• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ginetta G50 – spektakel voor op het circuit

Auteur: chefke, gepost 5 januari 2008 om 13:50 – 33 Reacties

Ginetta G50


Het Britse Ginetta is een autobouwer die in dezelfde categorie valt als het Nederlandse Donkervoort. Ze maken kleine, snelle en relatief goedkope sportwagens. We hadden al eens wat impressies langs zien komen, maar de productieversie van de G50 is nu echt klaar.

De auto is ontworpen speciaal voor op het circuit en de prestaties zijn dan ook niet misselijk. De 3,5 liter V6-motor van Ford perst er 300 pk uit, en dat klinkt misschien niet als heel veel, maar de auto weegt ook maar 800 kilo. Sensatie is gegarandeerd dus. De auto is geschikt voor verschillende raceklasses, de interessantste klasse is het net opgerichte GT4 light kampioenschap. Hierin gaat de G50 het opnemen tegen de KTM X-bow, de Lotus 2/11 en misschien wel de Donkervoort D8.

De prijs voor dit speeltje is iets meer dan 50.000 euro exclusief de belastingen. Mocht je dat toch nog teveel vinden, dan maakt Ginetta naast deze championship G50 nog meer leuke karretjes, die een stuk goedkoper zijn.

Ginetta G50
Ginetta G50
Ginetta G50
Ginetta G50

Ook interessant!

  • Lotus Emira GT4
    Lotus Emira GT4 heeft tankinhoud van 96 liter!
  • Video: is de Cayman GT4 Clubsport de best klinkende GT4?
    Video: is de Cayman GT4 Clubsport de best klinkende GT4?
  • Lotus Emira
    Nederland loopt warm voor Lotus Emira
  • Gespot - Nieuwe Lotus Emira

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

Donkervoort, ginetta, gt4, ktm, Lotus, oranje, Racing

Vorig bericht: « Het is nooit te koud voor een C8 Spyder
Volgend bericht: Alfa Romeo Junior teaser »

Lees Interacties

Reacties

  1. jelle zegt

    5 januari 2008 om 13:56

    hmmm…mooi

    Login om te reageren
  2. Civviej zegt

    5 januari 2008 om 13:56

    Qua vormen heeft ie wel wat weg van een viper..
    En de voorkant zet verdacht veel aston martin achtig uit

    Maar zeker een moooi karretje!

    Login om te reageren
  3. wapz zegt

    5 januari 2008 om 13:57

    De vervanger van de Marcos?

    Login om te reageren
  4. Mustang zegt

    5 januari 2008 om 13:58

    Zeer mooie wagen!:) En niet duur;)

    Login om te reageren
  5. ML zegt

    5 januari 2008 om 14:00

    het zijaanzicht kan mij niet zo bekoren.

    Login om te reageren
  6. Dorito zegt

    5 januari 2008 om 14:04

    beetje langwerpige spiegels,
    verder wel mooie bak.

    Login om te reageren
  7. Mercedes zegt

    5 januari 2008 om 14:09

    Vind er maar niets aan, het uiterlijk staat me echt niet.

    Login om te reageren
  8. jelle zegt

    5 januari 2008 om 14:10

    is gewoon lelijk eigenlijk! ranzig…wat een zijruit!

    Login om te reageren
  9. Timpreza zegt

    5 januari 2008 om 14:18

    Mooi of lelijk, dat doet er toch niet toe. Snel en efficiënt zal hij best wel zijn, en meer moet dat niet zijn. Een racewagen hoeft niet mooi te zijn.

    Login om te reageren
  10. RenesisHP zegt

    5 januari 2008 om 14:24

    Hij is leuk voor trackdays, maar mooi is hi niet.

    Login om te reageren
  11. Apache zegt

    5 januari 2008 om 14:40

    eerder TVR- stijl sportwagens, dan donkervoort, hoewel je voor 1 TVR 2 Ginetta’s kunt kopen.

    Login om te reageren
  12. epo zegt

    5 januari 2008 om 14:42

    Vind eigenlijk alles vrij lomp afgewerkt. Het zal best een functie hebben, maar iets subtieler had ook gemogen. Neus lijkt me een fractie te kort of te plat (ben ik nog niet uit), verder lijkt ’t alsof alle ruiten te groot waren en het dak daarom maar iets hoger gemaakt is. En de achterkant is net de spiegel van een bootje.

    Daar staat wel weer een relatief lage prijs tegenover, dus wanneer je voor weinig geld wilt racen lijkt me dit wel ideaal. Die pk/gewicht-verhouding belooft een hoop lol, denk dat je je geen moment zorgen over het uiterlijk kan maken tijdens ’t rijden :)

    Login om te reageren
  13. joep zegt

    5 januari 2008 om 14:43

    @Timpreza, Hear! hear!!

    Login om te reageren
  14. student zegt

    5 januari 2008 om 14:56

    …. geef mij die andere oranje ‘rakker’ maar….

    Login om te reageren
  15. RenJie zegt

    5 januari 2008 om 15:25

    dan maar zonder dak, bij 200+ zal vast de hele carresorie eraf waaien

    Login om te reageren
  16. R. zegt

    5 januari 2008 om 16:00

    deze is mooi. maar die andere vind ik allemaal wat opgekloptje mx-5’jes

    Login om te reageren
  17. Rick zegt

    5 januari 2008 om 16:00

    Lijkt wel een Viper met een iets te platte neus!
    Maar wel een gewaagd en opvallende kleur!

    Login om te reageren
  18. bozewolf zegt

    5 januari 2008 om 16:40

    Je mag er de weg zeker niet mee op. Wel leuk racertje.

    Login om te reageren
  19. DJD zegt

    5 januari 2008 om 16:41

    een andere kleur, betere afwerking (lees: normale ramen en chromen randjes, mooie velgen en een mooi interieur) en gewone koplampen en parkeer hem dan maar bij mij voor de deur.

    Login om te reageren
  20. wilco faber zegt

    5 januari 2008 om 16:51

    Leuk ding!

    Login om te reageren
  21. Klassiekerrally zegt

    5 januari 2008 om 17:38

    Niet de allermooiste Ginetta ooit, maar ’t lijkt me een top trackday auto.
    Best een beetje jammer dat ‘ie niet op kenteken kan.

    Login om te reageren
  22. Y. zegt

    5 januari 2008 om 18:17

    Kinderen, dit is een auto die is gemaakt voor één specifiek doel: zo hard mogelijk rondjes draaien op een circuit, sneller dan andere auto’s, zodat er races mee gewonnen kunnen worden. Hoe het ding eruit ziet is voor dat doel volstrekt irrelevant. Niemand gaat hiermee de weg op of zet ‘m op z’n oprit om indruk te maken op de buren.
    Iedereen die hier meteen een verhandeling ophangt over vorm, kleur, mooi of lelijk, geeft daarmee alleen maar aan dat hij niet snapt waar het bij dit stuk gereedschap om draait. Als je niet verder kunt komen dan luidkeels uiting te geven aan je mening over de vorm en niet begrijpt dat het bij zo’n racemonster uitsluitend om inhoud en functie gaat, ben je pas echt oppervlakkig. :x =

    Login om te reageren
  23. RScosworth zegt

    5 januari 2008 om 19:08

    Hehe eindelijk weer een volbloed sportauto! 300pk op 800 kilo, pfff dat moet echt vuurwerk zijn!

    @ Y.
    Dat weten jij, en ik. Maar er zijn er onwijs veel die dat niet kunnen of willen begrijpen!

    Login om te reageren
  24. Aston Martin Rapide zegt

    5 januari 2008 om 19:55

    @ Y.

    We mogen toch wel onze mening geven? Of het nou om vorm, kleur, prestaties, prijs, bla bla gaat….dat maakt toch niets uit. Ik snap wel wat je bedoelt, maar er zijn gewoon ook mensen die het leuk vinden om een mening te hebben over vorm en kleur. Dat wil niet zeggen dat al die bloggers niet weten waar het om draait (tenminste als ze de artikel goed gelezen hebben).

    Per slot van rekening kan een vorm ook invloed hebben op prestaties.

    Login om te reageren
  25. Y. zegt

    5 januari 2008 om 20:19

    @ Aston Martin Rapide;

    Iedereen mag van mij alles zeggen. Maar het komt extreem oppervlakkig over als je bij een racemonster uitsluitend iets blijkt te kunnen uitkramen over de kleur, of mooi of lelijk. Dan heb je geen idee waar het werkelijk om gaat.

    En inderdaad, de vorm kan invloed hebben op de prestaties. Maar niemand brengt die twee hier in verband met elkaar, het gaat alleen maar over ‘mooi’ of ‘lelijk’.

    Iedereen heeft een endeldarm en die is zonder uitzondering lelijk – ik kan me niet voorstellen dat iemand ‘m mooi vindt. Maar er is ook niemand die ‘m om die reden laat amputeren, omdat het ding bij ieder van ons z’n functie uitstekend vervult.

    En zo is het met dit soort auto’s ook. Een racemonster is als een endeldarm*). Bij geen van beide geef je een oordeel over oppervlakkige uiterlijkheden.

    *) een zin die nog nooit iemand eerder heeft opgeschreven… ;)

    Login om te reageren
  26. Aston Martin Rapide zegt

    5 januari 2008 om 22:21

    @ Y.

    Ik kan het alleen eens zijn met je stellingen. Je hebt volkomen gelijk wat betreft dat alleen prestaties en functies hier ter orde komen. Maar het is toch ook amusant om over kleur, vorm en andere “onbelangrijke dingen” die niets met prestaties te maken heeft te praten? We hoeven ons niet zo kritisch op te stellen, nietwaar?

    Login om te reageren
  27. Muzzy zegt

    5 januari 2008 om 22:28

    @ Y
    ga is niet zo’n ongelooflijk lang verhaal schrijven..

    Login om te reageren
  28. sjor zegt

    5 januari 2008 om 22:48

    @ Muzzy
    haha prachtige reactie :P

    ot wel een mooi bakkie maar ik vind het verder echt bij elkaar gejatte vormen…..

    Login om te reageren
  29. Y. zegt

    5 januari 2008 om 23:41

    @ Muzzy

    Je hebt helemaal gelijk. Eigenlijk is elke letter hier te veel.

    Login om te reageren
  30. RenJie zegt

    6 januari 2008 om 01:12

    @Y.

    nee hoor, zo houden we autoblog levend :)

    Login om te reageren
  31. L-Fred zegt

    6 januari 2008 om 21:58

    Mooie prestaties, maar doe me toch echt maar een Donkervoort. Rondom de Donkervoort zit één en al passie, emotie, cultuur, levenstijl. Dat heeft Ginetta volgens mij (nog) niet.
    En qua uiterlijk is het een mini-Viper, wat Civviej en Rick ook al aangeven.

    Login om te reageren
  32. Klassiekerrally zegt

    6 januari 2008 om 22:21

    L-Fred, heb je je wel eens verdiept in de geschiedenis van Ginetta? Ik vraag ’t me sterk af…
    Ginetta werd namelijk in 1958 opgericht. Toen pieste Joop Donkervoort nog in de luier… (nou, bij wijze van spreken dan)

    Login om te reageren
  33. Turbopaultje zegt

    7 januari 2008 om 12:05

    Old skool racer……… :-)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North