Niets is zo lekker als de autobahn bestormen op een wolk van koppel, daarom: tuning op je V12 diesel.
Je zou het niet verwachten maar echt gefortuneerden kunnen nog steeds nieuwe Audi Q7 V12’s bestellen. Geen euronormen, CO2-mafia of verkoopcijfers die daar iets aan hebben kunnen veranderen. Het model is inmiddels wel 3 jaar oud en zescilinders met de helft van de motorinhoud lopen nog maar grofweg 100 pk en 200 Nm achter. Beste waarden maar ook een veel kleinere en meer efficiënte motor die bijbehordende BMW 5 serie meer snelheid mee geven. Tijd op de Q7 weer wat peper in de reet te duwen.
Een beetje tuning trekt het vermogen van de 6 liter V12 diesel op naar 600 pk met daarbij een koppel van 1150 Nm. Genoeg om de 2600 kg Audi met ongekend geweld over ’s lands snelwegen te katapulteren. Een nieuwe ‘0-100’ meldt Fosla niet, wij gokken tegen de 5 seconden.
Een standaard Audi Q7 V12 is al een indrukwekkend ding in de binnenspiegel. Breder op zijn wielen en agressiever dan een standaard Q7. Fosla maakt het met deze ‘all-black’ uitvoering nog iets wilder. Iets zegt mij dat je hiermee zelfs de meest notoire linkerbaanklevers aan de kant krijgt.
echt ongelofelijk lelijke velgen, dan niet te beginnen over de oer-lelijke ronde uitlaatpijpen, echt maffiabazen hebben immers rechthoekige ;)
maar verder wel respect voor deze bak, ongelofelijk dik en retesnel! respect voor audi dat ze de balen hadden om dit
dingenorme gevaarte op de markt te brengen, echt lijpe shit!@bigcar: dit noemt men meestal ovale pijpen, niet rond ;)
Dat moet wel comfortabel rijden als ik de dikte van de banden zo zie :P
Dat koppel is begrensd denk ik? wordt de 4.2 v8 tdi ook nog geleverd trouwens?
@phantom: 4.2 is nog leverbaar voor deze vrachtwagen.
OT: Kan het allemaal niet echt mooi vinden. vermogen is wel leuk voor tractorpulling, maar op de openbare weg heb je hier geen ruk aan.
@awesome: Reageer je ook zo onder alle supercars? Aangezien je daar ook geen reet aan hebt op de Nederlandse wegen..
@mikkeloentje: je hebt het over supercars in een topic waar de steekwoorden SUV en TDI in voor komen. Doe je dat in alle topics die over auto’s gaan?
Wat moet je nou met een dergelijke koppel? Tenzij je houthakker of visboer benn.
Dille Amerilaansr shit eerder, achterlant valt tegen maar voorkant is wel strak. Volgemde keer graag ook foto’s van het interieur aub. Bedankt.
1150nm maar? Pfft, isdatallesch?
Had gelijk de turbo’s vervangen, maar dat ben ik ;)
Ben geen Audi fan maar een Q7 V12 TDI kan ik wel waarderen. Wel graag standaard met alleen de motortuning.
In deze auto voel je je gewoon king of the road :D
Wat een power zit daar in!
Andere velgen/banden er onder en op mijn oprit zetten graag :)
Dit is gewoon een wapen… Een carmageddon wagen.
@robinio:
HAhaHaha inderdaad! :P Wel respect dat Audi deze nog verkoopt :D
Btw: valt dat ding nog wel te rijden op die bandjes met +1000Nm koppel?? Ik denk dat je bij 120 dan nog tractiecontrole-ingrijpen krijgt.
@vale46:
Koppel is motorkoppel. Koppel aan de wielen is vergelijkbaar met een benzinemotor met 600pk + 4WD + 2600kg, omdat de versnellingen veel langer zijn om te compenseren voor lager toerenbereik. Kortom, voldoende tractie bij die snelheden.
Niets overtreft de Audi Q7 V12 TDI.
Voor deze Audi kan je alleen maar respect hebben. Ik heb hem wel eens zien rijden en de combinatie van de grommende V12 en de imposante grote is bijna angstaanjagend.
Toch beter dan een V12 benzine.
En Aston Martin of Lambo
Kun je met zo weinig personen in.
En hier kan nog een trailer of caravan achter.
Of Top Gear style, een Boeing.
Rij regelmatig in een Q7 V12 als je ermee op de weg rijdt gaat echt iedereen voor je aan de kant. (geen bumperklever hoor) En dat koppel zóóóó heerlijk hè, knalt echt lekker door voor zo een slagschip.
@themotto:
Beter dan een cayenne? Want da’s toch al echt een vliegmachine in mijn ogen.
@Hupke: Heb zelf nooit in een snelle Cayenne gereden dus heb geen idee.. Maar eerlijk is eerlijk ik ga liever voor een Q7 van voor een Cayenne
@themotto: Heb in een nieuwe Cayenne Turbo gereden en een Q7 V12. Ik moet zeggen qua geluid en strak rijden wint de Porsche het. Maar qua beleving de Q7 met vlag en wimpel, als ik het geld had voor een V12 werd dat hem.
Zijn er eigenlijk wel wat van die v12en verkocht?
Dik !! Beste (Sport) SUV ooit !
TDI-powerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrt! :D
@TDI-goeroe: in dit geval ben ik het wel met je eens
Als je dan toch per se zo oncomfortabel snel wil gaan kan je toch veel beter een lichter sportding of luxecoupé kopen dan zo’n slagschip.
Wat en beest, prachtig!!
Superrrr!
super het is beetje subtiel toch wel maar de “magic” ligt voor onder !!
de ideale auto om tegenliggers op smalle landweggetjes de berm in te drukken.
Je wilt natuurlijk niet dat je SUV vies wordt.
Vind hem niet heel mooi maar dat vermogen is wel heel mooi!
Zonder body-kit maar met t vermogen: hebben!
Deze auto is het helemaal.