• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nog even geen Lamborghini Estoque [updated]

Auteur: Alwood, gepost 22 maart 2009 om 11:55 – 34 Reacties

Afbeelding Nog even geen Lamborghini Estoque [updated]Afbeelding Nog even geen Lamborghini Estoque [updated]Afbeelding Nog even geen Lamborghini Estoque [updated]Afbeelding Nog even geen Lamborghini Estoque [updated]

Estoque helaas te zwaar...
De bloedmooie vierwielaangedreven Panamera– en Rapide-concurrent is op sterk water gezet. Het concept past op het moment niet in de merkstrategie en moet wachten op (mogelijk) betere tijden.

Er is natuurlijk een kleine kans dat dit een ‘ontkent alles’-strategie van Lamborghini is en er ondertussen wel aan een vierdeurs gesleuteld wordt. Waarschijnlijker is echter dat de Estoque er echt niet komt. Misschien wel nooit, aangezien een vierdeurs coupé er over 5 à 10 jaar vast weer anders uit ziet.

Lamborghini wil nu gaan werken aan gewichtsbesparing en nieuwe emissiebeperkende technieken. Onder het motto “back to basics” zijn de Duits-Italianen nu de mogelijkheden van turbomotoren en nieuwe transmissies aan het onderzoeken. Er is al aangegeven dat er waarschijnlijk geen DSG-Lamborghini zal komen omdat deze te zwaar en te soepel zou zijn voor een Italiaanse volbloed.

Tsja, wat een beetje economische tegenslag wel niet allemaal tot gevolg kan hebben. Het klinkt allemaal niet erg veelbelovend. Op deze manier ziet een 2.0 TFSI Gallardo nog eerder het daglicht dan een V10 TFSI, V8 Hybride of V12 TDI Estoque. Aan de andere kant is een lichtgewicht high-performance Lamborghini natuurlijk altijd welkom. Een eerste ‘lichtgewicht’ model zal de LP560-4 Superleggera worden hebben bronnen uit Santa Agatha aangegeven. (bron: autocar.co.uk)

UPDATE: Het wordt weer even benadrukt hoe onbetrouwbaar de (Britse) autojournalisten zijn, Lamborghini stuurde ons zojuist een officiële reactie…

Lamborghini In reference to recent press coverage commenting on cancellation of its Estoque project, Lamborghini has not taken any decision to produce its Estoque concept car, the four door performance saloon concept shown at Paris motor show in 2008.

As stated when the car was shown, Lamborghini believes that if a third model line should ever be added to its product line up, a four door luxury performance saloon could be a logical product strategy. No decision has been made to produce the Estoque.

Met dank aan Edge voor de tip!

Ook interessant!

  • Beer sloopt deur van Lamborghini
    Video: beer sloopt deur Lamborghini
  • Lamborghini kondigt tweemaal V12 geweld aan
  • onderzoek coronasteunpakket
    Onderzoek coronasteunpakket voor Lamborghini-koper
  • Wat moeten we van deze Lamborghini Urus maken?!
    Wat moeten we van deze Lamborghini Urus maken?!

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

Asobakken, estoque, Lamborghini

Vorig bericht: « Natuurlijk wint de Audi R15 TDI zijn debuutrace
Volgend bericht: Gespot: Porsche 997 Turbo Edo Competition »

Lees Interacties

Reacties

  1. RRPhantom zegt

    22 maart 2009 om 11:59

    Spijtig, deze was/is mooier dan de Panamera…

    Login om te reageren
  2. sebastianchubasco zegt

    22 maart 2009 om 11:59

    het is eigenlijk een quattroporte kloon met tractorwielen…

    Login om te reageren
  3. Patrick zegt

    22 maart 2009 om 12:10

    @ sebastianchubasco
    ik vraag me af waar je dat van afleidt want ik zie hier echt geen quattroporte in..
    en deze is veel mooier dan een quattroporte (maar dat even terzijde)

    Login om te reageren
  4. JohNL zegt

    22 maart 2009 om 12:13

    Jammer dat ‘ie er niet komt, het was toch de mooiste vierdeurs coupe.
    Terug naar de basics klinkt zo slecht nog niet. Een sportauto moet niet alleen sportief zijn op het rechte stuk maar ook in de bochten, en gewicht is natuurlijk een killer daarvoor. Een lichtgewicht Lambo klinkt goed, maar dat zal pas echt kunnen lukken wanneer ze een heel nieuw model ontwikkelen, in plaats van de Murcielago/Gallardo blijven aanpassen elke paar maanden.

    Login om te reageren
  5. mrtn zegt

    22 maart 2009 om 12:14

    Jammer als het waar is, want ik vind het één van de mooiste auto´s van de afgelopen tijd.

    Login om te reageren
  6. stefan zegt

    22 maart 2009 om 12:16

    Lijkt me gaaf als er Lambo’s komen met een gewicht < 800 kg en een 2L V12 met 2 of wat turbo’s

    Login om te reageren
  7. Guido zegt

    22 maart 2009 om 12:18

    Dit is 5 klasses hoger dan de Panamera

    Login om te reageren
  8. RenJie zegt

    22 maart 2009 om 12:20

    @sebastianchubasco

    Ja en een Panamera is een Golf op 4 wielenen 5 deuren. Sjognejonge, die derives ook.

    Login om te reageren
  9. timberleek zegt

    22 maart 2009 om 12:21

    @ stefan

    nee dan juist wel een 6l v12 ofzo erin leggen. goeie pk/kg verhouding :twisted:

    Login om te reageren
  10. sebastianchubasco zegt

    22 maart 2009 om 12:26

    @renjie en patrick

    de lijn is wel behoorlijk overeenkomstig…


    en tractorwielen, dat kun je niet ontkennen ;) … :)

    Login om te reageren
  11. sven zegt

    22 maart 2009 om 12:28

    jammer… die kar leek mij nu perfect te passe in mijn garage… dan maar een CLS AMG van Brabus…

    Login om te reageren
  12. VivelaFRANCE zegt

    22 maart 2009 om 12:32

    Erg jammer, ik vond deze van alle Lambo’s het mooiste. Nou ja, een Quattroporte of Rapide gaat er bij mij ook wel in ;) !

    Login om te reageren
  13. SimonMc zegt

    22 maart 2009 om 12:33

    @sven: je moet wel kiezen he, AMG of Brabus ;)

    Login om te reageren
  14. w0o0dy zegt

    22 maart 2009 om 12:56

    Porsche zag haar kans schoon om de aanzienlijk mooiere concurrent voor de pandemonium de nek om te draaien. Altijd lullig als je geld steekt in de ontwikkeling en een concurrent je compleet voor joker zet, helemaal als het een stiefdochter is.

    Login om te reageren
  15. vla zegt

    22 maart 2009 om 12:56

    Noooooo!! En wat is er gebeurd met hun attitude?

    Login om te reageren
  16. JD zegt

    22 maart 2009 om 12:57

    Vind het niet erg dat lambo dan niet mee gaat met die hype. Een sportwagen fabrikant zou eigenlijk geen 4 deurs auto’s moeten maken is mijn bescheiden mening.

    Login om te reageren
  17. kowalsk zegt

    22 maart 2009 om 13:09

    Nu hoeven we in ieder geval niet meer zo vaak op de banners te klikken.

    Login om te reageren
  18. NLBUURMAN zegt

    22 maart 2009 om 13:10

    die estoque komt er gewoon denk ik, dit is gewoon om publiciteit te krijgen, orders te krijgen van rijke personen, om vervolgens aan te kondigen dat ze dat ding hebben gemaakt omdat sommige mensen hem wilden. over 2-4 jaar is de estoque op de markt.

    Login om te reageren
  19. JPM zegt

    22 maart 2009 om 13:25

    Ik laat er geen traan om. Heb het altijd een vreselijk gedrocht gevonden. Je kunt Ferrari wel aanspreken op hun soms niet al te beste ontwerp maar ze doen het tenminste niet zoals Lamborghini, Aston Martin en Porsche waar alle auto’s dezelfde voorkant hebben. Porsche en Aston in het bijzonder natuurlijk maar deze Estoque is natuurlijk ook gewoon een uitgerekte Murcielago. De Reventon ís een Murcielage met wat andere spoilertjes.

    Login om te reageren
  20. ///M zegt

    22 maart 2009 om 13:39

    jammer, net zon situatie als bij de BMW CS concept

    Login om te reageren
  21. BananaFlip zegt

    22 maart 2009 om 13:42

    Jammer hoor, Aston en Porsche doen :D .
    Enne, had die kerel van Lambo niet een keer gezegd dat ze vooral NIET gingen downsizen en/of Umweltfreundlich doen?
    Kan eventjes geen linkje vinden, maar het staat in een artikel op autoblog.

    Login om te reageren
  22. Vinny_93 zegt

    22 maart 2009 om 13:43

    Hoop toch wel dat hij nog wel gemaakt wordt, ook al is het over 10 jaar. Liever deze dan de Maybach als ik een limo wil. Dan maar zo lang met de Rapide verder.

    Login om te reageren
  23. Vinny_93 zegt

    22 maart 2009 om 13:43

    @Bananaflip, kijk in Vla’s comment, iets hoger ;)

    Login om te reageren
  24. cheetacars zegt

    22 maart 2009 om 13:50

    @ sebastianchubasco je ene foto doet het niet ;) en toruwens ik zie nog duidelijk de verschillen eerlijk gezegd :) En die trekker wielen? tijd dat je een trekker in het echt tegenkomt ;) (btw trekker en tractor, klinkt veel beter :P )

    Login om te reageren
  25. michiel zegt

    22 maart 2009 om 13:52

    De Mercedes CLS heeft net dat tikkeltje meer :)

    Login om te reageren
  26. marruk zegt

    22 maart 2009 om 15:21

    Een Gallardo met een V6 bi-turbo, bah.. moet er niet aan denken.
    Italiaanse auto’s komen uit Italië, kleine turbopakketjes stoppen ze maar in een FIAT.

    Login om te reageren
  27. TRICKN zegt

    22 maart 2009 om 16:25

    bloedmooi vind ik wat overdreven, hij ziet er wel mooi uit, maar dan toch liever de rapide. Hij is wel veeeeeeeeeeeel mooier dan de porsche, maar dan kan je je natuurlijk afvragen: wat niet??

    Login om te reageren
  28. Citrofiel zegt

    22 maart 2009 om 16:39

    @ vla en BananaFlip; De grote Lambobaas, met passie voor het merk, kan zeggen en willen wat hij wil, maar uiteindelijk telt toch wat VW (of Porsche tegenwoordig?!) voor ogen heeft… :?

    Login om te reageren
  29. Cantago zegt

    22 maart 2009 om 19:48

    Hij is helemaal niet mooi… Try again Lamborghini!

    Login om te reageren
  30. Een betere ontwerper zegt

    22 maart 2009 om 21:28

    Ach, wie weet floppen de Panakotsa en de Rapide wel, dan heeft lambo slim gehandeld.

    Ben benieuwd.

    Login om te reageren
  31. Tombnolz zegt

    23 maart 2009 om 01:31

    Lambo moet echt reteveel winst gemaakt hebben de laatste jaren, dus hopelijk hebben ze wel wat invloed binnen het concern en komt deze er lekker wel. Kunnen ze dan weer voor achterlijk veel geld slijten en zo nog meer winst maken, crisis op of neer.

    Maar goed, het kan altijd… Er een extra fabriek voor gaan neerpoten of de huidige uitbreiden is niet niks en ik zie ze nu ook nog niet samen met die nieuwe stoere Polo van een Duitse band rollen :)

    @ cheetacars: Gebruik eens wat meer smileys man!

    Login om te reageren
  32. autoblogger zegt

    23 maart 2009 om 20:38

    UPDATE: Het wordt weer even benadrukt hoe onbetrouwbaar de (Britse) autojournalisten zijn, Lamborghini stuurde ons zojuist een officiële reactie…

    Lamborghini In reference to recent press coverage commenting on cancellation of its Estoque project, Lamborghini has not taken any decision to produce its Estoque concept car, the four door performance saloon concept shown at Paris motor show in 2008.

    As stated when the car was shown, Lamborghini believes that if a third model line should ever be added to its product line up, a four door luxury performance saloon could be a logical product strategy. No decision has been made to produce the Estoque.

    Login om te reageren
  33. Vinny_93 zegt

    25 maart 2009 om 09:01

    @autoblogger: Waarom denken jullie dan dat het niet zo zou zijn?
    Jullie moeten echt de bronnen beter controleren. Foei!

    Login om te reageren
  34. robbie zegt

    25 maart 2009 om 09:47

    Het enige wat Lamborghini zegt is het volgende:

    Er is nooit besloten om de Estoque in productie te nemen, ergo het is dus ook nog niet mogelijk om te beslissen dat ie is uitgesteld.

    De mensen van Autocar zaten er dus helemaal niet zo ver naar. Want beide partijen zeggen dat er voorlopig geen Estoque komt.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North