
Heel netjes gedaan, al zeg ik het zelf.
Over de zin en onzin van replica’s is al genoeg discussie geweest, dus dat laten we even met rust. Punt is wel, dat als je het doet, je het maar beter meteen goed kunt doen. Halfbakken schepsels zoals uit deze top 10, daar zit niemand op te wachten.
Voor de neutrale toeschouwer zal deze ‘430 Scuderia’ wellicht redelijk authentiek ogen, maar het geoefende oog spot toch (onder andere) de nodige verschillen in daklijn. We hebben even een authentieke gespotte 430 er naast gezet om te tonen dat er best veel moeite in is gestoken:
Onderhuids is deze replica volgens de RDW een Ford Coupé uit begin jaren ’90 met een 170 pk sterke 2,5 liter V6. Dat moet dus wel een Cougar zijn, de Probe kwam er niet met deze motorisering.
De 430 meet 4.511 mm x 1.923 mm x 1.214 mm, met een wielbasis van 2.601 mm ; de Cougar zet daar 4.699 x 1.769 x 1.308 mm – 2.704 mm tegenover, waarmee hij dus langer, hoger, maar ook een heel stuk smaller is dan de Ferrari. Vandaar dat het toch opvalt, maar misschien niet zo in het oog springend als bij deze ‘458‘.
Ik zou me er zelf nooit aan wagen, dan maar liever een dagje een Ferrari huren, maar ieder zo zijn meug. De maker begeeft zich wel op glad ijs… Foto’s van jiry97 op Replijunk!
Zo op het eerste gezicht ziet goed uit. Weinig mensen zullen zien dat een replica is wanneer je hem ergens parkeert. Totdat je hem start…
@edwinv: met een beetje motortuning en een andere uitlaatlijn kun je dat ook nog wel vermommen.
@emile_benz: je kunt doen wat je wilt, maar een Ford V6 zal nooit als een Italiaanse V8 klinken…
DNA 5cudo als ik me niet vergis! :)
Lof voor de vakman die dit gemaakt heeft
@rob5nismo: Lof?
Hij zou zich dood moeten schamen.
@bennyweisz:
– creativiteit : +1
– smaak : +1
– vakmanschap : +1
– om welke duistere redenen dan ook vinden dat iemand zich zou moeten schamen voor het praktiseren van zulke deugdelijke karaktereigenschappen : -4
You lose. Maar dat zal je wel al gewend zijn veronderstel ik?
@kingdecay:
Creativiteit: +1?
I rest my case
@kingdecay: fail fail fail
@bennyweisz: kun jij dit dan?
@rob5nismo: nee, maar aan jouw profiel te zien, zou jij trots zijn om in zo’n ding te mogen rijden…
@bennyweisz: ik wel en ik zou er zelfs geen geheim van maken dat het om een replica zou gaan
@rob5nismo: hahaha, ja, dat snap ik. Maar hoe wou je dat doen? De eerste beste Toyota Yaris Verso die je tegenkomt rijdt je aan alle kanten voorbij…
@bennyweisz: dat is 1 manier idd
Hahaha
@bennyweisz: alleen het verschil is dat mn slak er wel heel dik uitziet
Anders dan zon oma verhuiswagen
@bennyweisz: + veel!
Kijk een originele is vast stoerder maar deze lijkt (op de foto’s) toch wel erg goed.
Zeker kwam de probe er met een 2.5 v6, dit was dezelfde motor wat ik destijds in mijn mazda mx6 had liggen!!
@jurrienth: Inderdaad, soms komen die motoren in de mx-3, maar vaker word de jdm variant gebruikt. Ook bij de probe en mx-6.
Bij het zij-aanzicht valt het het meeste op, al is het knap gedaan. Maar het blijft zo’n kansloze bedoeling om een auto na te bouwen, maak dan iets unieks van wat je hebt of koop van het geld dat je in het maken van een replica maken besteed een mooiere auto. Voor de gene die geen inspiratie hebben.
Ik zou zo op het eerste gezicht het verschil toch niet zien hoor. Hij zal wel door de mand vallen door zijn remschijfjes.
@berlinetta: Ha daar hebben ze wat op bedacht. Er zijn nepschijven beschikbaar die je voor de echte zet.
http://www.ebay.co.uk/itm/Ferrari-replica-Kitcar-fake-brake-discs-kit-/290972843496?nma=true&si=XwyIWIDMGi3sp5a45gp%252BNuEfQv8%253D&orig_cvip=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557
Tsja het blijft apart! Wel gaaf gedaan, maar kan toch niet echt zeggen dat wil ik ook. Of in ieder geval dan ook de motor aanpakken. Misschien is dit ook al gedaan na de keuring maar 170pk is net zoiets als RS op je Audi 1.8 plakken in mijn ogen.
@valley: Sterker nog… best lullig als je op de snelweg vol gas geeft en een Audi 1.8 met RS badge blijft met gemak aan je bumper plakken…
@VeniVidiVici: Rechtuit branden is voor negers.
Het wordt pas echt gênant als je die Audi niet zoek rijdt op het klaverblad met de ‘Scuderia’.
Op het eerste oog dacht ik na het lezen van “Ford” aan een Puma qua daklijn, maar daar ligt volgens mij geen V6 in ;-)
@mpwpeter: nee dat weet ik wel zeker, en een Puma is ook 1, misschien 2 kleiner dan een Cougar
Het is de iets wat vreemde vorm van de vooruit die niet in het ontwerp past. Dat verraad hem maar verder is het goed gelukt. Duimpje voor de eigenaar.
Van de zijkant zie je duidelijk dat de verhoudingen niet kloppen. Verder vakwerk!
Dit is idd best wel goed gedaan. Maar vraag me toch af hoeveel dit kost. Zitten precies toch wel nog veel originele onderdelen op of mis ik mij? Kan me voorstellen dat die toch niet goedkoop zijn. Alleen een setje lichten al.
Helemaal niet verkeerd. Ben altijd benieuwd naar het interieur, afwerking onder de motorkap, deuren, etc.etc. In ieder geval een leuk project voor de bouwer. Denk dat het bouwen een stuk leuker is dan het uiteindelijke rijden.
Ja, netjes gedaan. Dat zeker. Maar snappen doe ik het nog steeds niet.
En die raakt daarmee door de keuring?
Nuja, het is wel geluk om erop te lijken, waar wat ben je daar nu mee als het nog steeds rijd zoals een ford.
Jammer dat hij de motor niet heeft aangepakt, het blijft natuurlijk een verspilling, maar doe het dan goed.
Wanneer moet je eigenlijk bij de RDW laten weten dat je iets verandert aan de motorisering? Tot hoever mag je gaan zonder opnieuw te inspecteren.
Brand ie ook zo goed als een “echte” ?
‘Al zeg ik het zelf’?
Aan het klussen geweest Smoke?
Ik snap niet waarom iemand dit zou doen, het zijn prijzige verbouwingen, zelfs al doet hij het grotendeels zelf, en voor dat geld kun je ook een andere auto kopen die misschien nog geen Ferrari is maar toch beter zal rijden dan de onderliggende Ford.
Net of ze nog steeds speelkaarten tussen de spaken van hun fiets aan het stoppen zijn.
Probe is gewoon geleverd met die motor hoor. Wel ee. Knappe ombouw. Zeker weten.
Het is nep.En dat moet je gewoon niet willen.Bij horloges zie je het ook veel, mensen komen terug van een vakantie en hebben in ene een Audemars Piguet om hun pols die als deze geen nepperd was geweest een prijskaartje van zo een 80 mille had gehad.En maar volhouden dat ie echt is.
Ik ben zelf van het wel hebben maar niet laten zien principe.
Bah! replica’s zijn altijd vreselijk.. hoe netjes gedaan ook.