• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

GM koopt voor 3,5 miljard een nieuw bedrijf

Auteur: ricardo, gepost 22 juli 2010 om 15:46 – 16 Reacties

GM HQ

GM, is dat niet een Amerikaanse autobouwer die in leven werd gehouden dankzij een geldinfuus van de overheid? Helemaal correct. Toch zijn ze alweer zover dat ze gerust een autoleningen-verstrekker kunnen opkopen. Ze maken immers weer winst, maar of dit een verstandige zet is?

Opvallend is dat General Motors voor 61 procent nog steeds in handen is van de overheid. Toch zijn ze bereid 3,5 miljard dollar neer te tellen voor AmeriCredit, een bedrijf dat garen spinde toen andere banken massaal leningen weigerde te verstrekken, en veel klanten overstapte naar het bedrijf dat nu wordt overgenomen door GM.

Toevallig aandeelhouder van AmeriCredit? Dan krijg je voor elk aandeel nu $24.50 van GM/de overheid. De waarde lag voor het nieuws van de overname op 20 dollar, dus tel uit je winst. Nu ze dit bedrijf in handen krijgen wil GM meer “lease deals” gaan aanbieden. Nu wordt 7% van alle GM-auto’s via een leaseconstructie verkocht, terwijl het gemiddelde op 21 procent ligt. In het vierde kwartaal hoopt GM de deal af te ronden. (bron: CBS5)

Ook interessant!

  • GM geeft Tesla een lekkere steek onder water met Hummer
  • Ford BlueCruise
    Ford haalt woede van GM op de hals
  • Private lease in 2021
  • Video: Duitser test nieuw asfalt uit
    Video: Duitser test nieuw asfalt uit

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

GM, lease

Vorig bericht: « Video: biker test ‘crashproof’ motorfiets
Volgend bericht: Spyshots & video van Aston Martin DBS facelift »

Lees Interacties

Reacties

  1. biggie zegt

    22 juli 2010 om 16:09

    toch zijn ze verstandiger dan volkswagen
    opel en chevrolet blijven mooie nieuwe autos maken
    volkswagen stopt zoveeeeeeeeel geld in bugatti en bentley (en ze maken zeker geen winst) dat alle volkswagen die je nu ziet eignlijk totaal niet nieuw zijn

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      22 juli 2010 om 16:25

      @biggie: toch verkopen ze bij VW meer auto’s, doen ze dus goed.

      Login om te reageren
    • DannyHoff zegt

      22 juli 2010 om 16:59

      @biggie: Is het verstandig om een een groot deel van je merken falliet laat gaan en geen winst te boeken?

      Login om te reageren
  2. autoblogger zegt

    22 juli 2010 om 16:26

    PS: misschien kan GM ook in de hypotheek-business stappen?

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      22 juli 2010 om 16:52

      @autoblogger: daar zaten ze vroeger in, via GMAC. GMAC was vroeger hun kredietafdeling (en melkkoe), maar die afdeling hebben ze in 2006 voor 51% verkocht aan Cerberus.

      Nu is GMAC (heet tegenwoordig Ally) in handen van de volgende partijen:

      14.9% of GMAC was owned by Cerberus Capital Management, 12.2 % by third party investors, 56.3% by the United States Treasury, 6.7% by General Motors, and the remaining 9.9% in a GM Trust.

      http://en.wikipedia.org/wiki/Gmac

      Login om te reageren
    • de sjonnies zegt

      22 juli 2010 om 17:36

      @autoblogger:
      Maar hoezo verkoopt de VW groep meer auto’s, ik bedoel tel je met GM ook Opel en Daewoo erbij ?

      Login om te reageren
      • robbie zegt

        22 juli 2010 om 17:48

        @de sjonnies: je hebt helemaal gelijk en autoblogger zit er blijkbaar even naast. Hierbij de verkoopcijfers over 2009:
        GM: 6,503 miljoen auto’s
        VW: 6,29 miljoen auto’s

        Login om te reageren
      • autoblogger zegt

        22 juli 2010 om 20:20

        @de sjonnies: check, ik was me blijkbaar niet bewust van de huidige stand van zaken ;)

        zoals robbie al aangaf, GM is net iets groter dan VW. En Toyota blijkt op nummer 1 te staan…

        GM officially ranks as the world’s second largest manufacturer as measured by OICA in 2008. In 2009, it was widely reported that the Volkswagen Group had bypassed General Motors as the world’s second-largest auto maker. However, this was not the case. According to data published by all three companies, the Toyota Group did lead in 2009 with 7.23 million units. GM ended the year in second place with 6.503 million units. Volkswagen was third with 6.29 million units delivered to customers. Official OICA numbers for the preceding year are published in summer of the following year. In the first quarter of 2010, according to data provided by all three manufacturers, this trend continued. Volkswagen remains in third place with 1.73 million units delivered. GM is in second place with 1.99 million units sold. The Toyota Group ranks number one with 2.31 million units sold.

        Login om te reageren
  3. erik zegt

    22 juli 2010 om 18:07

    ik vind het een goede keus, ze moeten natuurlijk ook aan de lange termijn blijven denken.

    Login om te reageren
  4. cliff15 zegt

    22 juli 2010 om 18:13

    Het gaat helemaal niet om hoeveel auto’s je verkoopt. Het gaat erom hoeveel winst je erop draait.
    @biggie
    Ze pompen er zoveel geld in puur voor het imago ;).

    Login om te reageren
  5. cliff15 zegt

    22 juli 2010 om 18:14

    OT:
    GM gaat gewoon weer proberen om de hele productie op te kopen. Wel zo verstandig. Maar of dat zo verstandig is om dat op dit moment te doen betwijfel ik.

    Login om te reageren
  6. lincoln zegt

    22 juli 2010 om 20:26

    wat een armoede ..
    maak een product .. en ruil het voor geld ..

    en alles wat daar tussen zit snap ik niet ..

    Login om te reageren
  7. firefly zegt

    22 juli 2010 om 21:17

    Het is toch schandalig. Eerst beginnen ze GMAC, die vervolgens van de ondergang moeten worden gered door de overheid met kapitaalinjecties van in totaal 12,5 miljard.

    En nog geen 2 jaar later stappen ze doodleuk weer in de kredietverlening alsof er niks gebeurd is. Gaan ze als het mis gaat alles opnieuw afschuiven op de belastingbetaler?

    Login om te reageren
  8. Erik zegt

    22 juli 2010 om 22:52

    12.5 Miljard? fag is dus 40 € per amerikaan. ik denk dat gm de amerikanen veel meer oplevert dan geld kost

    Login om te reageren
  9. Buyck zegt

    23 juli 2010 om 10:38

    Amerika en de vrije markt…

    Login om te reageren
  10. Luitzen de Graaf zegt

    31 juli 2010 om 11:09

    VW zijn leuke auto’s en misschien kan GM er een positieve draai aan geven.. Maar mijn hoop ligt nog meer in het ontwikkelen van duurzame producten en minder uitstoot..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North