• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

GTI concurrent: Lancer Ralliart

Auteur: Wouter, gepost 24 december 2007 om 15:12 – 35 Reacties

Lancer Concept Sportback

Met al de media-aandacht voor de Evo-X zouden we de Lancer Ralliart bijna overslaan. Toch verdient deze GTI concurrent wel degelijk de aandacht. Mitsubishi Europa heeft (summiere) informatie naar buiten gebracht over de Ralliart. Daarbij zijn ze vergeten te vermelden of de Lancer Ralliart een sedan wordt als de Evo-X of een vijfdeurs hatchback die Mitsubishi waarschijnlijk in Genève zal onthullen.

Waarschijnlijk krijgen we in Europa de hatchback en dus mag de Lancer Ralliart dan gaan concurreren met de Subaru Impreza WRX, VW Golf GTI, Opel Astra OPC, Honda Civic Type-R en Renault Megane RS. De hardware is in ieder geval veelbelovend: onder de kap vinden we een gedetunede versie van de 2.0 liter turbo uit de Evo-X. In de Ralliart zal het blok een gezonde 240 pk leveren en worden gekoppeld aan de SST transmissie met dubbele koppeling. Uiteraard wordt de Ralliart vierwielaandrijving met Active Yaw Control & een actief middendiff.

Overige goodies: Recaro sportkuipjes, een sportief stuurtje met peddeltjes en de obligate Ralliart radiator grille. Laat maar doorkomen. (via Carscoop)

Ook interessant!

  • Evo winnaar crasht Evo in recordtempo. Uiteraard.
  • Tiff Needell veilt unieke Mitsubishi Evo's en rallyauto's
  • Komt er weer een écht coole Mitsubishi?
  • Vision Ralliart
    Vision Ralliart is monsterlijke Outlander PHEV

Nieuwste artikelen

  • Video: Vuurwerk afsteken vanuit je Golf is GEEN goed idee
  • Video: Call of Duty-oprichter overlijdt bij heftige crash met Ferrari 296 GTS
  • Peugeot brengt deze stationwagon terug onder één voorwaarde
  • Zuinigste EV op de snelweg ooit laat zien hoe hopeloos de huidige elektrische auto is
FacebookTweetPinLinkedIn

evo-X, geneve-2008, lancer, Mitsubishi, ralliart

Vorig bericht: « Murat Gunak komt met eigen hybride coupe: Mindset1
Volgend bericht: Een auto kopen met alleen maar muntjes »

Lees Interacties

Reacties

  1. Barry330cd zegt

    24 december 2007 om 15:14

    Dat is een heel interessante uitvoering, indien de prijs ook evenredig gedowntuned wordt :)

    Login om te reageren
  2. Citrofiel evil twin zegt

    24 december 2007 om 15:15

    Als hij komt zoals het concept eruit ziet kan er niet veel misgaan.

    Login om te reageren
  3. CasperH zegt

    24 december 2007 om 15:17

    Heerlijk, hopelijk een straffe concurrent voor de gevestigde orde. En ik hoop ook dat hij niet teveel verkocht wordt, zodat het een lekker exclusief GTI-bashertje wordt.

    Login om te reageren
  4. sjaak lombok zegt

    24 december 2007 om 15:28

    –edit: dank u, is aangepast–
    maaruh, wat doet ie in de lease? HEBBEN!!

    Login om te reageren
  5. Miggy zegt

    24 december 2007 om 15:42

    zoude ze hem de colt moete noemen :P

    de 92 – 96 colt gti was ook een pittig bakkie :)

    Login om te reageren
  6. Tijmen zegt

    24 december 2007 om 15:46

    Ik begin steeds meer respect voor Mitsubishi te krijgen, ze zetten steeds mooiere auto’s op de weg. Met de Lancer (Evo X) ging het al de goede kant op. Heb ik trouwens laatst nog gezien, net te laat om een fotootje te schieten.
    Ik hoop dat hij niet te veel gaat afwijken van de concept, zoals Citrofiel Evil Twin zei.

    Login om te reageren
  7. W!d zegt

    24 december 2007 om 16:00

    erg leuk! Hopelijk zonder lange levertijd (door de bak).. en graag in Born gemaakt!

    Toch denk ik dat dit een andere groep kopers aantrekt dan de golfjes en astratjes.. die koop je omdat je een snelle burgerbak wil.. de ralliart omdat hij is afgeleid van de evo en een rallyauto wil

    Login om te reageren
  8. Bleh! zegt

    24 december 2007 om 17:34

    Altijd kerstmis bij de hand!

    Login om te reageren
  9. Rick dos zegt

    24 december 2007 om 17:45

    Concept ziet er gaaf en koel en vet uit. Helaas, net zoals de evo-x, zal het in werkelijkheid allemaal een stuk minder zijn.

    Zo niet, dan heb ik mezelf voorbereid om van me stokkie te gaan.

    Login om te reageren
  10. w0o0dy zegt

    24 december 2007 om 17:53

    @Rick Dos: ralliart is een verwijzing naar de rally-tak van Mitsubishi… zou wel eens behoorlijk cool kunnen blijven anders slaat die naam als een tang op een varken. Bovendien moet er natuurlijk wel een Rallykanon van te maken zijn…. homologatie onderdelen! Could be good, should be!

    Login om te reageren
  11. Rick dos zegt

    24 december 2007 om 18:37

    @WOoOdy

    Dat moest de evo-x ook zijn. Ik heb er in ieder geval weinig goede hoop op.

    Maarja zoals gezegd, ik ben alvast voorbereid. ;)

    Login om te reageren
  12. STJ zegt

    24 december 2007 om 18:39

    @Rick dos

    Wat is er miss met de EVO hij is ook een Rallykanon met homologatie technologie.

    Login om te reageren
  13. Rick dos zegt

    24 december 2007 om 18:44

    @STJ

    Ik persoonlijk vind het qua uiterlijk een teleurstelling ten opzichte van het concept. Het concept was gewoon fantastisch, zo ook dit concept. Alleen ben ik bang dat het weer zo’n teleurstelling wordt als de EVO.

    Login om te reageren
  14. fr@nk01 zegt

    24 december 2007 om 19:16

    @Rick dos…”in werkelijkheid minder uit zien”….hoezoo….heb je m al kunnen aaien, mee gedrift..dus live meegemaakt.
    Ik heb de Impreza STi al ontmoet, echt jongens in werkelijkheid ziet ie er nog imposanter uit dan op youtube of elders.
    ….hug, migty BIG…helaas mochten we er niet mee rijden, ontzettend jammer.

    Login om te reageren
  15. Rick dos zegt

    24 december 2007 om 19:31

    @fr@ank01

    Leg mij eens uit, uit welke comment van mij je die quote hebt gebruikt….

    En dan nog, op de foto’s is het gewoon een stuk minder dan het concept. Een slap aftreksel in ieder geval.

    Login om te reageren
  16. fr@nk01 zegt

    24 december 2007 om 19:37

    @miggy, nee de Colt is de Colt bijna een klassieker in de rallyworld, Ralliart is moderner en past beter bij dit model.
    Colt/Lancer is de 2-eiege tweeling, dus dat zou verwarring betekenen.

    Mijn hobby oa…is de Colt GTi uit 94, getund en mileu vriendelijk aangepast tot 160pk, een bommetje die alle andere gti-tjes ruim partij geeft en nimmer grote reparaties behoeft, in tegenstelling tot mijn collegas.
    Om de weekend op de baan te vinden, alles geven…en nog leuk ook, steeds weer.

    Login om te reageren
  17. m0 zegt

    24 december 2007 om 19:39

    De ralliart komt er als sedan, de lancer hatchback komt pas later

    Login om te reageren
  18. fr@nk01 zegt

    24 december 2007 om 19:54

    Tja, tis hoe je het “bekijkt”, vrijwel alle concepts zien er anders uit dan de produktieversie, je kan er realistischer mee omgaan, als je daar rekening mee houdt.

    Zag de opvolger van de Vectra/Insignia op autoweek, zelf had ik er meer van verwacht op basis van het concept leek ie dynamiser, gedurfder.
    Op de tekentafel is alles simpeler dan een echt exemplaar te kunnen/willen realiseren.

    Login om te reageren
  19. fr@nk01 zegt

    24 december 2007 om 19:58

    Dat vond ik trouwens ook van de 3-serie concept en helemaal van de 1-serie.
    Typisch eigenlijk vond ik de C van Mercedes niet tegenvallen…

    Login om te reageren
  20. Rick dos zegt

    24 december 2007 om 20:03

    3-serie concept……hmmmm…..moet je me even helpen. Over welk concept hebben we het hier dan? Want ik kan me er geen herinneren.

    Login om te reageren
  21. fr@nk01 zegt

    24 december 2007 om 20:07

    euuh @Rick….17.45 misschien….

    Login om te reageren
  22. Rick dos zegt

    24 december 2007 om 20:14

    Mja……mijn zin……

    “zal het in werkelijkheid allemaal een stuk minder zijn.”

    Jouw quote….

    …”in werkelijkheid minder uit zien”….

    Als je quote doe het dan wel goed.

    Login om te reageren
  23. fr@nk01 zegt

    24 december 2007 om 20:15

    Ooit zag ik een concept model van een 3-serie coupe en vond die mooier vloeiender gelijnd dan het uiteindelijke produktiemodel…thats all, so….

    Login om te reageren
  24. Rick dos zegt

    24 december 2007 om 20:19

    En welke was dat dan? Als je me dat kan zeggen dan kunnen we misschien elkaars zienswijze begrijpen.

    Login om te reageren
  25. fr@nk01 zegt

    24 december 2007 om 20:21

    Rick, het ging dus in mijn optiek om hetzelfde….maar ach, laat ook maar…forget it.

    Login om te reageren
  26. fr@nk01 zegt

    24 december 2007 om 20:36

    @Wid, ik hoop van harte dat dit model geen -sorry …..- golf, astra e.d. fans zal aantrekken, maar je zou wel gelijk hebben.

    Login om te reageren
  27. StormRAM zegt

    24 december 2007 om 20:37

    Ik hoop op een autoblog-test/rij-impressie :D

    Login om te reageren
  28. fr@nk01 zegt

    24 december 2007 om 20:43

    :..exclusiviteit voor een exclusieve groep, “be match within …the edge of it self..”

    Login om te reageren
  29. daytona zegt

    24 december 2007 om 22:23

    Ja en dees staat weer mooi naast de nieuwe honda crx , civic type r etc :P .

    Login om te reageren
  30. verm zegt

    24 december 2007 om 23:33

    Precies net dezelfde wagen als die van de Turkse designer Murat Günak met zijn IROC concept. ^^

    Login om te reageren
  31. daisy zegt

    25 december 2007 om 03:38

    laat maar komen hij lust de gti rauw hahahaha

    Login om te reageren
  32. Chief_S5 zegt

    25 december 2007 om 12:22

    Weer een hot-hatch erbij. :) En dat is helemaal geen probleem, het is leuk dat de keuze groot is in dit segment. Als hij op de concept gaat lijken, dan wordt het zeker een pittig wagentje. Een GTI concurrent, daar ben ik zeker van. Maar of hij ook beter is dan de GTI..?, dat wordt lastig.

    Login om te reageren
  33. Citrofiel zegt

    25 december 2007 om 18:59

    @ frank01 en Rick dos; Bedoelt frank niet de M3 concept? Niet dat ik me kan voorstellen dat die beter is dan de uiteindelijke M3, want er is gewoon geen ruk veranderd… :| (waar ik een hekel aan heb)

    Login om te reageren
  34. Mark zegt

    11 januari 2008 om 17:10

    gejat van vw iroc!!:x

    Login om te reageren
  35. MathMadd zegt

    14 november 2009 om 16:11

    leuke bak :)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North