• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gullwing Dragstar (1050 pk)

Auteur: autoblogger, gepost 27 november 2009 om 14:44 – 105 Reacties

300 SL Gullwing tuning
Check dit. Op basis van een Mercedes 300 SL Gullwing uit 1956!

Een rolkooi in een Gullwing verwerken is niet echt alledaags zullen we maar zeggen. De topsnelheid van dit beestje is 267 km/u, de Quarter-Mile schijnt te worden afgetikt in 8,1 seconden! Leuk natuurlijk, maar waarom zou je daar een dure klassieker voor opofferen?

Ook interessant!

  • Mercedes V-klasse is te saai, aldus Lumma
  • 1.111 pk voor de Mercedes-AMG GT Black Series
  • Krijgt de AMG One niet de beloofde pk's?
  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

essen-2009, gullwing, Mercedes, tuning

Vorig bericht: « Speedart 911 Turbo (primeur)
Volgend bericht: Brabus B63 S (E63 AMG) »

Lees Interacties

Reacties

  1. Camaro zegt

    27 november 2009 om 14:45

    Ja hoor… vet ruig!

    Login om te reageren
  2. Wessee zegt

    27 november 2009 om 14:47

    Nee, hou eens op!

    Login om te reageren
  3. rob zegt

    27 november 2009 om 14:47

    zonde van de klassieker
    ze zijn al zo beperkt en dan worden ze nog eens verkracht
    vind het jammer moest em schame da em zo nen auto ombouwd tot dragster

    Login om te reageren
    • Bosnia_love zegt

      27 november 2009 om 14:55

      @rob: niet huilen kind, er is er maar één voor verpest.

      Login om te reageren
  4. dotternetta zegt

    27 november 2009 om 14:48

    voorbumper ziet er wat vreemd uit, lijkt mij van schuimrubber, maar verder…hmmmm :-) Lekker kontje!

    Login om te reageren
  5. Herman zegt

    27 november 2009 om 14:48

    en toch is het zonde

    Login om te reageren
  6. Barracuda_82 zegt

    27 november 2009 om 14:50

    Waarom? Dat is toch duidelijk…. vergelijk deze auto eens met de gemiddelde dragracer…

    Login om te reageren
  7. Barracuda_82 zegt

    27 november 2009 om 14:50

    En trouwens, er zit waarschijnlijk maar weinig aan van een originele Gullwing, dus echt “zonde” is dit ook niet, afgezien van het imago van de Gullwing.

    Login om te reageren
  8. Alwood zegt

    27 november 2009 om 14:51

    omdat het kan! damn wat ziet dit er lekker uit :D

    Login om te reageren
  9. Blizzzzz zegt

    27 november 2009 om 14:51

    Wat verschrikkelijk zonde,

    Was dit echt een originele gullwing of een replica op basis van een corvette chassis?

    Kan namelijk niet geloven dat je zo’n kostbare auto tot dragster gaat ombouwen.

    Login om te reageren
  10. sab993s zegt

    27 november 2009 om 14:54

    Wat is er dan van de originele gebruikt?
    De carrosserie lijkt me van een soort kunststof en er zal een buizenframe onderzitten omdat ie met het originele chassis “overmidden” getrokken zal worden.

    Login om te reageren
  11. SHFT zegt

    27 november 2009 om 14:54

    Ik pink hier toch een traantje weg, gewoon weg een schande dat men één van de mooiste wagens opgeeft om er een Amerikaans monster van te maken dat enkel rechtdoor kan.

    Login om te reageren
  12. sebastianchubasco zegt

    27 november 2009 om 14:54

    ZONDE… mercedes moet gewoon met zijn poten van die dragster afblijven…

    Login om te reageren
  13. Specht zegt

    27 november 2009 om 14:55

    Heiligenschennis… dit is nog erger dan die lui die een Ferrari Testarossa verkrachten met blingbling velgjes met chromen randen.

    Login om te reageren
  14. bo zegt

    27 november 2009 om 14:56

    Pruts er dan een moderne AMG blok in. maar laat het uiterlijk alsjeblieft voor wat het was. Ik verwens de elke idioot die mee heeft gewerkt aan dit project.

    Login om te reageren
  15. Laue zegt

    27 november 2009 om 14:56

    Hier wordt sinterklaas niet vrolijk van….

    Ik heb niet zoveel met het idee dat het verbouwen van een klassier zonde is…. maar dit is toch echt wel zonde als ze er een echte gullwing voor gesloopt hebben.

    Login om te reageren
  16. Bosnia_love zegt

    27 november 2009 om 14:57

    van achteren lijkt het net een dikke vrouw met dikke benen

    Login om te reageren
  17. Susp1cious zegt

    27 november 2009 om 14:58

    Betwijfel of dit ooit wel een echte gullwing is geweest. Het lijkt me niet dat je een auto met zo’n prijs hiervoor opofferd. Ik denk dat het om een replica gaat.

    Login om te reageren
  18. Citrofiel zegt

    27 november 2009 om 14:59

    Er zijn genoeg namaak 300SL’s te vinden, hopelijk is dit slechts één daarvan…

    Login om te reageren
  19. massarati zegt

    27 november 2009 om 15:00

    dragrace is voor mietjes…en mensen zonder smaak

    Login om te reageren
    • Bart_V zegt

      27 november 2009 om 15:11

      @massarati: idd mensen die alleen recht door kunnen rijden. Drifen is het echte werk. het is niet de snelste manier om een bocht door te komen maar de meest spannende manier

      Login om te reageren
      • Chevelle zegt

        27 november 2009 om 16:33

        @Bart_V: Hou het nou maar bij je virtuele Dodge Viper..

        Login om te reageren
        • Bart_V zegt

          30 november 2009 om 16:41

          @Chevelle: hoezo viper (op zijn brabants) da gu ok me un fiestake
          uiteraard op een lege parkeerplaats

          Login om te reageren
  20. Chevelle zegt

    27 november 2009 om 15:08

    Dragraces zijn voor mannen. Stel dat ze een originele in goede staat verkerende Gullwing hiervoor hebben opgeofferd is het inderdaad zonde. Stel dat het toch al een wrak was vindt ik het een leuk project.

    Login om te reageren
  21. Diederik zegt

    27 november 2009 om 15:09

    Heel erg jammer dit. Waarschijnlijk een Amerikaan met te veel geld zeker?

    Login om te reageren
  22. Frankypanky zegt

    27 november 2009 om 15:11

    @massarati (moet dat geen Maserati zijn??),

    Jij heb zeker nog nooit in een snelle auto gezeten?
    Durft te wedden dat je niet verder gekomen bent, dan de 2CV/AX/BX van je vader/moeder… :roll:

    Zelf ooit plaatsgenomen naast de bestuurder/eigenaar van een (omgebouwde streetlegale) ’67 GTO-dragger. Had dezelfde vooroordelen als jij.

    Nou, die vooroordelen waren heeeel snel verdwenen! Er komt veel meer bij kijken, hoor!

    Maar idd. als deze auto een origineel is…dan is dat een zeer grote fout. Of die wagen was eerder “totalled” en het was te duur/onmogelijk om de auto weer in nieuwstaat te krijgen…

    Login om te reageren
    • massarati zegt

      27 november 2009 om 15:19

      @FrankypankyV8: moet dat geen Frankyspanky zijn…

      niks mis met een 2cv overigens.

      Login om te reageren
  23. Maarten SLR zegt

    27 november 2009 om 15:14

    doodzonde!

    De mooiste auto ooit ombouwen tot een amerikaans drag dinges echt eeuwig zonde…

    Login om te reageren
  24. bakkerst zegt

    27 november 2009 om 15:15

    ik gok persoonlijk, na een tweede blik op de foto’s dat er een replicabody gemaakt is, die over een (ander) bestaand buizen frame getrokken is. check die achterwielen f8cking dicht bij elkaar staan en enorm zijn, noway dat je dat in een originele SL 300 voor elkaar krijgt.

    en die ‘kunststof’ bumpers, gewoon een keertje fijn zandstralen voor een mooi satijn effect..

    Login om te reageren
  25. JT zegt

    27 november 2009 om 15:20

    @ sebastianchubasco
    Denk je echt dat Mercedes zich hier zelf mee bezig heeft gehouden?? tuurlijk niet…

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      27 november 2009 om 15:23

      @JT: ahum… ik denk niet dat sebastianchubasco serieus was…

      Login om te reageren
  26. Ric zegt

    27 november 2009 om 15:20

    Wat zit iedereen nou zielig te doen?? Met traantjes wegpinken bla bla bla t is alleen een body dat er op lijkt…zoals bij elke dragster. Daarbij blijft t een lelijk ding…en nou niet zeiken dat t zo’n mooi ding is..mijn mening en klaar.

    Login om te reageren
  27. Willem_vd_Velde zegt

    27 november 2009 om 15:24

    waarschijnlijk een complete polyester body, dus nix verkrachten…

    Login om te reageren
  28. C6_R zegt

    27 november 2009 om 15:24

    snel rechtuit, voor de rest kan-ie niks..

    Niet aan mij besteedt!

    Login om te reageren
  29. sebastianchubasco zegt

    27 november 2009 om 15:28

    @autoblogger
    ik was wel serieus… hebben ze bij mercedes niks anders te doen dan de hele dag maar de nieuwste dragstermodellen te verkrachten. laat deze auto’s in hun waarde, nogmaals… … ;)

    Login om te reageren
  30. florisw zegt

    27 november 2009 om 15:28

    Waarom zou je hier een klassieker voor opofferen?

    Dit is geen klassieker, gewoon een plastic malletje

    Login om te reageren
  31. Endlezz zegt

    27 november 2009 om 15:29

    De kans dat dit ooit een echte gullwing was is zo goed als onbestaande volgens mij. Teveel werk en te duur voor te weinig herbruikte onderdelen

    Login om te reageren
  32. ralfcars zegt

    27 november 2009 om 15:33

    pff.. wat maakt het uit, de sls is ook al verneukt, dus de naam van ‘de gullwing’ is toch al weg naar mijn mening.

    Login om te reageren
  33. Jan-Pieter zegt

    27 november 2009 om 15:33

    HEILIGSCHENDING!

    Login om te reageren
    • C6_R zegt

      27 november 2009 om 16:43

      @Jan-Pieter:

      HEILIGSCHENNIS?

      Login om te reageren
  34. L-Fred zegt

    27 november 2009 om 15:36

    Schande!! M’n ogen vallen bijna uit de kom. Levenslang op droog brood voor deze “tuners”. Arch, rillingen.

    Login om te reageren
  35. lamdi zegt

    27 november 2009 om 15:36

    ik moet nogmaals vermelden, dat het jammer zou zijn als het om een echte 300 SL Gullwing zou gaan. maar dat denk ik persoonlijk niet, het zal wel gewoon een dragracer/hobbieïst zijn geweest die een passie heeft voor deze auto.. en daarom dit project heeft gerealiseerd.

    zelf vind ik ook de achterkant bijzonder….. bijzonder lelijk dus.. heel jammer..

    vanwaar deze (voor een dragracer) navenhand lage specificaties?

    gr. japp

    Login om te reageren
    • bakkerst zegt

      27 november 2009 om 15:39

      @lamdi:

      iets met aerodynamica gok ik, die neus is heel leuk en alles, maar niet echt een race neusje.. met al zn bochten en kronkels etc..

      Login om te reageren
      • Srato's zegt

        27 november 2009 om 16:20

        @bakkerst: Volges mij is er met de aerodynamica van de 300SL helemaal niets mis aangezien deze dezelfde Cw waarde heeft als de moderne E- klasse die als ik mij niet vergis de meest aerodynamische productie Mercedes ooit is.

        Login om te reageren
  36. Timo zegt

    27 november 2009 om 15:36

    Sommige Amerikanen hebben blijkbaar voor niks respect…
    RIP 300 SL :(

    Login om te reageren
  37. thommie94 zegt

    27 november 2009 om 15:37

    zonde.

    Login om te reageren
  38. Frankypanky zegt

    27 november 2009 om 15:38

    @massarati,

    Idd. niets mis met een 2CV (hoewel ik de Mehari veel leuker vind), maar laat de hobby/sport van een ander in zijn waarde AUB?

    En zoals ik al eerder zei, heb jij waarschijnlijk nog nooit in een snelle auto gezeten.

    Drag-race is wel de meest laagdrempelige vorm van autosport. Wat denk je dat die straatracertje dan aan het doen zijn met hun Civic/Golf/Escort/Kadett GSI???

    Login om te reageren
  39. Tostitje zegt

    27 november 2009 om 15:43

    jammer van die mooie mercedes

    Login om te reageren
  40. Cantago zegt

    27 november 2009 om 15:44

    GAAAF!

    Login om te reageren
  41. spykerboy zegt

    27 november 2009 om 15:52

    aleen jammer van die grote hoodscoop…

    Login om te reageren
  42. MDA zegt

    27 november 2009 om 15:59

    AAAARRRGH!!!!

    Bah! Pfeuw! Vies!

    Daar neem je toch niet een originele 300SL voor!

    Woorden komen me tekort om deze heiligschennis te beschrijven…

    Login om te reageren
  43. Benz.. zegt

    27 november 2009 om 15:59

    Hopelijk niet op basis van een originele.. Ik denk dat dit een replica betreft of men moet echt zo stom zijn geweest om een echte Gullwing te misbruiken!

    @C6_R: Huh.. jij bent toch fan van Amerikaanse auto’s? ;)

    Login om te reageren
    • C6_R zegt

      27 november 2009 om 16:41

      @Benz..: Ah, je herkon ‘m! :mrgreen:

      Login om te reageren
  44. pizzakoerier zegt

    27 november 2009 om 15:59

    even afgezien van het feit dat dit de lelijkste 300sl gullwing is die ik ooit gezien heb…1050pk en dan maar 267 km/h? zou dat niet mph moeten zijn?

    Login om te reageren
  45. H_Kroese zegt

    27 november 2009 om 16:19

    Dit lijkt toch nergens op een originele Gullwing? Het lijkt me eerder zo’n dragster / monstertruck / Inydcar setup met een buizenframe met daarop een kunstof carrosserie die lijkt op een Mercedes Gullwing.
    De constructie van een originele Gullwing zit toch zo dat precies onder de instap een dragende balk/dorpel loopt? Die lijkt hier niet echt te zitten.

    Login om te reageren
  46. lincoln zegt

    27 november 2009 om 16:21

    het zou zomaar kunnen dat de eigenaar GEEN verwijfde sissy-boy was ..
    met van die lesbische “race” handschoentjes ..

    by far de stoerste Gullwing ooit ..

    Login om te reageren
  47. smeck zegt

    27 november 2009 om 16:29

    wat een gehuil allemaal zeg…

    Ten eerste die eigenaar…de eigenaar en mag hij doen wat hij wil (het is niet alsof er nog maar 1 gullwing bestaat)
    Ten tweede…deze man gebruikt de auto tenminste waar hij voor bedoeld is (is grote lijnen dan), een stuk beter dan dat ie ergens in een garage staat en niemand hem ooit ziet
    En ten slotte…Jezus mensen tis maar een auto en iedereen heeft een andere smaak…anders zouden we allemaal maar in dezelfde auto rondrijden…

    Login om te reageren
  48. C6_R zegt

    27 november 2009 om 16:46

    En on de toppik:

    Kan dit wel waarderen, een beetje herkenbare body er op is altijd wel leuker!

    En zonde? Ach, het blijft ook gewoon een auto hè? Ik zie dit liever dan eentje die in de kluis van een of andere rijke stinkerd is weg gestopt…

    Login om te reageren
  49. Ikke_ferrari zegt

    27 november 2009 om 16:51

    Wie zegt dat er een echte 300SL voor opgeofferd is?
    Dragsters bestaan in 99,9% van de gevallen uit een polyester body dat lijkt op een bestaande auto.
    Het zou in ieder geval logisch zijn, want dat bespaard een shitload aan gewicht!

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      27 november 2009 om 16:58

      @Ikke_ferrari:
      sssst .. hou het nog effe stil ..
      hebben we nog wat te lachen met de drama-queens ..

      Login om te reageren
  50. Emile_Benz zegt

    27 november 2009 om 16:59

    Dit is gewoon zo’n fiberglass body. Helemaal niet zonde dus. Maar wel heerlijk voor ’t imago van de Gullwing…NOT!
    Maar ’n top van 267? WTF! Het origineel kon de 260 aantikken. En die had slechts ’n 6-in-lijn…hier zit waarschijnlijk ’n V8 in.

    Login om te reageren
    • Chevelle zegt

      27 november 2009 om 17:22

      @Emile_Benz: Ik denk dat hij zo afgesteld is dat het nu meer draait om acceleratie i.v.m. het afleggen van een kwart mijl.

      ps: de topsnelheid van de Gullwing was 240 kmh.

      Login om te reageren
      • Emile_Benz zegt

        27 november 2009 om 18:51

        @Chevelle: Ah dat zou kunnen idd. Wat de topsnelheid betreft:
        The 300SL’s engine, canted at a fifty-degree angle to the left to allow for a lower hoodline, was the same 3.0 litre straight-6 as the regular four-door 300. Fitted with a Bosch mechanical direct fuel injection system it had almost double the power of the original 86 kW (115 hp) carbureted version.

        While not the first fuel-injected car – Mercedes engineers who had developed the principle for the DB 601 fighter aircraft engine had used fuel injection in the tiny 2-stroke Gutbrod they had designed after the War – it was the first to inject fuel directly into the cylinders. This innovation allowed a top speed of up to 260 km/h (161 mph) depending on gear ratio and drag, making the 300SL the fastest production car of its time.

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          27 november 2009 om 19:04

          @Emile_Benz:
          8.1 secondes op de quart mile is echt serieus snel ..
          denk dat de “suggestieve” originele motor de achterbanden niet zo snel rond krijgt ..
          laat staan een opwarm burn-out ..
          peekaas zijn ook hier van totaal ondergeschikt belang ..

          Login om te reageren
  51. DTB zegt

    27 november 2009 om 17:03

    BARBAREN! Dat zijn het!

    Login om te reageren
  52. bpc zegt

    27 november 2009 om 17:10

    verneukt

    Login om te reageren
  53. Benz.. zegt

    27 november 2009 om 17:21

    @C6_R: :D

    Voor een echte drag”star” vind ik de specs nogal tegenvallen..

    Login om te reageren
  54. 1NteNSe zegt

    27 november 2009 om 17:23

    Verkrachting! :O

    Login om te reageren
  55. luc zegt

    27 november 2009 om 17:24

    Wat een stelletje Amerikaanse primitievelingen!
    Laat ze dat lekker met hun eigen stijlloze autos doen en niet de europese autos verkrachten!

    Login om te reageren
  56. corvettez06 zegt

    27 november 2009 om 17:48

    jeetje jongens stel je niet zo aan man is maar een duitse auto man , wel een mooie maar toch , zijn er genoeg dus huilen doe je maar savonds onder de dekens , onder je ferrari postertje.

    Login om te reageren
  57. blackseries zegt

    27 november 2009 om 18:08

    hopelijk een nagemaakt carroserie en niet op basis van een echte!!

    Login om te reageren
  58. sls zegt

    27 november 2009 om 18:17

    het is waarschijnlijk gewoon een glasvezel bodyschel want in het originele chasis zouden zelfs na aanpassingen niet zulke inmense banden passen

    Login om te reageren
  59. Artijn zegt

    27 november 2009 om 18:35

    ja ik ben BMW man in hart en nieren maar zelfs ik krijg hier tranen van in me ogen en ik heb ook helemaal niets met Oldtimers….

    nee geen tranen van geluk maar simpel het gegeven dat die domme amerikanen met hun poten van Europees werk af moeten blijven!! Sukkels kunnen alleen maar te grote V8 motoren in elkaar zetten ok ok de laatste 5 jaar komt er af en toe wat knaps voorbij uh hoe heten ze ook alweer… Z1 en Z06 geloof ik maar verder?

    Dus voor alle amerikaanse tuners die het nooit gaan begrijpen: Oprotten! Ga je eigen troep maar oppimpen en verder opboren, knappe circuit auto zal het toch nooit worden!

    Amen

    Login om te reageren
  60. Brum zegt

    27 november 2009 om 18:50

    Een buizenframe en een polyester koetsje maakt nog geen klassieker!

    Login om te reageren
  61. HDM zegt

    27 november 2009 om 19:00

    RIP 300SL, ongelovelijk wat er voor volk op deze wereld rondloopt.

    Yankerwankers weten wel echt hoe je dingen moet verneuken zeg, denk dat dit wel in de top 5 van automobiele dieptepunten van 2009 kan (zo niet, van alle tijden, samen met die lelijke camoprint gullwing).

    Login om te reageren
  62. Ikke zegt

    27 november 2009 om 19:02

    heel erg zonde… gewoon heel erg zonde

    Login om te reageren
  63. lincoln zegt

    27 november 2009 om 19:09

    @Tjenkers ..

    kunnen jullie je effe inhouden .. want Camiel Eurlings leest mee ..
    als ie merkt dat er zoveel achterlijk volk in nederland leeft is het wel heel makkelijk voor hem om de kilometerheffing er door te drukken ..

    Login om te reageren
  64. Bob zegt

    27 november 2009 om 19:18

    @lincoln inderdaad 8.1 seconden is waanzinnig snel.

    Login om te reageren
  65. VolvoXCseries zegt

    27 november 2009 om 19:50

    Zonde! Dit prachtstuk hoorde in een museum thuis, maar onverlaten hebben deze wagen hun eigen interpretatie van de “nationale slooppremie” gegeven

    Login om te reageren
  66. hans zegt

    27 november 2009 om 19:52

    Ben zelf net terug uit Essen en ik kan jullie gerust stellen hier is geen 300Sl voor opgeofferd, body is van kunstof welke auto als basis is gebruikt weet ik niet maar absoluut geen 300sl, als je deze auto in het echt bekijkt zie je ook dat deze auto veel langer is het origineel.

    Login om te reageren
  67. C6_R zegt

    27 november 2009 om 20:06

    Kennen we deze nog:

    http://www.autoblog.nl/archive/2009/02/15/wakker-worden-met-2400pk-in-een-60-corvette

    Een ’63 split window, best zeldzaam…

    Doet de quarter mile in 6.55 seconden op dezelfde banden als waarmee ie de weg op gaat! :lol:

    Login om te reageren
  68. Edo zegt

    27 november 2009 om 20:12

    Jezus wtf is dit nou weer, die kerel zouden ze op moeten hangen die dit gedaan heeft.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      27 november 2009 om 20:18

      @Edo: en waarom dan ??

      Login om te reageren
  69. C6_R zegt

    27 november 2009 om 20:22

    @Timo: @luc: @Artijn: Voordaat jullie gaan janken over respectloze, primitieve en domme Amerikanen zouden jullie misschien eens wat verder moeten kijken dan jullie neuzen lang zijn. Als respectvolle, ontwikkelde, slimme en eigenlijk in alles superieure Europeanen zijnde…

    Toch?

    Er kommt zur Essen Motor Show: Der in der Schweiz gebaute und vom Schweizer Stefan Winter gefahrene Dragster, den Mercedes-Fans.de hier in einem Bericht bereits ausführlich vorgestellt hat, erinnert an den berühmten Mercedes 300 SL mit Flügeltüren. Unter der Fiberglas-Karosserie steckt ein 6,9-Liter-Motor, der 1050 PS leistet und den Flügeltürer in 8,10 Sekunden über die 402 m lange „Viertel-Meile“ genannte Dragsterstrecke jagt und am Ende eine Vmax von 267 km/h erreicht.

    Oeps?

    Login om te reageren
  70. C6_R zegt

    27 november 2009 om 20:27

    Aus 6,9 Litern Hubraum schöpft das auf einem Chevy Small Block basierende Aggregat nun gut 1050 PS.

    Jup, ook in Zwitserland weten ze waar je moet zijn als je betrouwbaar veel pk’s nodig hebt!

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      27 november 2009 om 20:41

      @C6_R: ssssttt .. hou het nog effe stil ..
      laat die domme simpele zielen nog effe suggereren dat het een echte Gullwing is die door amerikanen verbetert is ..

      gewoon .. om als ramptourist debieltjes te spotten ..

      Login om te reageren
      • C6_R zegt

        27 november 2009 om 20:47

        @lincoln: :lol: Sorry hoor!

        Maar nu kunnen we dubbel hard lachen als er nu alsnog iemand de wiseass gaat lopen uithangen! De mensen met een driedubbele teflon plaat voor hun kop zeg maar…

        Login om te reageren
  71. Hedser zegt

    27 november 2009 om 20:48

    echt zonde man

    Login om te reageren
  72. C6_R zegt

    27 november 2009 om 20:50

    Dat is 1… :lol:

    Login om te reageren
  73. RacingDevil zegt

    28 november 2009 om 00:21

    echt SCHANDALIG dat men zo een beauty zo oneer aandoen met em zo te verkrachten
    doodzonde tot en met

    Login om te reageren
  74. E320cdi zegt

    28 november 2009 om 00:26

    Wát een drama, dit doe je toch niet…

    Login om te reageren
  75. Maarten SLR zegt

    28 november 2009 om 10:41

    de standaart versie had nog geen 300PK, deze dus meer dan 3 keer zo veel…

    en de top is van 250 naar 267 gegaan? ze doen echt wat verkeerd

    Login om te reageren
  76. BananaFlip zegt

    28 november 2009 om 10:48

    Het ziet er wel wreed heftig uit…

    Login om te reageren
  77. Pieter-Jan zegt

    28 november 2009 om 12:20

    Als je denkt dat dat één molecule originele 300SL aan hangt, dan ben je zot. Voor zover ik kan zien bestaat de carrosserie uit twee stukken (kool)vezel.

    Login om te reageren
  78. 406_v6 zegt

    28 november 2009 om 14:08

    Als er een échte Gullwing voor is opgeofferd is er maar 1 antwoord, tegen de muur die gasten…. is het een replica, dan kan ik ‘r niet van wakker liggen.

    Login om te reageren
  79. Hennep zegt

    28 november 2009 om 16:31

    Je kunt toch meteen zien dat dit een replica is. Kun je vast lekker mee gassen :).

    Login om te reageren
  80. Edo zegt

    28 november 2009 om 16:48

    @lincoln

    Omdat dit een waardevolle klassieker is waarvan er ongeveer 1400 van zijn gemaakt en in mijn ogen zonde is als ze in de handen vallen van dit soort tuning gasten.

    Ik had overigens nog niet gelezen dat het hier waarschijnlijk om een replica gaat dus dan zal het me worst wezen ;)

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      28 november 2009 om 17:11

      @Edo:
      dus omdat jij onlogisch denkt moet een ander hangen ..
      ze zoeken in Iran nog een ayatollah ..

      Login om te reageren
  81. Kees zegt

    28 november 2009 om 19:38

    Beste mensen, jullie kunnen ophouden met huilen en weer rustig gaan slapen vanavond… deze auto was ook te zien bij de dragraces in drachten dit jaar. http://www.explosiondragracing.com/ helaas staan er nog geen foto’s online. Deze auto trok mijn aandacht omdat ik een grote mercedes-fan ben, en ik kan jullie bevestigen, de body is van polyesther of een ander soort kunststof. Overigens had de auto bij de race nogal veel panne zodat er niet echt een goede tijd neer kon zetten desalniettemin is een dragracer met SL looks een zeer heersend iets!

    Login om te reageren
  82. F00Ls zegt

    28 november 2009 om 21:39

    Een zoveelste bewijs dat de autoblogredactie en haar lezers geen verstand heeft van auto’s. Dit is helemaal geen 300SL, enkel het kunststof kapje van het dragsterchassis lijkt een beetje op een 300SL, tot zover de overeenkomsten.

    W A A R D E L O O S ! ! !

    Login om te reageren
  83. MichaelvdBroek zegt

    29 november 2009 om 18:07

    Je kunt zeggen wat je wilt,
    maar WAT een ding :D
    vet hoor! 10+ van mijn kant :p

    Login om te reageren
  84. bozewolf zegt

    29 november 2009 om 18:20

    Gelukkig is het duidelijk dat het een replica is voordat de gefrustreerde bloggertjes de fatwa al hebben uitgeroepen.

    Login om te reageren
  85. Kevski-Style zegt

    30 november 2009 om 10:06

    Wat loopt iedereen toch te miepen hierzo? Het is gewoon een volledig kunsttof body die bovendien nog eens uit proporties is zodat elke halve gare kan zien dat het geen echte is. Ik snap het problee niet zo eigenlijk?

    Login om te reageren
  86. LaLaLa zegt

    1 december 2009 om 14:17

    Hey gelukkig zie ik elke dag een gullwing en weet ik dus ook 100% zeker dat ze hier géén echte hebben gebruikt die body is een stuk plastic en in t chassis van een echte gullwing passen die achterbanden never nooit niet….

    Verder gadverdamme wat lelijk en een schande voor de naam 300 sl gullwing…

    Login om te reageren
  87. bart zegt

    20 juni 2010 om 12:31

    mijn geboortejaar compleet verkracht wat een miskleun

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North