
Hij is bijna klaar, nog even en de nieuwe Audi A3 staat te blinken op de beursvloer van Genève. En nu zien we alvast hoe het ding eruit gaat zien van achter.
Tenminste, het lijkt ongecamoufleerd, maar er zit nog wel een randje rond de achterlichten. Verder lijkt deze testauto redelijk naakt te zijn, dit is dus een bijna definitief uitzicht op de bips van de nieuwe premium Golf. We hadden overigens ook al wazige renders en andere spyshots van een volledig gecamoufleerde A3. Ook het interieur hebben we inmiddels mogen bewonderen. Stop al die puzzelstukjes bij elkaar en je weet hoe de nieuwe A3, gebaseerd op het MQB platform, eruit ziet!





Mooi zo’n XL A1.
@pininfarina: zat ik ook al aan te denken, hij heeft dezelfde lijnen alleen dan opgerekt en iets vervormt…
Tsja, typisch VAG product he.
@tuning: Zijn die Lambo’s op jouw avatar ook typische VAG producten?
@kaasboerin: Nee dat zijn vervormde kaasproducten.
@tuning: Dat slaat nergens op maar moest er wel om lachen :P +1
Origineel zijn ze wel daar bij de VAG-groep. Dat de mensen blijven kopen is toch wel ergens vreemd.
@ronin1130: Inderdaad. En zeker aan de achterkanten lijken nu niet alleen alle Audi’s op elkaar, maar alle Audi’s en VW’s. Zonde.
@ronin1130: meeste mensen zien een auto gewoon als vervoermiddel. Die houden van saai…
@Svenska_Aeroplan_AB: ik vind een saab ook een vervoersmiddel…
@Ferdinand1: Maar allerminst saai!
@pininfarina: mwa… vanaf de jaren 90 eigenlijk wel.
@ronin1130: Koop dan een Multipla…
Maar (en dat is veel belangrijker) hoe diep kan je een vinger in het zachte dashboard steken?
Hmm als je de achterkant bekijkt is er in mijn ogen niet zoveel veranderd. Meer een doorontwikkeling dan een nieuw type. Maar goed, het zal vast weer verkopen als een dolle.
Ja is wel mooi
Audi mag toch eens met een nieuw design beginnen komen hoor , de laatste generaties zijn allemaal dezelfde wagens .
Begint beetje saai te worden. Als maar verkoopt onie.
lelijk ding…..proporties achterhaald………nog lelijker dan de nieuwe einser IMO……
ja kwam ze laatst ook tegen, ziet er zeker niet heel spannend uit,zelfde als alle andere audis

http://www.roadandtrack.com/var/ezflow_site/storage_RT_NEW/storage/images/future-cars/spy-photos/caught-testing-2013-audi-a3-hatchback/2757952-1-eng-US/caught-testing-2013-audi-a3-hatchback.jpg
@Flamingo: Zouden ze die mistlampen als optie aanbieden? Haha :)
@lennyv87: wat is die audi verlichting toch goed he dat ze daar mee moeten testen :P
@Flamingo: Ze moeten wat om de uit de kluiten gewassen A1 imago van zich af te schudden ;)
De nieuwe BMW3 is niet echt mooi. En dit moet zelfs een huidige A3 rijder ook gaan vervelen.
Voor mij is de keuze duidelijk: De nieuwe A-klasse!
@eklasse: Ik vermoed dat je de 1 serie bedoeld, maar ik begrijp je punt wel een beetje. als de A klasse er echt zo uit komt te zien als verwacht wordt het een mooie auto die de oude hopelijk snel doet vergeten. Wordt die ook RWD?
@E34M5Touring: Als die RWD wordt, dan is het serious business!
@jzaero: Ben er bang voor idd.
@E34M5Touring: Ja, 1 serie natuurlijk (stom). A-klasse schijnt standaard voorwielaangedreven te worden.
@eklasse: Dat is jammer :( RWD was perfect geweest. Ah wellicht een 4matic versie.
@E34M5Touring: Zou de gemiddelde chauffeur welkerlijk het verschil merken?
@sdk16420: Denk de gene die met beiden gereden heeft zeker.
@sdk16420: De gemiddelde chauffeur niet, maar degene die wat meer met auto’s hebben wel degelijk! Onderstuur is altijd minder leuk dan overstuur, maar er zit natuurlijk wat in het argument dat RWD maar op weinig momenten leuk is. Ik vind echter, dat RWD het juist op die momenten het veel leuker maakt.
@E34M5Touring: A- en B-klasse zijn FWD (zelfde platform).
@Tommy2: Geldt dat voor de nieuwe nog steeds?
@E34M5Touring: Jup, Mercedes heeft hier een appart platform voor ontwikkeld met dwarsgeplaatste motoren. BMW heeft voor de 1-serie een aangepast 3-serie platform gebruikt. De A3 staat op het nieuwe modulaire VAG-platform. Qua rij-eigenschappen staat de 1-serie dus nog steeds bovenaan door de ideale gewichtsverdeling.
@Tommy2: Kijk tnxs!! Jammer toch, die nieuwe body van de A klasse leent zich uitstekend voor het betere driftwerk!
@Tommy2: Maar de rijeigenschappen van de A-klasse zullen bij normaal gebruik niet veel onderdoen voor de 1-serie. NAV jouw avatar ben ik benieuwd voor welke jij zou gaan qua uiterlijk.
@eklasse: Dat geldt voor meer auto’s. Pas als je wat sportiever rijd merk je het verschil en eerlijk is eerlijk, gezien de foto’s van de nieuwe A klasse had ie dat wel verdiend. Hij is een stuk sportiever geworden en daar had rwd goed bij gepast.
@E34M5Touring: Waarschijnlijk gaat de A en B z’n platform delen met een paar Renault’s, dus tenzij Renault een RWD Clio wil lanceren…
@Esprit_de_Flandre: Zou een goed idee zijn maar idd waarschijnlijk niet de realiteit. Clio V6 tijden zijn helaas voorbij.
Valt me eigenlijk echt heel erg tegen. Ik had een geheel nieuwe A3 verwacht. Ik vind, wat ik tot nu toe allemaal gezien, het meer een facelift dan een nieuwe wagen. Lijnen zijn zo goed als hetzelfde, alleen de lampen zijn wat anders.
@sebastos: Iets geheel nieuws verwachten bij Audi deed ik al vanaf 2001 niet meer.
Boooring Audi!
@rubenpriest: inderdaad Audi A3.01
Bij Audi krijg je altijd het gevoel dat de volgende generatie het beter gaat doen, maar uiteindelijk wordt je genaait.
Er zit ook nog een randje tape op de kofferklep.
Mooie sportieve lijn trouwens. Audi, Volkswagen en BWM zijn zo’n beetje de enigen die vasthouden aan het compacte ‘hatchback concept’ ipv een er halve MPV van te maken. Dat maakt een auto verschrikkelijk lomp.
@Tommy2: en Renault, Peugeot, Citroën, Toyota, Fiat, Alfa, Volvo, Kia, Hyundai… Kortom: bullshit…
@Svenska_Aeroplan_AB: Niks bullshit. Haal die poep uit je ogen en bekijk een C4 of Megane eens nader. Bolle dingen.
@Svenska_Aeroplan_AB: nee , lijken toch echt op halve MPVs , behalve die giulietta misschien..
vind de bmw 1 ook een beetje zwaarlijvig lijken..
@Tommy2: Eens, vind het ook retevervelend om zo’n driehoek ruitje in de A stijl te hebben. Die moet de zogenaamde dode hoek verkleinen, maar ik vind het zicht vanuit zo’n MPV neus eigenlijk verschrikkelijk irritant. Liever de old-school voorruit dan maar.
Wauw hij lijkt echt veel op de A1.
@Stender: ik dacht eerst dat het een A1 sportback was…
De huidige vind ik dan toch mooier.
Als Audi en BMW niet snel iets doen gaat de A-klasse zeer goed scoren!
@stanny: of de nieuwe volvo v40 natuurlijk
@Flamingo: grapjas.
als het goed verkoopt waarom dan veranderen van stijl?
de nieuwe bmw 3 serie nou die is anders,pppppfffff
zie geen verschil.
@audigek40: Goed? A1 zie ik amper. De overige nieuwste Audi’s vallen me ook echt tegen qua aantallen. De nieuwe BMW’s daarintegen zie ik vaker. Zelfde geldt voor Mercedes, hoewel die natuurlijk al langer op de markt zijn. Denk dat ze zich bij Audi eens serieus achter de oren moeten gaan krabben. Dit soort ongein slikt de consumetn natuurlijk niet eeuwig.
@pininfarina: Consument*
@pininfarina: idd de a3 zie ik niet vaak rijden, terwijl ik de 1 en a elke dag tegenkom.
Desondanks is de a3 een heel nette wagen, maar zo vreselijk saai..
Wat een lelijk ding. Lijkt veel te hoog. Liever een 1-serie dan.
Bah bah wat een lelijk saai ding tegenover de concurrentie
Lekker premium, geen tijd en energie steken in een Echt nieuw model. Niks nieuw, kleine facelift.
Hallo Jumbo.
OT: Doei Audi A3.
Hmm, niet spannend, wel netjes. weer een audi, tsja…
K vind hem lijken op een mislukte homemade Alfa Brera
Niks bijzonders, NEXT!
Ik ben blij dat ik niet gewacht heb op deze.. Hij ziet er zo nog saaier uit dan de vorige.. Ik hoop dat ze daar een mooi sportpakket kunnen onder schroeven..
@schnitzerken: zie jij het verschil dan met een s-line pakket? Het is dat er een embleem op de zijkant zit..
@akrapovic: Meeste S-line die je ziet is alleen het interieurpakket (stuurtje, leer, instaplijsten, etc.), waar het S-line zij-embleem bij zit, niet het S-line exterieur-pakket (grill + bumpers + sideskirt + ietsjes groter dakspoilertje bij Sportback/Avant).
Hij lijkt een pak groter. Plaats aan het maken voor een A2… ?