
Nog ruim voordat de winter officieel is begonnen is het al zo ver: sneeuw. Voor de meeste autoliefhebbers – lees: rijders – is dit een tegenvaller, aangezien de wegen aanvankelijk moeilijk begaanbaar zijn en de kans op ongelukken groot is. Ik probeer er echter een voordeel in te zien, want afgezien van auto’s vind ik “sneeuw” als thema ook leuk om te fotograferen. Combineer de twee maar eens…
Op maandagavond fietste ik richting mijn bescheiden studentenkamer, toen mij, méér dan alle andere keren, deze Porsche opviel. Nooit had ik echt zin gehad om mijn camera hiervoor te halen, al was het maar een paar minuten werk. Nu was de auto echter bedekt in een maagdelijke laag sneeuw, enkel gerept door twee bladeren die rechtop in de ijskoude vacht van de Porsche stonden. Niet vaak had ik de stimulans gevoeld om foto’s van “zo’n doorsnee” Porsche te maken. Dat klinkt nogal uit de hoogte, en dat is het inderdaad ook wel. Zeker van zwarte en zilvergrijze exemplaren zijn er bijzonder veel van de band gerold, dus voor mij heeft het meestal weinig meerwaarde om er foto’s van te maken.
Uitzonderingen zijn er echter om gemaakt te worden. De auto stond mooi vrij, en de achtergrond was rustig, op een oranje Volvo 121 op de achtergrond na. Eigenlijk werd het een simpel rondommetje van een aantal standaard aandzichten, maar ik vind het nou eenmaal leuk de foto’s met jullie te delen. Bovendien is het een streven van mij om elke exclusieve auto ten minste één keer uitgebreid te fotograferen.
De Porsche die hier te zien is, is een 997 Carrera 4S van september 2006, die in de zomer van 2007 naar Nederland is geïmporteerd. Aan de kleine kentekenplaten en de “stootkussens” om de kentekenplaat aan de achterkant is te zien dat het om een Amerikaanse versie gaat, hoewel de knipperlichten op de hoeken van de neus bij Amerikaanse versies meestal oranje zijn, niet wit. Klein detail.
De Porsche 997 Carrera 4S wordt aangedreven door een atmosferische 3,8 liter zescilinder boxermotor die 355 pk levert. De auto weegt 1.475 kilo, wat resulteert in een 0-100 km/u acceleratie van 4,8 seconde. Voor de 80-120 km/u sprint heeft de auto 6,8 seconde nodig. Deze tussenacceleratie is in de praktijk nuttiger om te weten dan de 0-100 tijd. De topsnelheid bedraagt 288 km/u, want dan wordt luchtweerstand de aërodynamische auto – cW van 0,30 – de baas.
Foto 4 is erg mooi! top!
Leuk, vooral de foto van de achterkant is mooi. Het doet me denken aan een frangipane taartje met glazuur :)
Die stootkussens daarentegen zijn echt afschuwelijk…
@Veyronlover:
Amerikaanse versie he :P
Wel grappig, alleen ben deze ochtend flink hard onderuit gegaan, pols gekneusd! :(
@RickB.: Aii, beterschap dan. Ben net nog geflikkerd. :|
@agarde:
Jo, thanks man! ;)
@Veyronlover: Whaha lol een frangipane taartje XD/
De knipperlichten zijn door de grootste minkukel nog te vervangen. Gewoon simpel open klikken, oranje er uit witte er in en klaar is minkukel. Komt geen schroevendraaier aan te pas en de kosten zullen ook niet extreem hoog liggen.
Een nieuwe achterbumper daarentegen zal wat meer kosten. Trouwens met een 4S in de sneeuw moet je natuurlijk nog gewoon kunnen ‘boenderen’!
Is dit geen targa? Aan de vorm van het zijraam te zien?
Gave foto’s, erg mooie spot.
80-120 6,8 seconden???…
Dan doet mijn VW Touran 2.0TFSI 220PK (gechipt) het nog sneller…
@VWFreak: Ik betwijfel of jou Touran dat sneller doent.Die 80-120 meting is de souplesse in seconden. Worden gereden in de hoogste versnelling.
@VWFreak: paar tandjes terugschakelen en hij doet het in 3 seconden.
mooie Volvo amazone (Foto 1)
OT: Mooie foto’s ,graag in groter formaat voor bureauachtegrond plzz!!!
sorry, maar vind ’t weinig speciaals hebben
Mooie foto’s :)
@ VWFreak: Een gechipte 2.0 TFSI doet het wel sneller, maar VW heeft nooit een Touran uitgebracht met een 2.0 TFSI blok…
Hier voor mijn deur werden de twee thema’s ook gecombineerd. Met ’n pantoffel bovendien.
@ VW Freak: Misschien bedoelde je 2.0 FSI maar nog steeds is het zeer onwaarschijnlijk dat je 70pk met alleen een chip hebt gekregen. Verder heeft een gechipte 2.0TFSI altijd (ondanks welke tuner) minimaal 240pk.
hahahahha die vwfreak met zijn touran 2.0tfsi, miss bedoel je de 2.0 tdi hahahah
Komen deze foto’s ook als wallpaper? De foto boven het artikel is echt prachtig :-)
Prachtige foto’s, laten de lijnen van de 911 mooi uitkomen. In de laatste foto is die lijn boven de uitlaten plots mooi zichtbaar.
Ben ik blij dat deze man hem verstandig aan de kant laat staan met zo een weer.. Ondanks de 4S, ’t zou zonde zijn er iets mee voor te hebben, toch?
En mensen, voorzichtig zijn op de baan zowel als op de stoep he!
Heel mooi!
Een wallpaper van foto 4, als het kan.
Ik zal je dankbaar zijn.
6.8 sec……. in welke versnelling.. de 6de neem ik aan?
Ik zeg ….. WALLPAPERS!!!!!
Ik vind een Porshe laatste tijd geen sportwagen meer, mede omadt hij zo goedkoop is en mensen zich hoog voelen in die Hitler mobiel.
@The360box: Goedkoop? Wat voor sportwagen rijd jij dan?
@AlwinH: Gister nog een Carrera 4S gekocht, was toch boodschappen aan het doen…dus waarom niet, kost niks meer tegenwoordig.
@The360box: speel jij nu maar lekker verder op je xdoos.. Als je in een Carrera 4s hebt gereden praat je wel anders.
Super gave foto’s!
hahah kwam in ehv een “rijdende”auto die gewoon zo erg bedekt was dat het licht van z’n koplamp nauwelijks door de sneeuw heen kwam. Z’n ruiten waren met de ruitenwisser maar ffe schoon gemaakt.
mooie foto’s!
Mooie foto’s :)
Zitten hele knappe plaatjes tussen appeltje !
haat aan koude sneeuw
er reed vandaag nog zon porsche door haren met twee zwarte pieten er in!!
@SD1: hahah geweldig:P
ik kwam zaterdag een zwarte piet en sinterklaas in een opel besteller tegen:P
Zeer mooie foto’s… Is een mooie wagen en zo bedekt met het sneeuw ziet het er gewoon goed uit!
Tijdloze schoonheid toch? Zo’n 911. :) Dit hoort nog lang niet in een museum. Super gave foto’s.
@ Iedereen die mij de grond in duwt: sorry, een typefoutje, het is een 2.0FSI, en ja, ik heb hem laten chippen bij een familie van me in Duitsland. Ik ben ook nog opzoek naar een Golf 5 R32 8erbumper… iemand enig idee?…ThnX