• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen up! vijfdeurs is hier

Auteur: autoblogger, gepost 23 januari 2012 om 10:00 – 38 Reacties

Volkswagen up vijfdeurs
Daar is ie dan, na de gewone Up!!1!!! is er nu een vijfdeurs up!

De Lupo-opvolger staat vanaf deze maand bij de dealers (en in de winkel), dus is het tijd om weer wat nieuws te presenteren. Volkswagen doet dat in de vorm van een vijfdeurs. De uitlevering van dat model start vanaf komende zomer. Schatting is dat de helft van alle up-kopers zal kiezen voor een vijfdeurs versie. Qua prijs zal het weinig schelen, voor die 2 extra deuren zul je 315 Euro gaan bijbetalen.

Volkswagen up vergelijking

Het uiterlijk van de vijfdeurs Volkswagen Up is aan de achterkant een beetje veranderd (logisch), het achterraam is groter geworden zodat de dwergen achterin ook wat kunnen zien.

Nu is het alleen nog wachten op de vijfdeurs versies van de Skoda Citigo en Seat Mii, next!

Ook interessant!

  • De Volkswagen e-Up komt terug!
    De Volkswagen e-Up komt terug!
  • De goedkoopste VW EV is terug en nog steeds relevant
  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
  • Volkswagen Up GTI
    Hoe de VW Up GTI sinds 2017 dik 20 procent duurder werd

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

up, Volkswagen

Vorig bericht: « Ruim 1500 wegpiraten kregen gedragscursus
Volgend bericht: Gratis oplaadpunt bij je Toyota Prius Plug-in Hybrid? »

Lees Interacties

Reacties

  1. StijnB zegt

    23 januari 2012 om 10:03

    Nu nog een monovolume?:
    )

    Login om te reageren
    • beiersmeisje zegt

      23 januari 2012 om 10:06

      @StijnB: KUDOS

      Login om te reageren
    • burninrubber zegt

      23 januari 2012 om 11:56

      @StijnB: haha lol

      Login om te reageren
  2. beiersmeisje zegt

    23 januari 2012 om 10:05

    Niet echt een fapbak: … iehw wat is ie lelijk!

    Login om te reageren
  3. johanhummer9 zegt

    23 januari 2012 om 10:05

    Is en blijft lelijk had wel wat meer van VAG verwacht

    Login om te reageren
  4. glashelder zegt

    23 januari 2012 om 10:07

    De grap van de UP was natuurlijk dat de achterzijruit UP zei.

    Bij de 5 deurs kan dat niet. Dan is het dus ook geen UP meer.

    Toch leuk karretje.

    Login om te reageren
    • poeperman zegt

      23 januari 2012 om 11:29

      @glashelder: deze snap ik niet

      Login om te reageren
  5. ferrari2011 zegt

    23 januari 2012 om 10:10

    Oh neeee, dit lijkt wel een fiat panda ofzo :P

    Login om te reageren
    • tvrspeedsix zegt

      23 januari 2012 om 10:54

      @ferrari2011: ga snel je mond wassen met water en zeep

      Login om te reageren
      • ferrari2011 zegt

        23 januari 2012 om 14:50

        @tvrspeedsix: Haha! Mr kom op waarom doet vw dit nou?? als 3-deurs vind ik het een grappig karretje, mr met die 5 deuren ziet het er niet uit..

        Login om te reageren
        • tvrspeedsix zegt

          23 januari 2012 om 16:38

          @ferrari2011: klopt maar lijkt verre van een Fiat Panda Meneer.

          Login om te reageren
    • mout zegt

      23 januari 2012 om 11:33

      @ferrari2011: Sow… Ja nou. Net als een BigMac sprekend op tagliatelle lijkt.

      Login om te reageren
  6. Larick zegt

    23 januari 2012 om 10:10

    De Knocked’up

    Login om te reageren
  7. bullgod76 zegt

    23 januari 2012 om 10:29

    VAG producten zijn toch altijd zo geliefd bij tuners en andere auto verkloters??
    Waarom is er dan nog geen tuner die zich aan de Up waagt.
    Het is dus nog wachten op de Fucked’Up

    Login om te reageren
    • MichaelvdBroek zegt

      23 januari 2012 om 10:42

      @bullgod76: Ik denk vanwege de motor, een 3 cilinder,
      Uiterlijk kunnen ze wel wat leuks mee, even afwachten dus, het is nog vroeg.

      Login om te reageren
  8. TimoBac zegt

    23 januari 2012 om 10:43

    Krijgen we ook nog een limousine vorm: de UPperclass en de sjonnie versie met enorme turbo: de fired UP? Haha zo flauw..

    Login om te reageren
  9. kliko zegt

    23 januari 2012 om 10:43

    kansloos…
    Ik vind em met deze 2 extra deuren nog steeds hondslelijk…

    Login om te reageren
  10. tvrspeedsix zegt

    23 januari 2012 om 10:57

    Ze hadden de Up! beter gelijk in het begin al moeten ontwerpen als een 4deurs nu lijkt het een gekunsteld prakkie, hij was al niet bijzonder(lees lelijk) nu is nog lelijker!

    Login om te reageren
    • mout zegt

      23 januari 2012 om 11:40

      @tvrspeedsix: Want jij dacht dat ze na het doorslaande succes van de introductie (deze maand…) eens naar de tekentafel gingen?
      Geloof maar gerust dat de verschillende versies op elk moment naast elkaar op de tekentafel hebben gelegen, hoor. Al een jaar of vijf. Volgorde bij introductie is vooral een marketing-kwestie, en ook wel handig in de eerste fase van de productie. Want je weet dat er het eerste jaar veel vraag zal zijn, en dan wil je de fabricagelijn graag simpel hebben. (bovendien is het fijn als de 5-deurs klanten niet tegelijk bestellen als de 3-deurs klanten)

      Login om te reageren
      • tvrspeedsix zegt

        23 januari 2012 om 14:26

        @mout: dUH Maar het blijft een compromis heb ik het idee, natuurlijk hebben ze die tegelijk bedacht, maar ik denk dat het uitgangspunt het verkeerd is. Ze hadden beter een knappe 4deurs kunnen bedenken en daar op een geslaagde 2deurs.Je ziet gewoon dat de achterdeuren er later bij bedacht zijn. Het lijkt wel een slechte photoshop.

        Login om te reageren
  11. 964rs zegt

    23 januari 2012 om 11:35

    Hok-alert!
    Wat een lelijk ding. Je kunt beter je geld uitgeven aan een 2de hands station dan dit! Krijg je veel meer voor

    Login om te reageren
    • Larick zegt

      23 januari 2012 om 11:39

      @964rs: Deze is toch een stuk zuiniger, nieuwer (lees garantie) en waardevaster (want VW). Vraag is waarom je hem sowieso zou willen.

      Login om te reageren
  12. DRU zegt

    23 januari 2012 om 11:41

    Het mist iets. Een beetje vavavoom? joie de vivre? Vergeleken met de driedeurs geen achteruitgang, maar die auto in z’n geheel is gewoon te perfect getekend, waardoor hij supersaai is geworden. Ik ga mijn Aygo er vooralsnog niet voor inruilen.

    Login om te reageren
  13. mout zegt

    23 januari 2012 om 11:44

    “Nu is het alleen nog wachten op de vijfdeurs versies van de Skoda Citigo en Seat Mii”.
    Dat weet ik nog niet zo zeker. VW voert veel meer carrosserie-vormen dan de dochtermerken. Er is ook geen Seat of Skoda Eos, cabrio of Golf+.
    Skoda verwacht ik wel, want dat is het praktische merk binnen VAG. Wie weet komt daar nog een XL Up! Maar Seat zou ‘jong en sportief’ moeten zijn, en dat is de 5-deurs zeker niet.

    Login om te reageren
  14. potver7 zegt

    23 januari 2012 om 12:01

    Ziet er wat minder vlot uit dan de 3-deurs maar ik gok dat heel wat mensen voor de 5-deurs gaan.

    Het ziet er naar uit dat die achterraampjes niet open kunnen. Bij de C1/107/Aygo is dat opgelost met klapraampjes, maar VW laat ze gewoon helemaal dicht?

    Login om te reageren
  15. Pruts0r zegt

    23 januari 2012 om 13:12

    @potver7:

    Volgens mij heeft de Up hetzelfde systeem. Als je goed kijkt zie je een dopje op het achterraam.

    Deze Up zal zeker een leuke concurrent in het segment worden, maar waar ik me altijd over verbaas is dat dit soort autootjes gekocht worden als tweede auto, en er dus vaak kleine kinderen in vervoert worden….. Ik weet niet hoeveel sterren hij krijgt maar ik zou er toch niet graag mijn kinderen in vervoeren…..

    Login om te reageren
  16. nelly0183 zegt

    23 januari 2012 om 13:51

    Push-Up, Make-Up. dit is gewoon een auto voor Homo’s of vrouwen.

    Dat mensen zich willen vertonen in een automerk dat door Hitler is opgericht.

    Vroeg of laat laat een VAG product je altijd in de steek, gelukkig zijn er op dit moment nog wel automerken waarvan de kwaliteits verwachtingen wel uit komen (Kia/Hyundai/Mazda)

    toch blijft het genieten hoe bang VAG is voor Kia/Hyundai….

    Login om te reageren
  17. sdsaro zegt

    23 januari 2012 om 15:09

    I’m fucked Up

    Login om te reageren
  18. wimbers zegt

    23 januari 2012 om 15:35

    ik mis iets….
    ehm ja!
    Smaak!

    Login om te reageren
  19. michelyman zegt

    23 januari 2012 om 16:37

    Hij ziet er wel iets beter uit dan de 3deurs. Maar toch niet echt een mooi uiterlijk. Dan vind ik de Picanto toch wel het mooist in zn klasse.

    Login om te reageren
  20. 4991 zegt

    23 januari 2012 om 17:08

    Vind het wel mooi in het echt.

    Login om te reageren
  21. odin52 zegt

    23 januari 2012 om 18:21

    ik zei het en blijft het herhalen vag blijft achterhaald,ze staan stil,en al hun modellen wat ook,zijn wat opgesmukte versies oudere modellen,ik ben gelukkig dat ik kan rijden met italiaanse pracht en passie

    Login om te reageren
  22. norge zegt

    23 januari 2012 om 18:44

    2 girls in a (c) up? Nou maar hopen dat er genoeg dwerg families zijn…..

    Login om te reageren
    • 4991 zegt

      23 januari 2012 om 20:26

      @norge: damn man, waarom doe je me aan 2 girls and a cup denke?

      Login om te reageren
  23. Jantje_555 zegt

    23 januari 2012 om 19:17

    ik vind hem mooi

    Login om te reageren
  24. speedie zegt

    23 januari 2012 om 23:50

    In deze categorie gaat het niet om pracht en passie wel om doeltreffendheid en maximale benutting. De UP is in dit opzicht geslaagd en valt uiterlijk wel best mee. Vlotjes, fris, degelijk, stil, ruim voor dit formaat, praktisch en degelijk. Dus typisch VAG. Van de Passat vond men ook dat het aan pracht en passie ontbreekt en nochthans steeg de verkoop met 45%. Als enige middenklasser in de top 10 van de meest verkochte wagens in Europa. Mensen kijken dan blijkbaar naar andere positieve troeven dan alleen maar het uiterlijk. De break valt anders best mee op dat gebied.

    Login om te reageren
  25. Esprit_de_Flandre zegt

    25 januari 2012 om 17:36

    Daklijn lijkt ook wat hoger geworden, maar dat kan ook gezichtsbedrog zijn omdat het voorste portier korter geworden is.

    Nu ja, blijft een redelijk saai bakske. Plak er Subaru Justy op en niemand koopt hem…

    Login om te reageren
  26. variant zegt

    30 maart 2012 om 17:50

    Ik vindt de 5 deurs versie juist veel mooier, de auto lijkt langer. De lijnen van de achterportieren gaan niet omhoog , hierdoor wordt de wielkasten een stuk kleiner daardoor lijkt de achterwiel wat groter waardoor de up veel sportieve oogt. Wat ik jammer vind is dat de portieren niet volledig zijn bekleed en dat de hoofdsteunen van de voorstoelen vast zitten als een geheel.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North