• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gespot: Renault Alpine A110

Auteur: ricardo, gepost 3 november 2010 om 23:01 – 113 Reacties

Renault Alpine A110

Deze week heeft Renault officieel de befaamde naam Gordini schaamteloos verkracht. Een blauwe dieseltwingo met 85 pk aanprijzen als een echte Gordini? Amédée zou zich drie maal omdraaien in zijn graf. Laten we hopen dat ze hetzelfde geintje niet flikken met Alpine.

De Alpine A110 is hier al een keer voorbij gekomen in onze Gespot-rubriek, maar dat was een banaangele rallyversie. Blauw, dat is natuurlijk de kleur die je wil zien op een rasechte Alpine. Zojuist kwam er eentje binnenrollen op Autojunk, een fraai blauw exemplaar uit 1976.

Het gaat om een A110 1300 VC. Die werden gebouwd tussen 1969 en 1976 en voorzien van een 1.3 liter Renault-motor. Een vermogen van 81 pk, meer hadden ze niet. Maar dat betekende niet dat ze power te kort kwamen. Met een gewicht van 700 kg is deze Berlinette nog steeds tot leuke dingen in staat.

De rallyuitvoeringen wisten in hun topjaren meer dan 100 overwinningen op hun naam te schrijven. Inclusief een wereldkampioenschap in het WRC. Totaal werden er ongeveer 10.000 stuks van de A110 gebouwd. Een zeldzame verschijning dus.

Meer pics op Autojunk!

Ook interessant!

  • Deze Alpine A110 is schreeuwend duur
  • Renault Sport is omgedoopt
    Renault Sport is omgedoopt tot, jawel, Alpine
  • Video: Zo bruut kan een Alpine A110 zijn!
    Video: Zo bruut kan een Alpine A110 zijn!
  • vernieuwde Alpine A110
    Vernieuwde Alpine A110 is nu nog wat beter

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

a110, alpine, blauw, Gespot, Klassiekers, Renault

Vorig bericht: « Quote 500: deze petrolheads staan er dit jaar in
Volgend bericht: Tweede Kamer wil bonnenquota liefst direct afschaffen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Notorious zegt

    3 november 2010 om 23:03

    Mooi ding!

    Login om te reageren
  2. Pallas zegt

    3 november 2010 om 23:05

    Jongens jullie dwingen mij ook om plaatjes te posten!

    Login om te reageren
    • Pallas zegt

      3 november 2010 om 23:05

      @Pallas: uuh foutje?!!

      Login om te reageren
    • boygeorge zegt

      3 november 2010 om 23:23

      @Pallas:
      Dank U wel, heer Pallas.
      Ik wou al naar beneden scrollen om te schrijven en gelijk kom ik “weer” mooie foto`s van U tegen.
      Hoe gaat het met uw gezondheid.

      Login om te reageren
      • Pallas zegt

        3 november 2010 om 23:30

        @boygeorge: Met mijn gezondheid gaat het weer tegen het uitstekend aan. Leuk dat u er naar vraagt.
        Wat is uw menig over de Venturi, de andere franse sportwagen?

        Login om te reageren
        • boygeorge zegt

          4 november 2010 om 01:30

          @Pallas:
          Dag Pallas, de basis van al mijn meningen tov auto`s rusten op een liefde voor auto`s.
          Dat gaat uiteraard terug naar je eerste bewuste ervaringen met auto`s.
          Het maakt mij niet uit of ik wel/niet geloofwaardig over kom.
          U en al wat meer “autogekken” hebben ontdekt dat ik soms de waarheid spreek.
          Ontopic, De Citroen in Doesburg, 1961, heeft mijn hart gebroken.
          In de positieve zin.
          Ik ben echt helemaal gek van Franse Auto`s.
          De meest bekende President van Frankrijk leeft nog omdat hij een DS rijd.
          Hij is nu dood, maar niet in mijn herrinnering.
          Dan ontdek ik al snel dat ze nog meer auto`s maken in Frankrijk.
          De Renault.
          Om U een idee te geven.
          Voor mij de beste nederlandse coureur ooit, is de Heer Gijs van Lennep.
          U weet dat we in Nederland ook rally`s hebben gereden.
          Ik bedoel nu de Tulpenrally.
          Mijn vader heeft met zijn oudste zoon die rally 1 keer gereden.
          Levensgevaarlijk, maar absurd leuk.
          Ik weet van sommige dingen niet veel, maar een Renault, die wou mijn vader hebben, dus ik ook.
          Waarom.
          Die gekke dingen vlogen ons om de oren.
          Wij, lees mijn vader en zijn oudste zoon, werden compleet aan gort gereden.
          Probeer maar eens een rally auto te kopen van Renault.
          Met name een Alpine.
          Wij noemden dat in onze familie een “Alpinopetje”.
          Dat is ons niet gelukt.
          Wij hebben voor die gelegenheid een 2e handse uit de UK laten komen.
          Dat was niet de auto om tegen de heer Gijs van Lennep te winnen.
          De Renault Venturi is mooi.
          Welke ?
          Allemaal !
          Die van 1984-1985 tot en met weet ik niet.
          Er zijn nu geen slechte auto`s meer.
          Het gaat bij mijn vader altijd eerst om veiligheid.
          En nu kan ik U niet helpen.
          In die periode 1984-1985 heb ik een persoonlijke voorkeur voor Ford.
          Bij rally-auto`s denk in meest favoriete uit mijn verleden.
          1: Renault Alpine.
          Dat ding reed ons aan diggelen.
          Dan volgen een hele reeks leuke persoonlijke ervaringen.
          We hebben nooit wraak kunnen nemen.
          Hoewel.
          Ik ben zelf eigenaar geweest van 1 van de 250 fordjes.
          Een escortje, afschuwelijk snel.
          Ik bewonder alle auto`s in de rally-sport.
          Daar word ons burger-autootje waanzinnig uitgetest.
          Een blamage als je kapot gaat ?
          Neen, voor mij allemaal helden.
          De heer v. Lennep onbetwist als eerste.
          U weet wat Targa is in de rally-sport.
          Wie bouwt nu de beste F1 motoren.
          Ik denk Renault.
          U en uw vrienden weten waarom.

          Login om te reageren
          • Jochempie zegt

            4 november 2010 om 09:52

            @boygeorge: Als het boek van de kruk valt is de raaf rijp voor de slacht.
            Posters zorgen echt niet voor een vermindering van het aantal transistors in een haarföhn met 3G-internetverbinding.
            Maar zodra de regering het plan er doordrukt om sneeuwscooters toe te laten in de supermarkten
            zullen veel mensen met honden emigreren naar de U.A.E.
            Immers, het wateren van de planten is gewoon zonde van de moeite. Wat is er mis met het bemesten van de velden met overtollige printerinkt? Net alsof je dagelijks een pakje met 200 ballonnen koopt.
            Zorg er gewoon voor dat je de klok op tijd aanpast. Het wereldkampioenschap sjoelen voor 65-plussers moet niet discrimineren en jongeren ook toelaten. De hoofdprijs, een gratis sjoelbak, doet het net zo goed in een studentenhuis.
            Niet om mijzelf te verheerlijken
            maar
            ik
            zorg
            ervoor dat de schroevendraaiers op tijd bijgeslepen worden.
            Men kijkt teveel naar voetbal en te weinig naar de consistentie van de drol in de pot.
            Of schijten we tegenwoordig bij de buurman op het bord?

            Ik wil ook bij tijds met pensioen.

            Login om te reageren
            • Citrofiel zegt

              4 november 2010 om 11:43

              @Jochempie: :lol: Ik lig plat.

              Login om te reageren
              • Jochempie zegt

                4 november 2010 om 12:24

                @Citrofiel: Soms moet het even:

                http://www.autoblog.nl/archive/2010/11/03/quote-500-deze-petrolheads-staan-er-dit-jaar-in#comment-2548545

              • boygeorge zegt

                4 november 2010 om 19:34

                @Citrofiel:
                Jij misschieen wel, maar ik ben doodsbenauwd voor deze kerel.
                Ik ben plat geslagen.

              • Citrofiel zegt

                4 november 2010 om 19:39

                @boygeorge: Jaja, concurrentie. Terecht dat je er bang voor bent, nu moet je extra je best doen op je hak-op-de-tak-comments om nog boven hem uit te stijgen in idioterie. ;)

          • Pallas zegt

            4 november 2010 om 10:15

            @boygeorge: Cool, Gijs van Lennep, heb ik ooit als klein jongetje nog ontmoet!

            Login om te reageren
            • Jochempie zegt

              4 november 2010 om 10:23

              @Pallas: Gijs van Lennep is nooit groot geweest, Pallas.

              Login om te reageren
              • Pallas zegt

                4 november 2010 om 11:37

                @Jochempie: LOL ik was klein natuurlijk!

              • Jochempie zegt

                4 november 2010 om 12:22

                @Pallas: We gaan weer lekker vandaag ;)

              • Pallas zegt

                4 november 2010 om 12:53

                @Jochempie: En dat tussen mijn werkzaamheden door!

            • boygeorge zegt

              4 november 2010 om 19:42

              @Pallas:
              Pallas, dat zijn heel bijzonder ervaringen.
              Ken je dat kleine jochie nog van de tv ?
              Hij was die gene die op de baan van Circuit Zandvoort.
              Slipschool (weet ik niet meer), water over de baan, alles lekker glad, dat mannetje steekt over en de aanstormmende auto remt en komt in een slip en nog maar net op tijd springt die jongen weg en zie je de auto wel/niet beheerst rondtollen.
              Hoe heet die jongen ?
              Hoe oud is hij vandaag ?
              Hoe oud ben ik ?
              En als je dat allemaal weet, vertel ik je nog een auto-gerelateerd sprookje.

              Login om te reageren
              • Pallas zegt

                4 november 2010 om 19:56

                @boygeorge: Het is fantastisch om te zien dat in zeer korte tijd AB in twee kampen hebt gesplitst, ik heb besloten (zoals ik al eerder deed) je te verdedigen, het positieve effect van je wezigheid is sterker dan het negatieve.

                Je kritische volger, Pallas

          • Pallas zegt

            4 november 2010 om 11:38

            @boygeorge: Gijs van Lennep reed privé in een ZX 16v!

            Login om te reageren
            • boygeorge zegt

              4 november 2010 om 19:48

              @Pallas:
              Dat wist ik niet.
              Ik heb wel de eerste editie/beperkte oplage van een nieuwe kleding lijn, gerelateerd aan Rally-racen.
              Alleen gekocht omdat Jonkheer Gijs van Lennep er op staat.
              State of the Art.
              Een bescheiden licht-blauwe blouse die 6x boven mijn budget ligt voor kleding.
              Oke, een tikje overdreven, maar zo mooi.

              Login om te reageren
  3. alfa159TI zegt

    3 november 2010 om 23:08

    @Pallas ??

    Login om te reageren
    • Pallas zegt

      3 november 2010 om 23:10

      @alfa159TI: komt goed.

      Login om te reageren
  4. jzaero zegt

    3 november 2010 om 23:08

    Prachtige auto’s, dit zijn gewoon een van de mooiste klassiekers die er nog rondrijden.

    Hier in zijn gloriejaren, rallygewend van weleer.

    Login om te reageren
    • boygeorge zegt

      3 november 2010 om 23:25

      @jzaero:
      Perfect, ik kan mij niets mooier wensen vanavond.
      Althans op dit moment.
      Mooie auto, geweldige actie.
      Wat is dit voor auto ?

      Login om te reageren
      • jzaero zegt

        3 november 2010 om 23:31

        @boygeorge: Gaat het nog goed met je?

        Login om te reageren
        • boygeorge zegt

          4 november 2010 om 01:35

          @jzaero:
          Ja, hoor.

          Login om te reageren
  5. jzaero zegt

    3 november 2010 om 23:09

    rallygeweld*

    Login om te reageren
  6. Pallas zegt

    3 november 2010 om 23:09

    )
    )
    Met andere browser lukt het wel!

    Login om te reageren
    • Pallas zegt

      3 november 2010 om 23:20

      @Pallas: Gek, in Chrome zijn de plaatjes in mijn eerste post onzichtbaar.

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        3 november 2010 om 23:23

        @Pallas: Net zag ik ze ook niet, nu wel (in FF). Opgelost dus.

        Login om te reageren
        • boygeorge zegt

          3 november 2010 om 23:30

          @Citrofiel:
          Dag heer Citrofiel, aub ontopic blijven.
          Waar is uw bijdrage van deze fantastische Alpine`s ?
          Hoe is het met uw tentamen gegaan.
          Gaat u afstuderen in auto`s
          Specilisatie, Frans-sprekende Mobielen ?

          Login om te reageren
          • jzaero zegt

            3 november 2010 om 23:31

            @boygeorge: Beetje wannabe lincoln hier, waar is the real deal?

            Login om te reageren
            • boygeorge zegt

              3 november 2010 om 23:55

              @jzaero:
              Een wannabe is een uitdrukking die door jonge mensen helaas verkeerd gebruikt word.
              Het is uiteraard ENGELS, echter amerikaans engels.
              I want to be a bee.
              Ik heb niets met de heer Lincoln.
              Dat was/is de meest beroemde President van de VS.
              Hij is vermoord door de heer Laars.
              De voorvaders van de heer Laars waren, schrik niet, mensen die heel dicht bij U en mij hebben gewoond.
              De heer lincoln op dit blog heeft mijnsinziens een hele geschiedenis bewuste auto-nick-name.
              Ik weet echt niet wie hij is.
              Ik heb hem al gezien op autoblog.
              Ik wil geen aanvaring met hem.
              Ik wil ook niet zijn wie hij is.
              Ik ben gewoon George.
              Let op, vernoemd naar de 2e meest belangrijke President van de VS.
              Right, George Washington.
              De heer lincoln heeft heel subtiel gekozen voor de 1e President en een zeer indrukwekkend automerk uit de VS.
              Kan ik nog iets voor U doen ?
              Heeft U nog een vraag, heer Jzaero ?
              Hoe ontdekt U nou wat the real deal is ?

              Login om te reageren
              • Exotic zegt

                4 november 2010 om 00:17

                @boygeorge:

                Dude mis ik hier iets?! Waarom praat je zo man?

              • boygeorge zegt

                4 november 2010 om 02:23

                @Exotic:
                Ja, U mist iets.
                Ik praat niet zo, ik schrijf/typ zo.

              • bozewolf zegt

                4 november 2010 om 00:41

                @boygeorge: Mijn beste, het was toch werkelijk dhr. Hokje die president Lincoln op een loden verassing trakteerde.

                Ik vertegenwoordig het agentschap van dhr. Laars en wij zijn uitermate ontstemd over uw aantijgingen.

              • Citrofiel zegt

                4 november 2010 om 00:44

                @bozewolf: :lol: Ga zo door. ;)

              • boygeorge zegt

                4 november 2010 om 02:31

                @bozewolf:
                Dhr. Hokje ?
                Denk niet dat U ontopic is.
                Er is mij slecht 1 hokje bekend.
                Daar slaapt mijn hondje in.
                In america is dat de vriend van Charlie.
                En dat is een uitvinding van MIJ.
                Ik ben de enige, the one and only, cartoon-creator.
                All Rights Pending.
                Zo, nu is het te moeilijk voor U.
                Vraag maar aan de heer Citrofiel hoe U dit moet/wil oplossen.
                Hartelijk bedankt voor uw leuke reactie.
                Vriendelijk gegroet, George.

            • agarde zegt

              4 november 2010 om 14:51

              @jzaero: Idd…

              Login om te reageren
          • Citrofiel zegt

            4 november 2010 om 00:24

            @boygeorge: Ik heb geen bijdrage aan de Alpines, ik ben meer van de snelle comfortabele GT’s. Ik prefereer een Citroën SM. Desondanks hulde aan iedereen die wel de Alpine-liefde voelt, het is Frans en het is bijzonder dus ik ben fan.

            Ik zou met mijn studie richting de auto’s kunnen gaan, maar het is vooral een brede technische studie. Het tentamen is vrijdag pas, dus ik kan er nog niets over vertellen.

            Login om te reageren
            • boygeorge zegt

              4 november 2010 om 01:37

              @Citrofiel:
              Oprecht, veel succes.

              Login om te reageren
              • jzaero zegt

                4 november 2010 om 13:49

                @boygeorge: Beste George,

                Bedankt voor de door u verder gegeven informatie wat betreft het woord ‘wannabe’, maar het was niet nodig geweest. Als ik mijn woorden kies, zowel in het Engels als in het Nederlands, ben ik ervan bewust dat ik weet welke woorden ik gebruik en wat ze betekenen. Het sloeg dan ook op de nickname lincoln die hier gebruikt wordt en in bijna elk topic wel een keer opduikt. Het heeft niets te maken met het merk lincoln of de president die hier ooit op aarde rondliep.

                Uw manier van spreken komt ten zeerste overeen met die van de vaste bezoeker lincoln en daarmee wordt u dan ook in vergelijking gebracht en hiervoor wordt dan ook het woord wannabe gebruikt.

                Met vriendelijke groet,

                J.

  7. Ivo zegt

    3 november 2010 om 23:26

    Blijft een schitterende auto. Twee maanden geleden kwam ik dit fraaie clubje Alpines tegen in Frankrijk:


    Login om te reageren
    • midasracer zegt

      4 november 2010 om 09:00

      @ivo86: Dat is iets heel bijzonders wat je hebt gezien! Ik zie er af en toe wel eens eentje op een klassieker show, maar zoveel in de originele kleur, adembenemend gewoon!

      Login om te reageren
    • NLBUURMAN zegt

      4 november 2010 om 09:58

      @ivo86: ik neem aan dat je daar de rest van de dag hebt staan kwijlen?

      Login om te reageren
      • Ivo zegt

        4 november 2010 om 13:06

        @NLBUURMAN: Zo lang als ze daar stonden heb ik inderdaad staan kwijlen. Prachtig gezicht! Ze waren van Comas Historic Racing, inclusief bijpassende servicebus:


        Login om te reageren
  8. philippe zegt

    4 november 2010 om 00:21

    Dit is echt mijn droomwagen, staat met stip op 1. Alles is gewoon perfect aan deze wagen. Voor liefhebbers die wat Duits kunnen; http://www.youtube.com/watch?v=igQXprDxzNE

    Login om te reageren
  9. jackal zegt

    4 november 2010 om 01:32

    heb zeker sedert deze avond bijzonder weinig op met de fransen…

    Login om te reageren
    • boygeorge zegt

      4 november 2010 om 01:38

      @jackal:
      Bonjoure.

      Login om te reageren
      • Diederik zegt

        4 november 2010 om 07:40

        @boygeorge:
        C’est bonjour mon ami. Sans le “e” :)

        Login om te reageren
        • boygeorge zegt

          4 november 2010 om 07:56

          @Diederik:
          bonjoure, jaì fatique, malade dans le jardin

          Login om te reageren
          • Pallas zegt

            4 november 2010 om 10:09

            @boygeorge: Goeiemorgen dankzij jou is zelfs Fonzy boos op mij. 8)

            Login om te reageren
            • boygeorge zegt

              4 november 2010 om 20:05

              @Pallas:
              Ik.
              Heb.
              Ge.
              Zien.

              Login om te reageren
  10. rfw1994 zegt

    4 november 2010 om 07:01

    ik dacht dat er stond: aimee zou zih omdraaien in d’r graf :D die blauwe is wel de mooiste alpine!

    Login om te reageren
  11. mikeslsamg zegt

    4 november 2010 om 07:27

    eej cool das mijn foto!

    Login om te reageren
  12. Megakix zegt

    4 november 2010 om 07:43

    @Autoblog-redacteuren; willen jullie zo vriendelijk zijn om – door de komst van nekhaarverschrompelend babbelkontje BoyGeorge – een maximum aantal ‘regels’ over ‘karakters’ in te voeren ? Of geef Pallas en BoyGeorge elkaars e-mailadres, zodat ze regelmatig van autobil kunnen gaan in hun vrije tijd….wát een geneuzel.

    Login om te reageren
    • boygeorge zegt

      4 november 2010 om 07:51

      @Megakix:
      wat wil je billy de kid ?

      Login om te reageren
      • E320cdi zegt

        4 november 2010 om 19:25

        @boygeorge: on-topic please…

        Login om te reageren
        • boygeorge zegt

          4 november 2010 om 19:29

          @E320cdi:
          U heeft gelijk, ik zal mijn best doen.

          Login om te reageren
    • boygeorge zegt

      5 november 2010 om 08:54

      @Megakix:
      je hebt nog geen antwoord babbelkontje.
      stuur ze een briefje.

      Login om te reageren
  13. mb man zegt

    4 november 2010 om 07:52

    Schitterende bak.Mooiste renault ooit.

    Login om te reageren
  14. watzegje zegt

    4 november 2010 om 08:19

    die boygeorge moet echt ophouden hier, hij verpest hiet elk topic. Autoblog doe er wat aan! groetjes

    Login om te reageren
  15. EFB zegt

    4 november 2010 om 08:39

    Ik rij elke dag langs zo’n A310 die in leiden staat. Die wordt momenteel gerestaureerd, maar hij staat inmiddels al 3 maanden in de plamuur/grondverf buiten niks te doen. Hetgeen zonde is…

    Login om te reageren
  16. Robbie Ronald zegt

    4 november 2010 om 08:50

    Boygeorge moet inderdaad ophouden! Wat een onzin kraamt ddie gast uit zeg! Beetje interessant doen! Bah!

    Login om te reageren
  17. Hanico zegt

    4 november 2010 om 09:54

    Het is inderdaad een prachtige wagen die Alpine. Het is een stoere bak die zo vriendelijk uit zijn ogen kijkt.

    Login om te reageren
  18. Svenska Aeroplan AB zegt

    4 november 2010 om 10:18

    @ Jochempie: hahaha! DAT wilde ik nou net zeggen! Dat is exact het gevoel wat ik krijg bij de Alpine…

    @ Megakix: ‘van autobil gaan’ is e zin van de dag! Nu al!! :D

    @ boygeorge: fijn om te zien dat er weer iemand is opgestaan die de schitterende Nederlandsche taal op een dergelijk bijzondere manier bezigt…

    Login om te reageren
  19. Bart van den Acker zegt

    4 november 2010 om 10:33

    Ja, nu moet ik wel even reageren. Ik ben twintig jaar in het bezit geweest van een Alpine A110. Een pure, absolute jongensdroom, die is geboren in de tijd dat ik van mijn zakgeld autoblaadjes begon te kopen en dat waren net de gloriejaren van de A110. Ik kocht de mijne in 1987 van mijn allerlaatste centen plus duizend gulden die ik van mijn vader had kunnen lenen. Toen was ik nog zo naief om te denken dat ik dagelijks met die auto kon rijden, maar dat was echt mijn failissement geworden. Twintig jaar later had ik het boek uit. Alle ondeugende dingen gedaan die ik kon, tientallen rally’s gereden, diverse circuits rondgeveegd en 120.000 kilometer afgelegd, waarvan minstens 119.500 te hard, de rest was warmrijden. Ik heb mezelf beloofd nooit uit te rekenen wat die auto me heeft gekost. De mijne was overigens een in Spanje gebouwd exemplaar met de 1400-motor uit de 5 Alpine. In die vorm zijn de laatste 130 geproduceerd. Met wat meer compressie en een afgedraaid vliegwiel was 95 pk voldoende om op slingerende bergweggetjes op papier veel snellere auto’s het snot voor de ogen te rijden, vanwege 720 kilo rijklaar gewicht, een ongelooflijk goede wegligging en dank zij de motor achter de achteras ontzettend goede tractie. Mijn exemplaar noemde ik ‘Biche’, dat is het pseudoniem van de navigatrice die naast Jean Claude Andruet in 1973 de Rallye Monte Carlo won in een A110, een soort Franse versie van ‘bitch’, wat absoluut terecht was. Het kreng heeft me vaak flink te grazen genomen, met name door garagerekeningen, waarvan het totaal soms hoger was dan de uitkomst van mijn salarisstrookje. Gelukkig is mijn Alpine door VSOC in Sassenheim terugverkocht naar Spanje, waardoor de kans heel klein is dat ik haar ooit nog terugzie, in handen van een ander, dat zou me toch te veel worden.
    Dat Franse clubje Alpines is trouwens van oud-coureur Eric Comas, hij verhuurt die dingen voor veel geld inclusief serviceteam en filmploeg voor serieuze historische rally’s, zoals de Rallye Monte Carlo Historique.

    Login om te reageren
    • de sjonnies zegt

      4 november 2010 om 12:44

      @Bart van den Acker:
      Bart is het waar dat je een 5 Alpine motor en bak zo achterin een R8tje of Alpine kunt ‘lepelen’

      Login om te reageren
  20. Sjonny zegt

    4 november 2010 om 10:41

    Volgensmij is de achterbumper niet origineel, maar komt deze van een c-kadett af

    Login om te reageren
  21. HKH zegt

    4 november 2010 om 10:41

    @pallas
    ik zag gisteren nog zo’n rode renault-alpine rijden. wat ziet zo’n ding er geweldig uit!

    Login om te reageren
  22. Imom zegt

    4 november 2010 om 10:51

    Had het al eerder gezegd dat Renault de naam Gordini
    misbruikt maar ja daarentegen zijn de tijden ook veel veranderd.
    Bij ons in het dorp rijd er nog ééntje rond,het is inderdaad één van de mooiste auto’ die gebouwd werden en altijd een plezier om hem te zien.

    Login om te reageren
  23. Dino zegt

    4 november 2010 om 10:52

    Kijk, dit is een ECHTE (franse) auto …..Geweldig .

    Login om te reageren
  24. de sjonnies zegt

    4 november 2010 om 10:57

    A 110’s zijn droomauto’s, vooral van blijven dromen.

    Wordt ontzettend veel mee gerommeld met A 110’s, uitermate geschikt voor het omkat circuit.
    Spanjaarden, Mexicanen en Bulgaren worden omgekat tot ‘Franse’ Alpines.

    Login om te reageren
  25. poeperman zegt

    4 november 2010 om 11:10

    hokje beats laars

    Login om te reageren
  26. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    4 november 2010 om 11:14

    @ Bart van den Acker: en ondanks alles, had je het zo weer gedaan!

    Toch?

    Login om te reageren
  27. petsmaster zegt

    4 november 2010 om 12:02

    @boygeorge : toegegeven, ik heb er wel bewondering voor dat je op zo’n korte tijd in je opzet weet te slagen. Zij die er zich aan ergeren : muhahaha. Ik vind het geniaal :lol:

    OT : vroeger stond er zo eentje bij ons in de straat waar ik opgegroeid ben. Vond het toen vooral een vreemd ding en was heel wat meer gecharmeerd van z’n opvolger. Maar ondertussen weet ik welke grootse prestaties dit apparaat op z’n naam heeft staan en dat heeft er toch wel voor gezorgd dat ik hem wat meer ben gaan apprecïeren. Lijkt me hoe dan ook een hele ervaring om een keertje mee te rijden.

    Login om te reageren
    • boygeorge zegt

      4 november 2010 om 20:31

      @petsmaster:
      Het heeft even geduurd voor ik uw reactie zag.

      Login om te reageren
  28. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    4 november 2010 om 12:44

    @ petsmaster: noem je boygeorge nou een vreemd ding? En ben je meer gecharmeerd van zn opvolger????????? Ik snap het niet meer…

    ;)

    OT: vraagje, met name die schuin aflopende achterkant is schitterend! Daar is een naam voor toch? Kamm-tail?? Iemand die het weet??

    Login om te reageren
    • de sjonnies zegt

      4 november 2010 om 12:47

      @Svenska_Aeroplan_AB:
      Een Kamm tail is een ingedeukte kont om het maar simpel te zeggen.
      De Alfa Romeo Giulia heeft als sedan een kamm tail
      Die ingedeukte kont zorgt voor minder wervelingen achter de auto; zodat de auto zuiniger is.
      Behalve bij Alfa, daar ging het om meer snelheid
      ’t gaat dus om de kont, waar de achterlichten zitten.

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        4 november 2010 om 12:53

        @de sjonnies: Officieel zijn de achterkanten van de Volvo S60 en de Toyota Prius ook Kamm-tails. Terwijl deze niet zijn ingedeukt.

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          4 november 2010 om 12:54

          @Jochempie: Doppelpöster.

          Login om te reageren
        • de sjonnies zegt

          4 november 2010 om 13:00

          @Jochempie:
          Heb geen enkele reden om je niet te geloven :D

          Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      4 november 2010 om 12:52

      @Svenska_Aeroplan_AB: Kamm-tail of Kammback inderdaad. Komt er in feite op neer dat de stroomlijn van een auto niet sterk verandert wanneer je de achterkant ‘afhakt’ ten opzichte van wanneer deze in een druppelvorm zou uitlopen.

      Login om te reageren
      • Pallas zegt

        4 november 2010 om 13:31

        @Jochempie: Zoals bij een 250 GTO?

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          4 november 2010 om 13:54

          @Pallas: Dat is inderdaad een variant van een Kamm-tail. Net als een Audi A2.

          Login om te reageren
          • bakkerst zegt

            4 november 2010 om 19:44

            @Jochempie:

            voor meer info:
            http://en.wikipedia.org/wiki/Kammback

            in italië staat het overigens bekend als Coda Tronca als ik me goed herinner..

            Login om te reageren
            • Pallas zegt

              4 november 2010 om 20:00

              @bakkerst: Is Coda Tronca niet dit?

              Login om te reageren
              • integralechubasco zegt

                4 november 2010 om 20:09

                @Pallas:
                Ha Pallas, dat is de coda lunga… coda tronca (afgehakt) laat zich al raden… ;)

              • integralechubasco zegt

                4 november 2010 om 20:16

                @integralechubasco:
                …tromgeroffel…

                Codatronca!

              • Pallas zegt

                4 november 2010 om 20:18

                @integralechubasco: Dank U, wist dat het iets met Coda was, weer een stukje kennis voor eeuwig opgeslagen.

              • integralechubasco zegt

                4 november 2010 om 20:19

                @Pallas:
                graag gedaan, zolang die mooie citroen plaatjes blijven komen…

              • Pallas zegt

                4 november 2010 om 20:23

                @integralechubasco: Heb mijn in dit topic beperkt tot enkele Renaults.

              • Pallas zegt

                4 november 2010 om 20:19

                @integralechubasco: Coda Lunga wel véél mooier!

              • integralechubasco zegt

                4 november 2010 om 20:22

                @Pallas:
                Een vroege coda tronca, ’73er bijvoorbeeld met een 1750 blok en houten dashboard is ook niet te versmaden… sterker nog, hij staat hoog op mijn verlanglijstje…

              • Pallas zegt

                4 november 2010 om 20:28

                @integralechubasco: Deze spotte ik een paar maanden geleden, jij weet vast meteen uit welk jaar die komt?

              • integralechubasco zegt

                4 november 2010 om 20:47

                @Pallas: Ja, dit is de 2e serie spider coda tronca! Nou dat kan tussen 1970 tot 1980 zitten. Als we er van uit gaan dat dit een nederlands geregistreerde voertuig is dan moet hij van voor 1973 zijn, gezien zijn donkerblauwe nummerplaat.

                Wat ik ook bijzonder vindt aan dit type ten opzichte van de coda lunga: de mooie, niet eerder geziene vingerdeurhendel en de voorruit die niet zo rechtop staat. Ook is dit de echte rijders-spider met zijn Giulia-bertone gtv DNA… 1750 is mooi of 2000 met 130 pk, op nog geen 1000 kg….

              • Pallas zegt

                4 november 2010 om 20:52

                @integralechubasco: Ja is een Nederlands kan op de andere foto’s de plaat niet aflezen zodat ik precies kan zien hoe oud ze is(is natuurlijk vrouwelijk.

              • boygeorge zegt

                8 november 2010 om 01:00

                @integralechubasco: Que Pasa,weet je hoe je Cobra schrijft in het spaans. Hasta la vista, Boa Constritor.

  29. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    4 november 2010 om 14:46

    @ heren: aha, op die manier! Eigenlijk het tegenovergestelde van de Alpine dus! Die loopt juist schuin af.

    Thanks!

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      4 november 2010 om 20:28

      @Svenska_Aeroplan_AB: Nou ja… De achterkant is wel weer ‘afgehakt’ dat laatste stukje… Ik zou het niet durven zeggen. ;)

      Login om te reageren
  30. mikeslsamg zegt

    4 november 2010 om 16:09

    vet, nooit gedacht dat een foto van mij nog eens op autoblog zou komen.

    Login om te reageren
  31. E320cdi zegt

    4 november 2010 om 19:28

    Mooiste Renault ever!

    Login om te reageren
  32. Lappidot zegt

    4 november 2010 om 21:08

    @boygeorge,Pallas en jochempie ! H U L D E ! ! ! Verder doen zo, mijn avond werd plots aangenaam !

    Login om te reageren
    • boygeorge zegt

      5 november 2010 om 08:58

      @Lappidot:
      ik heb niets gedaan.
      ik ben onschuldig.
      ik denk dat Pallas het telkens doet.
      ik denk dat hij de paljas is.
      kweetniet

      Login om te reageren
  33. Mr. Dj M. zegt

    4 november 2010 om 22:31

    Alpines zijn echt super!

    Login om te reageren
  34. veedub zegt

    5 november 2010 om 19:23

    @boygeorge
    Pallas de Paljas , lol!
    Jij zou journalist moeten worden!
    ;)

    Login om te reageren
    • boygeorge zegt

      5 november 2010 om 19:26

      @veedub:
      niet doorvertellen..paljas weet..dit..nog..niet..hoop ik.

      Login om te reageren
      • Pallas zegt

        5 november 2010 om 19:28

        @boygeorge: Te laat, maar ga zo stappen, dus je hebt het rijk alleen! Veel plezier, en zorg alsjeblieft dat geen ban krijgt.

        Login om te reageren
        • boygeorge zegt

          6 november 2010 om 00:06

          @Pallas: het is nu zaterdag.. hoe laat kom je thuis?

          Login om te reageren
          • Pallas zegt

            6 november 2010 om 19:53

            @boygeorge: Ben om 4:30 thuisgekomen, en vertrek zo naar feestje dus kan wel zondagochtend worden.

            Login om te reageren
    • Pallas zegt

      5 november 2010 om 19:27

      @veedub: Hij kan beter schrijver worden, van journalisten word een doorgaans een helder verhaal verwacht. …kom met die smiley: 8)

      Login om te reageren
      • boygeorge zegt

        8 november 2010 om 01:03

        @Pallas: ik schrijf toch, en als het niet helder genoeg is doe je het licht maar aan.
        Sommige fransooosen, gek wordt je daar van.

        Login om te reageren
  35. Dimglor zegt

    6 november 2010 om 17:28

    Is very nice!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North