• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Goedemorgen! Volkswagen Sunshine Eos Nemesis

Auteur: evo, gepost 18 augustus 2007 om 09:10 – 38 Reacties

Eos by Nemesis


“A convertible for the gods”, noemt Carlos Correia, verantwoordelijk voor deze aanpassing, zijn nieuwste creatie. Na eerder al een Touran opgetuigd te hebben, is het nu de beurt aan de Volkswagen Eos. We hadden eerder al de Eos by Abt en de Eos by JE Design, maar Carlos lijkt het meeste tuningswerk verricht te hebben.

Wat is er allemaal anders aan de Eos? Ten eerste vallen aan de buitenkant de 19″ Nemesis rims op. Om te laten zien dat ze speciaal gesmeed zijn, is het woord “FORGED” overduidelijk aangebracht. In combinatie met Toyo-banden is de maat vóór 235 x 35 x 19 en de maat achter 265 x 30 x 19. Deze brede banden zijn ook wel nodig want de standaard 140 of 170 pk sterke 2.0TDI kreeg er een flink aantal peekaas bij: 245 pk en 520 Nm levert de 2.0TDI nu. Naast brede banden, is er op de Eos ook een Eibach Pro Kitje geschroeft en zijn er MOV’IT- remschijven gemonteerd.

Als je denkt dat Carlos zich alleen tot het uiterlijk en de motor heeft gericht heeft het volledig mis, want ook deze keer is de geïnstalleerde multimedia hetgeen waar het eigenlijk allemaal om draait. Zeer hoogwaardige componenten van Alpine Electronics zorgen ervoor dat je je Jay-Z nummertjes met een vermogen van 1400 Watt kunt beluisteren. Bekijken kun je deze clips via de drie gemonteerde monitors of eventueel via de twee meegeleverde en eveneens zwarte 30 GB Ipod’s.

Meer informatie en foto’s over deze speciale Eos zijn te vinden op sunshine-eos.com.

VW Eos
VW Eos
Eos with AEZ-Nemesis rims
VW Eos
VW Eos
VW Eos
VW Eos

Ook interessant!

  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
  • Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd
    Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd
  • Video: Volkswagen-rijder doet het tegenovergestelde bij verkeerslicht
  • Breek: Volkswagen moet eigenaren sjoemeldiesels compenseren
    Breek: Volkswagen moet eigenaren sjoemeldiesels compenseren

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, eos, tuning, Volkswagen

Vorig bericht: « 0 to 60mph in 4,7 seconds: Audi RS4
Volgend bericht: Column nu: Michiel Mol wordt astronaut! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Senna zegt

    18 augustus 2007 om 09:19

    gesmeden=gesmeed.

    EDIT: thnx

    Login om te reageren
  2. Peetrus zegt

    18 augustus 2007 om 09:22

    zeker netjes!!

    Login om te reageren
  3. Sjaak zegt

    18 augustus 2007 om 09:30

    WOW!!! Looking hot

    Login om te reageren
  4. f430 zegt

    18 augustus 2007 om 09:44

    dies wel mooi

    Login om te reageren
  5. polomen zegt

    18 augustus 2007 om 09:47

    Hier mag Fatima de Morelo wel in rijden! :-d

    Login om te reageren
  6. B100 zegt

    18 augustus 2007 om 09:49

    Hoewel het erger kan, vind ik het zonde van de auto. Die krijgt hierdoor een beetje een goedkoop karakter en dat past helemaal niet bij deze auto. Een beetje alsof je Jort kelder bij de Marskramer tegenkomt. Jammer.

    Login om te reageren
  7. GOD zegt

    18 augustus 2007 om 09:56

    my nemesis!!!!!! raagghhh

    zeer mooi, vag dashboard is altijd wat minder maar de je kunt niet alles hebben
    velgen zijn wel mooi maar en duur maar ik had er andere onder gegooid
    verder zeer geslaagd

    Login om te reageren
  8. Brecht zegt

    18 augustus 2007 om 10:00

    Vanbinnen is die wel héél sjiek :o
    Maar van buiten trekt het op niks, vooral de velgen lijken mij te goed koop, dan ga ik liever langs nar je design of Abt!

    Is er in nederland een versie met 170pk diesel te verkrijbaar :o?
    Zo te lezen in het artikel is dat wel, hier in belgië kun je alleen de 14o pk krijgen.

    Login om te reageren
  9. w0o0dy zegt

    18 augustus 2007 om 10:12

    235 banden onder zo’n auto lijkt me puur optische en verkloot waarschijnlijk het weggedrag….. combineer dat met het verlagen (natuurlijk zonder het camber etc… aan te passen) en het ding zal veel minder lekker de bocht om gaan. Mogelijk zelfs gevaarlijk. Je ziet niet voor niets met enige regelmaat zwaar verlaagde Golfjes en ander verlaagd “snel spul” om een boom of in de sloot. Als je gaat verlagen zou je eigenlijk ervoor moeten zorgen dat de banden weer optimaal grip krijgen door de hellingshoek van het wiel aan te passen. (zet je auto eens met één wiel op de stoep en kijk of de band nog netjes recht op het asfalt komt of helemaal scheef staat….. dan snap je wat ik bedoel)
    Helaas moet je daarvoor weten hoe het werkt en die kennis ontbreekt zelfs bij veel “bandenboeren”.

    Login om te reageren
  10. Hubert zegt

    18 augustus 2007 om 10:16

    ze zijn zeker ook even langs geweest bij “pimp my ride”

    Login om te reageren
  11. Tom zegt

    18 augustus 2007 om 10:59

    ik vind die speaker in het midden van de achterbank maar niks…

    Login om te reageren
  12. Bramzel zegt

    18 augustus 2007 om 11:24

    Het blijft een lelijke auto….

    Login om te reageren
  13. Quirein zegt

    18 augustus 2007 om 11:48

    Jeah baby Jeah

    Login om te reageren
  14. Master_R zegt

    18 augustus 2007 om 12:06

    matige auto, maar zeer mooie inhoud

    Login om te reageren
  15. Sanderj zegt

    18 augustus 2007 om 12:16

    van kappersauto to brute bak!!

    Login om te reageren
  16. Wizzy zegt

    18 augustus 2007 om 13:45

    @ Woody

    dat noemt men uitlijnen :p
    wordt normaalgezien ALTIJD gedaan na een verlaging
    en hierbij wordt het camber enzo aangepast

    Login om te reageren
  17. realist zegt

    18 augustus 2007 om 13:58

    achterbanden 265×30 “19 sjonge en dat nog voor meelopers(voorwielaandrijving)

    Login om te reageren
  18. realist zegt

    18 augustus 2007 om 14:03

    al dat verlagen is geen bal waard
    met 10 bochten te nemen win je 5 seconden op een hele rit maar wel stamp je heel je carroserie en onderstel naar de knoppen.
    nog niet te spreken over een ritje van 300klm kom je nog fris uit je luxe afgeveerde wagen buiten zo een lage harde puttenpakker .

    Login om te reageren
  19. realist zegt

    18 augustus 2007 om 14:05

    als je echt wil vlammen koop dan een echte sportauto van 100k+ en doe gepaste rijles op circuit

    Login om te reageren
  20. jimmy zegt

    18 augustus 2007 om 14:57

    hij krijgt een beetje te dikke negerinne kont met die bumper zo en de uitlaten in het midden.,. 2 I-pods ook beetje overdreven of je moet meer dan 100.000 liedjes willen afspelen, maar goed ziet er grappig uit. Leuk alpine setje!

    Login om te reageren
  21. Esprit_de_Flandre zegt

    18 augustus 2007 om 15:05

    pff, ik vind de Eos eigenlijk een teleurstelling – no don’t kill me!! Ik vind hem zo voorspelbaar dat het saai is, en een beetje tuning kan daar niets aan verhelpen.

    Login om te reageren
  22. Esprit_de_Flandre zegt

    18 augustus 2007 om 15:06

    Om concreter te zijn: Polo-koplampen en Passat/Jetta achterlichten.

    Login om te reageren
  23. Esprit_de_Flandre zegt

    18 augustus 2007 om 15:31

    De Eos is te veel verzwakt tov het eerste concept.

    De Eos is afgeleid van de Concept C, die op zijn beurt afgeleid is van de Concept R. Men had gewoon de Concept R integraal in productie moeten gooien.

    Login om te reageren
  24. Robin zegt

    18 augustus 2007 om 15:37

    Van binnen iets wat overkill aan spul… maar van buiten erg netjes

    Login om te reageren
  25. Rvh zegt

    18 augustus 2007 om 15:39

    opzich best mooi maar van zichzelf heeft hij al een dikke kont en dat word nu nog erger door die dikke bumper

    Login om te reageren
  26. FabianVTR16V zegt

    18 augustus 2007 om 16:48

    Erg lekker !! alleen zouden de velgen niet mijn voorkeur genieten ;)

    Login om te reageren
  27. CSL zegt

    18 augustus 2007 om 17:18

    Wat een lekkere kont. Erg mooie velgen en Banden.

    Login om te reageren
  28. Peter zegt

    18 augustus 2007 om 18:09

    Dan is het de gay auto en nu is het ineens een vette bak , jah je hebt somige mensen op de wereld lopen daar denk je van ‘Die weet niet wat die wil’ ‘Durven hun smaak niet te uiten etc . Ik blijf erbij geen saaie maar ook geen spannende auto .

    Login om te reageren
  29. realist zegt

    18 augustus 2007 om 19:23

    ja en serieus overgewicht heeft die ook voor zijn omvang.!

    Login om te reageren
  30. Diedje zegt

    18 augustus 2007 om 20:10

    Ja denk! hoe kunnen jullie deze auto nou slecht beoordelen als je hem niet eens kan betalen! hehe VW heeft met de EOS een beul van een auto in dit marktsegment neergezet! :D

    Login om te reageren
  31. w0o0dy zegt

    18 augustus 2007 om 21:40

    “een beul van een auto”? HAHAHA tis een Golf met wat aanpassingen mien jong. Of we dat kunnen betalen is niet aan de orde, aangezien we het niet willen, lol. Maar als jij er blij van wordt….. cabrio rijden is heerlijk, ook in zoiets.

    Login om te reageren
  32. floryn zegt

    19 augustus 2007 om 10:10

    is deze tunert op wansmaak woensdag aan de slag gegaan?

    Login om te reageren
  33. Citrofiel zegt

    19 augustus 2007 om 13:09

    Nou, doe mij dan maar de C-Airscape! :D ;)

    Login om te reageren
  34. binkie zegt

    19 augustus 2007 om 19:54

    @ Diedje, hij is te duur voor wat ie biedt hoor ;) vergeleken met directe concurrenten kun je beter krijgen.

    Login om te reageren
  35. binkie zegt

    19 augustus 2007 om 19:54

    @ Citrofiel: wijze, verstandige, mooie en oorstrelende woorden spreek je daar :P

    Login om te reageren
  36. Mark zegt

    7 september 2007 om 17:28

    Alle-me-maggiesj, wat peuren ze veel power uit die 2-liter TDI. Lekker dikke kont heeft deze bak. De velgen komen niet door de esthetische keuring :).

    Login om te reageren
  37. ilias zegt

    28 februari 2009 om 14:30

    hoooi, ik heb een vraagje over vw eos ik heb er een 3.2 v6 maar ik vond die stoelen van jou best wel mooi van waar heb je ze gekocht, ik wil ze ook

    Login om te reageren
  38. fabio zegt

    10 oktober 2010 om 21:08

    heel mooi gedaan echt waar maar toch vindt ik mijn EOS aan de buitenkant iets mooier.. dat heeft natuurlijk met pers smaak te maken. hoe dan ook mooi gedaan. mijn EOS kan je op facebook bekijken, fabio gentile foto-album DAS AUTO! groeten fabio

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North