• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

GM onthult visie op de toekomst: dit is de EN-V

Auteur: CasperH, gepost 24 maart 2010 om 10:53 – 39 Reacties

Poesje Miao?


Bijna een jaar geleden schreven we over de PUMA, een elektrische concept dat voortkwam uit een samenwerking tussen GM en Segway. GM introduceert op de World Expo 2010 in Shanghai de EN-V, een soort overdekte Segway voor twee personen.

Dit concept is gebaseerd op de techniek van de PUMA en is voorzien van twee elektromotoren, één in elk wiel. Het geheel is overduidelijk bedoeld voor gebruik in de stad, aangezien de actieradius niet meer dan veertig kilometer bedraagt. Het opladen van de lithium-ion batterijen doe je met je verlengsnoertje.

De stabilisatietechniek is dezelfde als die van een Segway. De auto kan zichzelf besturen maar je kan ook zelf het heft in handen nemen. De EN-V wordt in drie smaken aan u gepresenteerd, te weten de guitige Xiao, de zakelijke Miao en de sportieve Jiao. Welke kies jij?

De Guitige Xiao
Zakelijk Miao
Sporty Jiao

Ook interessant!

  • GM geeft Tesla een lekkere steek onder water met Hummer
  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Ford BlueCruise
    Ford haalt woede van GM op de hals
  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail

Nieuwste artikelen

  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
FacebookTweetPinLinkedIn

China, concept, Elektrisch, GM, saic

Vorig bericht: « Rijders tweedehands Mitsubishi minst merktrouw
Volgend bericht: Toyota begint met charmeoffensief: je wordt er bijna emotioneel van »

Lees Interacties

Reacties

  1. JPM zegt

    24 maart 2010 om 10:55

    Jaja leuk interessant maar Toyota kwam hier 10 jaar geleden al mee en Honda elk jaar daarna. Niemand wil zo een ding, het is gewoon een marketingtool om men te laten zien dat men naar de toekomst kijkt.

    Login om te reageren
  2. Michiel_vd_Brink zegt

    24 maart 2010 om 10:58

    @ JPM: onderschat het overbevolkte en ‘gadgetminded’ Verre Oosten niet.

    Login om te reageren
    • Laue zegt

      24 maart 2010 om 11:22

      @Casper,

      je bent de tag marketingmeuk en gebakken PR vergeten :)

      Login om te reageren
    • Something zegt

      24 maart 2010 om 14:13

      @Michiel_vd_Brink: overbevolkt? als ik jou was zou ik nog maar eens een onderzoek doen want niet alle landen in het midden oosten zijn overbevolkt.

      @henk_he : kreukelzone voor wat? dit ding gaat heus niet op de snelweg rijden.

      Login om te reageren
  3. Axela zegt

    24 maart 2010 om 10:58

    Of misschien hopen ze dat mensen aan het concept gaan wennen en er eens voor open gaan staan. Dit soort dingen zouden ideaal zijn in steden met weinig (parkeer)ruimte. Ideaal voor mensen die ook nu alleen van A naar B gaan en niet uitmaakt waar ze in rijden

    Login om te reageren
  4. NielsB zegt

    24 maart 2010 om 11:02

    Ik snap de reactie van JPM: ik zie zulk soort dingen ook al jaren voorbij komen maar ik kan er nog steeds geen kopen bij de dealer. Dat is vermoeiend.

    Overigens zullen dit soort apparaten waarschijnlijk de eerste 10 jaar toch veel te duur zijn. Ik gok ongeveer net zo veel als een nieuwe kleine auto. En tweedehands? Met al die accu’s? Nee dank je, dan liever een nieuwe…

    Login om te reageren
  5. JPM zegt

    24 maart 2010 om 11:16

    @ Michiel vd Brink

    Toyota zei (in 2000) dat in 2010 iedereen in grote steden een soortgelijk transport zou gebruiken als alternatief voor korte loopafstanden of ritten door een stad. Is dat gebeurd? Dagelijks is op Discovery Channel te zien hoe we over 10 jaar in zelfregulerende huizen wonen met koelkasten die gelinkt zijn aan supermarktsystemen, met badkamerspiegels die ons het journaal laten zien tijdens het scheren, met douches die weten wanneer je opstaat en alvast het water warm maken etc. Dat horen we al sinds de jaren ’90, de techniek is er al maar we hebben er gewoon geen behoefte aan.

    Hetzelfde geldt voor dit concept. Het zou een alternatief moeten zijn voor lopen maar volgens mij is er niets ergers dan een hele dag op kantoor zitten en vervolgens weer in een krap koekblikje kruipen om wat te gaan lunchen. Mensen houden van lopen, zeker korte afstanden. Voor langere afstanden heeft men (vooral in Azie) extreem effectieve metronetwerken. Ik geloof niet in dit soort persoonlijk transport als alternatief voor lopen. Zelfs niet in Azie waar de techniek al lang beschikbaar is maar ook nog niet gebruikt wordt. Een product moet aan een behoefte van de mens voldoen. Deze producten voldoen aan de behoeften van de producent en ontwerper maar niet aan die van de mens denk ik.

    Login om te reageren
    • bakkerst zegt

      24 maart 2010 om 11:19

      @JPM:

      amen..

      Login om te reageren
    • Axela zegt

      24 maart 2010 om 11:40

      @JPM: het is helemaal geen alternatief voor lopen. Hoe kom je daarbij? Een Smart of iQ is dat toch ook niet?

      Login om te reageren
    • JH zegt

      24 maart 2010 om 11:48

      @JPM: Het verschil met de concepten van 10 jaar geleden is dat dit voertuig rijdt en als logische extensie van de segway gezien moet worden.
      Dat jij liever loopt betekent nog niet dat andere mensen dat ook doen ;)
      Dit concept is meer een moderne “riksja” zonder de bestuurder en kan als alternatief voor een taxi dienen zoals car2go dat is…

      Login om te reageren
  6. lambo4all zegt

    24 maart 2010 om 11:21

    GM en de toekomst? laat ze eerst maar is uit de schulden komen en zorgen dat ze die toekomst halen! ohja ik miss trouwens de halve meter lange bumper die je op amerikaanse auto’s ziet

    Login om te reageren
  7. wimbers zegt

    24 maart 2010 om 11:40

    wat een enorme onzin, in europa is public transport in de grote steden prima, en in nederland pakken we voor dit soort afstanden toch gewoon de (electrische) fiets.

    waste of space zou ik zeggen..

    oh.. nu ik het lees.. wat JPM zegt…

    Login om te reageren
  8. Henk_he zegt

    24 maart 2010 om 11:57

    mooie kreukelzone… Hoofd –> voorruit

    Login om te reageren
  9. JPM zegt

    24 maart 2010 om 12:08

    @ JH

    Met een radius van 40km en een top van 30 km/h?
    Daarnaast herhaal ik dat deze dingen er al 10 jaar zijn. Iedere keer ontwikkeld weer iemand nieuws hetzelfde concept (Toyota,Honda,verschillende universiteiten) en nu ook GM. Het heeft de afgelopen 10 jaar niet gewerkt en ik denk dat het de komende 10 ook niet gaat werken.

    Login om te reageren
  10. JH zegt

    24 maart 2010 om 12:12

    Zoals gezegd is het verschil dat dit niet een concept is maar een werkend voertuig. En 40km met 30km/h is voldoende voor een grote stad (megacity), veel sneller gaat toch niet (files).

    Login om te reageren
  11. Michiel_vd_Brink zegt

    24 maart 2010 om 12:16

    De electrische auto is er ook al sinds 1900… en het gaat er nu toch echt van komen. Wat stellen die 10 jaar voor dit concept dan nog voor?

    Ik zou dit zeer zeker niet willen zien als alternatief voor lopen, want dan krijgen we van die Wall-E taferelen. Ook niet als alternatief voor de fiets, want dat zou een stap in de verkeerde richting zijn. Het is eerder een alternatief voor de bromfiets en kleine stadswagentjes.

    Login om te reageren
  12. Michiel_vd_Brink zegt

    24 maart 2010 om 12:16

    En voor die irritante en levensgevaarlijke brommobielen, niet te vergeten!

    Login om te reageren
  13. norman zegt

    24 maart 2010 om 12:18

    Kennende GM ,Als wij ,de generatie van nu, dood zijn verschijnt deze op de markt

    Login om te reageren
  14. La Strada zegt

    24 maart 2010 om 12:23

    Een van de belangrijkste zken voor innoverende produckten is de timing van de lancering…….
    Nu wordt er gekeken hoe de mensen erop reageren, of ze er voor open staan.
    Voor alle bijdehandjes : Lees het verhaal van Patrick Le Quement over de Oer-Twingo – er zal een wereld voor u opengaan de Twingo had er nl volgens marketing strategen nooit mogen komen………..

    Login om te reageren
  15. L-Fred zegt

    24 maart 2010 om 12:29

    Het is het alternatief voor een ligfiets! Wat ik je zeg
    En hoeveel worden daar ook al van verkocht??

    Login om te reageren
  16. JPM zegt

    24 maart 2010 om 12:55

    Er moet behoefte zijn vanuit de consument dat is wat ik wil zeggen. We horen dagelijks dingen als ‘dit is de toekomst’. De toekomst wordt bepaald door de consument niet de producent. En tot nu toe heeft de consument bar weinig interesse getoond. Dat kan uiteraard nog veranderen maar als de geschiedenis ons 1 ding heeft geleerd dan is het dat men de toekomst altijd veel te futuristisch ziet en ontwikkelingen altijd langer duren dan men verwacht.

    Login om te reageren
  17. JPM zegt

    24 maart 2010 om 12:57

    Dit concept: geef het tussen de 50 en 75 jaar.

    Login om te reageren
  18. floryn zegt

    24 maart 2010 om 14:03

    mm ja zet m maar op de markt GM, laat je ballen echt eens zien. Ik voorspel dat je faalt. De ontwikkelingen op dit gebied gaan nu eenmaal niet zo snel als je ze kunt bedenken.

    Login om te reageren
  19. Michiel_vd_Brink zegt

    24 maart 2010 om 14:16

    @ Something: Ik zei het VERRE Oosten.

    Login om te reageren
    • La Strada zegt

      24 maart 2010 om 14:19

      @Michiel_vd_Brink:
      nog steeds druk?
      al een mooie 404 gescoord ?

      Login om te reageren
    • Something zegt

      24 maart 2010 om 14:28

      @Michiel_vd_Brink: right, :) mijn fout maar zelfs dan valt het wel mee.

      Login om te reageren
  20. Lan_Evo zegt

    24 maart 2010 om 14:25

    Gaat daar nu het Amerikaanse belastingsgeld naar toe? Been there, done that.

    Login om te reageren
  21. Buyck zegt

    24 maart 2010 om 15:59

    En “augmented reality” op de voorruit en het futuristisch karretje is compleet.

    Login om te reageren
  22. Flamingo zegt

    24 maart 2010 om 17:10

    owow dit de toekomst?? scootmobielen. daag jongens!

    Login om te reageren
  23. Flamingo zegt

    24 maart 2010 om 17:12

    geef mij maar iets voor in de lucht of dat je makkelijker over of onder water kan.
    die vissen en vogels moeten tenslotte ook nog dood..

    Login om te reageren
  24. Esprit_de_Flandre zegt

    24 maart 2010 om 17:50

    @JPM: “Er moet behoefte zijn vanuit de consument”

    Er was ook geen behoefte aan personal computers, gsm’s, internet, etc. Toch zijn ze niet meer weg te denken. Waarmee ik niet wil zeggen dat dit stukje tech echt groot zal worden. Die dingen die ik opnoem werden slecht door enkele visionairen erkend. Als grote bedrijven echter enthousiast doen over de producten van de toekomst, dan moeten we dat idd nog wel eens zien…

    Login om te reageren
  25. timberleek zegt

    24 maart 2010 om 17:58

    alleen zit je met zo’n ding wel vast aan een auto om ernaast te hebben. als je een keer ergens heen moet buiten die stad (evt met gezinsleden).

    zulke concepten zijn imo veel te weinig gericht op toepasbaarheid. en allemaal met lithiumaccu’s. ben benieuwd wanneer de eerste exploderen

    Login om te reageren
  26. Esprit_de_Flandre zegt

    24 maart 2010 om 18:05

    @laStrada: waar vind ik dat verhaal van le Quément? Lijkt me wel interessant.

    Login om te reageren
    • La Strada zegt

      25 maart 2010 om 11:50

      @Esprit_de_Flandre:
      Hier de geschiedenis van de Twingo :
      http://www.carbodydesign.com/archive/2007/03/21-renault-twingo-i-design-history/

      Login om te reageren
  27. timberleek zegt

    24 maart 2010 om 18:16

    @laStrada

    was die oer-twingo er maar nooit gekomen :twisted:
    lelijk hok

    Login om te reageren
  28. Dimglor zegt

    24 maart 2010 om 21:23

    Ja en wat is er mis met het huidige concept van de auto?
    Ik zie dit toch niet meteen op de markt komen…

    Login om te reageren
  29. Cantago zegt

    25 maart 2010 om 15:33

    Mij zie je niet in zo’n rijdende vitrinekast hoor! Volgens mij vergeten we hier ook dat dit idee compleet niet haalbaar is. Stel je eens voor dat iedereen met zo’n ding het winkelcentrum in gaat? Waar eerst 50 mensen konden lopen kunnen nu maximaal 2 van deze gedrochten! En als je uit wilt stappen om een winkel in te gaan? Waar laat je dit ding? Op een grote parkeerplaats? Willen we dan aparte parkeerplaatsen maken? Zodat andere parkeerplaatsen verloren gaan? Hoe dan ook, dit is een zinloos idee!

    Login om te reageren
    • Axela zegt

      25 maart 2010 om 16:45

      @Cantago: tuurlijk ga je hiermee niet het winkelcentrum IN!

      Login om te reageren
      • Cantago zegt

        28 maart 2010 om 19:03

        @Axela: winkelcentrum in de zin van een aantal strayten met winkels in het midden van een stad;)

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North