• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gewelddadig: Porsche 911 GT2 RS mee naar Parijs

Auteur: Dennis, gepost 30 september 2010 om 17:42 – 36 Reacties

Porsche 911 GT2 RS


De 620 pk sterke Porsche 911 GT2 RS is momenteel het meest brute dat Porsche te bieden heeft. Uiteraard staat ook deze krachtpatser te glimmen op de stand bij Porsche.

Inhoudelijk geen nieuwe feitjes, dus het gaat nu vooral om de live foto’s. Maar voor de volledigheid zal ik nog wel even de eigenschappen van deze ruige 911 variant herhalen.

De GT2 RS stuurt z’n 620 paarden uitsluitend naar de achterwielen. Die zijn dan ook uitgerust met speciaal ontwikkeld rubber in maat 325/30 ZR 19 (245/35 ZR 19 van voren). Optrekken van 0 naar 100 km/u duurt 3,5 seconden de topsnelheid bereik je bij 330 km/u. 0 tot 200 km/u duurt 9,8 seconden en 0 tot 300 km/u in 28.9 seconden. Er worden totaal 500 exemplaren gebouwd en in Nederland staat er een bedrag van 309.700 euro inclusief belastingen op het prijskaartje.

Ook interessant!

  • Video - Porsche Taycan Turbo S vs 911 GT2 RS: wie wint?
  • Porsche zet ronderecord op Zandvoort met GT2 RS
  • Porsche deelt video van GT2 RS MR record op Zandvoort
    Porsche deelt video van GT2 RS MR record op Zandvoort
  • GT3
    Video: nieuwe Porsche 911 GT3 RS gespot in actie

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

911, Autoshows, gt2, gt2-rs, parijs, Parijs-2010, Porsche

Vorig bericht: « Autoblog video: autoshow Parijs 2010 (deel 1)
Volgend bericht: Citroën DS4, C4 en C4 Picasso »

Lees Interacties

Reacties

  1. The360box zegt

    30 september 2010 om 17:44

    Lekker exclusief maar is ie nou echt sneller dan de GT2?

    Login om te reageren
    • Pieter-Jan zegt

      30 september 2010 om 20:49

      @The360box: 7m11s op de ‘ring. Volgens mij is dat de snelste straatlegale wagen.

      Login om te reageren
      • Macready zegt

        30 september 2010 om 23:50

        @Pieter-Jan:
        7m 18 (fabrieksclaim). Gumpert Apollo deed het vorig jaar al in 7m 11.

        599 GTO en Zonda R zaten beide onder de 7 minuten maar dan wel op niet straatlegaal rubber (slicks, alhoewel de nieuwe straatlegale banden van de GT2 RS feitelijk ook al semi slicks zijn).

        Login om te reageren
  2. Hupke zegt

    30 september 2010 om 17:47

    Leuk, maar als je dit koopt moet je toch al echt weten hoe ermee om te gaan.
    Is enkel leuk voor onze ringkoningin of the stig.

    Al zullen er waarschijnlijk ook wel enkele alleen gebruikt worden om voor harrods te parkeren.

    Login om te reageren
  3. d15b2 zegt

    30 september 2010 om 17:47

    1 woord: wow.

    Hier nog een geweldige wallpapert:
    http://www.porsche.com/microsite/911gt2rs/flash/images/wallpaper/2560×1600/09_gt2rs.jpg

    Login om te reageren
    • BaySideBlueBoy zegt

      30 september 2010 om 17:55

      @Dennis: En wat is de snelste rondetijd op Nürburgring Nordschleife? Of is dat nog niet bekend. Lijkt mij het belangrijkste gegeven om weer een 911 vs. GT-R bitchfight te starten. ;)

      Login om te reageren
      • BaySideBlueBoy zegt

        30 september 2010 om 18:05

        @BaySideBlueBoy: Al zouden ze een rondetijd hebben dan is die toch ongeldig, zie de achterbanden! Er zit amper profiel op die banden en ze zijn vrij nieuw. Zouden het slicks zijn?

        Login om te reageren
        • d15b2 zegt

          30 september 2010 om 18:31

          @BaySideBlueBoy: Semi-slicks zijn legale wegen-banden

          Login om te reageren
        • rider zegt

          1 oktober 2010 om 13:57

          @BaySideBlueBoy: dus legaal en dus zet hij een geldige rondetijd neer op de ring. en die is volgens Porsche 7,18min. Houd het duitse vakblad “Sportauto” maar eens in de gaten met hun “Supertest”. Zodra deze namelijk een voertuig over de ring jagen, is dat ook tevens een referentie-kader voor de concurrentie en dus ook de fabrikanten. Dit blad heeft nauwe banden met Porsche, Ferrari, Lamborghini, VW, Audi, BMW, MB, Pagani, Maserati. Eigenlijk bijna de gehel auto-industrie. En die gebruiken ook hun resultaten voor reclame en dergelijke.

          Login om te reageren
  4. KaCh1ng zegt

    30 september 2010 om 18:01

    mooi , mr kvind dit vn elk 911 …

    Login om te reageren
  5. spykerboy zegt

    30 september 2010 om 18:05

    lekker mee flaneren over de boulevard in lage versnelling met veel toeren en dan affentoe sprintje trekken :D daar is dit leuk voor, ow en op cpz natuurlijk :P

    Login om te reageren
  6. VWouter zegt

    30 september 2010 om 18:07

    GEIL!

    Login om te reageren
  7. vale46 zegt

    30 september 2010 om 18:14

    Hier heb ik lang op gewacht!
    Een 911 met een dikke vette 600+ pk en RWD
    De geintigreerde inlaten in de achterspoiler vind ik persoonlijk een zeer mooi detail aan de GT2(RS).
    De uitlaten had ik liever anders gezien, ofwel 4X ofwel 2 in het midden à la GT3
    Het interieur heeft net iets té veel alcantara, liever een stukje meer puur carbon (hij kost toch al zoveel).

    Samengevat: een bom!

    Login om te reageren
  8. MacKokkel zegt

    30 september 2010 om 18:29

    Waarom zit er zo’n Tupperware bakje geïntegreerd in de flanken van deze 911? Alleen al daarom heb ik de voorkeur voor de GT3 RS. Het is normaal al een zeer lelijke oplossing voor een luchtinlaat bij de normale turbo, maar om hem ook nog een keer te accentueren door ‘m in carbon uit te voeren…. bah.

    Login om te reageren
  9. integralechubasco zegt

    30 september 2010 om 18:32

    topauto, doet me een beetje denken aan de ferrari f40 toen hij uitkwam… beetje hetzelfde concept. Men neme een productiemodel (911/308gtb), gooit er een paar turbo’s op en maak hem zo licht mogelijk… et voila!

    Login om te reageren
  10. integralechubasco zegt

    30 september 2010 om 18:32

    topauto, doet me een beetje denken aan de ferrari f40 toen hij uitkwam… beetje hetzelfde concept. Men neme een productiemodel (911/308gtb), gooit er een paar turbo’s op en maak hem zo licht mogelijk… et voila!

    Login om te reageren
    • Kwekedek zegt

      30 september 2010 om 18:36

      @integralechubasco:”doet me een beetje denken aan de ferrari f40 toen hij uitkwam” Ik vind van niet.Deze 911 is niet echt ”kaal” te noemen vergeleken met de F40.

      Login om te reageren
  11. Robbert zegt

    30 september 2010 om 19:03

    1. Veel te duur.
    2. Jammer dat je een typische VW draaiknop hebt voor de verlichting…

    Login om te reageren
  12. willie zegt

    30 september 2010 om 20:00

    zo’n 911 is met de helft van dit aantal pk’s al door geen hond meer op de weg te houden. totaal onzinnig geval, waar enkel cijferneukers opgewonden van raken.

    Login om te reageren
  13. frarissimo zegt

    30 september 2010 om 20:14

    Pfff de zoveelste 911, het ding straalt nul emotie en qua ontwerp ook niks bijzonders.
    En dat er turbo’s op de 6 cilnder zijn geschroefd is technisch natuurlijk helemaal niet interessant.

    Login om te reageren
    • Pieter-Jan zegt

      30 september 2010 om 20:58

      @frarissimo: http://www.pistonheads.com/doc.asp?c=105&i=22253

      Login om te reageren
  14. koekepan zegt

    30 september 2010 om 20:16

    die pinkers-remlichten-whatever het ook mag zijn zijn lelijk

    Login om te reageren
  15. integralechubasco zegt

    30 september 2010 om 21:00

    @Kwekedek
    kwek jij maar verder, de 911 is zo kaal dat ze de RS-rolbeugel hebben weggelaten om gewicht te besparen. Alles is leichtbau aan deze porsche…

    Login om te reageren
  16. integralechubasco zegt

    30 september 2010 om 21:02

    een groot gedeelte van de rolbeugel althans… :oops:

    Login om te reageren
  17. GTR zegt

    30 september 2010 om 21:24

    Hehe eindelijk een prachtige Porsche!

    Login om te reageren
  18. Dimglor zegt

    30 september 2010 om 21:35

    Prachtige wagen gewoon…. maar als je deze koopt, mag je meteen een rijcursusje nemen… Zal wel een beest zijn om mee te rijden :)

    Login om te reageren
  19. memphis zegt

    30 september 2010 om 21:48

    En we melken nog maar eens een 911 uit.
    Hopelijk blijven de klanten dit pikken.

    Login om te reageren
  20. jeff zegt

    30 september 2010 om 22:26

    @Willie,je hebt duidelijk nog nooit in een Porsche gereden….

    Login om te reageren
    • willie zegt

      30 september 2010 om 22:54

      @jeff: jij hebt duidelijk nog nooit een 911 op de limiet gereden…

      Login om te reageren
  21. Osca zegt

    1 oktober 2010 om 01:45

    ik vind een spoiler op een Porsche helemaal niks =-=

    Login om te reageren
  22. lambo4all zegt

    1 oktober 2010 om 09:55

    echt super toffe wagen, heb ook al het artikel in top gear magazine gelezen erover maar de prijs is dan echt wel een flinkt domper. meer als 3 ton voor een 911! bedenk wat je nogmeer voor leuks kan kopen voor dat soort geld. 458, Gallardo superleggera, 2e hand LP640 met 3000km. en zelf zou ik dan ook serieus overwegen om een nieuwe CL65 amg te kopen, heeft ook geen gebrek aan snelheid en dan kan je nog lekker cruisen ook.

    Login om te reageren
  23. frarissimo zegt

    1 oktober 2010 om 13:40

    @Pieter-Jan. Bedankt voor het artikel! Voor 3 ton euro koop ik toch echt iets anders, noem het beleving, gevoel.
    En dat heeft de 911 nou eenmaal niet.

    Login om te reageren
  24. jeff zegt

    2 oktober 2010 om 11:06

    @willie:
    heb vroeger en 965 gereden,mogelijk niet op de limiet,was inderdaad ongeveer de helft van het vermogen ve GT2RS.
    Die 911turbo was echter niks minder handelbaar als bv een BMW M3 van dezelfde tijdspanne.Dekt U nu echt dat een voorwielgedreven PK kanon (zelfde vermogen) minder eenvoudig (dwz) even snel te rijden is?
    Als U met een RW gedreven wagen rijdt houd ge rekening met overstuur,met een FW gedreven wagen met onderstuur en tractiecontrole + U moet een beetje stuurgevoel hebben natuurlijk.Onderstuur geeft een misleidend veiliger gevoel,kijk wekenlijks id krant naar het aantal verkeersdoden welke met een klein autotje de bocht zijn uitgevlogen. Te snel is altijd te snel en dit corrigeren is maar voor weinigen weggelegd.

    Login om te reageren
  25. willie zegt

    2 oktober 2010 om 14:13

    @jeff: de 911 heeft een poeplink weggedrag. mega overstuur dat even onverwacht als heftig in komt zetten. alleen electronische tovenarij kan verdoezelen dat het concept, motor achter de achteras, finaal verouders is. gewone stervelingen rijden zich met dit apparaat morsdood.

    Login om te reageren
  26. jeff zegt

    2 oktober 2010 om 14:52

    @willie:
    ik leef nog,mijn 911 turbo had geen electronische tovenarij,enkel een sper differentieel en ik kon daarmee toch flink doorraggen.Ben met 1enkele Porsche ooit de vangrail (oprit autobaan) ingegaan en dat was met mijn 944S2 – motor vooraan geen listig weggedrag? Momenteel met m’n Boxster (middenmotor)ongelooflijk goed weggedrag maar op de limiet de listigste van alle Porsches (je voelt de grens gewoon niet aankomen)

    Login om te reageren
    • willie zegt

      2 oktober 2010 om 16:35

      @jeff: misschien ben je geen gewone sterveling…

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North