    4 februari 2009 om 14:31

    Tja – onder het lederen omhulsel van contemporaine Aston-sleutels zit er zelfs een Volvo-logo…

    En toch vind ik dat Aston er esthetisch niet op achteruitgegaan is, zeker niet ten opzichte van de youngtimers die appeltje hierboven opgelijst heeft.

    Login om te reageren
  20. D zegt

    4 februari 2009 om 14:34

    Bij die Aston Martin V8 (series 2-4) foto 2. Is dat nou onze gewaardeerde top-advocaat Bram Moszkowicz???… Het lijkt erop dat deze foto is genomen in Oud-Zuid, rayon van Brammetje….
    Goeie smaak.

    Login om te reageren
  21. Donstil zegt

    4 februari 2009 om 14:42

    Voortaan mag de baby in een kinderzitje hoor mevrouw Aston-Martin Lagonda Saloon

    Login om te reageren
  22. Thijs zegt

    4 februari 2009 om 14:50

    Ik vind de originele V8 Series (en dan eigenlijk zelfs nog de 1 iets meer dan de 2) toch wel hele mooie auto’s. Die hebben wel dat agressieve, maar het zijn net geen muscle cars.

    Ja ik zou me geen moment schamen als ik dat op m’n oprit vond. Wat moet zoiets eigenlijk kosten?

    Login om te reageren
  23. Laus zegt

    4 februari 2009 om 14:58

    die lijken wel allemaal op elkaar zeg. Ik zie het verschil met de DB9 ook nauwelijks.

    Login om te reageren
  24. Stijn zegt

    4 februari 2009 om 15:24

    @ rikkon, maar bijna elke Engelse sportwagen uit de jaren ’80-’90 had de spiegels van een CX. Kijk bijvoorbeeld eens naar een Lotus Esprit S4, GT3 of V8 en zelfs de jaguar XJ220… De spiegels waren gewoon ook goed ontworpen, de wagen heette niet zomaar CX.
    (De achterlichten van de Esprit kwamen ook zelfs van de 1984-1985 Toyota Corolla GT-S (AE86 — USA))

    Login om te reageren
  25. rikkon zegt

    4 februari 2009 om 15:24

    @ Thijs Ab €25.000 fur den coupe, ab €50.000 fur’s cabrio.

    http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=89069326&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=1700&makeModelVariant1.modelId=8&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&lang=de&pageNumber=1

    Login om te reageren
  26. SpykerC8 zegt

    4 februari 2009 om 15:29

    Mooi artikel! Toch blijf ik het verschil tussen de DB9 en V8 Vantage nauwelijks zien van de buitenkant.

    Login om te reageren
  27. rikkon zegt

    4 februari 2009 om 15:48

    @ Stijn Die lijst kunnen we veel langer maken. Van wie doneerde de..
    .. achterlichten van de XJ220?
    .. achterlichten van de Morgan Aero?
    .. achterlichten van TVR Griffith?
    .. knipperlichten voor van de Mucielago?
    .. spiegels van de Opel Speedster en de Lotus Europa?
    enz, enz.

    Login om te reageren
  28. Henk zegt

    4 februari 2009 om 16:07

    ze worden met de dag lelijker

    Login om te reageren
  29. WieAndersDasAuto zegt

    4 februari 2009 om 16:11

    Wederom mooie spots + prachtige combo’s!

    Login om te reageren
  30. Citrofiel zegt

    4 februari 2009 om 16:27

    Die Lagonda zeg… Te gek. Wat een ding! Ik zou bijna zeggen dat hij een Amerikaanse vorm heeft, met maffe Britse voor- en achterkant.

    Login om te reageren
  31. DRU zegt

    4 februari 2009 om 16:36

    Ooit koop ik een Lagonda. Geen auto heeft meer indruk op me gemaakt dan de Lagonda. Stel je voor: Een jong mannetje gaat door papa’s autoblaadjes en ziet plotseling die platte auto met 4 deuren. Daar zou je mee naar school gebracht kunnen worden. Papa zei dat die auto van een oliesjeik was. Daar had ik ook nog nooit van gehoord. Mijn conclusie: Ik moet later rijk worden. Rijk als een sjeik.

    Appeltje dank voor de mooie spots. Die hele serie DBS V8 is ook zoo vet.

    Login om te reageren
  32. Davidov zegt

    4 februari 2009 om 17:44

    Mooie spots, maar ik mis de oude Vantage :o

    Login om te reageren
  33. cas zegt

    4 februari 2009 om 17:59

    doe mij die ouwe dbs maar..
    wat een fantastisch ding zeg…ohmss

    Login om te reageren
  34. Chief_S5 zegt

    4 februari 2009 om 18:35

    De Virage, de V8 Vantage en de V8 zijn toch wel de mooiste uit dit rijtje. De foto’s zijn erg mooi, zoals we van Appeltje gewend zijn. :) Vooral die in de winkelstraat met de 2 V8 Vantage’s is een erg mooie foto. Leuke serie, en een goed idee om aandacht te besteden aan de V8 modellen van Aston Martin. :)

    Login om te reageren
  35. lincoln zegt

    4 februari 2009 om 18:43

    @appeltje .. heerlijk leesvoer weer .. (schoenmaker blijf bij je leest) ..
    veel beter dan je “Amerikanen special” ..
    daar kon ik niet echt blij van worden ..

    hier kan ik teminste wijzer van worden .. thumbs up ..

    Login om te reageren
  36. Rob USA zegt

    4 februari 2009 om 18:59

    @Lincoln: Zeg dat nou niet tegen hem, anders komt er nooit een musclecar editie! Ik ben al blij met wat mooie plaatjes, een kinderhand is gauw gevult.
    De achterliggende kennis heb ik (verzin ik ) er dan wel zelf bij.
    En verzand deze site helemaal een euro/jap promotie,met oogkleppen oplopende grijze massamedium!
    Oftewel thumbs up for de Amerikanen special van Appeltje! Vooorallll doorgaan :)

    Login om te reageren
  37. lincoln zegt

    4 februari 2009 om 19:05

    @Rob USA ..
    welnee man .. dat was een rommeltje .. een bij elkaar geraapt zooitje ..

    we nemen hem van de zomer mee naar een Cruise Brother meeting .. heeft ie genoeg materiaal voor 10 specials .. kan hij van ons de details leren ..
    doen ??

    Login om te reageren
  38. Jochempie zegt

    4 februari 2009 om 19:48

    Prachtige wagens! Maar ik mis er een:

    http://www.mi6.co.uk/sections/articles/images/vanquish_amoc.jpg

    Login om te reageren
  39. Rob USA zegt

    4 februari 2009 om 20:20

    @Lincoln:Je hebt gelijk maar beter iets dan niets.
    Is een goed idee, moeten we idd doen.
    We moeten alleen nog appeltje overtuigen.
    Zoveel details zal hij nooit meer zien op één avond.

    Login om te reageren
  40. EJS zegt

    4 februari 2009 om 20:39

    ’t blijven toch bruut mooie auto’s…*droomt weg*

    Login om te reageren
  41. BAAP zegt

    4 februari 2009 om 21:30

    jonge jonge….wat zijn die Virage en Virage Volante toch lelijke gedrochten….

    kijk dan…. der klopt geen ene PEEEEEP van….

    die achterkant is zo lelijk dat ik der spontaan van moet schijten….

    tot zo

    Login om te reageren
  42. rob zegt

    5 februari 2009 om 14:07

    Met uitzondering van de Lagonda dan, zijn alle Astons súper wagens. Ik zie me eigen honderd keer liever rijden in een Aston dan in een, ik noem een Ferrari of Lambo. Deze wagens zijn zo verfijnd, zo magnefiek dat het zijn weerga niet kent. Van mij mogen de britten mooi door gaan met het bouwen van deze uitzonderlijk mooie wagens.

    Login om te reageren
  43. Ben zegt

    6 februari 2009 om 08:49

    @Jochempie: Een Vanquish met een V8…?

    Prachtige foto’s zoals we gewend zijn Jim :)

    Login om te reageren
  44. Appeltje zegt

    6 februari 2009 om 20:51

    @ Tinos
    Is wel vaker stout als het om parkeren gaat. De ‘eigenaar’ van de betreffende parkeerplaats was er ook niet erg blij mee, en Bram schaamde zich achteraf wel een beetje toen ik het vertelde.

    @Merry
    Lijken ze ook wel een beetje, Mustang Fastbacks vind ik ook schitterend :D

    @noud
    De Virage ziet er door al die details ook niet uit, maar de Vantage wel. Dat komt door zulke details, de Vantage heeft wel heel mooie koplampen vind ik.

    @lincoln
    Alle begin is moeilijk, zoals je weet heb ik niet erg veel verstand van VS wagens, maar ik vond het leuk om eens te proberen. Ik wil ook graag eens iets maken over musclecars, allereerst heb ik iemand benaders met zo’n schitterende Charger uit 1970, wat een beest van een auto…
    Oh ja, Cruise Brother meeting lijkt me leuk!

    @RobUSA
    Een betere USA special komt er zeker nog eens, gaat wel even duren. En wat betreft Japanse auto’s, dat valt toch wel mee? Net als de VS zijn er in Japan ook erg veel interessante modellen die de Europese markt niet halen! Je ziet hem misschien al aankomen, over een paar weken een special over de familie Prius…

    @Jochempje
    Op je beurt wachten he! :P Over twee weken zet ik alles met V12 op een rijtje.

    @BAAP
    Ja, heb je wel een beetje gelijk in, maar de Vantage maakt alles goed, méér dan dat zelfs!

    Bedankt voor de reacties!

    Login om te reageren
  45. Ash zegt

    21 februari 2009 om 17:04

    Hehe (beetje voor de 007 fans onder ons)
    Wel vet het kentekenplaatje op de roadster..

    MI6 on the road hahaha :P

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North