• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Golf IV R32 van MTE vraagt “mag het ietsje meer zijn?”

Auteur: CasperH, gepost 12 juli 2010 om 13:12 – 37 Reacties

Volkswagen Golf R32 MTE


MTE, een Duitse tuner, heeft een leuk projectje. Twee turbo’s op een R32 blok, hoeveel paardenkrachten zou dat opleveren denkt u? 400 stuks? Misschien 500?

Nou nee. De turbo’s komen van Garrett en zijn samen goed voor 499 extra trappelende enthousiaste Shetlanders. Een totaal vermogen dus van 740 pk in deze omgebouwde Golf IV R32. Daarvoor worden uiteraard flink wat aanpassingen onder de motorkap gedaan waaronder een nieuw uitlaatsysteem en een andere koppeling. De topsnelheid stijgt naar 310 kilometer per uur en de sprint naar 100 ligt rond de 4 seconden. Helaas heeft men dat nog niet met officiële apparatuur kunnen meten. De kwartmijl gaat in ieder geval in 11,5 seconde.

Standaard heeft de R32 al vierwielaandrijving, maar daarnaast is de MTE Golf uitgerust met andere remmen en semislicks om het geheel op het asfalt te houden. Kosten? Houdt rekening met een kleine 40.000 euro voor een gebruikte R32 met 610 pk. De prijs van de 740 pk sterke R32 is alleen op aanvraag.



Ook interessant!

  • Waarom kost deze Golf R32 occasion 65.000 euro?
  • Volkswagen Golf 4
    10 redenen waarom de Volkswagen Golf 4 briljant is
  • Video: Golf 3 vs Audi RS6
    Video: Golf 3 vs Audi RS6
  • 19-jarige in Golf IV tikt politie van weg, wordt gepakt

Nieuwste artikelen

  • Deze twee BMW 7-Serie’s luidden het einde in van een land…en het afscheid van uw trouwe verslaggever
  • Hot Take: Max Verstappen kan nog de nieuwe Sebastian Vettel worden
  • Is de BMW 5-Serie beter te pruimen met deze nieuwe neus?
  • Hamilton kan voor spoedige komst van Verstappen bij Ferrari gaan liggen
FacebookTweetPinLinkedIn

camouflage, golf, r32, tuning, Volkswagen

Vorig bericht: « BMW M3 Frozen Gray met verfcontract?
Volgend bericht: Designstudie om je vingers bij af te scheren »

Lees Interacties

Reacties

  1. Mert-Mercedes zegt

    12 juli 2010 om 13:14

    het ziet er echt niet uit!

    Login om te reageren
  2. AJ zegt

    12 juli 2010 om 13:19

    Sjonniebak

    Login om te reageren
  3. Laue zegt

    12 juli 2010 om 13:19

    700 pk in een golfje, moet je niet doen.

    Login om te reageren
    • John zegt

      12 juli 2010 om 13:21

      Leuk zelfmoordprojectje..

      Login om te reageren
  4. Yellomello zegt

    12 juli 2010 om 13:24

    Ik vind hem juist wel gaaf, lekker kleurtje! Beter dan “Hey, ik heb een zwarte Golf”, “Oh jij ook al?” Boring!

    Login om te reageren
  5. Matthis zegt

    12 juli 2010 om 13:27

    Snel!

    Login om te reageren
  6. Laserblue zegt

    12 juli 2010 om 13:31

    MTE is een Zweedse tuner ;)

    http://www.mte.se/default.asp?aGr=chLang

    Login om te reageren
    • CasperH zegt

      12 juli 2010 om 13:46

      @Laserblue: schijnbaar moet er wat aan merkbescherming gedaan worden in Zweden, danwel in Duitsland ;)

      http://www.m-t-e.de/

      Op hun site spellen ze het toch echt ook gewoon als MTE.

      Login om te reageren
  7. Laserblue zegt

    12 juli 2010 om 13:33

    en dit dus M-T-E, vaag ???

    Login om te reageren
  8. dotternetta zegt

    12 juli 2010 om 13:36

    Denk niet dat ie lang heel blijft, maar dat hoeft natuurlijk ook niet. De kleur is geweldig! Ik voel een leuk sticker project aankomen voor mijn groene starletje :-)

    Login om te reageren
  9. Ruben00 zegt

    12 juli 2010 om 13:39

    Sinds wanneer heeft een standaard golf R32 610 Pk? volgens mij zijn het er “maar” 240.

    Login om te reageren
  10. AQ zegt

    12 juli 2010 om 13:43

    vet ding toch!

    Login om te reageren
  11. Vanquish zegt

    12 juli 2010 om 13:48

    Wat een machtig geluid zeg! Dit is een bruut apparaat, erg gaaf!

    Login om te reageren
  12. Dennis zegt

    12 juli 2010 om 13:49

    Gaat wel erg snel maar of het lang heel blijft?
    En laten we heel eerlijk zijn, als je maar genoeg inversteert kun je elke auto zoveel peekaa’s geven.
    Lijkt me een behoorlijk gevaarlijk wagentje. Ik vond 280km/u met een Corvette Z06 al erg snel. Moet er niet aan denken om 310km/u in een Golfje te rijden.

    Login om te reageren
  13. MercedesForum zegt

    12 juli 2010 om 14:02

    Nu nog een petje en een Wouter ;)

    Login om te reageren
  14. GOD zegt

    12 juli 2010 om 14:08

    Op het 3e filmpje kun je goed zien hoe het 4WD systeem van VW werkt.
    Eerst alle power op de voorwielen en als die het niet meer aan kunnen en beginnen te roken dan gaat er ook power naar de acherwielen.

    Login om te reageren
  15. VeniVidiVici zegt

    12 juli 2010 om 14:12

    @ Ruben00:

    Lezennnn en begrijpen! Casper bedoelt dat een gebruikte opgepepte naar 610pk R32 40000 euro kost en een van 740pk is de prijs op aanvraag.

    Snap alleen niet waarom ze zo’n oud barrel van een Golf 4 pakken :?

    Login om te reageren
  16. tuurlijk zegt

    12 juli 2010 om 14:25

    Tuurlijk , 740 pk op de voorwielen ……. (2de filpje)
    (Is dus géén 4maal4 hé !!)

    Login om te reageren
    • Bart_V zegt

      12 juli 2010 om 20:23

      @tuurlijk: ik denk het niet VR6 heeft altijd 4wd, als het niet 4WD was dan trok hij ook niet zo op als het laatste filmpje maar als die delsol in het eerste filmpje.
      Die heeft wielspin in zijn 2de versnelling

      @bozewolf
      ik vind het wel een geinige wagen maar Golf4 blijft een turken/petjes auto
      vind die polo met 2 VR6 motoren wel leuker en daar verwacht je het helemaal niet.

      Login om te reageren
      • bozewolf zegt

        12 juli 2010 om 20:31

        @Bart_V: Als je 740 pk op het wegdek kunt zeggen ben je geen petje meer. De Golf 4 zelf is onderhand dubieus te noemen maar zodra je je 1 rode letter TDI’tje niet verspoilert zit je niet in petjesgebied.

        Login om te reageren
  17. CSL zegt

    12 juli 2010 om 14:26

    499pk?
    Endan die Nissan GT-R prestaties. Goed gedaan hoor.

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      12 juli 2010 om 19:59

      @CSL: 499 EXTRA door de toevoeging van de blazers. 240 + 499 = hoeveel?

      Juustem.

      OT: Wat een wreed bakkie :D Ik zou er graag 1 willen, fantastische sleeper car. Gewone lak erop, bodykit eraf halen, simpele velgjes eronder, type plaatjes eraf, en dan patsers pesten bij ’t stoplicht.

      Machtig!

      Login om te reageren
  18. Klojum zegt

    12 juli 2010 om 14:32

    >> Snap alleen niet waarom ze zo’n oud barrel van een Golf 4 pakken

    Ik denk dat de 4WD v/d Golf toch wel handig is al je 700+ pk wilt loslaten. De R32 zal daarin denk ik relatief goedkoop zijn.

    Login om te reageren
  19. VeniVidiVici zegt

    12 juli 2010 om 14:34

    @ Klojum:

    Golf 5 heeft ook 4WD hoor

    Login om te reageren
  20. DannyHoff zegt

    12 juli 2010 om 15:00

    Geef mij maar de orgineel blauw exemplaar, want dit ziet er niet uit! Walgelijk wat een wansmaak.

    Login om te reageren
  21. timberleek zegt

    12 juli 2010 om 15:13

    Als je dan een golf ombouwd, neem er dan een die er nog een beetje uit ziet. en dus niet dat oude krampending. blergh. Neem dan de nieuwe, die is nog een beetje toonbaar

    Login om te reageren
  22. GOD zegt

    12 juli 2010 om 15:21

    @ timberleek

    Smaken verschillen ik vind de Golf 4 R32 de mooiste golf.
    Ook het interieur vind ik mooier.

    Login om te reageren
  23. RenesisHP zegt

    12 juli 2010 om 15:53

    Ik durf te garanderen dat er meer in zit. Hij trekt wel erg makkelijk boven de 300km/u.

    Login om te reageren
  24. lol zegt

    12 juli 2010 om 17:03

    en dan verwondert zijn dat er veel domme mensen crashen met een golfje …

    Login om te reageren
  25. JvT zegt

    12 juli 2010 om 18:44

    VLAM!

    Login om te reageren
  26. bozewolf zegt

    12 juli 2010 om 20:33

    zeggen = zetten overigens :)

    Login om te reageren
  27. Dirk46 zegt

    12 juli 2010 om 20:37

    Leuk hoor die porsche velgen xD uber lelijke wagen, deze duitser heeft wel duidelijk geen stijl.

    Login om te reageren
  28. MRStephan zegt

    12 juli 2010 om 22:05

    Dahlback anyone? 900 pk!

    http://www.youtube.com/watch?v=NMnRml-hX3g

    Login om te reageren
  29. Emrah zegt

    12 juli 2010 om 23:22

    Die dahlback golf klinkt tenminste veel mooier dan de golf hierboven :D

    Login om te reageren
  30. jack_abarth zegt

    13 juli 2010 om 06:55

    @MRStephan,

    Is geen VW motor, ligt het motorblok van een Audi RS2 in.

    EIP anyone?

    http://www.youtube.com/watch?v=yKzJqrlBLUA
    http://www.youtube.com/watch?v=dSW-x326sV4&feature=related

    Login om te reageren
  31. Zjonnie zegt

    13 juli 2010 om 16:52

    leuk speelgoed :)..

    vondt die a3 3.2 v6 met 1 turbo uit het filmpje van ABHD met wouter al gek,.. dat zou ik persoonlijk al wel voldoende vinden, maar goed ie set-up koste geloof ik ook al 12 a 13.000 euri..

    Login om te reageren
  32. Cantago zegt

    13 juli 2010 om 17:15

    3e filmpje is leuk! Een bak vermogen, en klinkt nog prima ook. Dit is beter dan die stomme tuningkitjes en dikke uitlaten terwijl je niks harder gaat!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North