• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

GT-R van Switzer: Ultimate Street Edition [1.000 pk]

Auteur: ricardo, gepost 27 juni 2012 om 10:16 – 29 Reacties

We vonden een door Switzer opgezweepte GT-R met maximaal 850 pk in de overboost al pittig, laat staan een versie met 1.000 turbopaarden onder de kap. Toch noemt Switzer dit een straatversie, waarmee het prima vertoeven is in het Nederlandse fileklimaat.

GT-R’s die de 1.000 pk-grens voorbij gaan zijn geen uitzondering. Toch zijn dit vaak spijkerharde asfaltkanonnen waar racebrandstof een vereiste is en die warmlopen in druk verkeer. Switzer heeft nu gepoogd een GT-R te ontwikkelen met én 1.000 pk, én een hoog niveau van comfort. De 3.8 V6 ging uit elkaar en kreeg sterkere onderdelen (zuigers, nokkenassen) en er kwamen vloeistofgekoelde turbo’s aan te pas, alsook een grotere intercooler en een geüpgrade koelsysteem.

Een andere ECU en een RVS-uitlaatsysteem zorgen er tot slot voor dat het vermogen bijna verdubbelt. En omdat een verlaging niet kan ontbreken bij een degelijke tuningkit, gingen er ander veren onder. De elektronisch instelbare dempers bleven behouden, zodat er ook met het gewenste comfort gereden kan worden. En dat wordt verder vergroot door afscheid te nemen van stugge runflat-banden, en regulier rubber om de Switzer Signature-velgen te monteren. Normale banden absorberen immers veel meer krachten dan runflats.

1.000 peekaa zonder dagelijks uiteen vat racebrandstof te hoeven tanken. Switzer ziet er wel wat in, maar hoeveel de ombouw gaat kosten is nog niet bekend. (via GTspirit)

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Nissan GT-R Switzer P800 van Gerben
    Mijn Auto: Nissan GT-R Switzer P800 van Gerben
  • Video: Nissan GT-R rijdt pionnen omver
  • Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
    Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
  • hightech Nissan GT-R
    Hightech Nissan GT-R wordt níet elektrisch

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

gt-r, Nissan, switzer, tuning

Vorig bericht: « Video: Beren in je garage
Volgend bericht: De 10 beste reacties van afgelopen week [w26y12] »

Lees Interacties

Reacties

  1. ferrari94tr zegt

    27 juni 2012 om 10:21

    Waarschijnlijk dachten ze bij Swittzer: Omdat het kan.

    Login om te reageren
  2. theblackstig zegt

    27 juni 2012 om 10:28

    1000PK maar? Geef mij maar het Alpha12-geval

    Login om te reageren
    • mrglmmns zegt

      27 juni 2012 om 13:54

      @theblackstig: 1000 pk is inderdaad wat magertjes. De gemiddelde, getunede VW Golf zal je wegrijden…

      Login om te reageren
  3. berlinetta zegt

    27 juni 2012 om 10:29

    Het valt me wel op dat ze hiervoor niet het nieuwste model gebruiken. Weet iemand waarom dit is?

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      27 juni 2012 om 10:58

      @berlinetta: …denk dat ze een nieuwe niet verkloten in verband met de aanschafprijs…een 2e handsje daarentegen…

      Login om te reageren
  4. aadfd3s zegt

    27 juni 2012 om 10:35

    1000 PK zonder racebrandstof?? Wel met water/meth injectie neem ik aan? Als het nu ook nog een beetje normaal te rijden is, is het echt een hele knappe prestatie! Maar heeft de GTR niet al standaard watergekoelde turbo’s? Dat heeft mijn RX7 zelfs!

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      27 juni 2012 om 11:02

      @aadfd3s: Gave bak heb je trouwens.. :)

      Login om te reageren
  5. mbje zegt

    27 juni 2012 om 10:39

    @ aadfd3s, mijn nissan patrol (bj 1989) heeft zelfs een watergekoelde turbo.. denk ook dat dit standaard is.

    Login om te reageren
    • aadfd3s zegt

      27 juni 2012 om 10:41

      @mbje: Dat bedoel ik;) Ik denk dat er bedoeld wordt dat er andere/grotere turbo’s zijn geïnstalleerd :)

      Login om te reageren
  6. michelyman zegt

    27 juni 2012 om 10:44

    Met het standaard vermogen zou ik al blij zijn. Dit is gewoon beetje teveel voor dagelijks gebruik. Even inhalen mwaaaauuuuupppp ow 10 auto’s tegelijk :)

    Login om te reageren
    • jeffreym3 zegt

      27 juni 2012 om 12:02

      @michelyman: Ja, want er bestaat niet zoiets als gedoseert gasgeven. Het is altijd of 0% of 100%.. Toch?

      Login om te reageren
  7. rijbewijzer zegt

    27 juni 2012 om 11:34

    1000pk en gewoon ’95 blijven tanken, geniaal..

    vraag me af wat die ombouw gaat kosten.. denk niet dat de totaalprijs inclusief auto onder de €160k uitkomt in NL

    Login om te reageren
    • bohica zegt

      27 juni 2012 om 12:49

      @rijbewijzer: Zou het niet gewoon 98 zijn wat je moet tanken.

      Login om te reageren
      • rijbewijzer zegt

        27 juni 2012 om 13:39

        @bohica: Normaal gesproken zou je dat wel doen maar je kan gewoon 95 tanken hoor

        Login om te reageren
        • joske2 zegt

          27 juni 2012 om 18:58

          @rijbewijzer: In zo’n karren gooi je niet de goedkoopste brandstof.

          Login om te reageren
        • bohica zegt

          29 juni 2012 om 13:03

          @rijbewijzer: Dat is niet goed voor de auto’s hoor.
          Heel af en toe kan het wel.
          De R33 en r34 rijden ook allemaal op 98 hier

          Login om te reageren
  8. mbje zegt

    27 juni 2012 om 11:38

    @aadf3s, ja bv 2 variabele turbo’s meer debit en meer psi door de blok uit jage.

    Login om te reageren
  9. ar156sw zegt

    27 juni 2012 om 11:46

    Dat zal niet goedkoop zijn… en of je hier nou meer plezier van hebt dan van een standaard GT-R? Ik betwijfel het…

    Login om te reageren
  10. MARS zegt

    27 juni 2012 om 11:57

    Dit is perfect om in London rond te touren, 1000pk ftw!

    Login om te reageren
  11. stanny zegt

    27 juni 2012 om 12:40

    Enige probleem zou zijn dat je om de 100 km moet gaan tanken?

    Wel zeer coole wagen en prachtige prestaties !
    Enkel het geluid van een LFA zou hem nog passen, voor de rest echt een perfecte wagen!

    Login om te reageren
  12. ttychoo zegt

    27 juni 2012 om 13:10

    dit is echt bruut! het was al een beest en dan moet je voorstellen 1000 pk onder de motorkap..

    Login om te reageren
  13. perrry zegt

    27 juni 2012 om 13:13

    Als ik het geld had zou ik hem meteen kopen en deze upgrade erop laten zetten.
    Al vind ik dat matzwart de gt-r niet zo goed staan.

    Login om te reageren
  14. RubenPriest zegt

    27 juni 2012 om 13:37

    Waarom een 1000pk switzer nemen als je de 1600pk alpha-12 heb

    Login om te reageren
    • jeffreym3 zegt

      27 juni 2012 om 13:42

      @rubenpriest: Omdat die 600 pk over-overkill is denk ik :D
      En qua betrouwbaarheid zal deze 1000pk versie het ook wel iets beter doen.

      Login om te reageren
  15. mrglmmns zegt

    27 juni 2012 om 13:53

    Zo moet een GTR zijn!!! Misschien wel andere wielen…

    Login om te reageren
  16. BmwMPower zegt

    27 juni 2012 om 14:51

    Nee dankje. Liever een powerrrrr Lada 2101 die Porsches zoek rijdt!

    Login om te reageren
  17. jordy14 zegt

    27 juni 2012 om 20:02

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  18. amgpowerrr zegt

    27 juni 2012 om 23:11

    Wat een beest die gtr zou er gelijk 1 halen na een jackpotje.

    Login om te reageren
  19. dubhead zegt

    28 juni 2012 om 11:17

    Centraal diff geïntegreert in een transaxele versnellingsbak achteraan voor een goeie gewichtverdeling.

    Een graduele verschuiving van de koppel distributie naar achter in de powerband geeft de chauffeur de grip voordelen van 4WD en de controle voordelen van RWD.

    Krijg ik mijn percentje terug van die CosWorth press officer peet?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North