Gespot: deze Peugeot 607 is ‘très Bosozoku’

Auteur: , 33 Reacties

Tuning op een 607, je verwacht het niet. Toch ging de eigenaar helemaal los op zijn luxe Franse E-segmenter. Oni-camber much?

Nandayo!

De bestickering op de ruit verklapt het al: dit is een show vehicle, ofwel het visitekaartje van het bedrijf van de eigenaar, een veringspecialist. Logisch dat je je voertuig dan extreem uitdost.

De keuze voor een 607 is wel een opmerkelijke, evenals de mokka-beige-achtige tint. Als Belg kan ik me voorstellen dat je een Franse wagen neemt, want de soepele vering rijdt prettig over het niet alijd even egale wegdek, maar iets zegt me dat de vering van deze unit niet meer zo soepel is als hij ooit was.

Je kunt er verder veel over zeggen, maar uniek is de auto zeker, hoe veel getunede 607’s ben jij al tegengekomen in je leven? Juist.

Bedankt voor deze bijzondere spot, biclav01! Alle foto’s vind je op autojunk.



33 reacties

Hele mooie stance! Niet te veel camber gelukkig.. kan vaak heel snel overdreven zijn!

En met zulke lange bumpers heb je toch wel Airride nodig, ook al ben ik daar niet echt voor :’)

Mooie peugeot! (en zoiets zeg ik niet vaak)

Hopelijk kom ik ‘m is een keer tegen op een meeting volgend jaar.
gedwongenleaser
Als de wielen normaal staan en er een ander -rustiger- setje zwarte velgen onder gemonteerd zou worden dan ben ik verkocht. Combi beige-zwart staat erg goed.
Spijtplamuur beige.. Ik hoop niet dat dit de nieuwe trend wordt!
Doen mensen dit nog steeds??
Ha, dat ding zag ik vd week Soest in rijden. Echt wel lelijk!
De Peugeot 607 Pescarolo (google maar even) was wel een zeer geslaagde vorm van ‘607-tuning’. Dit is minder.
@gtwillem: I second that motion! :-D
@gtwillem:
idd mooie wagen.

Ben ik nou de enige, maar ik vind die Passat CC altijd iets van een 607 weghebben.
En ik heb de 607 altijd een mooie statige wagen gevonden.
@gtwillem:
Helemaal met je eens! Ik heb altijd gedacht, dat je als tuner van een 607 moest afblijven, omdat ik dit een auto vind, die daarvoor helemaal niet geschikt is. Maar die Pescarolo (waarvan ik nog nooit had gehoord) vind ik inderdaad een beauty!
De 607 van bovenstaande “veringspecialist” vind ik daarentegen een compleet misbaksel.
@9000cse: Pescarolo runt al jaren vele Peugeot raceteams. Mooi merk. Kan me echter voorstellen dat je er nog nooit van hebt gehoord.

OT: Ben er niet kapot van maar origineel en apart is het zeker. Zou het persoonlijk echter wat minder extreem aanpakken.
@gtwillem:

Altijd leuk om te zien dat er hier nog mensen met smaak rondhangen.
@Hupke: Toch een uitstervend soort ;-)
Nop nog altijd even lelijk als ervoor.
Bosozoku?

Dat is wel iets totaal anders dan dit natuurlijk….
Dit noemen we gewoon een goede stance, that’s it.
Staat hem wel goed overigens.
Stiekem wel cool
Maar waar is de bosozuku?
Best een vet ding. Altijd al fan geweest van de cleaned style.
Daar zijn er trouwens veel meer met een Peugeot.
Netjes. Als tuner moet je opvallen, dat doe je natuurlijk beter met een wagen die je niet zo vaak tegen zult komen in de scene. Een 607 of een multipla oid
Helemaal los? Ik zie enkel velgen en airride
@johanhummer9: oh.. Ik zie andere velgen, luchtvering, getinte ruiten, paintjob, embleemloze grill, nieuwe remmerij misschien. Ik heb zo’n idee dat de lijst nog wel iets langer is.
@9000cse: De 607 Pescarolo was een studiemodel (concept) om te kijken naar de haalbaarheid (en uitvoering) van een M5 concurrent. Er zijn er in totaal twee gebouwd, beide nog in eigendom van Peugeot. In de ene zit in een standaard 3.0 V6, gekoppeld aan een automaat (Tiptronic System Porsche, jazeker) met 210pk, deze is gebruikt voor de opname van de promofilmpjes. De andere heeft de motor uit de Courage-Pescarolo C60, terug getuned naar zo’n 400-430pk. Op de voorwielen. En in de tijd van de introductie van de concept, was de PK oorlog goed los gekomen, (RS6 450pk, E55 AMG 476pk) waardoor de auto bij introductie kansloos was. Anders was het een waardig spiritueel opvolger geweest van de Safrane Bacarra Biturbo.
@gtwillem:
Zoals blijkt, heb ik dan iets gemist van de ambities van Peugeot. Dit is mij volkomen onbekend. Ik heb de 607 in zijn klasse altijd een erg mooie auto gevonden en vind het buitengewoon spijtig, dat hij geen waardige opvolger heeft gekregen.
Maar ik ben ook van mening, dat het geen model was om te concurreren met de top van de “Duitse drie”. Het ontwerp vind ik te chique om er een scheurijzer van te maken. Daarbij denk ik ook, dat hij qua verkoopaantallen geen schijn van kans zou hebben gehad.
Wel hoop ik, dat Peugeot ooit nog eens zal komen met een echte limousine, die zich – ook kwalitatief – met de Duitsers kan meten.
@9000cse: Huili Huili
Hij staat nog in de poep-grondverf.
@db87:
Typische reactie van een Pampers-fan……
@9000cse: Daar weet jij natuurlijk alles van met je incontinentie…
@db87:
Uit je reacties kan ik alleen maar opmerken dat die bestaan uit een overweldigende kortzichtigheid en het totaal ontbreken van enig inzicht, over wat voor onderwerp dan ook.
U is een soort van populistische faalhaas one – liner mongool.
Dikke 607 is dit! Persoonlijk vind k m n beetje te laag en k ben geen fan van airride. Verder echt n dik ding
Wat vinden sommige bonobo’s niet mooi aan deze 607?
de wie nu?
Kean suspensions uit belgië, zij doen meesterwerk !!
@Algoet Kristof: Wou zeggen, belgische tuning :)
Standaard zijn 607’s sowieso best wel mooi, de beige lak verbetert het zeker. De stance/velgen maken het af! Zeer nice!
ik vind het wel een ruig ding…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).