• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gratis oplaadpunt bij je Toyota Prius Plug-in Hybrid?

Auteur: autoblogger, gepost 23 januari 2012 om 10:19 – 37 Reacties

Toyota Prius Plug-in Hybride
De Toyota Prius Plug-in Hybrid is vanaf vandaag te koop, en wordt geleverd inclusief een oplaadservice aan huis!

Maarrrr, dat kan Toyota wel roepen, maar heel veel duidelijkheid is er nog niet. Men wil zonder meerprijs(!) elke Toyota Prius Plug-in Hybrid met een intelligent oplaadpunt aan huis leveren. Maar de kleine lettertjes zeggen: “Indien mogelijk. Meer informatie hierover volgt op zeer korte termijn.” Het is dus nog niet duidelijk hoe men dit wil gaan aanpakken, en wie wel/niet een eigen oplaadpunt krijgt.

Enfin, de Toyota Prius Plug-in Hybrid is vanaf vandaag te koop voor € 38.990 (lease vanaf € 599,- per maand). Opgeladen kan de Prius Plug-in Hybrid 25 kilometer volledig elektrisch rijden. Daarna vervolgt hij zijn weg als “Full Hybrid” Prius. Dit gedrag geeft de Prius Plug-in Hybrid een normverbruik van slechts 2,1 l/100 km (1 op 47,6) en een CO2-uitstoot van 49 gram per kilometer (exacte homologatie volgt nog).

Daardoor profiteren zakelijke rijders (60 maanden lang) van de fiscale 0% bijtellingsregeling. Bovendien hoeft voor de Prius Plug-in Hybrid tot en met 2015 geen wegenbelasting (MRB) te worden betaald. Meer info op groen7.nl.

Ook interessant!

  • Toyota Prius krijgt waterstofmotor
    'Toyota Prius krijgt waterstofmotor in 2025'
  • Video - netjes vragen kan altijd
  • toyota elektrisch
    Toyota strijdt in de VS tégen elektrische auto's
  • Toyota GR86
    Naamsverandering voor Toyota GR86

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

0%-bijtelling, Hybride, oplaadpunt, plug-in, prius, Toyota

Vorig bericht: « Volkswagen up! vijfdeurs is hier
Volgend bericht: De Audi A7 van B&B »

Lees Interacties

Reacties

  1. TSI-tje zegt

    23 januari 2012 om 10:26

    Bijna 40K voor een Prius ? :shock: De zotheid gekroond.. Ammenevernooitniet !

    Login om te reageren
    • meneersander zegt

      23 januari 2012 om 13:45

      @TSI-tje: ja, maar dat betaald de werkgever he! De bestuurder betaalt niks.

      Login om te reageren
      • TSI-tje zegt

        24 januari 2012 om 07:37

        @meneersander: Mensen die een auto van 40K in hun leasebudget mogen, kijken niet naar het segment auto waar de prius in valt. Die prijs is niet in verhouding. En dan nog, het is vanaf 39K voor deze plug-in. Als je de verschillen paralel laat lopen met de ‘normale’ prius kost de top versie 49K. Ik geloof niet dat mensen die zulke bedragen in hun budget kunnen verantwoorden dit soort auto’s ambieren, jij wel ?

        Login om te reageren
        • meneersander zegt

          24 januari 2012 om 17:26

          @TSI-tje: Nee, bij mij zou er ook een 5 serie (zonder optie’s) of een dikke 3 serie komen, maar toch zul je ook zien dat veel werkgevers hun werknemers gaan verplichten een schone auto te kopen, en dan komen veel al snel uit bij de prius…

          Login om te reageren
  2. flutterby zegt

    23 januari 2012 om 10:26

    Ben benieuwd hoe zit dit gaan regelen… Waarschijnlijk is het alleen mogelijk wanneer je auto niet op de openbare weg hoeft te staan.

    Login om te reageren
  3. Joerek zegt

    23 januari 2012 om 10:28

    Precies de 49 gram grens, klinkt dubieus. Alsof de beleidsmakers wisten wat deze auto zou gaan uitstoten, of dat toyota precies deze auto op dit uitstoot heeft laten uitkomen.

    En maar 25 km op de accu, dat is in de werkelijkheid dus nog minder dan 20km. Daar gaat de zakelijke gebruiker hem thuis niet voor aan de prik hangen, zeker als deze zelf die stroomkosten moet betalen. Daarmee wordt het gewoon een ordinaire hybrid die ineens wel 0% bijtelling kost. Ik vind het maar een dubieuze zaak…

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      23 januari 2012 om 10:39

      @Joerek: Het hele uitstoot verhaal is dubieus… Als het nog enigzins gebaseerd was op realiteit dan was het eerlijk. Ruim 10 jaar geleden liepen de kleinere benzine auto’s al 1 op 15. De nieuwe doen dit ook maar hebben 14% bijtelling en geen wegenbelasting. Het vermogen en rijcomfort is wel lager.

      Ontwikkelingen staan stil op het gebied van schone auto’s door dit belachelijk systeem (wat daarnaast de overheid nog is héél veel geld kost).

      Login om te reageren
      • RuVi zegt

        23 januari 2012 om 10:51

        @flutterby:
        Fabrikanten maken hun auto’s niet voor de Nederlandse markt hoor, te klein om er actief iets aan te doen.
        Fabrikanten moeten verplicht hun uitstoot omloog krijgen als gemiddelde over de hele linie. Als je die info bekijkt zul je zien dat de ontwikkelingen in volle gang zijn.

        Tuurlijk zijn er altijd mensen die roepen: “de passat 1.9 tdi uit 1998 van de oom van de vader van mn collega loopt 1:23”.
        Ja dat is niet lastig als je de CC op 80 in zn 5 zet… maar de testcyclus van toen deed hij onzuiniger dan de auto’s van nu.

        Login om te reageren
        • TSI-tje zegt

          23 januari 2012 om 11:17

          @RudyV: Dus je punt is ? Ze hebben de manier van testen veranderd en daardoor moeten wij on nu ‘groener’ voelen ?
          Leuk… Een overgesponsoorde tussen fase, anders kan ik dit niet zien. En,ow… had ik al gezegd; Bijna 40K :shock: voor een Prius ? De zotheid gekroond ! Ammenevernooitniet !

          Login om te reageren
          • RuVi zegt

            23 januari 2012 om 11:29

            @TSI-tje:
            lezen blijft lastig…..Nee ik reageerde op flutterby. Die denkt dat de Nederlandse overheid dit allemaal doet. En dat auto’s de laatste jaren niet veel schoner en zuiniger zijn geworden.

            Login om te reageren
            • flutterby zegt

              23 januari 2012 om 12:07

              @RudyV: Ik noem nergens de Nederlandse overheid. Het gaat om de testcyclus die niet in orde is en niet alleen in Nederland. De huidige testcyclus is niet reëel voor normaal rijgedrag.

              Login om te reageren
            • TSI-tje zegt

              23 januari 2012 om 14:19

              @RudyV: Neemt niet weg. Dat jij het vergelijk aanhaalt met de ‘oudere’ auto. Dus zijn we anders gaan testen en is dat dus waarom het verschillend is in jou optiek? Ik kan het ook niet anders zien. En dit is niet alleen aan de Nederlandse overheid, dat ben ik met je eens. Het is de “mondiale groene-gekte” wat echt nergens op slaat en gevoed word door mensen met geen enkel idee van techniek. Klootjesvolk wat, als lammetjes naar de slachtbank, met de meute meeloopt. Maakt wel, dat men denkt een sprong voorwaarts gemaakt te hebben terwijl dit slechts een babystapje blijkt te zijn.

              Login om te reageren
          • speedlimit zegt

            23 januari 2012 om 11:33

            @TSI-tje:

            40k wel dan voor zo’n lelijke saaie grijze muis golf?

            Login om te reageren
            • TSI-tje zegt

              23 januari 2012 om 13:30

              @speedlimit: Voor dat geld koop je een –heel– rijkelijk uitgerustte Passat/Mondeo/Insignia/etc. met 20% bijtelling. Afgezien van je persoonlijke merk-voorkeur, Je bent van mening dat de prius qua ruimte, rijgedrag in dat segment thuis hoort ? Ik niet nee. ZEKER niet. Oeh! Had ik al gezegd; “Bijna 40K voor een -Prius- ? :shock: De zotheid gekroond ! Ammenevernooitniet !

              Login om te reageren
              • speedlimit zegt

                23 januari 2012 om 23:06

                @TSI-tje:

                Hou jij t maar bij je saaie flut vag-tje ;)

              • TSI-tje zegt

                24 januari 2012 om 07:12

                @speedlimit: Oordeel niet voordat je de auto ooit gezien hebt. En dan, boeie wat jij van mijn wagen park vind. Jij kan het niet betalen, ik wél.

        • flutterby zegt

          23 januari 2012 om 12:13

          @RudyV: Als voorbeeld, een Fiesta uit ’02 heeft een uitstoot van 158 g/km, een Pixo uit ’11 heeft een uitstoot van 103 g/km. Ze rijden allebei 1 op 15, dat klopt toch niet of wel?

          Login om te reageren
          • autogek123 zegt

            23 januari 2012 om 12:45

            @flutterby: EEn Pixo doet 1 op 22,7. Wel eerlijke gegevens vermelden als je een punt wilt maken. ;)

            Login om te reageren
          • RuVi zegt

            23 januari 2012 om 13:25

            @flutterby:
            dat klopt inderdaad niet, want co2 uitstoot per liter verbrande brandsoft staat vast.

            2,392 gr CO2 komt vrij bij verbranding van 1 liter benzine.

            Dus als een polo 1 op 15 rijdt zal hij ook 159 gram uitstoten. In de testcyclus heeft hij dus zuiniger gereden. 103 gram uitstoot komt neer op 1 op 23.2 in de testcyclus.
            En die fiesta reed dus in de testcyclus onzuiniger, wie weet wat hij in de praktijk doet? En rij in de praktijk maar eens exact hetzelfde als de testcyclus… dat gaat je dus nooit lukken. Daarom kan je dat nooit vergelijken

            Login om te reageren
  4. XiPHiAS zegt

    23 januari 2012 om 10:39

    Vorige week meegereden met een Prius, de eerste keer, schrok me gelijk een bult … 6.5l/100km verbruik, dan kan je beter een moderne diesel kopen.

    Login om te reageren
    • autogek123 zegt

      23 januari 2012 om 10:42

      @XiPHiAS: Weet niet hoe je dat voor elkaar krijg! Hier de nieuwe Prius en rij gemiddeld tussen de 4,2 en 4,5L/100km per tank. Permanent de airco op 100graden aan en de sportknop ook en dan op zijn rem wegrijden? LOL ;)

      Login om te reageren
      • G-Ammo zegt

        23 januari 2012 om 13:47

        @autogek123: Ik rijd soms 3.3l/100km met een Yaris :P 1.0 3 cilinder.

        Login om te reageren
        • autogek123 zegt

          23 januari 2012 om 22:01

          @G-Ammo: “Soms”. Daar gaat het niet om. “Soms” rij ik 0 liter op 100km als ik electrisch rij. Het gaat dus bij het verbruik van een auto niet over soms. Maar over het totaal gemiddeld op bv een hele tank of 1000den km’s. ;)

          Login om te reageren
      • XiPHiAS zegt

        23 januari 2012 om 21:02

        @autogek123: meegereden met collega …

        Login om te reageren
        • autogek123 zegt

          23 januari 2012 om 22:05

          @XiPHiAS: Zou hem dan toch een cursus nieuwe rijden geven. Want die rijstijl werkt extra in het voordeel bij een Prius. ;)

          Login om te reageren
  5. autogek123 zegt

    23 januari 2012 om 10:39

    Bij plug-ins vind ik het meest belangrijk wat het verbruik is als de accu leeg is. De meeste mensen zullen hem namelijk niet opladen omdat dit niet hoeft om te kunnen rijden. Dus wat is dan het werkelijke verbruik? Dit geld voor alle plug-ins. BV de Volt rijdt 1 op 12 als de accu leeg is. Dan is het geen CO2 wonder meer. Ben benieuwd wat de Prius doet!

    Login om te reageren
  6. tvrspeedsix zegt

    23 januari 2012 om 10:59

    Dik lichtmetaal X-D ,…… X-D

    Login om te reageren
    • sdk16420 zegt

      23 januari 2012 om 11:18

      @tvrspeedsix: Zal wel voor minder luchtweerstand zorgen ;)

      Login om te reageren
  7. cecotto zegt

    23 januari 2012 om 11:20

    Rij nu ruim 3 jaar een prius II als zakelijke auto, en zit op een gemiddeld verbruik over het hele jaar gerekend van 1:19. Normaal rijden, meestal als eerste weg bij de stoplichten en overal 5kmh sneller op de teller dan de snelheid die maximaal geld. Verbruik is gerealseerd obv 60 binnen de bebouwde kom, 20 buiten bebouwde kom en 20 autobaan.

    Gezien mij persoonlijke gebruik zou dit betekenen dat ik met de plugin hybride als ik die bij kan laden op het werk 50% electrisch kan rijden, lijkt me dus er interessant deze auto.

    Als je thuis dan een oplaadpunt erbij hebt en apart je verbruik kan meten kan dat worden verrekend met de werkgever.

    Login om te reageren
    • imdoctorbob zegt

      23 januari 2012 om 16:41

      @cecotto: Misschien is dat wel het probleem, 1:19 is ook moeiteloos te halen met legio aan andere dieselauto’s. Denk aan rijk uitgeruste Passat/Mondeo/Insignia maar ook BMW 120d’s en zelfs een kale 320d. Allemaal auto’s die meer bieden dan deze auto voor deze prijs. (op vlakken als luxe, sportiviteit, imago, ruimte)
      En ga het zeker niet hebben over het vol electrisch rijden, want als we eerlijk zijn 20 km electrisch rijden is een lachertje. Mocht het je toch gaan om dat ‘electrisch rijden’ rijden gaat dan moet je gewoon een Nissan Leaf bestellen (die tevens 4000-5000 euro goedkoper is).

      Nu heb ik niks tegen ‘groen rijden’ of iets, maar mijn punt is gewoon dat deze auto gewoon 10k te duur is voor wat het bied. Toch ontzettend knap van toyota als mensen (lees: bedrijven) hier geld voor willen uitgeven.

      Login om te reageren
      • tstile zegt

        23 januari 2012 om 20:16

        @imdoctorbob: leuke vergelijking met diesel auto’s, maar zodra er een plugin hybride met ’n dieseltje is dan veegt ‘ie elke normale diesel van de kaart qua verbruik.

        Elektrische range is erg duur omdat een iets grotere accu gelijk klauwen met geld kost. Dat zal dus de reden van de hoge prijs zijn. Ze zullen er evengoed zat van verkopen.

        Login om te reageren
        • imdoctorbob zegt

          23 januari 2012 om 22:04

          @tstile: Je mist het punt van het verhaal, zou je 40k uitgeven dan zijn er zat andere mogelijkheden op de markt, die allemaal aantrekkelijker zijn. (behalve misschien dat die niet 0% bijtelling hebben…)

          Verder is die ‘grotere accu’ niet 14000 euro duurder tov van een gewone prius (26000 euro). Laat staan dat je dat geld ooit terug gaat verdienen….

          Login om te reageren
      • autogek123 zegt

        23 januari 2012 om 22:08

        @imdoctorbob: 1 op 19 is “misschien” ook moeiteloos te halen met een diesel. MAAR een diesel stoot dan meer CO2 en andere vervuilende stoffen uit dan een benzine motor. ;)
        De auto’s die jij opnoem halen trouwens gemiddeld de 1 op 19 niet. :)

        Login om te reageren
  8. Poll zegt

    23 januari 2012 om 11:36

    Idioot ding, veel te duur. En de overheid verspilt er ook teveel geld aan.

    Login om te reageren
  9. dotternetta zegt

    23 januari 2012 om 12:50

    Die velgen…doen me denken aan de plastic wieletjes op een speelgoedautootje. Niet te geloven dat ze die willen gaan gebruiken!

    Login om te reageren
  10. gerard1710 zegt

    23 januari 2012 om 14:52

    Dit is nou de belichaming van een dikke bak, niet zo’n M3 van Vorsteiner, das maar voor watjes…

    Login om te reageren
  11. pdk93 zegt

    14 juli 2012 om 14:27

    Jammer dat er zoveel gereageerd word met rare vergelijkingen. passat/mondeo enz. met een diesel motor betaald men wegenbelasting. De prius plug in is wegenbelasting vrij. verder gaat het niet alleen over het brandstof verschil maar vooral over de subsidies die op deze auto verkrijgbaar zijn als ondernemer. 0% bijtelling is voor de berijder aantrekkelijk. die 10k is dus makkelijk terug te verdienen door subsidies als de onderneming gezond en winst gevend is. kijk hiervoor op de belastingdienst site om alle voordelen te zien. daarnaast rijd men met de prius gemiddeld 1/22 met de plug in is nog eens een stuk zuiniger omdat we ongeveer 20 kilometer bijna gratis rijden! Verder is deze auto dus alleen zakelijk aantrekkelijk omdat dan het verschil terug te verdienen is!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North