
Een belangrijk onderdeel van WoDaSpoDa is geschiedenisles. Gelukkig krijgen jullie dit hier niet twee keer per week. Of: helaas… Want ik vind het best interessant. Maar dat zegt elke geschiedenisdocent, want die oude auto’s moeten je maar net liggen.
Alvis TD21 Cabriolet MkII
Een zondag Knokke doet wonderen. Het was een rode Alvis die vluchtig voorbij reed, dus uitgebreid tijd voor foto’s was er niet. Drie kwartier later kregen Dave en ik een herkansing. Terwijl we naar een Murciélago stonden te kijken viel ons in de verte iets op. “Dit lijkt het meeste op…” dacht ik, gevolgd door “nee, te toevallig om waar te zijn”. De eigenaar van deze Alvis, precies hetzelfde als de rode, kon ons vertellen dat er van de 1.070 TD21’s maar 56 waren geleverd als MkII Cabriolet, gekenmerkt door ingebouwde koplampen en… Een open dak. 27 daarvan zijn nog bekend. Dat laatste zal wel iets te maken hebben met het aantal lidmaatschappen bij Alvis clubs wereldwijd, want er staan er vast nog wel wat weg te rotten in een schuurtje op het Britse platteland. Als één van de 17 Bugatti T57S Atalante’s daar kan worden gevonden, kan een Alvis natuurlijk ook. Enfin, het mag erg bijzonder genoemd worden dat er twee van deze zeldzame auto’s rondreden.
De mooiste auto ooit als ‘overpriced’ bestempelen, hoe durf je! Schitterende spots en vooral de SL mag er wezen.
ik zou toch niet graag inparkeren als er een gullwing achter mij staat :x
Leuk spul gevonden, alweer!
Wat die ouwe Bentley betreft: Belgische nummerplaten zijn altijd een witte achtergrond met rode cijfers & letters. Het zou me dus verbazen moest deze echt op Belgisch kenteken staan, want dan overtreedt meneer de wet wel serieus, aangezien het geen legale borden zijn. Anderzijds rijdt een vriend van me ook rond met een witte plaat met zwarte cijfers & letters, maar dan alleen vanvoor.
ben persoonlijk niet voor klassieke auto’s maar die sebring is toch wel heel mooi
kbegrijp alleen niet wat maserati bezielt omhun auto naar een amerikaans circuit te noemen.
hij zal waarschijnlijk ook op italiaanse circuits gewonnen hebben.
Weer een fantastich mooie serie!!
Leuk die paperclip op de uitlaat van de TVR Taimar!
ja die gullwing is echt MASTER niet normaal zoveel ‘erfgoed’ deze auto heeft.
Echt de meest gewilde Merc denk ik…voor mij iig.
Maserati Sebring.. hubbahubba! Laatste tijd vind ik alle Maserati’s mooi merk ik. Wat zou zo’n auto in deze staat moeten kosten? Weet iemand dat?
Mooie spots! Leuke verhalen!
De Jarama, Sebring en Taimar… Meer heb ik op dit moment niet nodig ;)
Het instappen in een 300 SL Gullwing valt nog wel mee doordat het stuurwiel kan wegklappen. De Roadster is zo geliefd omdat het echt wel de betere auto was, op diverse fronten (zoals de achterophanging) aangepast zodat de wagen eindelijk reed zoals je kon verwachten. Daarenboven werd het (met het dak open) niet zo verschrikkelijk heet in de wagen.
En de meest geliefde Mercedes zal wel zijn grote broer zijn; de 300 SLR Uhlenhaut Coupé.
Wat doet een paperclip in godsnaam aan de rechteruitlaat van die TVR?
Wat vinden we nu van een BMW 3.0 CSi of CSL?
Normaal gezien ben ik niet zo’n superfan van de klassiekers maar hier zijn zitten er wel enkele prachtexemplaren bij. Vooral die Gullwing :o
Stel je een voor dat de *vrouwelijke* bestuurster van de Berlingo eventjes de verkeerde versnelling kiest bij het wegrijden….
Btw, een paar weken geleden reed een jonge kerel nog de A-M DB5 van z’n vader in de prak in Knokke, glaasje teveel op… (waarde: >€450.000)
Of topic:
Misschien weet 1 van jullie kenners het…
Zijn er al voorruitzichten wanneer het nieuwe type Pagani uit gaat komen???
Ben nogal een fan dus ben erg benieuwd….
PS: is dat de Cinque by the way????
Alvast Muchos Gracias
D. inges
Zijn Duitsers niet altijd overpriced? Ja maar, de auto schrijft relatief weinig af.
Wie schrijft er relatief af. Absoluut niemand :lol:
Dat die oude Bentley nog rijdt! Oké, hij is dan wel goed onderhouden, maar toch. Er zijn Renaults, Peugeots, Fiats en nog veel meer die na 15 jaar dienst er al mee ophouden.
@ ferrari ownt
Tuurlijk rijdt die Bentley nog, die oude zijn praktisch niet stuk te krijgen. Het zijn wagens die tenminste met verstand in elkaar zijn gezet. Vele auto-achtige dingen uit de 19de eeuw rijden ook nog, kwestie van heel sterk gebouwd en wat zorg voor dragen.
Trouwens, vooral voor Rolls dan: A Rolls-Royce does not break down. It ‘fails to proceed. Meer dan de helft van die vooroorlogse rijden nog rond.
Haha, grappig, wist helemaal niet dat er een merk Alvis bestond:P Wederom weer geweldige spots, vooral die Güllwing! Jammer dat ze niet zo goed schijnen te rijden;)
Die Bentley en Merc zijn echt fantastisch! De rest ook wel, maar deze..
Schitterend Appel!
Helemaal mijn catagorie natuurlijk…
:)
Die Sebring is echt KUNST!
De Gullwing uiiiiiiiiiiteraard ook…
Heerlijke spots
@tombnolz van voor mag je op een belgische auto eender welke nummerplaat bevestigen zelfs chinese tekens zijn toegestaan.
Zou ik van de 5e foto van de 300SL een wallpaper mogen op 1920×1200 en 1280×1024 (2 computers) Die is best leuk bewerkt, of heel goed genomen ;)
@ micheloo0
Daar geloof ik niks van. Je móet een wit-rode nummerplaat hebben om de simpele reden dat je ook van voor geflitst kan worden. Uiteraard mag je erboven nog een andere plaat hangen.
Ben toch niet zo van de klassiekers, maar als ik moet kiezen, dan de DB5…
Die Gullwing is zeker de mooiste spot uit heel deze reeks!!! Voor mij in ieder geval wel!
Go Gullwing. En niets overpriced. Als je dit overpriced vind moet je niet eens denken aan de 2 Uhlenhaut SLR Coupés.
Die Maserati is mijn favoriet: eindelijk nog eens een auto met een mooie neus en een ferme kont … waarom kan dan niet meer tegenwoordig ? Maar ja, ik ben maar een ouwe zak …
@ blag
Dat is te danken aan alle hedendaagse veiligheidseisen
Erg mooi die Maserati!!! :D
Mooie HDR foto van die Gullwing
sowieso een mooie fotoserie!
Zo’n Alvis is echt pure porno:
Alhoewel zo’n Bentley ook wel een kicker is:

Ik spotte deze Lusso op Goodwood, begin april:

Wat te denken van deze luid gekleurde Roller:

Nou vooruit, de Espada nog een keer dan:
Die groene Alvis heb ik in Maart ook gezien in latem.
“ik denk dat zelfs de Roadster – … – dan minder waard” -> Uit de context begrijp ik dat het meer zou moeten zijn. Want het gaat over een prijsdaling van de Gullwing, en het zou niets zeggen als hij gewoon nog steeds minder waard zou zijn. Of ik kan gewoon je meer/minder-verhaaltje niet volgen omdat ik niet weet welke er nu duurder is. :P
Maar leuke serie weer Jim! Klassiekers vind ik toch interessanter dan al dat nieuwe spul waarover je al pagina’s gelezen hebt…
De mooiste auto ooit? Ik vind het een verschrikkelijk lelijk ding!
@ Laurens:
Een 300SL schrijft niet af, die schrijft bij ;)
OnT: Kudo’s voor de 300SL en de Sebring!! :D
de 300SL blijft toch 1 van m’n droomwagens…
Toch leuk, een keer zo’n geschiedenislesje.
De 300SL is toch wel heel erg speciaal, en natuurlijk heel erg cool met die vleugeldeuren.
De rode Alvis is in combo met een RS4 en de groene op een foto met een Quattroporte!
OT: Zalige reeks appeltje!! We Love U!!
Bentley!