• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gespot: Porsche 997 Turbo Edo Competition

Auteur: Alwood, gepost 22 maart 2009 om 12:57 – 53 Reacties

Porsche Edo - after


Niet alleen Appeltje brengt ons de meest exotische plaatjes, ook op Autojunk komt veel moois voorbij. Onlangs in Enschede op de gevoelige plaat gezet, een Porsche 997 Turbo mede mogelijk gemaakt door Edo Competition.

Edo is, zoals we weten, geen tuner. Edo veredelt slechts auto’s die al heel goed zijn. Daarom ook geen overdreven spoilerwerk of weinig nuttige chromen spinners op de auto. Eigenlijk is het gewoon weer een auto in de serie ‘as it should be’. Lichte aerodynamische aanpassingen, een setje nieuwe velgen die inderdaad beter staan en een meer ‘vrije’ uitlaat.

Eerder was de Turbo al gespot in Sneek, toen echter nog met originele velgen en splitter. De eigenaar(/liefhebber) was schijnbaar nog niet tevreden met het toenmalige resultaat en heeft in de tussen tijd nog wat wijzigingen doorgevoerd. Exacte cijfers zijn niet bekend, deze zijn dan ook bij geen twee Edo’s hetzelfde. Bovenstaand plaatje is de Porsche in nieuwe trim, onderstaand de ‘oude‘ spot. Klik op de plaatjes voor meer.

Porsche Edo - before

De dank en eer voor het spotten gaan ditmaal naar MARS en bakkerst, bedankt!

Ook interessant!

  • BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
    BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
  • Gespot - De groenste Porsche van Nederland
  • Gespot - Porsche 944 is zwaar toegetakeld
  • Porsche 997 GT3 belandt in de vangrail op de A7

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 997, edo-competition, Gespot, Porsche, tuning

Vorig bericht: « Nog even geen Lamborghini Estoque [updated]
Volgend bericht: Toyota Land Cruiser Black Bison by Wald »

Lees Interacties

Reacties

  1. Matthis zegt

    22 maart 2009 om 13:00

    Auto van eigenaar paddys volgens mij

    Login om te reageren
  2. G-STAR zegt

    22 maart 2009 om 13:01

    zo moet dat zijn niet teveel opvallend gesleuteld

    Login om te reageren
  3. Laurens zegt

    22 maart 2009 om 13:01

    Dat soort velgen vragen om een setje serieuze carbon remschijven. Zo is het geen gezicht.

    Login om te reageren
  4. Rik3 zegt

    22 maart 2009 om 13:04

    Hoewel ik normaal geen fan ben van porsche,
    kan deze wel mijn goedkeuring wegdragen :)

    Login om te reageren
  5. Bas zegt

    22 maart 2009 om 13:04

    Ik vraag het me echt af.
    Als je nou zo’n 997 hebt … kan me niet voorstellen dat er erg veel mensen zijn die het verschil zien/snappen/kennen tussen dit en een reguliere 911.
    Voel je je dan niet op een gegeven moment heel erg moe als je steeds moet uitleggen dat het GEEN 911 is?
    Wat doet zo iets voor je innerlijke rust?
    Je had toch geen 911 gekocht omdat je dacht dat de 997 je nog meer (MEER MEER MEER) status zou opleveren….en nu kom je dus van de koude kermis terug?
    Of wat?

    Login om te reageren
  6. Brian zegt

    22 maart 2009 om 13:07

    @ Bas
    Eh maat, er zijn mensen die zo’n auto NIET voor de status kopen.

    Login om te reageren
  7. bleegh zegt

    22 maart 2009 om 13:07

    mooie spot roel

    Login om te reageren
  8. Bart_V zegt

    22 maart 2009 om 13:10

    Laurens ik neem aan dat je keramische schijven bedoelt ?
    Agja het is zondag he ;)

    Veel verschil is er niet maar het setje velgen staat mij wel aan.

    Login om te reageren
  9. Bas zegt

    22 maart 2009 om 13:12

    Hoever lopen de prestatie’s van een 997 uit op een normale (of extra spannende) 911?
    Voel je dat? Kun je het ergens testen? Geniet je daar dagelijks van of merk je het na drie dagen niet meer en is het dan weer gewoon een auto?
    Ik bedoel…stel nou dat deze 997 50 kmp uur harder gaat dan een 911 … da’s knap…maar…WAAR? Zeker niet in Nederland. Merk je dat na 3 dagen nog?
    Zijn er dan vrouwen die bij het zien van een 997 denken…NOUHOU…die vent met die 911…dat is maar een armoeizaaier…die moet ik niet. Ik wil een vent met een 997?

    Kan iemand mij uitleggen wat anders het functionele doel is van een 997 ten opzichte van een 911?

    Login om te reageren
  10. Bas zegt

    22 maart 2009 om 13:13

    @Brian
    Ja…dat klopt :)
    Maar die kopen toch zeker geen Porsche.

    Login om te reageren
  11. kaalimero zegt

    22 maart 2009 om 13:15

    Bijzonder mooie velgen bij de EDO versie.

    Login om te reageren
  12. Emile_Benz zegt

    22 maart 2009 om 13:15

    @ Bas: anders ga je ff lekker op ’n SP en/of GroenLinks site/blog zitten…

    Login om te reageren
  13. bleegh zegt

    22 maart 2009 om 13:18

    @bas

    de 997 de serienaam voor deze 911…

    Login om te reageren
  14. bleegh zegt

    22 maart 2009 om 13:18

    *is

    Login om te reageren
  15. smoke zegt

    22 maart 2009 om 13:19

    Bam! Midden op de Oude Markt. Zo doen we dat als Porsche-rijdert.

    Wel een muy strak exemplaar, dat moet gezegd worden. Laten we hopen dat het niet Sjoerd Kooistra is die deze fraaie Porker bestuurt.

    Login om te reageren
  16. Markus zegt

    22 maart 2009 om 13:19

    Sorry maar de velgen vind ik geen verbetering, de originele zijn veel mooier. Laat die dan in matzwart spuiten. Verder ganz geil deze 911 Turbo!

    Login om te reageren
  17. RenJie zegt

    22 maart 2009 om 13:21

    Hoe bedoel je? Alle 997’s zijn toch 911’s .. ?

    Bedoel je met 997 deze Turbo en een 911 de reguliere 997’s?

    Login om te reageren
  18. RenJie zegt

    22 maart 2009 om 13:22

    @Bas

    Hoe bedoel je? Alle 997’s zijn toch 911’s .. ?

    Bedoel je met 997 deze Turbo en met 911 de reguliere 997’s? Want je verhaal is erg verwarrend voor mij.

    Login om te reageren
  19. Bas zegt

    22 maart 2009 om 13:27

    @Renjie

    Hoe bedoel je? Alle 997’s zijn toch 911’s .. ?

    Ohw…is dat zo? Wist ik niet? Als een 911 hetzelfde is als een 997…zou een 997 toch wel gewoon een 911 zijn?

    Ik bedoel het verschil tussen een 997 en een reguliere 911.
    Want volgens mij is een 997 gewoon een 911…ik zie het verschil niet namelijk.

    Login om te reageren
  20. smoke zegt

    22 maart 2009 om 13:28

    @Bas

    http://en.wikipedia.org/wiki/Porsche_911

    Login om te reageren
  21. bleegh zegt

    22 maart 2009 om 13:29

    @ bas

    dat is dus hetzelfde, je hebt al 30 jaar 911’s, elke nieuwe heeft een nieuwe serienaam, deze dus 997. En dit is dus de 997 turbo.

    Login om te reageren
  22. Bas zegt

    22 maart 2009 om 13:33

    En dan nog een vraag je aan de 997 bezitter (eigenlijk ook aan een willekeurige 911 bezitter).
    Wat bezielt deze mensen?
    Wel honderden duizenden Euro’s neerleggen voor een auto (die nog minder functioneel is dan een Smart) … maar 1 of 2 € voor een fatsoenlijke parkeerplaats…dat kan er niet af?

    @Brian
    Heeft vast niks met status te maken nee.
    Daarom zet hij de auto, in de tweede spot, ook midden op een plein naast een stel fietsen (hoe laat ik mijn auto beschadigen les 1) en heeft de auto ook opgeleukt met nieuwe velgen.
    In alle bescheidenheid natuurlijk ;)

    Overigens…

    Dit alles buiten mijn idee over de Porsche….ik vind hem namelijk best mooi.

    Login om te reageren
  23. Haye_ zegt

    22 maart 2009 om 13:40

    Is gewoon een turbo met een kit..
    Niets bijzonders, alleen stickers en bumpers.
    Zie deze auto vaak staan in enschede.

    Login om te reageren
  24. ///M zegt

    22 maart 2009 om 13:41

    Ik dacht eerst dat het een Cayman was :P

    Login om te reageren
  25. PCCB zegt

    22 maart 2009 om 13:44

    @Bas:
    Een Porsche is best functioneel. Alles is functioneel als het de behoeftes van de koper kan vervullen. In dat opzicht kan een Smart ook functioneel zijn.

    Iemand die een Porsche koopt doet dit in eerste instantie om de prestaties, en om de puurheid. De discretie van het model is net datgene waar een Porschist van houdt.
    Echte Porschisten houden ook van incrementele verbeteringen in de zaken die voor hen belangrijk zijn: wegligging, techniek en snelheid. Ieder zijn ding. Overigens is de wagen na de behandeling er niet opvallender op geworden. Hij blijft discreet.

    Bovendien, wat is er mis met opvallen? Met een Lambo of een Ferrari doe je dat sowieso. Dergelijke mensen trekken zich daar toch niets van aan. En maar goed ook.

    Login om te reageren
  26. Vinny_93 zegt

    22 maart 2009 om 13:46

    Beetje overdone. Nee, doe mij maar een 911 GT2, als het mag :D

    Login om te reageren
  27. Bas zegt

    22 maart 2009 om 13:46

    Ohw…het is gewoon een 911.
    Mea culpa dan…

    Login om te reageren
  28. PCCB zegt

    22 maart 2009 om 13:48

    Hij had precies al een Edo-kit voor de uiterlijke wijzigingen. De onderste achterbumperlip was al gemonteerd. Enkel de voorbumper en de velgen (overigens niet de nieuwe TechArts?) zaten er niet op, zo lijkt me.

    Login om te reageren
  29. Vinny_93 zegt

    22 maart 2009 om 13:48

    Voor Bas: De 997 alstublieft. Niet de 996 of de 993. Snap je het nu al?

    Login om te reageren
  30. Bas zegt

    22 maart 2009 om 13:50

    …”Bovendien, wat is er mis met opvallen? Met een Lambo of een Ferrari doe je dat sowieso. Dergelijke mensen trekken zich daar toch niets van aan. En maar goed ook.”…

    Koop dan een Ferrari of een Lambo.
    Of een Ssang Young … dan val je ook op :)

    Login om te reageren
  31. BananaFlip zegt

    22 maart 2009 om 13:50

    Dat is nog eens bescheiden “veredeling”!

    *Meneer Mansory draait zich om in zijn graf*

    Login om te reageren
  32. AutoGeek zegt

    22 maart 2009 om 13:51

    Ik kan nou niet bepaald zeggen dat ik die uitlaten mooi vind, had ze liever apart gezien.. Toch mooie post!

    Login om te reageren
  33. blokker5 zegt

    22 maart 2009 om 14:14

    @bas
    En wat is, in het geval van opvallen en veel geld neerleggen voor een prachtige sportwagen, het verschil tussen een porsche of een lamborghini?

    Login om te reageren
  34. EnzoR zegt

    22 maart 2009 om 14:20

    die nieuwe is veel netter !

    Login om te reageren
  35. JD zegt

    22 maart 2009 om 14:20

    brrr die nieuwe velgen zijn niet mooi hoor. De originele waren een stuk beter. En die uitlaten, neuh dat past niet echt.

    Login om te reageren
  36. wim snelders zegt

    22 maart 2009 om 14:36

    Bas kan nogal een beetje zagen…

    Login om te reageren
  37. zonda zegt

    22 maart 2009 om 14:47

    @bas

    Waar testen we 50km/u verschil…..?

    Nou wat dacht je van DUITSLAND en met deze 997 ben je daar met 5min vanuit Enschede….

    Login om te reageren
  38. e24 zegt

    22 maart 2009 om 14:53

    Hé Bas,
    Doe eerst je huiswerk voordat je hier enorme verhalen gaat typen terwijl je er geen hout van snapt.

    Login om te reageren
  39. berkan zegt

    22 maart 2009 om 15:31

    Ik werk zelf daar in de buurt! zie dat ding zovaak bij ons voor de winkel rijden maar nooit met die velgen enzo! zal die wel net nieuw hebben!

    Login om te reageren
  40. qsdf zegt

    22 maart 2009 om 16:16

    voteban bas +1 :p

    Login om te reageren
  41. Olleh zegt

    22 maart 2009 om 17:04

    voteban bas +2. Wat loop jij dom te lullen zeg, jesus.

    Login om te reageren
  42. Sjakie Peters zegt

    22 maart 2009 om 17:13

    Zonde van die velgen die originele staan de Turbo een stuk beter

    Login om te reageren
  43. frits zegt

    22 maart 2009 om 17:51

    Kan iemand Bas naar huis sturen?

    Login om te reageren
  44. Denm zegt

    22 maart 2009 om 18:51

    Bas, ga ergens anders lopen zeuren ofzo? En misschien is het handig als je dingen beweert, dat je ook zelf zeker weet dat ze kloppen? Wel mooie wagen!

    Login om te reageren
  45. frans zegt

    22 maart 2009 om 18:55

    Ik zal het eens proberen:
    Bas, naar huis.

    Login om te reageren
  46. Pieliej zegt

    22 maart 2009 om 19:48

    @ Markus;
    de velgen die hij hiervoor had waren de standaard 997-Turbo velgen, in het matzwart, met een rode velglint ;)

    Login om te reageren
  47. Laurens zegt

    22 maart 2009 om 20:06

    @bas

    deze man betaalt in ieder geval zelf voor zijn transport (neem ik aan). Kun je van de meeste openbaar vervoer berijders niet zeggen.

    Laat staan ons koningshuis ;-)

    Login om te reageren
  48. ardjan zegt

    23 maart 2009 om 07:24

    mooie velgen,
    er lijkt techart op te staan

    Login om te reageren
  49. Mr Hyde zegt

    23 maart 2009 om 15:59

    Zijn dit Edo velgen? Lijken namelijk sterk op de Techart Formula III velgen. De opvolger van de bekende Formula II van Techart.

    Login om te reageren
  50. bakkerst zegt

    24 maart 2009 om 12:19

    @ mr hyde,

    de zwarte velgen zijn idd de Techart Formula III

    Login om te reageren
  51. mike zegt

    22 april 2009 om 17:22

    moet je de excate inhoud weten? kan wel even vragen

    Login om te reageren
  52. wim zegt

    4 augustus 2009 om 23:41

    nee! ik houd het toch maar op mijn zuinige hondaatje.

    Login om te reageren
  53. AutoLit.eu Automotive Literature zegt

    9 december 2010 om 13:27

    Er stond net een witte Edo Competion 911 Turbo op de oude markt in Enschede. Zal de foto’s uploaden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North