• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

GT3 crasht op de ring

Auteur: Wouter, gepost 19 maart 2006 om 19:29 – 34 Reacties

" align=

De Nurburgring zal bij velen al bekend zijn. Sommigen kennen het circuit (of openbare tolweg…) van de Xbox of PS2, anderen zullen er al wat rondjes hebben gedraaid in hun eigen auto. Vaak zijn er leuke auto’s te zien, zodat er ook regelmatig mensen staan te filmen of fotograferen. Zo ook de auteurs van dit filmpje, die een leuk plekje hadden gevonden om een filmpje te maken. Ze stonden precies op de goede plek om een Porsche 911 GT3 na een overstuur momentje de baan af te zien gaan. Gelukkig blijft het bij materiele schade, maar dit filmpje maakt duidelijk dat de ring nog steeds gevaarlijk blijft.

En dankzij Didier zie je hier het vervolg:

Ook interessant!

  • GT3
    Video: nieuwe Porsche 911 GT3 RS gespot in actie
  • Hoe ziet jouw droom Porsche 911 GT3 eruit?
  • Video: zo vet klinkt een Porsche 911 GT3 met ipe uitlaat
  • Video - Porsche 911 (992) GT3 doet een snelle sprint

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

911, crash, GT3, nurburgring, Porsche, Video

Vorig bericht: « Mercedes MLK of MLX spyshots
Volgend bericht: Man overleeft extreem zwaar ongeluk in een TT »

Lees Interacties

Reacties

  1. Christoff zegt

    19 maart 2006 om 20:01

    auw da is minder. hij gaat wel wat kosten hebben

    Login om te reageren
  2. JeffreyG zegt

    19 maart 2006 om 20:35

    tja, even een herrinering van een beroemd circuit ;)

    Login om te reageren
  3. Didier zegt

    19 maart 2006 om 21:24

    hier een kort vervolgje …

    http://video.google.com/videoplay?docid=3100947701401219449&q=porsche+gt3

    Login om te reageren
  4. Wouter (autoblog) zegt

    19 maart 2006 om 21:29

    Thanx Didier, ik heb het toegevoegd aan het artikel.

    Login om te reageren
  5. Franqie zegt

    19 maart 2006 om 22:15

    Dat commentaar van die gasten dr bij is ook wel droog

    Login om te reageren
  6. Friedrich zegt

    19 maart 2006 om 22:54

    Tja, dat heb je met mensen die per ongeluk te veel geld hebben en geen auto onder controle kunnen houden. Mss moet deze meneer eerst ff een paar lesjes racen hebben.

    Login om te reageren
  7. w0o0dy zegt

    19 maart 2006 om 22:57

    lef heeft die bestuurder wel, maar die skid-control was CRAP! Hij doet zo ongeveer alles fout wat je fout kan doen… Zonde van de auto, maar goed, heelhuids eruit en een goede les hoe het niet moet….

    Login om te reageren
  8. HeX zegt

    20 maart 2006 om 11:21

    Die vent maakt tenminste goed gebruik van zijn Porsche en moet gerespecteerd worden! Tenminste niet zo’n dude die met zn GT3 in de winkelstraat geparkeerd staat, maar er wel lekker mee gaat raggen op de Ring. Wel echt k%^#$%^& voor ‘m btw… Best ff balen als ondersteboven hangt in je eigen auto.

    Login om te reageren
  9. w0o0dy zegt

    20 maart 2006 om 11:38

    kan zijn, maar neem een fatsoenlijke race-cursus zodat je met die auto overweg kunt voordat je hem ondersteboven legt op “Der Ring”.

    Login om te reageren
  10. C30 CDI AMG zegt

    20 maart 2006 om 12:20

    Misschien dacht die gast wel van Goh die lijkt wel erg op de PS2… als mij wat gebeurt druk ik gewoon op RESTART!!!

    Porsche biedt trouwens wel hele mooie cursussen waarbij je leert omgaan met de prestaties van je Porsche.

    Login om te reageren
  11. Ruben zegt

    20 maart 2006 om 12:20

    Zo op ’t eerste gezicht valt die schade nog best mee…

    Login om te reageren
  12. w0o0dy zegt

    20 maart 2006 om 12:24

    het is maar wat je meevallen noemt. Qua bodywork lijkt de auto wel redelijk ok, maar dat dak moet wel opnieuw. Ik vraag me af of je dat zomaar recht krijgt? Wellicht dat er toch haarscheurtjes of knikjes in de dakstijlen zitten en dan issie total-loss. De wielophanging zal ook behoorlijk ontwricht zijn na het weer op de wielen laten vallen… Je kijkt met deze auto zo maar tegen 20.000 euro schade aan… maar ok, de auto was voor de klap vast wel 50.000 of meer waard…

    Login om te reageren
  13. Erik zegt

    20 maart 2006 om 12:57

    Pizzonia kan er ook wat van, hij crasht gewoon een Jaguar S-Type R.
    http://video.google.com/videoplay?docid=4919444857911927689

    Login om te reageren
  14. Ruben zegt

    20 maart 2006 om 13:29

    Wow, die is vrij heftig. En daarna gewoon kalmpjes, heb jij niks? :-P

    Login om te reageren
  15. w0o0dy zegt

    20 maart 2006 om 15:20

    dan sta je wel hel erg voor lul als coureur….

    Login om te reageren
  16. Stef zegt

    20 maart 2006 om 15:33

    Vergeet niet dat de Nürburgring tot het gevaarlijkste circuit ter wereld wordt gerekend en dat een fout hier heel erg snel gemaakt is. Concluderen dat de rijder ‘niet kan sturen’ vind ik dan ook niet echt op z’n plaats.
    Daarnaast: in plaats van te blijven filmen hadden de cameramensen moeten helpen! Er staan hoge hekken op die plaats (de bocht Pflanzgarten), maar ze hadden het alarmnummer kunnen bellen of op een of andere manier het andere verkeer kunnen waarschuwen. Ik moet er niet aan denken wat er gebeurd was als iemand anders ook nog rechtdoor was gegaan…

    Login om te reageren
  17. w0o0dy zegt

    20 maart 2006 om 15:46

    @stef: wat een onzin,dit heeft niets met het circuit te maken. De slip valt nog best mee, die had minder ernstig kunnen aflopen als hij de juiste handelingen had verricht. De correcties die hij uitvoert om de auto onder controle te krijgen maken het alleen maar erger. Dit is niet zomaar een fout, dit is een fout en daar bovenop klungelig stuurwerk bij het oplossen van de slip.
    Om de slip te corrigeren had hij een klein beetje tegen moeten sturen (op tijd) *of* het gas moeten liften (voorzichtig en niet te plotseling). De chauffeur op de video laat het gas los *en* stuurt (teveel) tegen. De voorwielen bijten in het asfalt en de achterkant wordt licht door de lastwisseling. Daardoor is de auto op dat moment onbestuurbaar geworden….. Conclusie: hij kan niet met die auto overweg.

    Login om te reageren
  18. stef zegt

    20 maart 2006 om 20:07

    zeg is er nog een tweede stef ?

    Login om te reageren
  19. Stef zegt

    20 maart 2006 om 21:34

    Ja dus :-)

    Login om te reageren
  20. SteF zegt

    20 maart 2006 om 22:53

    en nog een

    Login om te reageren
  21. Martin K. zegt

    21 maart 2006 om 19:00

    @ Wooody : Heb jij al wel een sop het randje gereden in een 911 ? of uberhaupt in een sportwagen, Er is er geen een zo verraderlijk als een 911, kan ik je verzekeren ;-)

    dus niet zo technisch lullen, als blijkt hoe snel iemand in een bocht eraf kan zeilen, zonder aanwijsbare reden, zonder
    achteraf te beseffen waardoor nu een spontane slip ontstaat…lees maar eens wat artikeltjes op het Porscheforum

    Login om te reageren
  22. w0o0dy zegt

    21 maart 2006 om 20:14

    spontane slip bestaat niet, er is namelijk altijd een reden en meestal heet die bestuurder. Wat ik wel en niet met een sportwagen kan doet niet ter zake, ik leg uit dat hij fouten maakt en vooral ook *wat* hij fout doet. Hij gaat te hard de bocht in, schrikt omdat de achterkant uitbreekt bij het gasgeven en maakt er vervolgens een zooitje van door het verkeerde te doen…. Mij heb je niet horen zeggen dat ik dat met die 911 op die baan beter doe, maar ik weet wel waar het hier fout gaat en daar is niets spontaans aan

    Login om te reageren
  23. Stef zegt

    22 maart 2006 om 11:58

    Sorry, naam vergeten bij de laatste post. Dat was dus Stef (de “eerste”)

    Login om te reageren
  24. Stef zegt

    22 maart 2006 om 12:00

    Sorry, hier ging iets fout met het posten…

    Hoe de crash ook is ontstaan, het is niet verstandig tijdens de Touristenfahrten op de Ring zo hard te rijden als je weet dat zo’n Porsche een verraderlijke auto is en je eventueel over onvoldoende rijkunsten beschikt om zo’n wagen onder controle te houden. Houd gewoon een bepaalde marge aan, want hoe meer ongelukken er gebeuren, hoe eerder door de organisatie besloten kan worden met deze T-fahrten te stoppen.

    Dat geldt overigens ook voor het plaatsen van dit filmpje: publiciteit op het gebied van ongelukken wordt over het algemeen niet door de N’Ring getollereerd, ondanks de lerende werking die het voor veel mensen kan hebben…

    Login om te reageren
  25. w0o0dy zegt

    22 maart 2006 om 12:12

    dat je verstandig moet zijn en wat marge moet inbouwen daar ben ik het mee eens. Je moet je eigen grenzen en die van je auto kennen en zorgen dat je veilig rijdt. De 911 is niet de makkelijkste auto dat is genoeg bekend, maar als je dat weet zou je juist voorzichtiger moeten zijn. Iemand kan niet beweren dat hij de auto onder controle heeft en vervolgens aankomen met “ja maar die 911 is een verradelijke auto” als het fout gaat. De bestuurder maakt de fouten, het is geen hocus pocus.

    Volg racecursussen en bouw je snelheid rustig op, en neem alleen risico als er ruimte is om fouten te maken.

    Login om te reageren
  26. stef zegt

    24 maart 2006 om 18:22

    ik ben de stef van: zeg is er nog een tweede stef? en vanaf nu noem ik me “stef van belgie” zo opgelost

    Login om te reageren
  27. kjell zegt

    25 maart 2006 om 10:53

    die’nen porsche eeft geluk gehad bij na en echte crash!!!!

    Login om te reageren
  28. Sjees zegt

    28 maart 2006 om 23:05

    @Woody

    De bestuurder maakt de fouten dat is duidelijk.

    Voordat je de fouten verder analyseert, zou je eerst eens moeten kijken welke wat voor ‘karakter’ een 911 heeft. Gas loslaten in een bocht zorgt er bij een 911 namelijk voor dat de auto las krijgt van overstuur. Het is waarschijnlijker dat de bestuurder door gas los te laten in de slip is geraakt.

    Voor meer informatie over het weggedrag van de 911 moet je inderdaad eens op het porscheforum kijken.

    Login om te reageren
  29. w0o0dy zegt

    28 maart 2006 om 23:31

    Dat schreef ik in de eerdere berichten al: De chauffeur op de video laat het gas los en stuurt (teveel) tegen. De voorwielen bijten in het asfalt en de achterkant wordt licht door de lastwisseling. Daardoor is de auto op dat moment onbestuurbaar geworden…..

    Login om te reageren
  30. MrSelected zegt

    4 april 2006 om 19:44

    Shit happens.. :)

    Porsche’s zijn nou eenmaal tricky.

    Login om te reageren
  31. Jaco zegt

    18 april 2006 om 20:15

    In 1 Woord Zonde:-o

    Login om te reageren
  32. meroentje zegt

    20 december 2006 om 21:30

    tja… de wegligging van een kever blijft nog steeds beroerd (911= plat geslagen en opgefokte kever)

    Login om te reageren
  33. Matthijs zegt

    13 januari 2007 om 20:14

    Daarom was de ring toen dus weer es gesloten. Die eerste auto op het filmpje (porsche 944) is van mij!

    Login om te reageren
  34. ken ik niet zegt

    7 juni 2008 om 18:52

    Die kerel kan voor geen meter rijden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North