• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hamilton ontvangt McLaren F1 LM bij winst F1-kampioenschap

Auteur: evo, gepost 27 maart 2008 om 21:10 – 74 Reacties

McLaren F1 LM

De gemiddelde Nederlander krijgt wat procentjes salarisverhoging en een flesje wijn bij bovengemiddeld presteren. In de decadente Formule 1-wereld werkt zo’n beloning niet. Of je nu €25 mln of €26 mln op je bankrekening gestort krijgt, maakt als F1-rijder ook geen moer uit. Nee, voor Hamilton was alleen zijn droomauto, een McLaren F1 LM, goed genoeg. Als tegenprestatie moet hij dan wel de titel binnenslepen. Tevens moet de constructeurstitel door McLaren gewonnen zijn. Nu maar hopen voor de 23-jarige Lewis Hamilton dat dit geen 1 april-grapje is…

Een McLaren F1 LM is niet zomaar een sportauto. De auto maakt gebruik van dezelfde V12 die gebruikt werd in de McLaren F1 GTR die in ’95 de 24 uren van Le Mans wist te winnen. Met z’n 691 pk en slechts 1062 kg haalt de F1 LM een topsnelheid van 362 km/u. Het bekende sprintje naar de 100 doet ‘ie in 2,9 seconden. Leuker misschien nog wel is de tijd die hij nodig heeft voor 0 – 160 – 0 km/u: 8,5 seconden. Er zijn slechts vijf exemplaren van gebouwd (+ één prototype) en de auto kost een slordige €2,5 miljoen. Vergeleken met dat bedrag zijn de onderhoudskosten van €40 mille per 10.000 km natuurlijk een peuleschilletje.

Lewis aan het woord: “The LM has always been my ultimate dream car since I first saw it when I was 13. When I first went to McLaren it was there and I fell in love with it. There are only five LMs in existence and the normal ones — the GTR — are worth about £1m, so the LM must be double that.” (bron: The Sun)

Na de F1-race van Melbourne dacht ik dat het kampioenschap binnenharken peanuts voor Hamilton zou zijn. Na de race van Maleisië denk ik daar echter toch wat anders over…

Ook interessant!

  • Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
    Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
  • Record! McLaren F1 verkocht voor meer dan 17 miljoen euro
    Record! McLaren F1 verkocht voor meer dan 17 miljoen euro
  • Meer dan 12 miljoen euro voor deze McLaren F1?!
  • De duurste auto geveild in 2021
    De duurste auto geveild in 2021

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Lewis Hamilton, McLaren, Supercars

Vorig bericht: « Corvette Competition voor nóg minder
Volgend bericht: Koenigsegg CCX in Marbella! »

Lees Interacties

Reacties

  1. bvking zegt

    27 maart 2008 om 21:13

    is idd stuk leuker dan een miljoentje :P
    alleen 40000 onderhoudskosten per 10000 km :O dat is 4 euro per km, plus nog benzine e.d. zit je richting de 5 euro p/km als je niet oppast.
    Maarja daar heb je natuurlijk de 25 miljoen voor he ;)

    Login om te reageren
  2. Dink zegt

    27 maart 2008 om 21:16

    :kuch: 0 – 160 – 0 km/u: 8,5 s

    Dat lijkt me wel heel sloom. Een Sagaris haalt dat . . .

    Fijne bonus voor Ham.

    Login om te reageren
  3. papa zegt

    27 maart 2008 om 21:17

    ik als Ferrari fan dacht ook dat hammy het zo binnen zou harken, maar nu denk ik en hoop ik dat Ferrari zal overheersen!

    Login om te reageren
  4. Punto zegt

    27 maart 2008 om 21:19

    Zijn er maar zo weinig exemplaren?
    Kan me herinneren dat n rapper er ook 1tje had in het groen ofzo

    Login om te reageren
  5. w0o0dy zegt

    27 maart 2008 om 21:20

    @Dink: dat lijkt me sterk….. de Ultima GTR heeft een officieel erkend wereldrecord staan voor 0-100mph-0 in 9,4 seconden……

    Login om te reageren
  6. RA999 zegt

    27 maart 2008 om 21:21

    Hadden ze er nog eentje liggen ergens?

    Login om te reageren
  7. japp zegt

    27 maart 2008 om 21:24

    ik zou wel een andere auto vragen hoor..

    dis toch al wel beetje gedateerd ..

    geef mij maar een nieuwe lp560 4 als die tege die tijd uit is :D

    maar toch.. weer een paar ton binnen :D.. klaar voor de verkoop zou k zeggen!

    Login om te reageren
  8. K-Kalkan zegt

    27 maart 2008 om 21:26

    Ooooooh, hij stond toch in de weg, dus je mag hem wel hebben ;)

    Login om te reageren
  9. m5 zegt

    27 maart 2008 om 21:26

    krijg ie eindelijk een mclaren waar een echte moter in zit ;)

    Login om te reageren
  10. Michiel zegt

    27 maart 2008 om 21:28

    @japp, volges mij bne jij egt 10 ofzo
    Ontopic de mclaren f1 is egt de beste auto EVER en dan ckrz de LM
    alleen de mercedes glk gtr komt in de buurt van deze geilheid en ik vermoed dat onze hammy die vast volgend seizoen gaat eisen alsti deze binnenheeft

    Login om te reageren
  11. clijde zegt

    27 maart 2008 om 21:28

    Leuk voor z’n verzameling, dit zal niet z’n eerste auto zijn…

    Login om te reageren
  12. Punto zegt

    27 maart 2008 om 21:29

    Oh leesfoutje never mind :)

    Login om te reageren
  13. RenJie zegt

    27 maart 2008 om 21:29

    ik vind die gozer eigenlijk helemaal niks voor sportwagens, hij is gewoon een SUV rijder (wat ook zo is, met zn GL420 CDI dacht ik). Één GL420 CDI, één SLR McLaren en dat is het. Zo zie ik die man, niet een McLaren F1, past helemaal niet bij hem imho, meer een luxe sportwagen.

    Login om te reageren
  14. don_mario zegt

    27 maart 2008 om 21:29

    @ evo

    Volgens mij KLOPT er van de tekst gene ene moer van…!

    Login om te reageren
  15. NLX zegt

    27 maart 2008 om 21:29

    @ WOoOdY

    ja dat is 0-100-0, die mclaren doet van 0-100 in 8,4. Beetje een tegenvaller dan

    Login om te reageren
  16. Bas zegt

    27 maart 2008 om 21:30

    Ik gun het m wel. Geld zal ie toch wel zat hebben en het lijkt me best lastig om zo’n super zeldzame super auto ergens weg te peuteren. Whoever nu de eigenaar is zal ook wel niet op een miljoentje meer zitten te wachten ipv zoiets te verliezen…knap trouwens dat ze het hem dan wel kunnen beloven.
    Bouwen ze er 1 extra speciaal voor hem?

    Login om te reageren
  17. Bas zegt

    27 maart 2008 om 21:32

    Aha…
    …”(+ één prototype)”…Zou dat een optie zijn? Of zijn prototypes in autoland net als Beta versies in software land?

    Login om te reageren
  18. vla zegt

    27 maart 2008 om 21:36

    dit is zeldzamer dan een Bugatti Veyron Pur Sang/Pegaso edition als ik me niet vergis…

    Login om te reageren
  19. Silverarrow zegt

    27 maart 2008 om 21:40

    Daar zal de partner/aandeelhouder van McLaren blij mee zijn… Hamilton in een auto met een BMW-motor. :P

    Toch een leuke bonus, zo’n auto. Ik zou het ervoor doen.

    Login om te reageren
  20. Silverarrow zegt

    27 maart 2008 om 21:42

    Welke van de 5 krijgt hij trouwens?

    Login om te reageren
  21. lincoln zegt

    27 maart 2008 om 21:45

    @Silverarrow .. allemaal op 4 na ..

    Login om te reageren
  22. w0o0dy zegt

    27 maart 2008 om 21:51

    TTIWLWV (This topic is worthless without video)

    http://www.youtube.com/watch?v=oKAZ94qNOlA&feature=related

    Login om te reageren
  23. w0o0dy zegt

    27 maart 2008 om 21:56

    de L mag trouwens uit de afkorting, but anyway.

    Login om te reageren
  24. Silverarrow zegt

    27 maart 2008 om 22:09

    @ lincoln: Echt waar? Hoe weet je dat? :D

    Ben je altijd zo bijdehand? Of sloeg de verveling toe en kon je niks beters verzinnen. :P

    Login om te reageren
  25. w0o0dy zegt

    27 maart 2008 om 22:10

    Een aardige “opvolger”…. de Mosler MT900 GTR
    http://www.youtube.com/watch?v=hViQD2PDOyo&feature=related

    Op het Nurburgring GP circuit
    http://www.youtube.com/watch?v=_ARblcGp0Ok&feature=related

    Login om te reageren
  26. RenJie zegt

    27 maart 2008 om 22:11

    @Michiel

    hij 10 jaar? anders jij wel ;)

    @Silverarrow

    volgens mij ben jij in zijn woordspeling getrapt :P allemaal op 4 na = 1. Of je begreep hem al -.-

    Login om te reageren
  27. RenJie zegt

    27 maart 2008 om 22:12

    woordspeling = zinsverbandgrap of hoe je het ook wilt noemen.

    Login om te reageren
  28. lincoln zegt

    27 maart 2008 om 22:14

    @Silvershad ehhh arrow .. die tweede .. ik had er ook al spijt van toen ik “plaats reactie” indrukte .. hoop dat het onder ons blijft .. b.v.d ..

    Login om te reageren
  29. Birger zegt

    27 maart 2008 om 22:15

    Ja, maar ik denk dat Schumacher dit jaar gewoon weer wint, net als vorig jaar.

    Login om te reageren
  30. Audio-Online zegt

    27 maart 2008 om 22:17

    @ Birger
    Heb jij in een coma gelegen het laaste jaar?

    Login om te reageren
  31. Audio-Online zegt

    27 maart 2008 om 22:20

    “laatste” natuurlijk..

    Login om te reageren
  32. skill3r zegt

    27 maart 2008 om 22:25

    @lincoln: LOL!

    Login om te reageren
  33. Birger zegt

    27 maart 2008 om 22:32

    Nee, maar Schumacher is gewoon de beste. Ik denk dat hij nog minimaal 3 keer wint volgende races. Zeker de sprint.

    Login om te reageren
  34. evo zegt

    27 maart 2008 om 22:35

    Birger heeft even z’n grapjas aangetrokken…

    Login om te reageren
  35. joep zegt

    27 maart 2008 om 22:58

    Wel een gave club om bij te horen, die F1 eigenaren….

    Login om te reageren
  36. 343bhp zegt

    27 maart 2008 om 23:04

    McLaren F1 is ook wel de meest exclusieve auto die er is, gezien de prestaties, aantal exemplaren en prijs

    Login om te reageren
  37. Josje zegt

    27 maart 2008 om 23:11

    Volgens mij is Ron Dennis er gewoon zeker van dat McLaren dit jaar geen titels gaat halen

    Login om te reageren
  38. Vincegail zegt

    27 maart 2008 om 23:29

    Groot gelijk Lewis! De aller-gaafste wagen ooit gebouwd! Race-historie, prestaties, “stance”, looks, zeldzaamheid, you name it, it’s got it! Zal inderdaad wel niet zo goed vallen bij Mercedes dat er een BMW motor inzit, maar ja, wat doe je er aan? Go for it!

    Login om te reageren
  39. Vincegail zegt

    27 maart 2008 om 23:30

    Lijkt me toch wel lastig om er eentje tevoorschijn te toveren, maar goed, dat zullen we dan wel weer zien….

    Login om te reageren
  40. VonStroke zegt

    28 maart 2008 om 00:33

    De wagen die Hamilton zou krijgen moet nog gebouwd worden. Er zijn er 5 van geproduceerd en er ligt nog 1 chassis bij McLaren zelf. (welk hij zou krijgen).

    Overigens zou Hamilton de auto vorig jaar ook gekregen hebben mocht ie wereldkampioen geworden zijn.

    Login om te reageren
  41. CSL zegt

    28 maart 2008 om 02:03

    haha, dat is ook mijn droomauto. Alleen hij zal er denk ik ooit 1 bezitten :)

    Login om te reageren
  42. Tombnolz zegt

    28 maart 2008 om 02:48

    Damn, wat heeft die gast toch geluk!

    En wat moet Hamilton aan Ron Dennis als hij de 2 prijzen niet binnenhaalt? :)

    Login om te reageren
  43. Eric zegt

    28 maart 2008 om 08:05

    Een beter cadeua zou zijn een 300SL Gullwing met de techonologie van de SLR McLaren. Zo heb je een klasse wagen met moderne techonologie!!!!
    zoals bij het programma Overhaulin op Discovery Channel.

    Login om te reageren
  44. Eric zegt

    28 maart 2008 om 08:07

    By the way. M.Schumacher kreeg een FXX cadeau als afscheidsgeschenk. Een volledige nieuwe wagen en geen 15 jaar oude!!!

    Login om te reageren
  45. Jos zegt

    28 maart 2008 om 09:53

    Need For Speed 2

    Login om te reageren
  46. dekster zegt

    28 maart 2008 om 12:02

    Ik ben al tevreden met een normale Mclaren F1.

    Login om te reageren
  47. dekster zegt

    28 maart 2008 om 12:03

    @Eric
    Als je zo’n Mclaren F1 2e hands koopt gaat de auto eerst naar de fabriek waar de motor volledig wordt herbouwd.

    Login om te reageren
  48. august zegt

    28 maart 2008 om 12:06

    @Eric.. met die FXX mag je de weg niet op:)

    Daarnaast liever een F1 LM dan een FXX. Any day.
    Mooier, zeldzamer, een onbetwistbaar icoon.

    Login om te reageren
  49. F430Rijder zegt

    28 maart 2008 om 12:06

    Mooi, die BMW techniek die erin zit ;)

    Login om te reageren
  50. roy zegt

    28 maart 2008 om 12:22

    En nou maar hopen dat aan het eind van het seizoen hamilton geen mclaren f1 LM krijgt ;)

    Login om te reageren
  51. 3-Serie zegt

    28 maart 2008 om 12:51

    En wat als Kovalinen hem pakt? vlak de fin niet uit!

    Login om te reageren
  52. estingo zegt

    28 maart 2008 om 16:59

    @dink… GELUKKIG ZIJN ER OOK SAGARIS LIEFHEBBERS :)

    Maar goed met wel toegeven dat dit een van de ubergeilste auto’s is.

    alhoewel een sagaris dicht in de buurt komt….. (jammer dat het niet tegen een v12 sound aan kan…) maar goed in een sagaris hoef je geen koptelefoon voor het geluid. En heb je weinig last van wijgerende electronica)

    Wel mooi dat schumacher weer wordt aangehaald, is die van onder een steen getrokken..

    Login om te reageren
  53. Dink zegt

    28 maart 2008 om 18:23

    @W0o0dy: Klopt, daarom zijn de cijfers hier ook niet juist.

    Login om te reageren
  54. wilco zegt

    28 maart 2008 om 21:07

    Dink doelde bij de Sagaris op 0-160 bij de Sagaris, die is WEL 8,5 sec, maar remmen wordt dan genegeerd.

    De Mclaren is denk ik in krap 6 tellen bij 160.

    Login om te reageren
  55. w0o0dy zegt

    28 maart 2008 om 21:19

    @wilco: en toch is de Ultima nog net iets sneller….

    “Driven by Ultima Director, Richard Marlow, the British built and designed Ultima GTR road car set a new world record time of a staggering 9.4 secs for the 0-100mph-0 sprint. The GTR scorched from 0-60mph in 2.6 secs, 0-100mph in 5.3 secs and braked to zero from 100mph in a mind blowing 3.6 secs, which are all in themselves road car world record times.”

    Overigens moet voor het record het ook allemaal in één run uitgevoerd worden, dus reactietijd telt ook mee… Dat is dan ook de ontbrekende 0,5 seconden die je “tekort” komt als je de twee tijden optelt.

    Login om te reageren
  56. w0o0dy zegt

    28 maart 2008 om 21:24

    Voor zover ik heb kunnen achterhalen doet de McLaren er enorm lang over ;)

    0-160-0
    Ultima GTR 9.4
    Ferrari Enzo 10.9
    McLaren F1 LM 11.5
    Porsche Carrera GT 11.6
    Pagani Zonda 11.8
    Ferrari F40 13.8
    Lambo Murcielago 13.9
    Viper SRT10 14.6

    Login om te reageren
  57. GTfour zegt

    30 maart 2008 om 11:57

    @WOoOdy,

    Ik weet niet waar je dat dan vandaan hebt maar het boek “Driving passion” (het boek wat elke F1 eigenaar bij de auto krijgt) geeft een tijd op van idd. 8.5s.
    Sta er overigens wel even bij stil dat deze auto A: Een kortere set overbrengingen in z’n versnellingsbak heeft B: Veel zachtere banden heeft dan de “normale” F1 en C: is voorzien van nog wat agressiever opererender electronica dan de “normale” F1.
    Het prototype waar men het over heeft is overigens de zwarte “Ueno Clinic” nr.55 F1-GTR die Le Mans in 1996 gewonnen heeft…
    Hoe gaaf is dat! Van het kleine aantal GTR’s die er gebouwd zijn,is het de allereerste,notabene de “testmule” die bij zijn eerste deelname de 24 uren van Le Mans wint….wauw.

    Login om te reageren
  58. thom zegt

    30 maart 2008 om 13:20

    Ik weet iets beters voor 2,5 miljoen:
    Porsch 911 Turbo 200000
    Ferrari 430 Scuderia 275000
    Aston Martin DBS 350000
    Ascari A10 600000(?)
    McLaren SLR 650000
    Lamborghini Mucielago LP640 400000

    Lijkt mij veel beter.

    Login om te reageren
  59. Tico013 zegt

    30 maart 2008 om 13:52

    Wel makkelijkl van McLaren om dat te beloven. Kimi wordt kampioen, dus geen probleem voor McLaren.

    Login om te reageren
  60. Ronald zegt

    30 maart 2008 om 18:17

    Volgens mij verdiend Hamilton niet zo veel bij Mclaren omdat hij nog een contract heeft die hij al sinds de karts heeft van hun. Ik dacht een paar ton. Dat is natuurlijk wel ex reclameopbrengsten enzo.

    Login om te reageren
  61. w0o0dy zegt

    30 maart 2008 om 19:28

    @GTfour: dat lijstje kun je gewoon terugvinden en de Ultima heeft het wereldrecord. McLAren heeft in een folder die claim gemaakt, maar het is nooit in een recordpoging volgens de geldende regels bewezen. Het zou kunnen dat die tijd de theoretische waarde is…. dus optellen van acceleratietijd en remtijd zonder invloed van de reactietijd etc… maar dat telt niet. Alleen als er echt iemand accelereert van 0 naar 100mph en dan remt en tot stilstand komt in één aaneengesloten actie is het een correcte poging.

    De LM waar het om gaat is dan ook niet de winnaar van Le Mans…. Ik denk dat jij de GTR racewagens en de F1 LM (straatauto) door elkaar haalt….. De GTR is geen straatauto.

    Hierbij een lijstje met de aantallen:

    Login om te reageren
  62. Iemand die weet hoe het toetsenbord in elkaar zit. zegt

    30 maart 2008 om 20:40

    Het valt mij heel erg op dat sommige mensen niet weten hoe je de naam van smmige auto’s schrijft. Zoals Mucielago is vet fout. Als een echte algemene auto-fan schrijf je gewoon Murciélago wat Italiaans is voor vleermuis. Mensen mijn boodschap is: ‘Ben je een echte auto-fan, dan schrijf je de naam van de auto wel even goed’.

    Login om te reageren
  63. w0o0dy zegt

    30 maart 2008 om 21:46

    Nog even voor de mensen die twijfelen aan de prestaties van de Ultima in verhouding tot de (normale) McLaren F1….. De McLaren F1 accelereert van 0-150mph in 12,8 seconden en de Ultima GTR doet dat in 11,8 seconden… Realiseer je daarbij ook nog dat de Ultima een topsnelheid heeft van maar liefst 231mph ofwel bijna 370 km/u….hetzelfde als de “gewone” McLaren F1.

    Login om te reageren
  64. GTfour zegt

    30 maart 2008 om 22:01

    Ja,alleen blijft die Ultima een opgedirkte kitcar met een foeilelijke neus…
    Overigens word er door Ultima geen model verkocht wat af fabriek de genoemde prestaties haalt,degene die dat deed is wat je kunt noemen een “one off” .
    Wel een sexy ding hoor,daar niet van,maar niet in “the same league” als zoiets als een McLaren F1 of Pagani Zonda F…
    Verder moet ik nog even corrigeren dat de “normale” F1 in staat is om een top van over de 390km/h te halen. Zie hier coureur Andy Wallace op het testcircuit van Ehra-Lessien dat doet met een standaard McLaren F1: http://nl.youtube.com/watch?v=vGBI_kGwqAk&feature=related

    Login om te reageren
  65. w0o0dy zegt

    30 maart 2008 om 22:13

    @GTfour: helaas, zoek het maar op… die F1 waarin Wallace de snelste tijd rijdt was geen echt productiemodel want ze hebben daarvoor de rev limiter verwijderd.

    “The McLaren F1 has a top speed of 231 mph (370 km/h)[7], restricted by the rev limiter at 7500 rpm. However, a prototype was able to reach a higher top speed on the 31st of March, 1998 by the (then) five-year-old XP5.[8] Andy Wallace piloted it down the 9 km straight at Volkswagen’s Ehra-Lessien test track in Wolfsburg, Germany, setting a new world record of 386.7 km/h (240.01 mph) at 7800 rpm.[9] The fact that the top speed was reached at 7800 RPM while the powerplant’s peak output is at 7400 RPM implies terminal velocity was not reached due to lack of power in general, but due to the engine working out of its power band, which allows for speculation of a possibly higher top speed with different gearing or a seventh gear.”
    Brond: Wikipedia

    En of de ultima lelijk is of niet doet even niet ter zake. De “discussie” ging erom of het record van 0-100-0 mph op naam van de McLaren F1 LM staat of niet……. En dat staat officieel op naam van de Ultima en niet op naam van McLaren… dat was mijn punt.

    Verder is de F1 LM natuurlijk een auto in de “buitencategorie” qua prestaties, prijs en exclusiviteit.

    Ultima levert auto’s op bestelling met de configuratie die de klant wil hebben…. dat betekent ook dat een sterke motor tegen meerprijs gewoon mogelijk is. Het Chassis kan tot 1000pk aan zonder versterkingen en er is een twin turbo lexus V8 uitvoering die 0-340km/u haalt in 19 seconden…. Ter vergelijk… de McLaren F1 haalt 200pmh (320km/u) in 28 seconden.

    Login om te reageren
  66. Ary zegt

    30 maart 2008 om 22:32

    Dag w0o0dy,

    Ik lees he reviews al wat langer; zoek soms ook uit wat je schrijft.
    Maar het klopt over het algemeen, dus ik heb respect voor je kennis

    Login om te reageren
  67. CSL zegt

    31 maart 2008 om 02:26

    @GTfour
    Het klopt wat je zegt. Mclaren F1 brak inderdaad toen de record van 0-100mph-0.
    The F1 Lm broke the 0-100-0 mph time, with a run off 11.5 seconds streching 828 feet.

    De 6liter F1 deed inderdaad 391kph. Met deze “LM” motor(700-750pk) kan de standaard F1 zelfs nog harder!!!
    Die GTR kitkar met 7liter twinturbo zet ook leuke tijden neer. Maar die is natuurlijk lang geen supercar zoals F1, Enzo, Pagani.

    Met betere remmen en banden zijn betere 0-100mph-0 tijden voor de F1 LM ook makkelijk haalbaar.

    Login om te reageren
  68. CSL zegt

    31 maart 2008 om 02:42

    1995 McLaren F1 LM

    price $1 250 000 USD
    engine BMW 70/2 60 Degree V12
    position Mid Longitudinal
    valvetrain Chain Driven DOHC w/Continuously Variable Inlet Valve Timing & 4
    displacement 6064 cc / 370.0 cu in
    bore 86.0 mm / 3.39 in
    stroke 87.0 mm / 3.43 in
    compression 10.5:1
    power 498.1 kw / 668.0 bhp @ 7800 rpm
    hp per litre 110.16 bhp per litre
    bhp/weight
    torque 705.0 nm / 520.0 ft lbs @ 4500 rpm
    redline 8500 rpm
    drive wheels RWD w/Torsen Differential
    body / frame Caron Fibre
    front brakes Unassisted Vented Discs
    f brake size 332 mm / 13.1 in
    rear brakes Unassisted Vented Discs
    r brake size 305 mm / 12.0 in
    front wheels F 45.7 x 27.6 cm / 18.0 x 10.85 in
    rear wheels R 45.7 x 33.0 cm / 18.0 x 13.0 in
    front tire size F MXX3 275/35ZR18
    rear tire size R MXX3 345/35ZR18
    steering Unassisted Rack & Pinion
    f suspension Double Wishbones w/Light Alloy Dampers, Co-Axial Coil Springs, A
    r suspension Double Wishbones w/Light Alloy Dampers, Co-Axial Coil Springs
    weight 1062 kg / 2341 lbs
    wheelbase 2718 mm / 107.0 in
    front track 1570 mm / 61.8 in
    rear track 1464 mm / 57.6 in
    length 4365 mm / 171.9 in
    width 1820 mm / 71.7 in
    height 1120 mm / 44.1 in
    transmission Transverse 6-Speed Manual
    gear ratios 3.23:1, 2.19:1, 1.71:1, 1.39:1, 1.16:1, 0.93:1
    final drive 2.37:1
    top speed 362.1 kph / 225.0 mph
    0 – 60 mph 2.9 seconds!
    0 – 100 mph 6.7 seconds!

    After its release, the F1’s potential was immediately realized when it reached 0-100-0 in 11.4 seconds and a record top speed of 240.14mph in its XP5 pre-production trim. Although, the success didn’t stop in the record books, as special GTR versions won Le Mans outright in 1995 and took two FIA GT World Championships.

    Login om te reageren
  69. Sebastiaan zegt

    31 maart 2008 om 06:35

    ach ja , doe mij maar een Lada`tje en voor diegene die zogenaamd wist hoe z`n toetsenbord in elkaar stak , moet er maar een blindengeleidenhond erbij nemen , wel knap van je dat je naam van een auto kan typen (zo dan niet ctrl c), en dan niet eens spellingscontrole gebruiken
    maja wat ik al zei , doe mij maar Lada
    of MB evo , de droomcar van de normale man zeg maar die betaalt kan worden, en voor die streber die graag namen kopieert , MB staat voor mercedes benz ja , goed zo;) , ga nou je hond maar uitlaten. en nein , ik boeit muh nie voor de taal die k gebruik op t net , je begrijpt t of nie , boeid muh nie wat juh arven vintd:P

    Login om te reageren
  70. Kees zegt

    1 april 2008 om 13:31

    Ach ja het is slechts een bonus van 10% van zijn jaarsalaris……..

    Login om te reageren
  71. F1 zegt

    4 mei 2008 om 14:50

    @Dink: dat lijkt me sterk….. de Ultima GTR heeft een officieel erkend wereldrecord staan voor 0-100mph-0 in 9,4 seconden……
    Het is 0-160-0 in 8.5 sec.
    ^^

    Login om te reageren
  72. trullifan zegt

    7 mei 2008 om 21:56

    Een mooie belegging voor later, als het succes voorbij is.

    Login om te reageren
  73. bueno zegt

    24 juli 2008 om 00:36

    De McLaren F1 is het mooiste ontwerp ooit dat kan niemand bestrijden en dat daar ook nog eens de bmw 70/2 60 DEGREE V12 engine in zit is een finnishing touch.1.250.000 is a lodd off
    money. Ik gun Louis hamilton de F1 van harte en ik weet ook dat hij als hij hem mocht krijgen als een kind zo blij zal zijn met deze auto.Hij is echt niet zo als alle anderen alleen maar op geld uit,hij legt zoveel liefde in zijn sport en daarom heeft hij zo n succes.Maar dat hij ook een riant salaris verdiend ja dat is logis daar waagt hij ook zijn leven voor of niet?

    Login om te reageren
  74. MrWest zegt

    3 november 2008 om 13:17

    Geen McLaren F1 LM voor Hamilton

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North