• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gespot: Ferrari 430 Scuderia met een vleugje Ford

Auteur: sir_smokalot, gepost 22 januari 2014 om 22:08 – 40 Reacties

430 Scuderia replica


Heel netjes gedaan, al zeg ik het zelf.

Over de zin en onzin van replica’s is al genoeg discussie geweest, dus dat laten we even met rust. Punt is wel, dat als je het doet, je het maar beter meteen goed kunt doen. Halfbakken schepsels zoals uit deze top 10, daar zit niemand op te wachten.

Voor de neutrale toeschouwer zal deze ‘430 Scuderia’ wellicht redelijk authentiek ogen, maar het geoefende oog spot toch (onder andere) de nodige verschillen in daklijn. We hebben even een authentieke gespotte 430 er naast gezet om te tonen dat er best veel moeite in is gestoken:

430 replica

430 replica

Onderhuids is deze replica volgens de RDW een Ford Coupé uit begin jaren ’90 met een 170 pk sterke 2,5 liter V6. Dat moet dus wel een Cougar zijn, de Probe kwam er niet met deze motorisering.

De 430 meet 4.511 mm x 1.923 mm x 1.214 mm, met een wielbasis van 2.601 mm ; de Cougar zet daar 4.699 x 1.769 x 1.308 mm – 2.704 mm tegenover, waarmee hij dus langer, hoger, maar ook een heel stuk smaller is dan de Ferrari. Vandaar dat het toch opvalt, maar misschien niet zo in het oog springend als bij deze ‘458‘.

Ik zou me er zelf nooit aan wagen, dan maar liever een dagje een Ferrari huren, maar ieder zo zijn meug. De maker begeeft zich wel op glad ijs… Foto’s van jiry97 op Replijunk!

Ook interessant!

  • Ferrari Replica
    Ferrari wil opnieuw Nederlandse replica vernietigen
  • Gespot - Gele Ferrari F12berlinetta is waanzinnig lekker
  • Gespot: Nederlandse Ferrari SF90 heeft gewaagde kleurstelling
  • Gespot - Een gloednieuwe Ferrari met 1.000 pk

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

430, cougar, Ferrari, Ford, Gespot, replica, scuderia, wit

Vorig bericht: « Snowboardheld bouwt bemmende Porsche-replica
Volgend bericht: Lincoln Continental: vergeten concept (2002) »

Lees Interacties

Reacties

  1. EdwinV zegt

    22 januari 2014 om 22:13

    Zo op het eerste gezicht ziet goed uit. Weinig mensen zullen zien dat een replica is wanneer je hem ergens parkeert. Totdat je hem start…

    Login om te reageren
    • emile_benz zegt

      23 januari 2014 om 09:48

      @edwinv: met een beetje motortuning en een andere uitlaatlijn kun je dat ook nog wel vermommen.

      Login om te reageren
      • EdwinV zegt

        23 januari 2014 om 19:35

        @emile_benz: je kunt doen wat je wilt, maar een Ford V6 zal nooit als een Italiaanse V8 klinken…

        Login om te reageren
  2. steff96 zegt

    22 januari 2014 om 22:15

    DNA 5cudo als ik me niet vergis! :)

    Login om te reageren
  3. rob5nismo zegt

    22 januari 2014 om 22:20

    Lof voor de vakman die dit gemaakt heeft

    Login om te reageren
    • Benny_Weisz zegt

      22 januari 2014 om 23:04

      @rob5nismo: Lof?
      Hij zou zich dood moeten schamen.

      Login om te reageren
      • kingdecay zegt

        23 januari 2014 om 02:45

        @bennyweisz:
        – creativiteit : +1
        – smaak : +1
        – vakmanschap : +1

        – om welke duistere redenen dan ook vinden dat iemand zich zou moeten schamen voor het praktiseren van zulke deugdelijke karaktereigenschappen : -4

        You lose. Maar dat zal je wel al gewend zijn veronderstel ik?

        Login om te reageren
        • Benny_Weisz zegt

          23 januari 2014 om 10:26

          @kingdecay:
          Creativiteit: +1?
          I rest my case

          Login om te reageren
        • bofkont zegt

          30 juli 2014 om 10:17

          @kingdecay: fail fail fail

          Login om te reageren
      • rob5nismo zegt

        23 januari 2014 om 06:36

        @bennyweisz: kun jij dit dan?

        Login om te reageren
        • Benny_Weisz zegt

          23 januari 2014 om 10:29

          @rob5nismo: nee, maar aan jouw profiel te zien, zou jij trots zijn om in zo’n ding te mogen rijden…

          Login om te reageren
          • rob5nismo zegt

            23 januari 2014 om 12:21

            @bennyweisz: ik wel en ik zou er zelfs geen geheim van maken dat het om een replica zou gaan

            Login om te reageren
            • Benny_Weisz zegt

              23 januari 2014 om 13:24

              @rob5nismo: hahaha, ja, dat snap ik. Maar hoe wou je dat doen? De eerste beste Toyota Yaris Verso die je tegenkomt rijdt je aan alle kanten voorbij…

              Login om te reageren
              • rob5nismo zegt

                23 januari 2014 om 19:31

                @bennyweisz: dat is 1 manier idd
                Hahaha

              • rob5nismo zegt

                23 januari 2014 om 19:33

                @bennyweisz: alleen het verschil is dat mn slak er wel heel dik uitziet
                Anders dan zon oma verhuiswagen

      • bofkont zegt

        30 juli 2014 om 10:16

        @bennyweisz: + veel!

        Login om te reageren
  4. Donstil zegt

    22 januari 2014 om 22:24

    Kijk een originele is vast stoerder maar deze lijkt (op de foto’s) toch wel erg goed.

    Login om te reageren
  5. jurrienth zegt

    22 januari 2014 om 22:25

    Zeker kwam de probe er met een 2.5 v6, dit was dezelfde motor wat ik destijds in mijn mazda mx6 had liggen!!

    Login om te reageren
    • sjaakk zegt

      23 januari 2014 om 07:39

      @jurrienth: Inderdaad, soms komen die motoren in de mx-3, maar vaker word de jdm variant gebruikt. Ook bij de probe en mx-6.

      Login om te reageren
  6. Corrado16v zegt

    22 januari 2014 om 22:32

    Bij het zij-aanzicht valt het het meeste op, al is het knap gedaan. Maar het blijft zo’n kansloze bedoeling om een auto na te bouwen, maak dan iets unieks van wat je hebt of koop van het geld dat je in het maken van een replica maken besteed een mooiere auto. Voor de gene die geen inspiratie hebben.

    Login om te reageren
  7. berlinetta zegt

    22 januari 2014 om 22:33

    Ik zou zo op het eerste gezicht het verschil toch niet zien hoor. Hij zal wel door de mand vallen door zijn remschijfjes.

    Login om te reageren
    • midasracer zegt

      23 januari 2014 om 12:11

      @berlinetta: Ha daar hebben ze wat op bedacht. Er zijn nepschijven beschikbaar die je voor de echte zet.
      http://www.ebay.co.uk/itm/Ferrari-replica-Kitcar-fake-brake-discs-kit-/290972843496?nma=true&si=XwyIWIDMGi3sp5a45gp%252BNuEfQv8%253D&orig_cvip=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557

      Login om te reageren
  8. valley zegt

    22 januari 2014 om 22:35

    Tsja het blijft apart! Wel gaaf gedaan, maar kan toch niet echt zeggen dat wil ik ook. Of in ieder geval dan ook de motor aanpakken. Misschien is dit ook al gedaan na de keuring maar 170pk is net zoiets als RS op je Audi 1.8 plakken in mijn ogen.

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      22 januari 2014 om 22:48

      @valley: Sterker nog… best lullig als je op de snelweg vol gas geeft en een Audi 1.8 met RS badge blijft met gemak aan je bumper plakken…

      Login om te reageren
      • alcantara zegt

        22 januari 2014 om 22:58

        @VeniVidiVici: Rechtuit branden is voor negers.
        Het wordt pas echt gênant als je die Audi niet zoek rijdt op het klaverblad met de ‘Scuderia’.

        Login om te reageren
  9. mpwpeter zegt

    22 januari 2014 om 22:36

    Op het eerste oog dacht ik na het lezen van “Ford” aan een Puma qua daklijn, maar daar ligt volgens mij geen V6 in ;-)

    Login om te reageren
    • gieltj zegt

      23 januari 2014 om 17:30

      @mpwpeter: nee dat weet ik wel zeker, en een Puma is ook 1, misschien 2 kleiner dan een Cougar

      Login om te reageren
  10. robert110 zegt

    22 januari 2014 om 22:39

    Het is de iets wat vreemde vorm van de vooruit die niet in het ontwerp past. Dat verraad hem maar verder is het goed gelukt. Duimpje voor de eigenaar.

    Login om te reageren
  11. opgooier zegt

    22 januari 2014 om 22:52

    Van de zijkant zie je duidelijk dat de verhoudingen niet kloppen. Verder vakwerk!

    Login om te reageren
  12. adyton zegt

    22 januari 2014 om 23:16

    Dit is idd best wel goed gedaan. Maar vraag me toch af hoeveel dit kost. Zitten precies toch wel nog veel originele onderdelen op of mis ik mij? Kan me voorstellen dat die toch niet goedkoop zijn. Alleen een setje lichten al.

    Login om te reageren
  13. gash zegt

    22 januari 2014 om 23:41

    Helemaal niet verkeerd. Ben altijd benieuwd naar het interieur, afwerking onder de motorkap, deuren, etc.etc. In ieder geval een leuk project voor de bouwer. Denk dat het bouwen een stuk leuker is dan het uiteindelijke rijden.

    Login om te reageren
  14. Entwicklung88 zegt

    22 januari 2014 om 23:44

    Ja, netjes gedaan. Dat zeker. Maar snappen doe ik het nog steeds niet.

    Login om te reageren
  15. Hupke zegt

    23 januari 2014 om 00:09

    En die raakt daarmee door de keuring?

    Nuja, het is wel geluk om erop te lijken, waar wat ben je daar nu mee als het nog steeds rijd zoals een ford.

    Login om te reageren
  16. victornator95 zegt

    23 januari 2014 om 00:25

    Jammer dat hij de motor niet heeft aangepakt, het blijft natuurlijk een verspilling, maar doe het dan goed.

    Wanneer moet je eigenlijk bij de RDW laten weten dat je iets verandert aan de motorisering? Tot hoever mag je gaan zonder opnieuw te inspecteren.

    Login om te reageren
  17. fijnkonijn zegt

    23 januari 2014 om 08:20

    Brand ie ook zo goed als een “echte” ?

    Login om te reageren
  18. Gulli zegt

    23 januari 2014 om 09:15

    ‘Al zeg ik het zelf’?
    Aan het klussen geweest Smoke?

    Login om te reageren
  19. 645ci zegt

    23 januari 2014 om 09:22

    Ik snap niet waarom iemand dit zou doen, het zijn prijzige verbouwingen, zelfs al doet hij het grotendeels zelf, en voor dat geld kun je ook een andere auto kopen die misschien nog geen Ferrari is maar toch beter zal rijden dan de onderliggende Ford.

    Net of ze nog steeds speelkaarten tussen de spaken van hun fiets aan het stoppen zijn.

    Login om te reageren
  20. E34M5Touring zegt

    23 januari 2014 om 09:39

    Probe is gewoon geleverd met die motor hoor. Wel ee. Knappe ombouw. Zeker weten.

    Login om te reageren
  21. sydney zegt

    23 januari 2014 om 12:47

    Het is nep.En dat moet je gewoon niet willen.Bij horloges zie je het ook veel, mensen komen terug van een vakantie en hebben in ene een Audemars Piguet om hun pols die als deze geen nepperd was geweest een prijskaartje van zo een 80 mille had gehad.En maar volhouden dat ie echt is.
    Ik ben zelf van het wel hebben maar niet laten zien principe.

    Login om te reageren
  22. jrmpower24 zegt

    23 januari 2014 om 14:38

    Bah! replica’s zijn altijd vreselijk.. hoe netjes gedaan ook.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North