Hamann maakt de BMW 4 Serie nog krachtiger

Auteur: , 30 Reacties

De BMW 4 Serie Coupé is inmiddels al twee maanden op de markt en tuners buitelen werkelijk over elkaar heen om velgen en andere upgrades voor de nieuwe coupe van BMW te presenteren. Uiteraard mag Hamann dan niet ontbreken.

Hamann heeft zich redelijk ingehouden bij het aanpassen van de 4 Serie. Qua looks zien we 20 inch velgen met een krachtige uitstraling, maar verder is de boel met rust gelaten.

Onder de motorkap kan je wel de nodige veranderingen tegenkomen. Door de elektronica te optimaliseren is Hamann erin geslaagd om alle uitvoeringen extra power te geven. Zo gaat de 435i van 306 pk/400 Nm naar 348 pk/449 Nm. Wat de toename is bij de overige modellen kan je in onderstaand overzicht zien.

420d (xDrive) – 216 pk/440 Nm ipv 184 pk/380 Nm
430d – 295 pk/605 Nm ipv 258 pk/560 Nm
435d xDrive – 355 pk/695 Nm ipv 313 pk/630 Nm

420i (xDrive) – 208 pk/315 Nm ipv 184 pk/270 Nm
428i (xDrive) – 272 pk/392 Nm ipv 245 pk/350 Nm
435i (xDrive) – 348 pk/449 Nm ipv 306 pk/400 Nm

Hamann kennende zal er in de toekomst ongetwijfeld nog veel meer volgen voor de BMW 4 Serie.



30 reacties

Doe mij die maar!
Ziet er best strak uit, gelukkig is een keer niet van die ordinaire vleugels / bumpers / velgen etc.
Velgen 1 maat kleiner graag. Verder top!
Mooie wagen. Maar skip die 420d maar. Liever geen dual mass flywheel dat steeds stuk gaat.
Liever het echte BMW gevoel en een 428i of een 430d. De zwaardere modellen lijken me wat overkill in het belgisch belastingsklimaat.
@endofline: Dan zullen we het maar niet hebben over het Nederlandse belastingsklimaat.
@endofline: BMW gevoel is met een 6-pitter, dus sla de 428i ook maar over ;) Overigens een fijn blok, heb ‘m in een 3GT getest. 420d is al krachtig zat, maar de rest is wel een stuk leuker!
@lohran: Ik heb vorige week gereden met een 428i. Ik verbaasde me over het geluid dat vele malen beter is dan in de 328i sedan en de 328i GT. Durf het bijna niet te zeggen maar het voelde bijna als of ik in een 6-cilinder reed.. Kortom een positieve verassing en over het algemeen is de 28i motor verbazend goed voor een 4 cilinder.
@rbngrt: Klopt! Vond ‘m in de 3GT al erg goed klinken. In januari ga ik de 435i xDrive testen, dus ben benieuwd hoe goed die klinkt!
@lohran: voor jou misschien. BMW heeft genoeg met 4 pitters gewerkt in het verleden. Dus dat BMW gevoel bij een 6 cilinder is later in de wereld geholpen en klakkeloos opgevolgt door de bmw fappers.
@jeffreym3: BMW heeft met alle motoren zowat gewerkt, als je ’t zo bekijkt. Maar staat toch wel bekend om z’n 6-cilinders. e30 M3 is misschien de bekendste 4-pitter. Ik heb 3 BMW e30’s gehad (6-cilinders) en veel gereden (116d, 118d, 318i, 320i, 324td, 325i, 325ix, 328i GT, 330i, 335d, 523i, 525i, 730d, 750iL, X6 hybrid). En dat zijn vooral 6-pitters.
Wow, diesels meer power dan benzine
@turbovu: Echt he, Nm das begrijpelijk, maar kwa pk’s.. O_O;
630nm!, m3 maak je borst maar nat op de tussensprints..
@gerald: 695 nm zelfs.
@gerald: Het is een mooi getal, dat is zeker. Maar strikt gezien betekent het nog niks in de vergelijking met een M3
@baasbas: Ik bedoelde meer meer in vergelijking met de e92 m3, die had 400nm en 420pk, als deze 300nm meer hebt maak je toch een aardige kans lijkt me, ondanks de 65 pk meer.
@gerald: #heeft
@gerald: En 4×4! Ook handig met optrekken. Alpina D3 waardes waarschijnlijk.
@gerald: Tot de eerstvolgende bocht ja.. Rechtuitbranders zijn voor bange homos
Dan zou ik toch naar AC Schnitzer gaan. Halen er wat meer pk’tjes uit. Hoe het zit met het koppel weet ik even niet uit mijn hoofd.

Hij ziet er trouwens wel lekker uit zo. Beetje Alpina-achtige velgen.
Ha mann wat is dit lekker!
Maar ik had ook niet anders verwacht van een Vierer.
Waarbij dat laatste dan weer niet zo kek klinkt als Einzer, Dreier of Fünfer. Dus ik ga die term in het vervolg dan ook niet meer gebruiken.
Dat is dik!
Wat velgen al niet kunnen doen. Zwarte velgen maken de auto zoveel mooier dan de blanke.
nog niet zo’n erge performanceboos voor de 428i? meestal wordt er toch wel 290+ en 420Nm gehaald. Enige reden hiervoor?
@FB_1034901176: omdat de meeste tuners er misschien onredelijk veel uit halen, wat nadelig is op langere termijn?
Het is ook altijd hetzelfde met die tuning firma’s… Kom eens met iets vernieuwends af.
@boomhauwer: Wat moeten ze dan doen? Minder vermogen eruit persen? De motor opvoeren is juist wat tuners doen.
Velgen zijn erg mooi, maar alpina blijft voor mij numero 1.
Toe maar benzine’s gaan het steeds meer afleggen tegen diesels wat een power en koppel krijg je toch uit die dingen…
Heel gaaf hoor! Maar ik vind het toch een beetje jammer dat de diesels sneller zijn als de benzine motoren.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).