• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gespot: Bizzarrini 5300 GT Strada

Auteur: appeltje, gepost 15 maart 2013 om 13:30 – 34 Reacties

Afbeelding Gespot: Bizzarrini 5300 GT StradaAfbeelding Gespot: Bizzarrini 5300 GT StradaAfbeelding Gespot: Bizzarrini 5300 GT StradaAfbeelding Gespot: Bizzarrini 5300 GT StradaAfbeelding Gespot: Bizzarrini 5300 GT StradaAfbeelding Gespot: Bizzarrini 5300 GT StradaAfbeelding Gespot: Bizzarrini 5300 GT StradaAfbeelding Gespot: Bizzarrini 5300 GT Strada

Bizzarrini 5300 GT Strada
Italië is bekend om zijn supercars, maar wat er nu nog van over is, is niet het enige dat men ooit te bieden had. Merken kleiner dan Lamborghini, Ferrari en Maserati hebben het niet overleefd, ook al hanteerden ze vaak de praktische tactiek om motoren in Detroit in te slaan. Giotto Bizzarrini werkte tot 1964 voor ISO, maar ging daarna verder met eigen auto’s. De 5300 GT Strada lijkt in veel opzichten op de ISO Grifo.

Onder het elegante, mediterrane lijnenspel gaat een motor schuil die we ook kennen uit de ISO Grifo, en die van oorsprong voorin de Corvette C1 te vinden was. In dit geval levert de motor 365 pk, wat het één van de snelste auto’s van het moment maakte. Wellicht vind je het jammer dat dit vermogen niet van Italiaanse komaf is, maar wie wel eens de V12 heeft gezien die Lamborghini destijds gebruikte kan zich voorstellen dat zo’n Amerikaanse motor een stuk overzichtelijker is voor onderhoud. Voor de marktwaarde is het geen groot probleem, en dat heeft onder andere met de oogverblindend mooie koets te maken. De prijs was op aanvraag, en dat zegt al meer dan genoeg. Vier ton moet mogelijk zijn.

Ook interessant!

  • Gespot: een knalrode Carrera GT op geel kenteken
  • Gespot - Nieuwe Lotus Emira
  • Gespot: Maserati MC12 op Nederlandse bodem
  • Gespot - Prachtige DeTomaso Pantera

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

bizzarrini, Gespot, rood, Supercars

Vorig bericht: « Karim Benzema voor 8 mnd uit Audi-selectie verbannen
Volgend bericht: Video: Sergio Perez jaagt McLaren P1 over Top Gear-circuit »

Lees Interacties

Reacties

  1. snorrie11 zegt

    15 maart 2013 om 13:39

    Prachtige auto. Mooi dat hij goed onderhouden wordt.

    Login om te reageren
  2. kapiteinaudi zegt

    15 maart 2013 om 13:42

    Één woord: wauw! Zeker zo mooi als de Ferrari’s van toen.

    Login om te reageren
  3. baklava zegt

    15 maart 2013 om 13:42

    Ooit eens hier in Groningen zien rondrijden. Schitterende auto.

    Login om te reageren
    • spyder zegt

      15 maart 2013 om 13:52

      @baklava: Lijkt me onwaarschijnlijk. Dat was vast een De Tomaso.

      Login om te reageren
      • baklava zegt

        15 maart 2013 om 14:14

        @spyder: Nee, was 100% zeker een Bizzarrini 5300 GT.
        Overigens ook wel een rode DeTomaso hier zien rondrijden.

        Login om te reageren
      • maferick74 zegt

        15 maart 2013 om 16:06

        @spyder: Kijk even bij mijn foto’s en dan zie je dat ik hem gespot heb in de binnenstad en dat was zeker geen Tomaso oid.

        Login om te reageren
  4. desjonnies zegt

    15 maart 2013 om 13:50

    Heeft Toine Hezemans nog mee geraced
    En er is er vorig jaar eentje in Zwitserland in een opslagloods uitgefikt.
    En nog verkocht voor een heaup geld.

    Login om te reageren
  5. E34M5Touring zegt

    15 maart 2013 om 13:52

    engine Corvette V8
    position Front Longitindal
    aspiration Natural
    valvetrain OHV, 2 Valves per Cyl
    fuel feed Holley Carburettor
    displacement 5354 cc / 326.7 in³
    bore 102 mm / 4.02 in
    stroke 82.6 mm / 3.25 in
    compression 11.0:1
    power 298.3 kw / 400 bhp @ 6000 rpm
    specific output 74.71 bhp per litre
    bhp/weight 333.33 bhp per tonne
    torque 510 nm / 376.2 ft lbs @ 3500 rpm
    front brakes Girling Discs
    f brake size mm / in
    rear brakes Girling Discs
    r brake size mm / in
    steering Recirculating Ball
    f suspension A-Arms w/Coil Springs, Tube Shocks, Anti-Roll bars
    r suspension De Dion Type w/Trainling Arms, Coil Springs, Tube Shocks, Anti-Roll bars
    curb weight 1200 kg / 2646 lbs
    wheelbase 2449 mm / 96.4 in
    front track 1397 mm / 55.0 in
    rear track 1422 mm / 56.0 in
    length 4460 mm / 175.6 in
    width 1760 mm / 69.3 in
    height 1110 mm / 43.7 in
    transmission 4-Speed Manual
    gear ratios 2.54:1, 1.92:1, 1.51:1, 1.00:1, :1
    final drive 3.31:1
    top speed ~233.4 kph / 145.0 mph
    0 – 60 mph ~6.3 seconds
    0 – 100 mph ~18.1 seconds
    0 – 1/4 mile ~14.6 seconds

    Schitterende auto!! Carros heeft een keer een artikel gedaan hierover. Zaten echt prachtige foto’s bij.

    Login om te reageren
    • ravi zegt

      15 maart 2013 om 13:56

      @E34M5Touring: Bedankt!

      Login om te reageren
  6. lemans96 zegt

    15 maart 2013 om 13:52

    Met gemak één van de mooiste italiaanse sportscars ooit. Mooie sound ook.

    Login om te reageren
  7. gregorius zegt

    15 maart 2013 om 14:20

    Wederom: ze zouden het ontwerp vrij moeten geven voor de coachbulild hobbiest; wordt nog een lastige: deze of de DB4 GT van net…. Denk toch de DB4 GT.

    Login om te reageren
  8. Stratos zegt

    15 maart 2013 om 14:20

    Er rijdt elke keer op Le Mans Classic zowel een Iso als een Bizzarini mee.. Zo’n bruut geluid, niet normaal. En zo plat als een vijg als je er langsstaat… Prachtige machines..
    check mijn filmpjes van 2010 en 2012..

    http://www.autojunk.nl/2010/07/le-mans-classic-2010

    op 2’58” komt ie aangebrult…

    http://www.autojunk.nl/2012/10/le-mans-classic-2012

    Login om te reageren
    • monsieurcannibale zegt

      15 maart 2013 om 14:46

      @Stratos: Wat een prachtig geluid zeg… Genieten!

      Login om te reageren
  9. razzie zegt

    15 maart 2013 om 14:21

    Prachtbak!

    Vind dat appeltje wel applausje verdient voor het posten van top posts.

    Login om te reageren
  10. fant zegt

    15 maart 2013 om 14:40

    Deze kende ik nog niet. Maar wat een bizar (ha…ha…) mooi apparaat is dit!

    Login om te reageren
  11. subaru4ever zegt

    15 maart 2013 om 14:44

    Jaartje geleden vrijwel identieke ISO ac3 gespot , wat een geweldige bak!

    Login om te reageren
  12. bofkont zegt

    15 maart 2013 om 14:44

    Oh damn wat een prachtige wagen weer, net als de Aston van vanmorgen.
    De moderne meuk van tegenwoordig kan hier niet aan tippen.
    Auto salon Singen staat bizar mooi spul overigens, http://www.autosalon-singen.de/

    Login om te reageren
  13. rufctr01 zegt

    15 maart 2013 om 15:03

    Ooit eentje gezien in Apeldoorn. De auto stond een uurtje later op het Concour D’Elegance. Geweldige auto om te zien, klinkt ook erg goed.

    Login om te reageren
  14. speed zegt

    15 maart 2013 om 15:24

    nice maar het is een auto voor net geen bejaarden

    Login om te reageren
    • kapiteinaudi zegt

      15 maart 2013 om 15:40

      @speed: Eeuuhhmm wat?

      Login om te reageren
      • speed zegt

        15 maart 2013 om 15:44

        @kapiteinaudi: als je net 18 bent rij je dit niet je moet haast wel een bejaarde bankier zijn .

        Login om te reageren
        • kapiteinaudi zegt

          15 maart 2013 om 16:16

          @speed: Oké, dat klopt. Een van de weinige voordelen van bejaard zijn ;) Maar je moet natuurlijk wel 4 ton hebben.

          Login om te reageren
        • baklava zegt

          15 maart 2013 om 16:41

          @speed: Hoezo is het rijden in een bepaalde auto leeftijdsgebonden?

          En aan je spelling en grammatica te zien, ben je nog niet eens oud genoeg, om over een rijbewijs te beschikken.

          Login om te reageren
          • speed zegt

            16 maart 2013 om 12:49

            @baklava: je spreekt jezelf tegen

            Trouwens een zin mag je nooit met en beginnen.

            Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      15 maart 2013 om 17:01

      @speed: de auto die ik in Apeldoorn zag werd bestuurd door een bejaarde!

      Login om te reageren
      • speed zegt

        16 maart 2013 om 12:49

        @rufctr01: dat zeg ik

        Login om te reageren
  15. maferick74 zegt

    15 maart 2013 om 16:09

    http://www.autojunk.nl/2009/08/bizzarrini5300gt in Groningen gespot

    Login om te reageren
    • spyder zegt

      19 maart 2013 om 14:11

      @maferick74: dat bewijst genoeg! Prachtig!

      Login om te reageren
  16. Rick-dos zegt

    15 maart 2013 om 16:37

    Niet alles dat uit de jaren ’60 en Italië komt is per definitie mooi of moet mooi gevonden worden. Ik herhaal: Niet alles dat uit de jaren ’60 en Italië komt is per definitie mooi of moet mooi gevonden worden.

    Ik bedoel, de verhoudingen kloppen gewoon niet. Vanaf de heupen naar beneden ziet het er mooi en vloeiend uit, maar dan kijk je er boven en dan lijkt het alsof de bestuurders compartiment er achteraf op bedacht is. De wielen en spiegels kloppen er gewoon niet bij en over de achterkant hebben ze niet eens nagedacht. Nee, gewoon nee.

    Login om te reageren
  17. frankvdk zegt

    15 maart 2013 om 17:54

    Het zal ongeveer 1966 zijn geweest en we zijn weer even bij garage Keijzer langs geweest. Er stonden daar immers altijd wel een paar leuke auto’s zoals Abarth, Ferrari, Porsche en heel soms zelfs een Lambo. Deze keer echter stond er wel een heel gruwelijke bak, nl het broertje van deze Bizzarrini 5300GT: de ISO A3C. Prachtig apparaat en dat voor die tijd! Nooit eerder gezien en veel extremer dan bijv de normale Grifo..
    En vwb de opmerking van sjonnies dat Toine H nog ooit geraced zou hebben met deze auto. Zou best ‘ns kunnen maar of hij dat destijds in die A3C ook heeft gedaan dat waag ik te betwijfelen..

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      15 maart 2013 om 21:25

      @frank vdk:
      Heb ergens een foto gezien dat ‘ie een bochtje neemt op Monaco, in een Bizarrini.
      Staat in RTL GP magazine.

      Login om te reageren
  18. norge zegt

    15 maart 2013 om 21:43

    Net als Tomaso een nep Italiaan, er is een reden voor dat deze merkjes kapot gingen.

    Login om te reageren
  19. midasracer zegt

    15 maart 2013 om 21:52

    Ik heb deze auto een keer op Italia a Zandvoort gezien met een klein dik mannetje als eigenaar. De man was nogal opvallend vanwege zijn stars en stripes broek. De auto was niet erg betrouwbaar. Na een paar rondjes stond hij weer binnen terwijl de koelvloeistof eruit sijpelde. Ik heb er nog een foto van, maar het lukt me tegenwoordig niet meer linkjes van foto’s in te voegen zo dat de foto zichtbaar is.

    Login om te reageren
  20. bushok zegt

    23 maart 2013 om 13:56

    Het klopt dat er in Groningen een eigenaar is van de Bizzarrini 5300 GT. Ik heb de auto daar in een garage mogen aanschouwen. Weet iemand eigenlijk hoeveel exemplaren ervan gebouwd zijn? Ik vermoed er weinig (denk: minder dan 50).

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North