• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Corvette Competition voor nóg minder

Auteur: evo, gepost 27 maart 2008 om 20:03 – 45 Reacties

Corvette Competition
Noem een sportauto die écht serieus hard kan voor écht weinig duku’s, dan kun je niet om de Corvette heen. Goed, een ton euro blijft natuurlijk een flinke smak geld, maar hier krijg je wel 437 hele dikke paardjes voor terug. Geen reden dus om de Corvette met bonusvoordeel van de hand te doen, maar daar denkt GM anders over…

Het blijven aparte mensen, die Amerikanen: met de gelimiteerde Competition-variant krijg je namelijk méér voor minder. De Competition heeft unieke antraciet-kleurige velgen, andere uitlaatpijpen, een honingraat grille en een achterspoiler van de Z06, terwijl de prijs slechts €92.790,- bedraagt. Dat is dus ruim zeven mille minder dan dat je voor een standaard C6 moet neerleggen!

Enkele consequenties moet je wel voor lief nemen: de Competition is alleen in het zwart leverbaar en opties zijn ook gelimiteerd, zodat de Corvette op deze manier nooit te ‘vette’ kan worden. De auto moet namelijk het succes van de C6R, de raceauto die jaren lang de American Le Mans Series domineerde, vieren en een gelimiteerde straatvariant hiervan met obesitas past daar niet echt bij….

Ook interessant!

  • Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
    Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
  • Chevrolet Corvette uit productie
    Legendarische Chevrolet Corvette uit productie*
  • Petrolhead shockeert met 'Ferrari F40' Corvette
  • Corvette water
    Corvette eindigt in sloot week na restauratie

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

Corvette, GM

Vorig bericht: « Donderdagavond caption contest: Verboden verlangens
Volgend bericht: Hamilton ontvangt McLaren F1 LM bij winst F1-kampioenschap »

Lees Interacties

Reacties

  1. NuttelozeBPM zegt

    27 maart 2008 om 20:07

    En hvl kost deze in de US of A zelf?
    45.000 euro? 50 000 euro??

    Login om te reageren
  2. tibor zegt

    27 maart 2008 om 20:09

    het is toch waanzinneg he dat je voor het geld van een cayman s meer power krijgt dan een gt3. een standaart 911 is gewoon 30!!!!!!!!!!!!!!!mille duurder en ook nog eens veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel langzamer aangezien meer dan honderd pk en 200!!!!!! koppel minder dus je bent wel echt heeel erg merk geil als je nu nog voor een 911(of een mafketel) aangezien de corvette ook erg goed rijdt en veeeeeeeel exclusiever is.dus ik zou het wel weten…………..

    -edit: last van parkinson?-

    Login om te reageren
  3. tibor zegt

    27 maart 2008 om 20:10

    achter 911 moet nog gaat staan

    Login om te reageren
  4. w0o0dy zegt

    27 maart 2008 om 20:11

    slimme zet, Henry Ford deed ook ooit zoiets….. “De auto kan in iedere kleur geleverd worden als het maar zwart is” Slim, want dat houdt de productie eenvoudig en goedkoop. Je maakt simpelweg 5000 zwarte “Competitions” en die raak je geheid kwijt… Daarnaast denk ik dat men de concurrentie van de GT-R en een aantal andere nieuwe anbiedingen in de klasse ziet komen en liever met een iets lagere marge een hoger aantal verkoopt.

    Overigens is de Corvette vorig jaar ruimschoots vaker verkocht dan welke andere sportwagen dan ook…. dus bij hogere aantallen zal de kostprijs ook iets lager kunnen zijn.

    Login om te reageren
  5. sacha zegt

    27 maart 2008 om 20:13

    Ik denk 50.000 US$. Dat is momenteel nog geen €32.000.

    Login om te reageren
  6. Jonas zegt

    27 maart 2008 om 20:13

    In de VS dus nog goedkoper, op My Sweet 16 een nieuwe cayenne voor 45 000 dollar, alé ja hier in europa toch net iets duurder :p

    Login om te reageren
  7. Davidov zegt

    27 maart 2008 om 20:29

    Deze boven een M3, zeker wel :P

    Login om te reageren
  8. K-Kalkan zegt

    27 maart 2008 om 20:30

    Jaah zoals W0o0dy zegt, als alles bijna hetzelfde is is het ook veel voordeliger waardoor ze alles terug winnen!
    Trouwens wat een bak 8)

    Login om te reageren
  9. Davidov zegt

    27 maart 2008 om 20:34

    @ W0o0dy: De Corvette is ’s werelds best verkochte sportwagen, stond een paar weken geleden een artikel over in AV :)

    Login om te reageren
  10. sus zegt

    27 maart 2008 om 20:41

    Ongelooflijk…En dat zijn dan nog NL prijzen.
    Met die slurptaks en ed er vanaf trekken komt die in ons Belgenlandje op 60 à 65 mille. :D echt een koopje en hij ziet er best lekker uit ook.
    Prijs/prestaties een quasi onklopbare verhouding denk ik.

    Login om te reageren
  11. robgym zegt

    27 maart 2008 om 20:54

    geweldig echt een top auto , heb het ervaren en hij rijd super , en voor dat geld kan er niks tegen op .

    Login om te reageren
  12. lincoln zegt

    27 maart 2008 om 20:54

    @wOoOdy .. in de heilige overtuiging dat het je al bekent was ..
    model T Ford was wel in meerdere kleuren verkrijgbaar .. was alleen iets duurder .. zwart was sneller droog dus efficiënter in productie ..

    Login om te reageren
  13. w0o0dy zegt

    27 maart 2008 om 20:57

    @Lincoln: check, maar de uitspraak is wel echt. En snel en goedkoop gaan vaak goed samen ;)

    Login om te reageren
  14. lincoln zegt

    27 maart 2008 om 21:02

    @wOoOdy .. it,s hard to be a smartass with you around ..

    on-topic .. blijf het een knappe prestatie van corvette vinden .. maar heb helaas nog nooit geen aantrekkingskracht bij dat ding gehad ..

    Login om te reageren
  15. w0o0dy zegt

    27 maart 2008 om 21:15

    @lincoln: al wel eens mee gereden? De huidige schijnt de beste ooit te zijn qua weggedrag, prestaties, kwaliteit en zelfs het interieur is tegenwoordig leuk aangekleed met het optionele pakket , dat betekent ook bekleding voor het dashboard.

    Enne it takes one to know one ;) Smartass.

    Login om te reageren
  16. lincoln zegt

    27 maart 2008 om 21:28

    @WOoOdy .. ik ben net zo eenkennig als een BMW rijder .. heb gewoon geen feeling met chrysler/GM producten en ook niet met het volk wat er omheen hangt .. (behalve oldsmobile dan) ..
    dus ben gewoon een FoMoCo facist fanboy .. stiekum ben ik wel heel nieuwsgierig natuurlijk ..

    en sinds wanneer begint wOoOdy met de hoofdletter W ??

    Login om te reageren
  17. Bas zegt

    27 maart 2008 om 21:48

    @NuttelozeBPM
    Volgens mij zit je daar niet ver naast :)

    Corvette 2-door Z06 (base price)
    Standard Equipment $ 72,125
    Ongeveer: €48.000 dus.

    Helemaal niet gek trouwens, die Corvette. Volgens mij een heleboel auto voor je €.
    Wat mij betreft de enige Amrikaan die ik nog wel s zou willen (vanwege Face van the A-team natuurlijk).

    Login om te reageren
  18. CSL zegt

    28 maart 2008 om 02:03

    @Bas
    En dat is de prijs van een Z06??

    Login om te reageren
  19. Bas zegt

    28 maart 2008 om 02:10

    @CSL
    Yep…De tekst heb ik gekopieerd heh…niet over geschreven ofzo :)

    Login om te reageren
  20. topg zegt

    28 maart 2008 om 04:28

    @Tibor

    Cayman S : EUR 62.557,00 incl. BTW. Dan liever de cayman hoor. 30.000 euro minder, en dynamisch een excellente wagen met meer dan genoeg vermogen en duitse kwaliteit.

    Equivalent van dit is (als ik de prijs uit het artikel neem)
    911 Carrera S: EUR 94.622,00 incl. BTW. En dan weet ik het denk ik ook wel. Een veel subtielere wagen in het straatbeeld. Niet zo schreeuwering. Klasse…

    Porsche biedt echt wel relatief goede sportwagens voor goede prijzen.

    Login om te reageren
  21. topg zegt

    28 maart 2008 om 04:30

    Bekijk trouwens eens die exact symmetrische dash van de corvette om zo goedkoop mogelijk links en rechtsrijdende corvettes te kunnen maken :D

    Login om te reageren
  22. bob zegt

    28 maart 2008 om 07:39

    Jullie zaten er allemaal een beetje naast:

    http://www.edmunds.com/chevrolet/corvette/2008/index.html

    Base corvette kost 46,000 dollar (30k Eurotjes dus)
    De Z06 kost 72,000 dollar

    Beide prijzen zijn MSRP .. dus met een beetje onderhandelen haal je daar dus nog wat geld vanaf.

    Login om te reageren
  23. Rob USA zegt

    28 maart 2008 om 08:34

    Meer voor minder dat moet ons Nederlanders toch zeker aanspreken!
    Welk ander merk doet dat na ?? Een speciale editie dus ook exclusiever, meer pk’s,meer opties standaard en dat allemaal voor minder geld!!
    Als een Porsche/AM/Lambo dit zou doen zou die zeker 25.000 euri meer kosten als het geen 40.000 is !!!
    En om de vergelijking nog maar een keer met de 911 te maken: De Corvette/GM heeft tenminste het lef gehad om de Vette steeds van een ander uiterlijk te voorzien en dus niet zoals de 911 al 40 jaar hetzelfde!!! Bange poeperts!! En dat terwijl er in verhouding meer op het spel stond/staat dan bij Porsche ( lees: meer aantallen en belangrijker voor de overleving van GM!)

    Login om te reageren
  24. bob zegt

    28 maart 2008 om 12:08

    @Rob USA .. plus je kunt hem gewoon naar de normale garage brengen … hoef je met een Ferrari niet te doen.

    Login om te reageren
  25. DAT zegt

    28 maart 2008 om 14:40

    Lelijk hok.

    Login om te reageren
  26. topg zegt

    28 maart 2008 om 15:38

    @bob

    Daar gaan we weer met het bovenhalen van amerikaanse prijzen.

    Heel leuk om een statement te maken en om indrukwekkende vergelijkingen voor te leggen, maar dat slaat dus volledig nergens op he.

    De dollar is extreem zwak en de europese en amerikaanse economische realiteit is volledig verschillend. Daar is 45.000 dollar wél veel geld. No way trouwens dat je een corvette, hier in NE of BE, voor 30.000 euro op de oprit hebt staan (zelfs niet als je al zou willen importeren). Dus allemaal goed en wel die amerikaanse prijzen, maar houd je aub aan de normale beneluxprijzen als je een punt wil maken.

    Login om te reageren
  27. CSL zegt

    28 maart 2008 om 22:52

    Dus hij kost eigenlijk 30.000 euro en wij moeten hier in nederland er €92.790 voor neer leggen!!!!!!! Wat een k*t regiring hebben wij zeg.

    Login om te reageren
  28. Rick dos zegt

    29 maart 2008 om 11:35

    Het verschil tussen een Porsche GT2 en een Corvette Z06

    http://www.autocar.co.uk/VideosWallpapers/Videos.aspx?AR=231915&CT=V

    Login om te reageren
  29. sacha zegt

    29 maart 2008 om 11:55

    Dat lijkt me duidelijk…

    Login om te reageren
  30. w0o0dy zegt

    29 maart 2008 om 12:15

    @Rick Dos en Sacha: Duidelijk idd. Maar nu nog even een rondje op het circuit tegen de klok en dan hetzelfde nog even tegenover de nieuwe ZR1, die nog steeds maar iets meer dan de helft kost maar wel duidelijk sneller is dan de Z06…..en betere wielophanging heeft….

    Het heeft er trouwens alle schijn van dat die Z06 veel minder power heeft dan zou moeten (misschien idd mindere kwaliteit benzine?).

    Login om te reageren
  31. w0o0dy zegt

    29 maart 2008 om 12:31

    Aanvulling: het is trouwens niet gek dat de GT2 sneller is…. meer pk’s, meer koppel over een breder toerenbereik en hetzelfde gewicht als de Zo6.

    Login om te reageren
  32. Rick dos zegt

    29 maart 2008 om 12:42

    http://www.fastestlaps.com/index.php?page_id=compare&car1=4571c3c67224f&car2=46a06c22ab41a

    Power/weight ratio 0.27 0.27

    Login om te reageren
  33. Floris zegt

    29 maart 2008 om 12:50

    http://www.fastestlaps.com/index.php?page_id=compare&car1=4585844a79f19&car2=4571c3c67224f

    Tsja, vergelijken met een GT2 lijkt me niet echt reëel.

    Login om te reageren
  34. Rick dos zegt

    29 maart 2008 om 12:58

    Daarom blijft de GT3 zo’n leuke auto.

    http://www.fastestlaps.com/index.php?page_id=compare&car1=4571c3c67224f&car2=458d0ac4add3d

    Login om te reageren
  35. Floris zegt

    29 maart 2008 om 13:06

    Alleen is de GT3 voor dagelijks gebruik wellicht wat heftig.

    Login om te reageren
  36. Rick dos zegt

    29 maart 2008 om 13:16

    De 997 GT3 hebben ze meer een straatauto van gemaakt dan een circuitauto.

    http://www.youtube.com/watch?v=OpXD4aduVXo

    Daarbij zou de GT-R nóg heftiger moeten zijn.

    Even with the adjustable Bilstein dampers in their comfort setting, road seams, expansion joints and drain covers reverberated through the bodyshell like someone was shooting at us. Get into the groove, drive with enthusiasm and the Nissan is almost ethereally rewarding, but clattering along a British B-road you could probably learn to hate it. Driven hard on some UK roads, it would be in the air for much of the time. Even a Porsche 911 GT3 rides better

    http://www.telegraph.co.uk/motoring/main.jhtml?xml=/motoring/2007/12/01/nosplit/mfniss01.xml

    Login om te reageren
  37. w0o0dy zegt

    29 maart 2008 om 14:06

    @Rick dos: Het gewicht dat Fastestlaps.com heeft gebruikt klopt niet helemaal, het moet namelijk 3162lbs zijn (volgens Chevrolet zelf), maar dat is bijna miereneuken.

    Daarnaast klopt die 0,27 ook niet….. voor de GT2 hebben ze namelijk zelf 367,85 hp/ton staan en de Zo6 komt niet verder dan 356,03 (met het te lage gewicht). Dus de GT2 heeft dus wel degelijk meer vermogen per kilo (3%meer als je het precies wil weten) en daarnaast een koppelkromme die vlakker is en ruimschoots hoger ligt. Oftwel geen wonder dat die sneller is in een rechte lijn…..

    Login om te reageren
  38. Rick dos zegt

    29 maart 2008 om 14:28

    …..en niet alleen in een rechte lijn.

    Maar goed , het is leuk om te zien dat twee auto’s die elkaar bijna qua specs elkaar niet ontlopen zo’n groot verschil laat zien. Hetzelfde verhaal met de turbo en de GT-R zeg maar.

    Hier wel een leuke quote van Motortrend:

    “So, certainly, you’re looking at the finest Porsche road car of all time. And at one of the greatest sports cars the world has ever seen.”

    http://www.motortrend.com/roadtests/coupes/112_0805_2008_porsche_911_GT2_first_test/specifications.html

    Ze zeggen zelfs dat de GT2 beter is dan de Carrera GT.
    En dat voor een auto waarvan wordt gezegd dat de motor verkeerd geplaatst is.

    Login om te reageren
  39. w0o0dy zegt

    29 maart 2008 om 14:52

    @Rick dos: Dat de motor bij de 911 op de verkeerde plek ligt dat zeggen ze niet alleen…. het is zelfs zo. Dat de GT2 het zo goed doet is geen teken dat de motor van de normale 911 jes opeens wel op de juiste plek ligt… (Porsche weet dat ook en schuift dan ook de motor zo ver mogelijk naar voren, en ook steeds verder naar voren). De motor van de GT2 ligt dan ook niet meer achter de achteras, maar er “bovenop”. Niet echt natuurlijk want de motor ligt erg laag en er is geen as maar de motor ligt niet langer achter de denkbeeldige achters…. (zo duidelijk genoeg geformuleerd?)

    De GT2 heeft extreem veel laterale grip, hoger dan bijna alle straatauto’s die je zult vinden (waarschijnlijk door een zeer goed onderstel, zeer brede banden en veel downforce) en extreem goede remmen. Daarnaast is er denk ik geen auto in dat lijstje met een betere pk/gewichtverhouding…

    Neemt niet weg van het enorme potentieel van de GT2, maar die auto is wel schofterig duur in vergelijking tot een Z06. En of de ZR1 langzamer is dat valt te bezien…. en zelfs die is ruim goedkoper….

    Login om te reageren
  40. Rick dos zegt

    29 maart 2008 om 15:01

    @w0o0dy

    Niet zo happen op die ene zinsnede wOoOdy. Natuurlijk is de 911 niet de meest ideale configuratie voor een sportauto. Feit blijft wel dat Porsche laat zien dat zélfs met een handicap ze een auto kunnen bouwen die als de benchmark in sportautoland wordt beschouwd.

    Ik ga ervan uit dat de ZR-1 sneller zal zijn en wel om twee redenen meer pk, minder gewicht. Dus als we het over geen wonder hebben dan zal dat ook geen wonder genoemd mogen worden.

    Let wel, de GT2 alhoewel héél indrukwekkend hoeft voor mij ook niet. Het blijft voor mij toch de GT3. Minder pk’s dan bijv. de Z06, Turbo en GT-R maar toch z’n mannetje kunnen staan tussen al dat pk geweld. Knap.

    Login om te reageren
  41. w0o0dy zegt

    29 maart 2008 om 15:05

    Geniaal trouwens… Porsche spreekt zichtzelf tegen…. op de opengewerkte 911 GT2 kun je zien dat een groot deel van de motor wel degelijk achter de achteras ligt, maar ze hebben het in dezelfde brochure erover dat de motor OP de achteras ligt…. misschien dat de combi met de versnellingsbak VOOR de achteras de verdeling van het gewicht zo beïnvloed dat het zwaartepunt van de bak en de motor samen exact boven de achteras uitkomt, maar de tekst in de borchure spreekt hun eigen plaatjes tegen… toch wel vreemd.

    Login om te reageren
  42. w0o0dy zegt

    29 maart 2008 om 15:06

    @Rick dos: geen kwestie van happen, gewoon een goede aanleiding om de verschillen tussen de normale 911 en de GT2 iets verder uit te diepen. Leren we met z’n allen nog eens wat af en toe. ;)

    Login om te reageren
  43. Rick dos zegt

    29 maart 2008 om 15:23

    “maar ze hebben het in dezelfde brochure erover dat de motor OP de achteras ligt….”

    Ik heb de brochure en heb ff geen zin om AL die pagina’s door te spitten ;) maar waar lees je dit dan?

    Login om te reageren
  44. w0o0dy zegt

    29 maart 2008 om 15:55

    @Rick dos: ik kan het even niet meer vinden en ook ik heb geen zin om 108 pagina’s door te worstelen…. misschien heb ik dat blabla-duits iets te snel gelezen.

    Login om te reageren
  45. autoblogger zegt

    30 maart 2008 om 21:43

    @Rick Dos & w0o0dy: http://www.autoblog.nl/archive/2008/03/30/wedstrijdje-corvette-z06-versus-porsche-911-gt2
    speciaal voor de zondagavond mogen jullie het kunstje nog een keer overdoen ;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North