• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Golf R32 met SL65 AMG remsysteem, maar waarom?

Auteur: Alwood, gepost 14 mei 2012 om 20:04 – 80 Reacties

Check die SL65 remmen dan!
Misschien geen koopje van de week maar een bijzondere advertentie is het zeker. Een Volkswagen Golf R32 met knoeperts van Mercedes remmen achter het 19 inch lichtmetaal.

Een Golfje zoals ze die al even niet meer maken. Vette zescilinder voorin, zat vermogen en vooral veel meer luxe, chique (premium?) dan je in zo’n klein wagentje verwacht. De kilometerstand is acceptabel en alle opties die je kan wensen zitten er op. Rijdt lekker, valt niet echt op maar ligt tegenwoordig toch wat moeilijker in de markt. Ook tweedehands koopt men geen ‘brandstofslurpers’ meer.

Toch opzoek naar iets speciaals? Dat is dit Golfje wel. Achter de normaal ogende wielen zitten namelijk gigantische schijven en klauwen gemonteerd van een Mercedes SL65 AMG. Tamelijk extreem en overkill lijkt, zeker voor een 1544 kg hatch.

Een verklaring voor het extreme remsysteem is wellicht onder de motorkap te vinden. De advertentie heeft het over “HGP motortuning” en 415 pk. Een plaatje leert ons dat op het R32-blok een vette turbo is gemonteerd. De versnellingsbak gebruikt 5 in plaats van 3 koppelingsplaten, de uitlaat heeft een upgrade gekregen naar 90mm. Dit zonder het standaard uiterlijk van de auto te verpesten met schoorsteenpijpen.

Nieuwsgierig? De advertentie staat HIER. Vraagprijsje is een niet malse 32k eurie.

Met dank aan Bart voor de tip!

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!
  • Mercedes-AMG GT 73 voor het eerst officieel op beeld

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, golf, golf-5, Mercedes, r32, sl65, Volkswagen

Vorig bericht: « Gespot: Lamborghini Aventador van Mansory
Volgend bericht: Fostla Audi Q7 V12 TDI heeft 600 pk en 1150 Nm »

Lees Interacties

Reacties

  1. mierenneuker zegt

    14 mei 2012 om 20:16

    De scheve foto is echt heel irritant op de frontpage.

    Login om te reageren
    • aygoracer zegt

      14 mei 2012 om 21:05

      @mierenneuker: wat ben jij een mierenneuker;)

      Login om te reageren
    • rotarypowah zegt

      15 mei 2012 om 10:20

      @mierenneuker: De foto is recht. Auto staat er scheef op.

      Login om te reageren
  2. SimonMc zegt

    14 mei 2012 om 20:16

    Een overkill van remmen is niet mogelijk in mijn ogen, en in dit geval zéker niet.

    Login om te reageren
  3. The360box zegt

    14 mei 2012 om 20:19

    Remmen doet het wel maar wat is er zou speciaal aan deze knoeperts?

    Login om te reageren
  4. 240sx zegt

    14 mei 2012 om 20:22

    Remvertraging much?

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      14 mei 2012 om 21:12

      @240sx: Snelheidsvertraging. Remvertraging zouden eigenlijk slechtere remmen zijn = kleinere remmen.

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        14 mei 2012 om 21:25

        @SimonMc: Uitstel van remmen? ;)

        Login om te reageren
        • MichaelvdBroek zegt

          19 december 2012 om 17:30

          Heerlijk, clean,en toch een beest.

          Login om te reageren
      • 240sx zegt

        14 mei 2012 om 21:36

        @SimonMc: wil je mijn natuurkundeboek lenen?

        Login om te reageren
  5. enveekaa zegt

    14 mei 2012 om 20:23

    Errrug dik! dat zal wel lekker gaan!

    Login om te reageren
  6. Jochempie zegt

    14 mei 2012 om 20:24

    Elke cent waard! Die gaat zeker in minder dan 4 seconden naar de 100…

    Login om te reageren
    • BmwMPower zegt

      14 mei 2012 om 21:45

      @Jochempie: Denk je? 415 pk op de voorwielen?

      Login om te reageren
      • soup zegt

        14 mei 2012 om 21:51

        @BmwMPower: Wat dacht je gewoon van de standaard 4motion…?

        Login om te reageren
      • GOD zegt

        14 mei 2012 om 22:38

        @BmwMPower:

        R32 heeft 4WD ;)

        Login om te reageren
    • maxx1 zegt

      19 mei 2012 om 15:47

      @Jochempie: elke cent waard ja? Ik zou hem niet kopen. Het is een barreltje.

      Login om te reageren
  7. RubenPriest zegt

    14 mei 2012 om 20:24

    Succes met verkopen. Standaard is het al een drinkert, laat staan met deze upgrade.. Om nog maar te zwijgen voor die prijs. Koop je tweedehands E55 AMG van. Slurpt net zoveel, en meer lol en luxe.

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      14 mei 2012 om 20:30

      @rubenpriest: Denk dat je de Turbo versie juist zuiniger kunt rijden (ehhh .. in theorie dan he !). En een E55 is in onderhoud veel duurder ;)

      Doe mij maar een ander sleeper-achterbumpertje zodat je de uitlaten niet ziet (politie-stijl) en gaan met die banaan !

      Login om te reageren
      • RubenPriest zegt

        14 mei 2012 om 20:40

        @dawwg: welke turbo versie? Van de huidige 5.5 biturbo, of die getunede R32? als je t over merc hebt, die vind je niet voor 25k tweedehands. En dat van die onderhoud weet ik zo net nog niet. Mensen zeggen dat standaard bij elke wat duurdere auto. Zo’n getunede R32 gaan allerlei zaken sneller kapot. Want er zijn een paar dingen aangepast aan deze golf, maar lang niet alles. En de motor krijgt toch harde klappen te verduren met het stijgende vermogen.

        Login om te reageren
        • jzaero zegt

          14 mei 2012 om 21:21

          @rubenpriest: Aan de rest van zijn reactie te zien doelt hij waarschijnlijk op de R32

          Login om te reageren
        • lambo4all zegt

          14 mei 2012 om 21:54

          @rubenpriest: volgens

          Login om te reageren
        • lambo4all zegt

          14 mei 2012 om 21:56

          @rubenpriest: volgens ab is de vraagprijs 32.000! En volgens mij had de e55 amg een compressor, geen turbo. De nieuwe 5.5 liter heeft wel een biturbo.

          Login om te reageren
      • lambo4all zegt

        14 mei 2012 om 21:58

        @dawwg: onderschat het verbruik van een turbo niet! De turbo formule1 wagens verbruikte veel meer als de admosferische wagen met grotere inhoud. Ook dee de mclaren mp-12c 1 op 2.8 tijdens de topspeed run en de aventador 1 op 2.5. Terwijl die motor bijna 2x zo groot is!

        Login om te reageren
        • mightymike zegt

          15 mei 2012 om 09:07

          @lambo4all: maar een turbo slaat er pas in bij 4000 rpm?? Dus gewoon dagelijks rijden zal die niet heel veel meer zuipen toch? Maar goed dit moet je eerst goed warm rijde voordat je gaat trappen dus het is ook niet ff starten en gassen.

          Login om te reageren
          • fapfap zegt

            15 mei 2012 om 11:26

            @mightymike:
            Tijd voor je om een boek over Turbo’s te lezen!

            Login om te reageren
            • mightymike zegt

              15 mei 2012 om 18:18

              @fapfap: als jij leest dan zie je dit ??? Dat betekent dat het een vraag is. Dus als jij nou is uitlegt hoe dat werkt ipv gaat blazen gelijk.

              Login om te reageren
  8. CL65 zegt

    14 mei 2012 om 20:33

    Begrijpelijk, de golf 5 gti remmen 5x niks zal met dit hetzelfde zijn geweest.

    Login om te reageren
  9. geertjuh zegt

    14 mei 2012 om 20:38

    Echt geen 32k euries uitgeven aan een doodgewone Golf ook al zit er dan 400+ pk in. Voor dat geld koop ik wel een e91 M3 of een e60 M5 ook al zijn die dan 2de hands. Heb je tenminste waar voor je geld maar wel een hele vette auto

    Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      14 mei 2012 om 20:42

      @geertjuh: Die E60 M5jes staan allemaal voor die prijs omdat die V10 helemaal afgetrapt zijn en toe zijn aan motor revisie. Het lijkt allemaal aardiger dan het is. Een RX8 kan je ook niet zo heel duur 2dehands aanschaffen. Maar je wil niet weten wat voor onderhoud erbij komt kijken!

      Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      14 mei 2012 om 20:46

      @geertjuh: Of een Quattroporte :)

      Login om te reageren
      • jzaero zegt

        14 mei 2012 om 21:20

        @Jochempie: Waarde van de Quattroporte van mijn overbuurman is inderdaad slechts 28500

        Login om te reageren
    • six-trey zegt

      14 mei 2012 om 21:00

      @geertjuh:
      voor 32.000 euro heb je dit

      en die heeft geen extreem onderhoud nodig en heb je nog 7 000 euro over om een 2dehands Golf 5 te kopen om elke dag goedkoop naar je werk te rijden…

      Login om te reageren
      • mightymike zegt

        15 mei 2012 om 09:09

        @six-trey: succes om voor 7000 een golf 5 te kopen, word dan wel een met veel km of een kut blok er in

        Login om te reageren
  10. geertjuh zegt

    14 mei 2012 om 20:39

    Wat is dat interieur trouwens doodsaai en afgezaagd

    Login om te reageren
  11. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    14 mei 2012 om 20:39

    Staat al vanaf 10 maart te koop zie ik. Kan wel wat vanaf… ;)

    Login om te reageren
  12. Benz65 zegt

    14 mei 2012 om 20:55

    Mercedes the best or nothing, daarom.

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      14 mei 2012 om 21:14

      @Benz65: Niet overdrijven he, zeker op remmen zijn ze ver van de beste.

      Login om te reageren
      • Benz65 zegt

        16 mei 2012 om 00:03

        @SimonMc: Bitch please, het is de slogan van Mercedes. (No pun)

        Login om te reageren
  13. Svda zegt

    14 mei 2012 om 20:55

    Denk dat dit toch aardig van zn plaats komt, prijs is wel netjes als je weet hoe duur een hgp kit lost en remmen upgrade.

    Diegene die klaagt over de standaard remmen bij een gti is niet wijs, ken zat mensen die er mee racen op de ring en totaal geen last van hebben tenzij je gek gaat doen.

    Maar dit is nog niets, in de Vag scene kom je regelmatig keramische schijven en klauwen van Porsche tegen of Ferrari.Tis niet alleen voor het nut maar ook het mooie

    Login om te reageren
    • fernie zegt

      14 mei 2012 om 21:35

      @dahlback: Zal lekker remmen met die keramische dingen onder deze bak… heeft niet bepaald de snelheid in zich om nou echt warm te worden :)

      Login om te reageren
      • jeffreym3 zegt

        15 mei 2012 om 16:48

        @fernie: Vindt je 400+ pk niet genoeg ofzo?!
        Dan worden die keramische dingen echt wel warm hoor.

        Login om te reageren
  14. Hupke zegt

    14 mei 2012 om 20:58

    Als ik de aanpassingen zie denk ik niet dat hij er winst op zal maken met een vraagprijs van 32k.
    Moest die wagen al verkocht worden aan 32k welke gek wil dat ervoor geven?

    Login om te reageren
  15. Bartholomeo zegt

    14 mei 2012 om 21:03

    Hopelijk liggen er ook bredere banden onder anders kan je maar precies even hard remmen als met de standaard gti remmen…

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      14 mei 2012 om 21:14

      @Bartholomeo:

      Hoe breed een band is maakt nu eens echt geen bal uit.

      Login om te reageren
      • mout zegt

        14 mei 2012 om 21:20

        @Hupke: Sssst, niet verklappen dat dat alleen afhangt van de bandenspanning vs het gewicht!
        Het enige dat je verandert, is het tempo waarin ze opwarmen: bij breed rubber sta je op een kort-maar-breed lapje rubber, bij smal rubber op een lang-maar-smal. Dat tweede zal dus minder snel aqua-planen en sneller op temperatuur komen. Maar bij autosport ook (te) snel te heet worden, en dus wegslijten.

        Login om te reageren
        • Hupke zegt

          14 mei 2012 om 22:03

          @mout:

          Tss, had hem eerst toch eens laten googlen, leer je veel rapper iets van bij.

          Login om te reageren
          • jelle1990 zegt

            15 mei 2012 om 08:35

            @Hupke: niet? meer contactoppervlak = meer wrijving dus meer remmen?

            Login om te reageren
            • Hupke zegt

              15 mei 2012 om 18:20

              @jelle1990:

              Lees anders eens wat Mout hierboven geschreven heeft. Hij heeft het bij het rechte eind.

              Een band is geen vast iets maar iets opgeblazen. Een band vervormd dus ook veel waar hij de grond raakt.
              Je weet waarschijnlijk de formule voor druk nog F/A = P (A=area oppervlakte in m²)
              en je weet ook wel dat de wagen op de grond duwt met een zeker kracht (hier de F dus).
              Je weet de P (je bandenspanning) dus dan weet je ook de oppervlakte (m²) die op de grond rust.

              Het contact oppervlak tussen een band en de weg hangt dus alleen maar af van de bandenspanning en hoe hard je wagen op de weg drukt in dat wiel.
              Een bredere band maakt dus geen verschil uit. Daar zal je contact oppervlak dus even groot zijn en aangezien je band breder is al het dus minder lang zijn. Bij een smalle band is het contactvlak smaller en dus langer.

              Een smalle band zal dus veel vlugger opwarmen (door de vervorming) en een brede band niet.

              Dus brede banden is alleen goed zodat je ze niet oververhit en ze zouden slijten. Op een normale wagen (en daar horen golfjes, BMW’s 328i en mercedesen c350 ook bij) worden die echter niet warm en zal je dus minder grip krijgen.

              Bandenspanning is dus veel belangrijker voor grip dan de breedte van de band.

              Voor grip is trouwens het contact oppervlakte niet zo belangrijk als het materiaal en de druk die op dat materiaal staat.
              Het geheim van veel grip is dus de juiste banden op de juiste temperatuur met de juiste druk.

              Login om te reageren
    • mout zegt

      14 mei 2012 om 21:17

      @Bartholomeo: Als ze die wielen nog een maatje groter maken, dan raken ze elkaar.

      Login om te reageren
  16. Anoniem zegt

    14 mei 2012 om 21:04

    Voor 32k heb ik dit:

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      14 mei 2012 om 21:08

      @dennis245turbo: of 320 tomosjes..

      Login om te reageren
      • Anoniem zegt

        14 mei 2012 om 21:27

        @dennisr: 320 maar? Kan je net zo goed een Derbi Senda kopen, en dan iets van 2, maar dan heb je nog geld genoeg voor tuning etc [90cc cilinder kost richting de 500-600 euro, en dan moet het blok aangepast worden]

        Login om te reageren
        • Anoniem zegt

          14 mei 2012 om 21:35

          @dennis245turbo: edit: kom er net achter dat er ook zelfs 110cc is, parmakit dus, kost ook flink wat pegels..

          Login om te reageren
    • BobbyD zegt

      14 mei 2012 om 21:11

      @dennis245turbo: Met 32K heb je er een paar van die!

      Login om te reageren
      • 4991 zegt

        14 mei 2012 om 21:31

        @BobbyD: http://www.autoblog.nl/archive/2009/05/29/volvo-850-het-ultieme-compromis

        Login om te reageren
      • 4991 zegt

        14 mei 2012 om 21:32

        @BobbyD: http://www.youtube.com/watch?v=8RWm7PL-eJQ&feature=player_embedded

        Login om te reageren
  17. awesome zegt

    14 mei 2012 om 21:22

    Voor 32K koop je ook een leuke 2ehands S8…
    http://link.marktplaats.nl/554602739?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=50911

    Login om te reageren
  18. zakar36 zegt

    14 mei 2012 om 21:25

    Hebben hebben hebben… of overdrijf ik nu?
    Dit is wat je noemt een wolf in schaaps kleren. Prijs valt inderdaad reuze mee zeker gezien het een HGP kit betreft en dan heb ik het niet eens over de remmen. Holy crap!!!

    Login om te reageren
  19. zakar36 zegt

    14 mei 2012 om 21:27

    Om je een idee te geven hoe hard het gaat( wel is waar met wat meer vermogen maar toch) :D

    http://www.youtube.com/watch?v=KiRpl4EvS8g&feature=related

    Login om te reageren
    • snorris zegt

      14 mei 2012 om 22:31

      @zakar36: dat ding red de 300 niet eens

      Login om te reageren
      • zakar36 zegt

        14 mei 2012 om 22:47

        @snorris:

        Echt wel, ik zal een video voor je zoeken.

        http://www.youtube.com/watch?v=wOhrYJnbLWA

        vanaf 3.30 en dit is de Golf 4 R32. Meting is trouwens GPS.
        Deze haalt 321 km/h. De Golf 5 R32 haalt op GPS 328 km/h uit me hoofd kan de video alleen niet zo snel vinden.

        Login om te reageren
  20. BmwMPower zegt

    14 mei 2012 om 21:47

    Een kauwgombal, eurootje of 5, mijn woord, kapotgespeelde X-Box (jaja, die oude), en mijn linkerteen!
    Deal?

    Login om te reageren
    • six-trey zegt

      14 mei 2012 om 21:51

      @BmwMPower:
      ik verhoog jouw bod met “de belofte dat de zon op komt”

      Login om te reageren
  21. Megakix zegt

    14 mei 2012 om 22:23

    70K kilometers ???/ heb je die leren stoel gezien ? Muwaha, die gast heeft er 200K in getrapt.

    Login om te reageren
    • luuktb zegt

      15 mei 2012 om 03:16

      @Megakix: 70k km hij heeft veel stilgestaan met zijn vriendin , vandaar de stoelen ;)

      Login om te reageren
  22. Chauffeur zegt

    14 mei 2012 om 22:57

    Dat is bijna RS4 prijsklasse, ook keramisch remmen en ruim 400pk… Voor de VAG liefhebbers een mooiere optie dunkt mij.

    Login om te reageren
    • luuktb zegt

      15 mei 2012 om 00:27

      @Chauffeur: ja voor 40 heb je er al een “nette” wil je een perfecte ben je 50k kwijt!

      Login om te reageren
  23. awiebo zegt

    14 mei 2012 om 23:44

    aangezien er niet veel golfjes r32 zijn met deze specs gok ik dat deze van een van de bazen van BGDD is geweest… rijd nu een rs6 met 760 pk. Dit ding is af fabriek meteen naar hgp gestuurd. 19 inch wielen laten maken in amerika….omdat anders de remmerij niet paste, heb het gezien, de klauw heeft echt een paar millimeter speling, zat eerst rs remmerij op heb ik begrepen maar deze voldeed niet na een ritje trappen….vandaar;)

    Login om te reageren
    • maxx1 zegt

      15 mei 2012 om 11:34

      @awiebo: Heeft keramische remschijven stamndaard?

      Login om te reageren
  24. desoper zegt

    15 mei 2012 om 09:41

    Op welk plaatje kan ik die “vette turbo” zien dan?

    Login om te reageren
  25. Baffie zegt

    15 mei 2012 om 09:51

    @awiebo zou het nodig zijn om er een eigenaar bij te vermelden denk je?

    Login om te reageren
  26. fapfap zegt

    15 mei 2012 om 11:25

    MAAR HET BLIJFT EEN GOLF

    Login om te reageren
  27. maxx1 zegt

    15 mei 2012 om 11:33

    Mn oor dat hij 70k gereden heeft… Kijk die stoelen, helemaal uitgesleten

    Login om te reageren
  28. koelkast zegt

    15 mei 2012 om 12:35

    @maxx1
    Of de bestuurder was een ontzettende dikzak, of de auto heeft minimaal een tonnetje of 2 gereden.
    @fapfap
    Wel de ultieme sleeper Golf ;-)

    Login om te reageren
  29. benvan zegt

    15 mei 2012 om 14:53

    http://www.youtube.com/watch?v=VW2aVOQ1MXw

    Login om te reageren
  30. alfamail zegt

    15 mei 2012 om 16:35

    Waarschijnlijk om de indruk te wekken dat dit Goffeltje zo Schnell ist als iedereen denkt…
    Daarom staat er toch ook al jaren 200 op de teller gedrukt ook al doet ut ding slechts de helft? ;-)

    Login om te reageren
  31. jeffreym3 zegt

    15 mei 2012 om 16:53

    Stom die opmerkingen dat je voor dat geld ook een S8 of wat dan ook koopt.. Feit blijft. S8 knijpt je financieel helemaal uit. Deze R32 biedt zeker weten 100x meer driving fun.. Maar het blijft een Golf R32.. Stukken goedkoper dus in onderhoud, wegenbelasting, verzekering en kwa brandstof ook wel denk ik.

    Leuk die aanschafkosten van een auto, maar het onderhoud doet veel mensen de das om..

    Login om te reageren
  32. tjorque zegt

    15 mei 2012 om 18:00

    5 koppelingsplaten ipv 3? Heeft een dsg normaal geen 2 koppelingen? Hoe zit dat dan?

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      15 mei 2012 om 18:23

      @tjorque:

      Koppeling is niet hetzelfde als koppelingsplaten!
      1 koppeling kan meerdere platen hebben in dit geval dus 5.

      Login om te reageren
  33. wobwobgaserop zegt

    15 mei 2012 om 19:41

    Wreed apparaat! Liefhebbers tuning!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North